Back

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI, în temeiul H.G nr. 611/2008, cu modificările și completările ulterioare, organizează concurs pentru ocuparea unor funcţii publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior și consilier, clasa I, grad profesional debutant la Compartimentul Securitatea Informației – Serviciul Sisteme Informaționale, în data de 25.06.2019 - proba scrisă

 

                           ANUNŢ

 

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI, în temeiul H.G nr. 611/2008, cu modificările și completările ulterioare, organizează concurs pentru ocuparea unor funcţii publice de execuţie vacante de  consilier, clasa I, grad profesional superior și consilier, clasa I, grad profesional debutant la Compartimentul Securitatea Informației – Serviciul Sisteme Informaționale, în data de 25.06.2019 - proba scrisă.

 

  • Data şi ora probei interviu se vor afişa împreună cu rezultatele la proba scrisă

 

CONDIŢIILE DE PARTICIPARE, BIBLIOGRAFIA ȘI ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI pentru ocuparea unor funcţii publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior și consilier, clasa I, grad profesional debutant la Compartimentul Securitatea Informației – Serviciul Sisteme Informaționale:

 

Funcţia publică de execuţie vacantă:

- consilier, clasa I, grad profesional superior la Compartimentul Securitatea Informației – Serviciul Sisteme Informaționale.

Conditii de participare pentru funcţia publică de execuţie vacantă de consilier, clasa I, grad profesional superior: 

  • Condiţii generale – art.54 din Legea nr.188/1999 (r2),  cu modificările și completările ulterioare.
  • Condiţii specifice :

- Studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniile de licență: matematică; informatică, în domeniul fundamental: științe inginerești, în specializările: cibernetică economică; informatică economică; contabilitate și informatică de gestiune.

- limbi străine: limba engleză – nivel mediu;

- cunoștințe de operare / programare pe calculator: – cunoștințe operare și administrare sistem-nivel avansat.

    Pentru testarea competențelor lingvistice de comunicare în limbi străine acestea se realizează prin selecția dosarelor, pe bază de copii ale unor diplome/certificate care atestă deținerea competențelor lingvistice de limbă engleză (de exemplu:diplomă studii universitare sau postuniversitare, respectiv aprofundate, cu limba de predare corespunzătoare limbii străine care urmează să fie testată sau în domeniul /specializarea limbii străine cerute prin condițiile specifice de ocupare a funcției publice: diplomă de certificare a competențelor de limbă engleză, recunoscută la nivel național/internațional, certificat/diplomă ce să ateste calitatea de traducător autorizat).

 

   Pentru testarea competențelor specifice în domeniul Tehnologia informației acestea se realizează prin selecția dosarelor, pe bază de copii ale unor diplome/certificate care atestă deținerea competențelor specifice de nivel avansat în domeniul Tehnologia Informației (de exemplu: diplomă studii universitare sau postuniversitare, în domeniul tehnologia informației, sau deținerea unor diplome de certificare a competențelor de tehnologia informației recunoscute la nivel național/internațional cum ar fi:ISO 27001, CISSP, MSCE, CCNA, ITIL, OSCP, CEH, ECDL, etc).

 

- Vechime în specialitatea studiilor – minim 7 ani

 

BIBLIOGRAFIA DE CONCURS  pentru organizarea concursului în vederea ocupării unei funcţii publice de execuție vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior la Compartimentul Securitatea Informației – Serviciul Sisteme Informaționale.

 

  1. Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, (r2), cu modificările şi completările ulterioare;
  2. Legea nr. 7/2004 privind Codul de conduită a funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  3. Constituția României;
  4. H.G nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. H.G nr.271/2013 pentru aprobarea Strategiei de Securitate cibernetică a României și a Planului de acțiune la nivel national privind implementarea Sistemului national de Securitate cibernetică;
  6. H.G nr.494/2011 privind înființarea Centrului Național de Răspuns la incidente de Securitate cibernetică-CERT-RO;
  7. ,,Securitatea sistemelor informatice’’- suport de curs, Popa Sorin Eugen, 2007, http://cadredidactice.ub.ro/sorinpopa/files/2011/10/Curs_Securit_Sist_Inf.pdf.

 

Atribuțiile prevăzute de fișa postului aferent funcției publice de execuție vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior sunt:

  1.  Ofiţer de  securitate şi administrator TIC pentru REACH cu următoarele atribuţii:
  • transmiterea de informaţii în vederea formării conştientizării în materie de securitate şi pentru promovarea conştientizării problemelor de securitate;
  • raportarea imediată la ECHA a tuturor încălcărilor suspectate, tentativele de încălcare şi încălcările efective ale securităţii care ar fi putut compromite datele REACH-IT, inclusiv tentativele grave de intrare ilegală sau neautorizată într-o zonă de securitate, orice pierdere, furt sau compromitere a datelor REACH-IT şi orice tentativă de corupere a unui oficial în vederea obţinerii accesului la datele REACH-IT sau la alte materiale sensibile;
  • de a pune la dispoziţie o facilitate de securitate prin care se poate instala dispozitivul de criptare VPN – ca cerinţă minimă, dispozitivul de criptare fiind păstrat într-o încăpere încuiată pentru prevenirea accesului neautorizat;
  • se asigură că nu se utilizează dispozitivul de criptare VPN în nici un alt scop în afara conectării singure la ECHA – această prevedere se aplică şi dispozitivelor de criptare deţinute de ACSM sau de Comisie în intervalul de timp în care sunt utilizate pentru conectarea la ECHA;
  • are dreptul de a întrerupe alimentarea dispozitivului sau de a împiedica în alt mod utilizarea activă a acestuia în reţea;
  • informează ECHA cu privire la acest subiect fără întârziere în cazul în care se constată o încălcare a securităţii sau o problemă care ar putea afecta ECHA. 
  1. Ofiter de securitate ANPM cu următoarele atribuții:
  • verifică respectarea politicilor de securitate aprobate de ANPM, atât la nivelul ANPM, cât și la nivel local, inclusiv pentru furnizorii externi de servicii;
  • actualizează anual politicile de securitate ANPM cu consultanța Serviciului de Telecomunicații Speciale și le transmite spre aprobare superiorilor ierarhici;
  • transmitere informaţii în vederea conştientizării în materie de securitate şi pentru promovarea conştientizării problemelor de securitate la nivelul ANPM/APM, cu actualizarea semnaturilor de luare la cunostiinta a policitilor de securitate pentru toti angajatii ANPM;
  • raportează superiorului ierarhic toate  încălcările suspectate, tentativele de încălcare şi încălcările efective ale securităţii care ar putea compromite datele ANPM, inclusiv tentativele grave de intrare ilegală sau neautorizată într-o zonă de securitate, orice pierdere, furt sau compromitere a datelor ANPM şi orice tentativă de corupere a unui oficial în vederea obţinerii accesului la datele ANPM sau la alte materiale sensibile;
  • verifică respectarea soluției de remote access la distanță atât pentru utilizatori aflati la institutii partenere sau internet care au nevoie de acces la resurse interne din cadrul ANPM, cât și pentru utilizatorii aflati la institutii partenere sau internet care au nevoie de acces la resursele aflate la institutii europene si folosesc ANPM drept poarta de acces, în baza consultantei tehnice avute cu Serviciul de Telecomunicații Speciale.           
  1. monitorizează serviciile lunare de testare vulnerabilităti echipamente critice din infrastructura IT si transmite responsabililor rezultatele testelor in vederea corectarii erorilor;
  2. membru în echipa de gestionare a riscurilor din cadrul ANPM (EGR ANPM), cu atribuțiile și sarcinile ce revin EGR ANPM din ”Programul de dezvoltare a sistemului de control intern managerial pentru anul 2017/2018;
  3. verifică procedurile de politică de securitate a informației și procedurile operaționale specifice IT din cadrul ANPM;
  4. propune specificatii tehnice si monitorizeaza serviciile externalizate de “Elaborare a unei politici/proceduri informatice pentru BCP (Bussines Continuity Plan) si DRP  (Desaster Recovery Plan) pentru accesul REACH;
  5. propune specificatii tehnice  si monitorizeaza serviciile externalizate de “Elaborarea unei proceduri de clasificare a informatiilor electronice”;
  6. propune specificatii tehnice si monitorizeaza serviciile externalizate de “Elaborarea unui plan de instruire privind securitatea informatică la nivelul întregii infrastructuri IT din ANPM”: elaborare material educational privind securitatea informaţiei sub diferite aspecte, cu referire la legislaţia aplicabila la nivelul Romaniei şi Uniunii Europene şi monitorizare / efectuare instruire personal de securitate informatică şi IT ca trainer intern pe securitate informatică;
  7. propune referatele de necesitate, specificaţiile tehnice pentru achiziţia de servicii și echipamente şi participă în cadrul comisiilor de evaluare a ofertelor;
  8. monitorizează serviciile externalizate de mentenanță centrala de incendiu;
  9. monitorizează serviciile externalizate de amenajare DataCenter;
  10. verifică alimentarea echipamentelor cu energie; 
  11. verifică climatizarea in DataCenter-ul ANPM  si monitorizeaza serviciile externalizate de mentenanță echipamente de climatizare;
  12. verifică sistemul de alarmare prin sensori și monitorizare servicii externalizate de întreținere sistem de alarmare;
  13. verifică sistemul de monitorizare video și monitorizare servicii externalizate de monitorizare video;
  14. participă la acţiunile de îndrumare la care este desemnat, precum şi la activităţile delegate de superiorii ierarhici, în calitate de reprezentant al ANPM;
  15. informează şeful ierarhic superior asupra principalelor probleme apărute la nivelul compartimentelor ANPM şi/sau agenţiilor teritoriale pentru protecţia mediului;
  16. îndeplinește și alte atribuții stabilite de șeful structurii / superiorii ierarhici ai șefului de structură / conducerea ANPM în limitele și scopul postului.
  17. îndeplineşte atribuţiile ce îi revin din funcţia publică pe care o deţine, precum şi atribuţiile ce îi sunt delegate;
  18. rezolvă, în termenele stabilite de către superiorii ierarhici, inclusiv conducerea ANPM, lucrările repartizate;
  19. respectă normele de conduită profesională şi civică prevăzute de lege;
  20. respectă Regulamentul Intern al ANPM;
  21. păstrează secretul de stat, secretul de serviciu, precum şi confidenţialitatea în legătură cu faptele, informaţiile sau documentele de care ia cunoştinţă în exercitarea funcţiei publice, în condiţiile legii, cu excepţia informaţiilor de interes public;
  22. respectă întocmai regimul juridic al conflictului de interese şi al incompatibilităţilor şi prezintă, în condiţiile legii, declaraţia de avere şi declaraţia de interese;
  23. respectă prevederile privind situaţiile de urgenţă şi măsurile privind securitatea şi sănătatea în muncă (SSM).

Funcţia publică de execuţie vacantă:

- consilier, clasa I, grad profesional debutant la Compartimentul Securitatea Informației-Serviciul Sisteme Informaționale.

Conditii de participare pentru  ocuparea funcţiei publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional debutant.

  • Condiţii generale – art.54 din Legea nr.188/1999 – (r2), cu modificările şi completările ulterioare.
  • Condiţii specifice :

- Studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniile de licență: matematică; informatică; în domeniul fundamental: științe inginerești, în specializările: cibernetică economică; informatică economică; contabilitate și informatică de gestiune.

- limbi străine: limba engleză – nivel mediu;

- cunoștințe de operare / programare pe calculator: – cunoștințe operare și administrare sistem-nivel avansat.

    Pentru testarea competențelor lingvistice de comunicare în limbi străine acestea se realizează prin selecția dosarelor, pe bază de copii ale unor diplome/certificate care atestă deținerea competențelor lingvistice de limbă engleză (de exemplu:diplomă studii universitare sau postuniversitare, respectiv aprofundate, cu limba de predare corespunzătoare limbii străine care urmează să fie testată sau în domeniul /specializarea limbii străine cerute prin condițiile specifice de ocupare a funcției publice: diplomă de certificare a competențelor de limbă engleză, recunoscută la nivel național/internațional, certificat/diplomă ce să ateste calitatea de traducător autorizat).

   Pentru testarea competențelor specifice în domeniul tehnologia informației acestea se realizează prin selecția dosarelor, pe bază de copii ale unor diplome/certificate care atestă deținerea competențelor specifice de nivel avansat în domeniul Tehnologia Informației (de exemplu: diplomă studii universitare sau postuniversitare, în domeniul tehnologia informației, sau deținerea unor diplome de certificare a competențelor de tehnologia informației recunoscute la nivel național/internațional cum ar fi:ISO 27001, CISSP, MSCE, CCNA, ITIL, OSCP, CEH, ECDL, etc).

- Vechime în specialitatea studiilor – fără vechime

BIBLIOGRAFIA DE CONCURS  pentru organizarea concursului în vederea ocupării unei funcţii publice de execuție vacante de consilier, clasa I, grad profesional debutant la Compartimentul Securitatea Informației – Serviciul Sisteme Informaționale.

  1. Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, (r2), cu modificările şi completările ulterioare;
  2. Legea nr. 7/2004 privind Codul de conduită a funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  3. Constituția României;
  4. H.G nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. H.G nr.271/2013 pentru aprobarea Strategiei de Securitate cibernetică a României și a Planului de acțiune la nivel national privind implementarea Sistemului national de Securitate cibernetică;
  6. H.G nr.494/2011 privind înființarea Centrului Național de Răspuns la incidente de Securitate cibernetică-CERT-RO;
  7. ,,Securitatea sistemelor informatice’’- suport de curs, Popa Sorin Eugen, 2007, http://cadredidactice.ub.ro/sorinpopa/files/2011/10/Curs_Securit_Sist_Inf.pdf.

Atribuțiile prevăzute de fișa postului aferent funcției publice de execuție vacante de consilier, clasa I, grad profesional debutant sunt:

  1. Backup ofiţer de  securitate şi administrator TIC pentru REACH cu următoarele atribuţii:
  • transmiterea de informaţii în vederea formării conştientizării în materie de securitate şi pentru promovarea conştientizării problemelor de securitate;
  • raportarea imediată la ECHA a tuturor încălcărilor suspectate, tentativele de încălcare şi încălcările efective ale securităţii care ar fi putut compromite datele REACH-IT, inclusiv tentativele grave de intrare ilegală sau neautorizată într-o zonă de securitate, orice pierdere, furt sau compromitere a datelor REACH-IT şi orice tentativă de corupere a unui oficial în vederea obţinerii accesului la datele REACH-IT sau la alte materiale sensibile;
  • de a pune la dispoziţie o facilitate de securitate prin care se poate instala dispozitivul de criptare VPN – ca cerinţă minimă, dispozitivul de criptare fiind păstrat într-o încăpere încuiată pentru prevenirea accesului neautorizat;
  • se asigură că nu se utilizează dispozitivul de criptare VPN în nici un alt scop în afara conectării singure la ECHA – această prevedere se aplică şi dispozitivelor de criptare deţinute de ACSM sau de Comisie în intervalul de timp în care sunt utilizate pentru conectarea la ECHA;
  • are dreptul de a întrerupe alimentarea dispozitivului sau de a împiedica în alt mod utilizarea activă a acestuia în reţea;
  • informează ECHA cu privire la acest subiect fără întârziere în cazul în care se constată o încălcare a securităţii sau o problemă care ar putea afecta ECHA. 
  1. Backup ofiter de securitate ANPM cu următoarele atribuții:
  • verifică respectarea politicilor de securitate aprobate de ANPM, atât la nivelul ANPM, cât și la nivel local, inclusiv pentru furnizorii externi de servicii;
  • transmitere informaţii în vederea conştientizării în materie de securitate şi pentru promovarea conştientizării problemelor de securitate la nivelul ANPM/APM, cu actualizarea semnaturilor de luare la cunostiinta a policitilor de securitate pentru toti angajatii ANPM;
  • raportează superiorului ierarhic toate  încălcările suspectate, tentativele de încălcare şi încălcările efective ale securităţii care ar putea compromite datele ANPM, inclusiv tentativele grave de intrare ilegală sau neautorizată într-o zonă de securitate, orice pierdere, furt sau compromitere a datelor ANPM şi orice tentativă de corupere a unui oficial în vederea obţinerii accesului la datele ANPM sau la alte materiale sensibile;
  • verifică respectarea soluției de remote access la distanță atât pentru utilizatori aflati la institutii partenere sau internet care au nevoie de acces la resurse interne din cadrul ANPM, cât și pentru utilizatorii aflati la institutii partenere sau internet care au nevoie de acces la resursele aflate la institutii europene si folosesc ANPM drept poarta de acces, în baza consultantei tehnice avute cu Serviciul de Telecomunicații Speciale.           
  1. Backup monitorizare servicii lunare de testare vulnerabilităti echipamente critice din infrastructura IT si transmite responsabililor rezultatele testelor in vederea corectarii erorilor;
  2. verifică procedurile de politică de securitate a informației și procedurile operaționale specifice IT din cadrul ANPM;
  3. propune referatele de necesitate, specificaţiile tehnice pentru achiziţia de servicii și echipamente şi participă în cadrul comisiilor de evaluare a ofertelor;
  4. backup monitorizare servicii externalizate de mentenanță centrala de incendiu;
  5. backup monitorizare servicii externalizate de amenajare DataCenter;
  6. verifică alimentarea echipamentelor cu energie; 
  7. verifică climatizarea in DataCenter-ul ANPM  si monitorizeaza serviciile externalizate de mentenanță echipamente de climatizare;
  8. verifică sistemul de alarmare prin sensori și monitorizare servicii externalizate de întreținere sistem de alarmare;
  9. backup verificare  sistem de monitorizare video și monitorizare servicii externalizate de monitorizare video;
  10. participă la acţiunile de îndrumare la care este desemnat, precum şi la activităţile delegate de superiorii ierarhici, în calitate de reprezentant al ANPM;
  11. informează şeful ierarhic superior asupra principalelor probleme apărute la nivelul compartimentelor ANPM şi/sau agenţiilor teritoriale pentru protecţia mediului;
  12. îndeplinește și alte atribuții stabilite de șeful structurii / superiorii ierarhici ai șefului de structură / conducerea ANPM în limitele și scopul postului.
  13. îndeplineşte atribuţiile ce îi revin din funcţia publică pe care o deţine, precum şi atribuţiile ce îi sunt delegate;
  14. rezolvă, în termenele stabilite de către superiorii ierarhici, inclusiv conducerea ANPM, lucrările repartizate;
  15. respectă normele de conduită profesională şi civică prevăzute de lege;
  16. respectă Regulamentul Intern al ANPM;
  17. păstrează secretul de stat, secretul de serviciu, precum şi confidenţialitatea în legătură cu faptele, informaţiile sau documentele de care ia cunoştinţă în exercitarea funcţiei publice, în condiţiile legii, cu excepţia informaţiilor de interes public;
  18. respectă întocmai regimul juridic al conflictului de interese şi al incompatibilităţilor şi prezintă, în condiţiile legii, declaraţia de avere şi declaraţia de interese;
  19. respectă prevederile privind situaţiile de urgenţă şi măsurile privind securitatea şi sănătatea în muncă (SSM).

 

CONDIŢIILE DE DESFĂŞURARE ale  concursului organizat în data de 25.06.2019

  • Perioada/ locul depunerii dosarelor: 09.05-28.05.2019 / Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti
  • Selecţia dosarelor de concurs 29.05-04.06.2019

          Data/ ora / locul desfăşurării concursului :

  • proba scrisă: 25.06.2019/ ora 10,00/ Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti
  • Data şi ora probei interviu se vor afişa împreună cu rezultatele la proba scrisă

Dosarul de inscriere

Pentru concursul de recrutare, dosarul va cuprinde următoarele documente, conform prevederilor art. 49, alin.(1) din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificările și completările ulterioare:

a) formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 3 la H.G nr.611/2008, cu modificările și completările ulterioare - Model formular;

b) curriculum vitae, modelul comun European;

c) copia actului de identitate;

d) copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;

e) copie a diplomei de master sau de studii postuniversitare în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, după caz;

f) copia carnetului de muncă şi după caz, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice - Model adeverinta;

g) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;

h) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare pentru efort fizic, în cazul funcţiilor publice pentru a căror ocupare este necesară îndeplinirea unor condiţii specifice care implică efort fizic şi se testează prin probă suplimentară;

i) cazierul judiciar (acesta poate fi înlocuit cu o declaraţie pe proprie răspundere, cu obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire);

j) declaraţia pe propria răspundere sau adeverinţa care să ateste calitatea sau lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia - Model declaratie.

     Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs, cu excepţia copiei actului de identitate care se poate transmite şi în format electronic, la adresa de e-mail resurse­­_umane@anpm.ro.

Coordonate de contact pentru primirea dosarelor de concurs:

  • adresă de corespondență: Splaiul Independenţei, nr. 294, corp clădire B, sector 6, Bucureşti;
  • telefon (021) 207.11.01,  (021) 207.11.53;
  • fax: (021)207.11.03, (021)207.11.18;
  • adresa de e-mail: resurse_umane@anpm.ro;