Back

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI în temeiul art. IV din OUG 34/2023 – alin.(2) lit. a) și art. 618 alin. (3) din Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare și prevederilor OUG 78/2022, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea unei funcții publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior la Serviciul Laborator Radioactivitate – Direcția Laboratoare Naționale de Referință 12.12.2023 (proba scrisă)

 

ANUNŢ

 

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI în temeiul art. IV din OUG 34/2023 – alin.(2) lit. a) și art. 618 alin. (3) din Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare și prevederilor OUG 78/2022, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea unei funcții publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior la Serviciul Laborator Radioactivitate – Direcția Laboratoare Naționale de Referință

 12.12.2023 (proba scrisă)

 

 

CONDIŢIILE DE PARTICIPARE, BIBLIOGRAFIA ȘI ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI pentru ocuparea unei funcții publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior la Serviciul Laborator Radioactivitate – Direcția Laboratoare Naționale de Referință

 

 

Condiţii generale:

            Pentru participarea la concurs sunt prevăzute în articolul 465 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

            Condiția apt din punct de vedere ”psihologic”, în ceea ce privește atestarea stării de sănătate pe bază de evaluare psihologică prin intermediul unităților specializate acreditate, condiție prevăzută de art. 465, alin. (1), lit. e) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, nu a fost încă reglementată, potrivit art. 613 și art. 625, alin. (2) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

Condiții specifice pentru ocuparea postului

 

Funcţia publică de execuţie vacantă:

Consilier superior la Serviciul Laborator Radioactivitate – Direcția Laboratoare Naționale de Referință

 

Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

 

Condiţii specifice:

  • studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în domeniile de licență: Fizică (toate specializările), Chimie (toate specializările), Inginerie chimică (toate specializările).

 

Vechime în specialitatea studiilor – 7 ani.

 

 

BIBLIOGRAFIA ȘI TEMATICĂ SPECIFICĂ:

 

  1. Constituția României, republicată

CU TEMATICA:

  • Titlul I: Principii generale;
  • Titlul II: Drepturile, libertăţile şi îndatoririle fundamentale.

 

  1. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare

CU TEMATICA:

Partea a VI-a:

  • Titlul I: Dispoziţii generale;
  • Titlul II: Statutul funcţionarilor publici.

 

  1. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

CU TEMATICA:

  • Capitolul I:  Principii şi definiţii - articolele 1 și 2.

 

  1. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările și completările ulterioare

CU TEMATICA:

  • Capitolul I: Dispoziţii generale;
  • Capitolul II: Egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii.

 

  1. Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 195/2005 privind protecția mediului, cu modificările și

completările ulterioare

CU TEMATICA

  • Capitolul I: Principii şi dispoziţii generale;
  • Capitolul IV: Regimul deşeurilor;
  • Capitolul VII: Regimul activităţilor nucleare;
  • Capitolul X: Protecţia atmosferei, schimbările climatice, gestionarea zgomotului ambiental, prevenirea şi controlul disconfortului olfactiv;
  • Capitolul XIV: Atribuţii şi răspunderi - Secțiunea 1: Atribuţii şi răspunderi ale autorităţilor pentru protecţia mediului.
  •  
  1. Hotărârea Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului și a instituțiilor publice aflate în subordinea acesteia, cu modificările și completările ulterioare

CU TEMATICA

  • Capitolul I: Dispoziţii generale;
  • Capitolul II: Funcţiile şi atribuţiile Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului.

 

 

 

ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI aferente funcției publice vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior la Serviciul Laborator Radioactivitate – Direcția Laboratoare Naționale de Referință sunt:

I. Atribuţiile specifice:

 

  1. participă la asigurarea derulării în bune condiții a activităților din cadrul proiectului „Echipamente de monitorizare a calității aerului, radioactivității și zgomotului pentru Agenția Națională de Protecția Mediului” din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR);
  2. derulează analiză tehnică a ofertelor de echipamente disponibile pe piață;
  3. participă la elaborarea specificațiilor tehnice ale echipamentelor ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  4. participă la elaborarea caietelor de sarcini pentru echipamentele ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  5. participă la elaborarea răspunsurilor pentru eventualele întrebări de clarificare cu privire la specificațiile tehnice din caietele de sarcini pentru echipamentele ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  6. participă, în cadrul licitației pentru achiziția prin proiectul PNRR, la evaluarea tehnică a dosarelor de oferte;
  7. participă la activitățile de analiză și identificare a locațiilor de amplasare a echipamentelor ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  8. participă la activitățile de recepție, instalare și punere în funcțiune a echipametelor ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  9. participă la activitățile de testare inițială și de pe parcursul duratei de garanție a echipamentelor ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  10. organizează, urmărește buna desfășurarea a activităților de instruire teoretică și practică a personalului din cadrul ANPM și APM derulate de către furnizorii de echipamente care fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  11. participă alături de personalul ANPM și APM teritoriale la activităților de instruire teoretică și practică a personalului din cadrul ANPM și APM derulate de către furnizorii de echipamente care fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  12. participă la elaborarea şi implementarea intrucțiunilor și a procedurilor aferente echipamentelor ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  13. participă la validare datelor furnizate de echipamentele ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  14. stochează şi asigură accesul la datele/rapoartele în format electronic pe care le gestionează/produce/manipulează conform indicaţiilor stabilite de superiorul ierarhic şi ia toate măsurile pentru evitarea pierderii informaţiei în format tipărit sau electronic;
  15. efectuează prelevarea, pregătirea şi analiza (alfa, beta, gama globală şi alfa, beta, gama spectrometrică) a probelor, elaborează şi arhivează documentele rezultate în urma analizelor şi ia toate măsurile pentru evitarea pierderii informaţiilor în format tipărit sau electronic;
  16. elaborează rapoarte, evaluări şi sinteze privind radioactivitatea mediului;
  17. participă la elaborarea şi transmiterea rapoartelor de ţară din domeniu;
  18. participă la coordonarea tehnică, ştiinţifică şi metodologică a Reţelei Naţionale de Supraveghere a Radioactivităţii Mediului (RNSRM);
  19. participă la derularea activităţilor specifice funcţionării Sistemului Naţional de Avertizare/ Alarmare pentru Radioactivitatea Mediului (SNAARM), parte a RNSRM;
  20. participă la organizarea şi gestionarea Bazei Naţionale de Date de Radioactivitatea Mediului (BNDRM);
  21. participă, în condiţiile legii, la planificarea, pregătirea şi intervenţia în caz de urgenţă;
  22. participă la îndeplinirea de către SLR a obligațiilor ce revin MMAP ca urmare a protocoalelor naţionale, a convenţiilor, acordurilor şi programelor internaţionale în domeniu;
  23. asigură raportarea/ informarea factorilor de decizie naţionali şi organismele internaţionale cu atribuţii în domeniu, asupra situaţiei radioactivităţii mediului, înregistrată de RNSRM şi SNAARM, atât în situaţii normale, cât şi în situaţii de urgenţă;
  24. participă la programe şi proiecte naţionale şi internaţionale în domeniu;
  25. participă la exerciţiile naţionale şi internaţionale de intercomparare;
  26. participă la elaborarea de proceduri, instrucţiuni şi metodologii cu caracter obligatoriu, pentru activitatea de supraveghere a radioactivităţii mediului derulată de unităţile din subordinea autorităţii de mediu;
  27. participă la elaborarea, implementarea şi derularea la nivelul unităţilor din subordinea autorităţii de mediu, a programelor de monitorizare a obiectivelor şi activităţilor cu impact radiologic;
  28. participă la stabilirea dotării şi criteriilor de amplasare specifice RNSRM;
  29. participă la centralizarea datelor produse la nivelul RNSRM şi asigură verificarea şi validarea acestora;
  30. participă, potrivit legii, la procesul de elaborare a planurilor de intervenţie în caz de urgenţă în afara amplasamentului instalaţiilor nucleare şi participă la asigurarea intervenţiei; elaborează planurile proprii de intervenţie;
  31. face parte din specialiştii în profil din cadrul Comisiei pentru Accident Nuclear şi Urgenţe Radiologice - Grupul de experţi;
  32. participă la organizarea şi derularea exerciţiilor de simulare a unei urgenţe radiologice la nivelul RNSRM;
  33. elaborează, actualizează şi distribuie procedurile cu caracter general şi operaţional specifice sistemului calităţii;
  34. realizează și urmărește activitatea de implementare a sistemului de management al calităţii, conform SR EN ISO/IEC 17025, fiind responsabil precursori de explozivi restricționați, locţiitor al responsabilului de calitate pentru DLNR și locțiitor Documente Externe;
  35. poate prelua atribuții de responsabil/ locțiitor pentru activități conform SR EN ISO/IEC 17025 (de ex: responsabil încercare,  responsabil reactivi, responsabil monitorizare condiții de mediu etc etc);
  36. participă la elaborarea și implementarea de documente din cadrul Sistemului de Management al Calității (PGL, PO, PSL, IL, IU,FL), în conformitate cu standardele în vigoare;
  37. ia toate măsurile ce se impun pentru buna funcţionare a aparaturii pe care o utilizează conform fișelor de echipamente, precum și pentru evitarea deteriorării acestora;
  38. participă la instruirea personalului din cadrul RNSRM;
  39. îndeplineşte cu profesionalism, imparţialitate şi în conformitate cu legea îndatoririle de serviciu.

 

II. Atribuţii generale ale postului:

 

  1. îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de conducerea instituţiei/ şeful serviciului în limitele şi în scopul fişei postului şi din sfera de activitate a laboratorului în care îşi desfăşoară activitatea, precum şi pe cele ale funcţionarului public cu atribuţii similare din cadrul laboratorului, în cazul în care acesta se află în incapacitate temporară de muncă ori se află în concediu de odihnă.
  2. îndeplineşte atribuţiile ce îi revin din funcţia publică pe care o deţine, precum şi a atribuţiilor ce îi sunt delegate;
  3. rezolvă, în termenele stabilite de către superiorii ierarhici, inclusiv  conducerea ANPM, lucrările repartizate;
  4. respectă normele de conduită profesională şi civică prevăzute de lege;
  5. respectă Regulamentul Intern al ANPM;
  6. păstrează secretul de stat, secretul de serviciu, precum şi confidenţialitatea în legătură cu faptele, informaţiile sau documentele de care ia cunoştinţă în exercitarea funcţiei publice, în condiţiile legii, cu excepţia informaţiilor de interes public;
  7. respectă întocmai regimul juridic al conflictului de interese şi al incompatibilităţilor şi prezintă, în condiţiile legii, declaraţia de avere;
  8. participă la acţiunile de îndrumare la care este desemnat precum şi la activităţile delegate de superiorii ierarhici, în calitate de reprezentant al ANPM;
  9. respectă prevederile privind situaţiile de urgenţă şi măsurile privind securitatea şi sănătatea în muncă (SSM).

 

 

CONDIŢIILE DE DESFĂŞURARE

a concursului organizat în data de 12.12.2023

 

 

  1. Perioada / locul depunerii dosarelor: 29.11-06.12.2023 / Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti;
  2. Selecţia dosarelor de concurs: 07.12.2023;
  3. Data / ora / locul desfăşurării concursului :
  • proba scrisă: 12.12.2023 ora 10:00 / Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti;

Data şi ora probei interviu se vor afişa împreună cu rezultatele la proba scrisă.

 

 

DOSARUL  DE CONCURS

 

Pentru concursul de recrutare, dosarul va cuprinde următoarele documente, conform prevederilor art. 49 din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările și completările ulterioare:

  1. Formularul de înscriere, prevăzut în anexa nr.3 la H.G. nr.611/2008, cu modificările și completările ulterioare;
  2. Curriculum vitae, modelul comun european;
  3. Copia actului de identitate;
  4. Copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
  5. Copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei;
  6. Copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului:
  • Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii.
  • Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
  1. Cazierul judiciar:
  • Poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.
  • În situaţia în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

 

     Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

 

     Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.

 

COORDONATE DE CONTACT pentru primirea dosarelor de concurs:

  • adresă de corespondență: Splaiul Independenţei, nr. 294, corp clădire B, sector 6, Bucureşti;
  • telefon (021) 207.11.01,  (021) 207.11.53;
  • fax: (021)207.11.03, 021)207.11.18;
  • adresa de e-mail: resurse_umane@anpm.ro;
  • persoană de contact: Sorina-Ștefania MOGA - consilier - Serviciul Resurse Umane - Direcția Juridică, Resurse Umane