Back

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI, în temeiul H.G. nr. 611/2008 și OUG nr.57/2019, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante consilier, clasa I, grad profesional superior la Serviciul Sistemul Național de Estimare a Emisiilor de Gaze cu Efect de Seră – Direcția Schimbări Climatice în data de 14.01.2020 ( proba scrisă)

ANUNŢ

 

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI, în temeiul H.G. nr. 611/2008 și OUG nr.57/2019, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante consilier, clasa I, grad profesional superior la Serviciul Sistemul Național de Estimare a Emisiilor de Gaze cu Efect de Seră – Direcția Schimbări Climatice în data de 14.01.2020 ( proba scrisă).

 

CONDIŢIILE DE PARTICIPARE, BIBLIOGRAFIA ȘI ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior la Serviciul Sistemul Național de Estimare a Emisiilor de Gaze cu Efect de Seră – Direcția Schimbări Climatice

 

Funcţia publică de execuţie vacantă:

- consilier, clasa I, grad profesional superior la Serviciul Sistemul Național de Estimare a Emisiilor de Gaze cu Efect de Seră – Direcția Schimbări Climatice;

 

Conditii de participare pentru funcţia publică de execuţie vacantă de consilier, clasa I, grad profesional superior:

 

  • Condiții generale – prevăzute de art. 465 din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ;
  •  Condiţii specifice :
  • Studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în specializările: știința mediului; ingineria sistemelor biotehnice și ecologice;

 

- Vechime în specialitatea studiilor – minimun 7 ani.

 

BIBLIOGRAFIA DE CONCURS pentru organizarea concursului în vederea ocupării funcţiei publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior la Serviciul Sistemul Național de Estimare a Emisiilor de Gaze cu Efect de Seră – Direcția Schimbări Climatice:

  1. Constituția României republicată;
  2. Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ-Partea a VI-a şi Partea a VII-a;
  3. Hotărârea de guvern nr. 1000/2012 privind reorganizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului și a instituțiilor publice aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. Regulamentul (UE) nr. 525/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 21 mai 2013 privind un mecanism de monitorizare și de raportare a emisiilor de gaze cu efect de seră, precum și de raportare, la nivel național și al Uniunii, a altor informații relevante pentru schimbările climatice şi de abrogare a Deciziei nr. 280/2004/CE;
  5. Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 749/2014 al Comisiei din 30 iunie 2014 privind structura, formatul, procedurile de transmitere și revizuirea informațiilor raportate de statele membre în temeiul Regulamentului (UE) nr. 525/2013 al Parlamentului European și al Consiliului;
  6. Decizia nr . 529/2013/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 21 mai 2013 privind normele de contabilizare și planurile de acțiune referitoare la emisiile și absorbțiile de gaze cu efect de seră care rezultă din activități legate de exploatarea terenurilor, schimbarea destinației terenurilor și silvicultură;
  7. Decizia nr. 406/2009/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 23 aprilie 2009 privind efortul statelor membre de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră astfel încât să respecte angajamentele Comunității de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2020;
  8. REGULAMENTUL (UE) 2018/1999 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 11 decembrie 2018 privind guvernanța uniunii energetice și a acțiunilor climatice, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 663/2009 și (CE) nr. 715/2009 ale Parlamentului European și ale Consiliului, a Directivelor 94/22/CE, 98/70/CE, 2009/31/CE, 2009/73/CE, 2010/31/UE, 2012/27/UE și 2013/30/UE ale Parlamentului European și ale Consiliului, a Directivelor 2009/119/CE și (UE) 2015/652 ale Consiliului și de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 525/2013 al Parlamentului European și al Consiliului;
  9. Regulamentul (UE) 2018/841 al Parlamentului European și al Consiliului din 30 mai 2018 cu privire la includerea emisiilor de gaze cu efect de seră și a absorbțiilor rezultate din activități legate de exploatarea terenurilor, schimbarea destinației terenurilor și silvicultură în cadrul de politici privind clima și energia pentru 2030 și de modificare a Regulamentului (UE) nr. 525/2013 și a Deciziei nr. 529/2013/UE; 
  10. REGULAMENTUL (UE) 2018/842 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 30 mai 2018 privind reducerea anuală obligatorie a emisiilor de gaze cu efect de seră de către statele membre în perioada 2021-2030 în vederea unei contribuții la acțiunile climatice de respectare a angajamentelor asumate în temeiul Acordului de la Paris și de modificare a Regulamentului (UE) nr. 525/2013;
  11. Hotărârea de Guvern nr. 1570/2007 din 19 decembrie 2007 privind înfiinţarea Sistemului naţional pentru estimarea nivelului emisiilor antropice din surse sau al reţinerilor prin sechestrare a tuturor gazelor cu efect de seră, reglementate prin Protocolul de la Kyoto;
  12. Hotărârea de Guvern nr. 590/2019 din 8 august 2019 pentru definirea obligaţiilor de administrare a subdomeniului Folosinţa terenurilor, schimbarea folosinţei terenurilor şi silvicultura (LULUCF), parte a domeniului Schimbări climatice;
  1. Ordinul ministrului mediului şi schimbărilor climatice nr. 1442/2014 privind aprobarea procedurii referitoare la selectarea metodelor de estimare și a factorilor de emisie necesari estimării nivelului emisiilor de gaze cu efect de seră;
  2.  Ordinul ministrului mediului şi schimbărilor climatice nr. 1602/2014 pentru aprobarea Planului cu privire la asigurarea şi controlul calităţii (QA/QC) Inventarului Naţional al Emisiilor de Gaze cu Efect de Seră;
  3. Ordinul ministrului mediului nr. 1376/2008 privind aprobarea Procedurii de raportare a Inventarului naţional al emisiilor de gaze cu efect de seră (INEGES), precum şi modalitatea de răspuns la observaţiile şi intrebările survenite în urma procesului de revizuire a INEGES;
  4. Ordinul ministrului mediului nr. 1474/2008 pentru aprobarea Procedurii privind procesarea, arhivarea şi stocarea datelor specifice Inventarului naţional al emisiilor de gaze cu efect de seră (INEGES);
  5. Liniile Directoare pentru Inventare Naţionale de Emisii de Gaze cu Efect de Seră elaborate de către Grupul Interguvernamental privind Schimbările Climatice în anul 2006 (2006 IPCC Guidelines for National Greenhouse Gas Inventories);
  6. Metode Suplimentare Revizuite şi Îndrumări privind Buna Practică Derivând din Protocolul de la Kyoto, elaborate de către Grupul Interguvernamental privind Schimbările Climatice în anul 2013 (2013 Revised Supplementary Methods and Good Practice Guidance Arising from the Kyoto Protocol);
  7. Suplimentul la Liniile Directoare pentru Inventare Naţionale de Emisii de Gaze cu Efect de Seră elaborate de către Grupul Interguvernamental privind Schimbările Climatice în anul 2006, elaborat de către Grupul Interguvernamental privind Schimbările Climatice în anul 2013: Zone Umede (2013 Supplement to the 2006 IPCC Guideliness for National Greenhouse Gas Inventories: Wetlands);
  8. Hotărârea de Guvern nr. 739/2016 pentru aprobarea Strategiei naționale privind schimbările climatice și creșterea economică bazată pe emisii reduse de carbon pentru perioada 2016-2020 și a Planului național de acțiune pentru implementarea Strategiei naționale privind schimbările climatice și creșterea economică bazată pe emisii reduse de carbon pentru perioada 2016-2020.

 

ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI aferentă funcției publice vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior la Serviciul Sistemul Național de Estimare a Emisiilor de Gaze cu Efect de Seră – Direcția Schimbări Climatice sunt:

 

  1. Realizează administrarea în condiţii optime a Sectorului Folosinta Terenurilor, Schimbarea Folosintei Terenurilor si Silvicultura (LULUCF) al Inventarului Naţional al Emisiilor de Gaze cu Efect de Seră (INEGES), în acord cu prevederile legislaţiei interne şi internaţionale relevante SNEEGES/INEGES, implementând următoarele activităţi:
  1. activităţi privind controlul calităţii subdomeniului LULUCF al INEGES: verificarea datelor primare colectate, verificarea Formatului Comun de Raportare (CRF-ului) şi a raportului inventarului naţional (NIR) furnizate de către Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Criogenice şi Izotopice (ICSI Rm. Vâlcea) şi le documentează;
  2. furnizează cadrul de cooperare instituţională pentru acoperirea estimării şi raportării surselor;
  3. arhivează datele şi informaţiile parte a/considerate în administrarea subdomeniului LULUCF, inclusiv cele primite de la ICSI Rm. Vâlcea, Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Silvicultură “Marin Drăcea” (INCDS), Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare Aerospaţială “Elie Carafoli” (INCAS) şi Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie, Agrochimie şi Protecţia Mediului (ICPA);
  4. asigură reprezentarea României în cadrul activităţii de revizuire a subdomeniului INEGES LULUCF sub UNFCCC, respectiv KP şi furnizarea de elemente adiţionale şi/sau elemente actualizate la solicitarea echipei experţilor revizori (ERT) coordonate de către Secretariatul UNFCCC, împreună cu experţi tehnici ai ICSI Rm. Vâlcea, INCAS, INCDS şi ICPA;
  5. colaborează cu reprezentanţii ICSI Rm. Vâlcea, INCAS, INCDS şi ICPA în toate etapele de elaborare a subdomeniului LULUCF din INEGES, în vederea abordării unitare a INEGES şi a creşterii nivelului de expertiză cu privire la acest sector din partea tuturor părţilor;
  6. reprezintă, împreună cu experţi tehnici ai ICSI Rm. Vâlcea, INCAS, INCDS şi ICPA, după caz, România în grupuri de lucru/alte reuniuni la nivel internaţional, european şi naţional care sunt asociate administrării subdomeniului LULUCF;
  7. analizează, avizează şi transmite spre aprobare Ministerului Mediului (MM) versiunea consolidată a subdomeniului LULUCF;
  8. pune la dispoziţia ICSI Rm. Vâlcea, INCDS, INCAS şi ICPA seturile de elemente disponibile asociate pregătirii variantelor anterioare ale INEGES transmise oficial Comisiei Europene, Agenţiei Europene de Mediu şi Secretariatului UNFCCC;
  9. implementează activităţi asociate finanţării activităţilor din sectorul LULUCF în acord cu Capitolul X din Hotărârea de Guvern nr. 590/2019.

 

  1. Asigură buna desfăşurare a activităţilor cu caracter general specifice INEGES;

 

  1. Implementează activităţi privind, în funcţie de caz, QC sau QA, având ca subiect unul sau mai

       multe subsectoare din cadrul sau din afara sectorului în care i-au fost atribuite responsabilităţi,

       subsectoare diferite de cele pe care le administrează.

 

  1. Asigură implementarea altor prevederi parte a legislaţiei privind SNEEGES;

 

  1. Reprezintă România la grupurile de lucru ale Comisiei Europene și alte reuniuni pe domeniul de activitate, la nivel european și internațional;

 

  1. Colaborează cu alte compartimente din cadrul ANPM, cu departamentul omolog din cadrul Ministerului Mediului (MM), cu alte instituţii sau autorități publice şi cu persoane juridice private în funcţie de necesităţi, în probleme de interes comun, specifice domeniului de activitate;

 

  1. Participă la elaborarea capitolului „Schimbări Climatice” din Raportul anual privind Starea factorilor de Mediu (RSM), pentru domeniul specific de activitate;

 

  1. Asigură accesul publicului la informaţiile privind emisiile din surse/reţinerile prin sechestrare a gazelor cu efect de seră, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare;

 

  1. Îşi perfecţionează în mod continuu abilităţile şi pregătirea profesională;

 

  1. Îndeplineşte atribuţiile ce îi revin din funcţia publică pe care o deţine, precum şi atribuţiile ce îi sunt delegate;

 

  1. Păstrează secretul de stat, secretul de serviciu, precum şi confidenţialitatea în legatură cu faptele, informaţiile sau documentele de care ia cunoştinţă în exercitarea funcţiei publice, în condiţiile legii, cu excepţia informaţiilor de interes public;

 

  1. Rezolvă, în termenele stabilite de către superiorii ierarhici, inclusiv conducerea agenției, lucrările repartizate;

 

  1. Respectă regimul juridic al conflictului de interese şi al incompatibilităţilor şi prezintă în condiţiile legii, declaraţia de avere şi de interese;

 

  1. Îndeplineşte îndatoririle de serviciu cu profesionalism şi imparţialitate, în conformitate cu legea;

 

  1. Respectă normele de conduită profesională şi civică prevăzute de lege şi Regulamentul de Ordine Interioară a ANPM;

 

  1. Respectă prevederile din Normele de Tehnica Securităţii Muncii (NTSM) şi pe cele asociate Prevenirii şi Stingerii Incendiilor (PSI);

 

 

  1. Îndeplineşte alte sarcini și atribuții din domeniul său de competență stabilite de conducătorul ierarhic superior, în condiţiile legii.

 

CONDIŢIILE DE DESFĂŞURARE ale concursului organizat în data de 14.01.2020

  • Perioada/ locul depunerii dosarelor: 27.11-16.12.2019/ Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti
  • Selecţia dosarelor de concurs 17.12-23.12.2019

          Data/ ora / locul desfăşurării concursului :

  • proba scrisă: 14.01.2020/ ora 10,00/ Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti

Data şi ora probei interviu se vor afişa împreună cu rezultatele la proba scrisă

 

 

Dosarul de inscriere

         Pentru concursul de recrutare, dosarul va cuprinde următoarele documente, conform prevederilor art. 49 din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările și completările ulterioare:

  1. formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 3 la H.G nr.611/2008, cu modificările și completările ulterioare Model formular;
  2. curriculum vitae, modelul comun European;
  3. copia actului de identitate;
  4. copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
  5. copia carnetului de muncă şi după caz, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice Model adeverinta;
  6. copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;
  7. cazierul judiciar (acesta poate fi înlocuit cu o declaraţie pe proprie răspundere, cu obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire);
  8. declaraţia pe propria răspundere sau adeverinţa care să ateste calitatea sau lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia Model declaratie.

Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs, cu excepția copiei actului de identitate care poate se poate transmite și în format electronic, la adresa de e-mail resurse_umane@anpm.ro.

 

Coordonate de contact pentru primirea dosarelor de concurs:

  • adresă de corespondență: Splaiul Independenţei, nr. 294, corp clădire B, sector 6, Bucureşti;
  • telefon (021) 207.11.01,  (021) 207.11.53;
  • fax: (021)207.11.03, 021)207.11.18;
  • adresa de e-mail: resurse_umane@anpm.ro;
  • persoană de contact: Mihaela Preda – consilier – Serviciul Resurse Umane – Direcția Juridică, Resurse Umane.