Back

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI, în temeiul Legii nr.33/2021 pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.183/2020 privind desfăşurarea pe perioada stării de alertă a concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul unor instituţii din sistemul justiţiei, precum şi din cadrul Curţii de Conturi , H.G. nr. 611/2008 și OUG nr.57/2019, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior la Compartimentul Securitatea Informației – Serviciul Sisteme Informaționale, în data de 17.08.2021 (proba scrisă)

ANUNŢ

 

 

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI, în temeiul Legii nr.33/2021 pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.183/2020 privind desfăşurarea pe perioada stării de alertă a concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul unor instituţii din sistemul justiţiei, precum şi din cadrul Curţii de Conturi , H.G. nr. 611/2008 și OUG nr.57/2019, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior la Compartimentul Securitatea Informației – Serviciul Sisteme Informaționale, în data de 17.08.2021 (proba scrisă).

 

 

CONDIŢIILE DE PARTICIPARE, BIBLIOGRAFIA ȘI ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior la Compartimentul Securitatea Informației – Serviciul Sisteme Informaționale – Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului

 

Funcţia publică de execuţie vacantă:

- consilier, clasa I, grad profesional superior la Compartimentul Securitatea Informației – Serviciul Sisteme Informaționale;

 

CONDITII DE PARTICIPARE pentru ocuparea functiei publice de executie vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior la Compartimentul Securitatea Informației – Serviciul Sisteme Informaționale:

Condiţii generale:

  • pentru participarea la concurs sunt prevăzute în articolul 465 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Condiţii specifice:

  1. studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniile de licență matematică, informatică; în domeniul fundamental științe inginerești; în specializările cibernetică economică, informatică economică, contabilitate și informatică de gestiune;
  2. cunoștințe de operare / programare pe calculator / competențe specifice în domeniul Tehnologia Informației: cunoștințe operare și administrare sistem – nivel avansat;
  3. Limbi straine / competențe lingvistice: limba engleză – nivel mediu;
  4. Vechime în specialitatea studiilor – minimum 7 ani.

 

Verificarea deținerii competențelor lingvistice de comunicare în limbi străine se realizează prin selecția dosarelor, pe bază de copii ale unor diplome/certificate recunoscute la nivel național/internațional care atestă deținerea competențelor lingvistice de limbă engleză – nivel MEDIU.

Verificarea deținerii competențelor specifice în domeniul tehnologia informației se realizează prin selecția dosarelor, pe bază de copii ale unor diplome/certificate recunoscute la nivel național/internațional care atestă deținerea competențelor specifice în domeniul Tehnologia Informației – nivel AVANSAT.

 

BIBLIOGRAFIA DE CONCURS pentru organizarea concursului în vederea ocupării funcţiei publice de execuție vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior la Compartimentul Securitatea Informației – Serviciul Sisteme Informaționale:

 

Bibliografia:

  1. Constituţia României, republicată;
  2. Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;
  3. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.  Hotărârea de Guvern nr. 1000/2012 privind reorganizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului și a instituțiilor publice aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. HG nr. 271/2013 pentru aprobarea Strategiei de securitate cibernetică a României şi a Planului de acţiune la nivel naţional privind implementarea Sistemului naţional de securitate cibernetică.

 

Tematica:

Bibliografia prevăzută va fi studiată integral.

 

ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI aferentă funcției publice vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior la Compartimentul Securitatea Informației – Serviciul Sisteme Informaționale sunt:

 

1.                     Ofiţer de  securitate şi administrator TIC pentru REACH cu următoarele atribuţii:

•                       transmiterea de informaţii în vederea formării conştientizării în materie de securitate şi pentru promovarea conştientizării problemelor de securitate;

•                       raportarea imediată la ECHA a tuturor încălcărilor suspectate, tentativele de încălcare şi încălcările efective ale securităţii care ar fi putut compromite datele REACH-IT, inclusiv tentativele grave de intrare ilegală sau neautorizată într-o zonă de securitate, orice pierdere, furt sau compromitere a datelor REACH-IT şi orice tentativă de corupere a unui oficial în vederea obţinerii accesului la datele REACH-IT sau la alte materiale sensibile;

•                       de a pune la dispoziţie o facilitate de securitate prin care se poate instala dispozitivul de criptare VPN – ca cerinţă minimă, dispozitivul de criptare fiind păstrat într-o încăpere încuiată pentru prevenirea accesului neautorizat;

•                       se asigură că nu se utilizează dispozitivul de criptare VPN în nici un alt scop în afara conectării singure la ECHA – această prevedere se aplică şi dispozitivelor de criptare deţinute de ACSM sau de Comisie în intervalul de timp în care sunt utilizate pentru conectarea la ECHA;

•                       are dreptul de a întrerupe alimentarea dispozitivului sau de a împiedica în alt mod utilizarea activă a acestuia în reţea;

•                       informează ECHA cu privire la acest subiect fără întârziere în cazul în care se constată o încălcare a securităţii sau o problemă care ar putea afecta ECHA. 

2.                     Ofiter de securitate ANPM cu următoarele atribuții:

•                       verifică respectarea politicilor de securitate aprobate de ANPM, atât la nivelul ANPM, cât și la nivel local, inclusiv pentru furnizorii externi de servicii;

•                       actualizează anual politicile de securitate ANPM cu consultanța Serviciului de Telecomunicații Speciale și le transmite spre aprobare superiorilor ierarhici;

•                       transmitere informaţii în vederea conştientizării în materie de securitate şi pentru promovarea conştientizării problemelor de securitate la nivelul ANPM/APM, cu actualizarea semnaturilor de luare la cunostiinta a policitilor de securitate pentru toti angajatii ANPM;

•                       raportează superiorului ierarhic toate  încălcările suspectate, tentativele de încălcare şi încălcările efective ale securităţii care ar putea compromite datele ANPM, inclusiv tentativele grave de intrare ilegală sau neautorizată într-o zonă de securitate, orice pierdere, furt sau compromitere a datelor ANPM şi orice tentativă de corupere a unui oficial în vederea obţinerii accesului la datele ANPM sau la alte materiale sensibile;

•                       verifică respectarea soluției de remote access la distanță atât pentru utilizatori aflati la institutii partenere sau internet care au nevoie de acces la resurse interne din cadrul ANPM, cât și pentru utilizatorii aflati la institutii partenere sau internet care au nevoie de acces la resursele aflate la institutii europene si folosesc ANPM drept poarta de acces, în baza consultantei tehnice avute cu Serviciul de Telecomunicații Speciale.      

3.                     Monitorizează serviciile lunare de testare vulnerabilităti echipamente critice din infrastructura IT si transmite responsabililor rezultatele testelor in vederea corectarii erorilor;

4.                     Membru în echipa de gestionare a riscurilor din cadrul ANPM (EGR ANPM), cu atribuțiile și sarcinile ce revin EGR ANPM din ”Programul de dezvoltare a sistemului de control intern managerial pentru anul 2017/2018;

5.                     Verifică procedurile de politică de securitate a informației și procedurile operaționale specifice IT din cadrul ANPM;

6.                     Propune specificatii tehnice si monitorizeaza serviciile externalizate de “Elaborare a unei politici/proceduri informatice pentru BCP (Bussines Continuity Plan) si DRP  (Desaster Recovery Plan) pentru accesul REACH;

7.                     Propune specificatii tehnice  si monitorizeaza serviciile externalizate de “Elaborarea unei proceduri de clasificare a informatiilor electronice”;

8.                     Propune specificatii tehnice si monitorizeaza serviciile externalizate de “Elaborarea unui plan de instruire privind securitatea informatică la nivelul întregii infrastructuri IT din ANPM”: elaborare material educational privind securitatea informaţiei sub diferite aspecte, cu referire la legislaţia aplicabila la nivelul Romaniei şi Uniunii Europene şi monitorizare / efectuare instruire personal de securitate informatică şi IT ca trainer intern pe securitate informatică;

9.                     Propune referatele de necesitate, specificaţiile tehnice pentru achiziţia de servicii și echipamente şi participă în cadrul comisiilor de evaluare a ofertelor;

10.                   Monitorizează serviciile externalizate de mentenanță centrala de incendiu;

11.                   Monitorizează serviciile externalizate de amenajare datacenter;

12.                   Verifică alimentarea echipamentelor cu energie; 

13.                   Verifică climatizarea in datacenter-ul ANPM  si monitorizeaza serviciile externalizate de mentenanță echipamente de climatizare;

14.                   Verifică sistemul de alarmare prin sensori și monitorizare servicii externalizate de întreținere sistem de alarmare;

15.                   Verifică sistemul de monitorizare video și monitorizare servicii externalizate de monitorizare video;

16.                   Participă la acţiunile de îndrumare la care este desemnat, precum şi la activităţile delegate de superiorii ierarhici, în calitate de reprezentant al ANPM;

17.                   Informează şeful ierarhic superior asupra principalelor probleme apărute la nivelul compartimentelor ANPM şi/sau agenţiilor teritoriale pentru protecţia mediului;

18.                   Îndeplinește și alte atribuții stabilite de șeful structurii / superiorii ierarhici ai șefului de structură / conducerea ANPM în limitele și scopul postului.

19.                   Îndeplineşte atribuţiile ce îi revin din funcţia publică pe care o deţine, precum şi atribuţiile ce îi sunt delegate;

20.                   Rezolvă, în termenele stabilite de către superiorii ierarhici, inclusiv conducerea ANPM, lucrările repartizate;

21.                   Respectă normele de conduită profesională şi civică prevăzute de lege;

22.                   Respectă Regulamentul Intern al ANPM;

23.                   Păstrează secretul de stat, secretul de serviciu, precum şi confidenţialitatea în legătură cu faptele, informaţiile sau documentele de care ia cunoştinţă în exercitarea funcţiei publice, în condiţiile legii, cu excepţia informaţiilor de interes public;

24.                   Respectă întocmai regimul juridic al conflictului de interese şi al incompatibilităţilor şi prezintă, în condiţiile legii, declaraţia de avere şi declaraţia de interese;

25.                   Respectă prevederile privind situaţiile de urgenţă şi măsurile privind securitatea şi sănătatea în muncă (SSM).

 

CONDIŢIILE DE DESFĂŞURARE

a concursului organizat în data de 17.08.2021

 

  • Perioada / locul depunerii dosarelor: 16.07 – 04.08.2021 / Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti;
  • Selecţia dosarelor de concurs: 05-11.08.2021;
  • Data / ora / locul desfăşurării concursului :
  • proba scrisă: 17.08.2021 ora 10:00 / Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti;
  • Data şi ora probei interviu se vor afişa împreună cu rezultatele la proba scrisă.

 

   

DOSARUL DE INSCRIERE

 

         Pentru concursul de recrutare, dosarul va cuprinde următoarele documente, conform prevederilor art. 49 din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările și completările ulterioare:

  1. Formularul de înscriere, prevăzut în anexa nr. 3 la h.g. nr.611/2008, cu modificările și completările ulterioare;
  2. Curriculum vitae, modelul comun european;
  3. Copia actului de identitate;
  4. Copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
  5. Copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei:
  • Modelul orientativ al adeverinţei menţionate este prevăzut în anexa nr. 2d la h.g. nr. 611/2008, cu modificările și completările ulterioare.
  • Adeverinţele, care au un alt format decât cel prevăzut în anexa nr. 2d, trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în anexa nr. 2D şi din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor.
  1. Copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului:
  • Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii.
  • Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
  1. Cazierul judiciar:
  • Poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.
  • În situaţia în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

 

Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

 

Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.

 

COORDONATE DE CONTACT pentru primirea dosarelor de concurs:

  • adresă de corespondență: Splaiul Independenţei, nr. 294, corp clădire B, sector 6, Bucureşti;
  • telefon (021) 207.11.01,  (021) 207.11.53;
  • fax: (021)207.11.03, 021)207.11.18;
  • adresa de e-mail: resurse_umane@anpm.ro;
  • persoană de contact: Mihaela Preda – consilier – Serviciul Resurse Umane – Direcția Juridică, Resurse Umane.