Back

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI, în temeiul OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, organizează concurs de promovare pentru ocuparea unei funcţii publice de conducere vacante director, clasa I, grad II la Direcția Schimbări Climatice, din cadrul aparatului propriu în data de 10.09.2019 (proba scrisă)

 

ANUNŢ

 

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI, în temeiul OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, organizează concurs de promovare pentru ocuparea unei funcţii publice de conducere vacante director, clasa I, grad II la Direcția Schimbări Climatice, din cadrul aparatului propriu în data de 10.09.2019 (proba scrisă).

 

CONDIŢIILE DE PARTICIPARE, BIBLIOGRAFIA ȘI ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI pentru ocuparea funcţiei publice de conducere vacante de director, clasa I, grad II la Direcția Schimbări Climatice:

 

Funcţia publică de conducere vacantă:

- director, clasa I, grad II la Direcția Schimbări Climatice;

 

Conditii de participare la concursul de promovare pentru ocuparea funcţiei publice de conducere vacantă de director, clasa I, grad II:

 

  • Condiții generale – art. 465 din OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ;

 

  •  Condiţii specifice :

a) să fie numiţi într-o funcţie publică din clasa I;

b) să îndeplinească condiţiile minime de vechime în specialitate, respectiv 7 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice de conducere de director, clasa I, grad II;

c) să îndeplinească condiţiile de studii, precum şi condiţiile specifice necesare ocupării funcţiei publice de conducere de director, clasa I, grad II:

 - studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în specializările: inginerie chimică; știința mediului; ingineria mediului; inginerie de petrol și gaze; electro-tehnică; administrație publică; drept;

d) să fie absolvenţi cu diplomă ai studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice;

e) să nu aibă o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ.

 

BIBLIOGRAFIA DE CONCURS pentru ocupărea funcţiei publice de conducere vacante de director, clasa I, grad II, la Direcția Schimbări Climatice, din cadrul Agenției Naționale pentru Protecția Mediului:

 

  1. Ordonanța de Urgență nr.57/2019 privind codul administrativ;
  2. Constituția României;
  3. H.G. nr.1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. H.G nr. 780/2006 privind stabilirea schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, cu modificările și completările ulterioare;
  5. Ordinul ministrului mediului și pădurilor nr.3420/2012 pentru aprobarea procedurii de emitere a autorizaţiei privind emisiile de gaze cu efect de seră pentru perioada 2013 – 2020, cu modificările și completările ulterioare;
  6. Hotărârea de guvern nr. 1570/2007 privind înfiinţarea Sistemului naţional pentru estimarea nivelului emisiilor antropice din surse sau al reţinerilor prin sechestrare a tuturor gazelor cu efect de seră, reglementate prin Protocolul de la Kyoto, cu modificările și completările ulterioare;
  7. Ordinul ministrului mediului şi dezvoltării durabile nr.1474/2007 pentru aprobarea Regulamentului privind gestionarea şi operarea registrului naţional al emisiilor de gaze cu efect de seră, cu modificările și completările ulterioare.

 

ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI aferente funcției publice de conducere vacante de director, clasa I, grad II la Direcția Schimbări Climatice sunt:

  1. Coordonează, îndrumă și monitorizează îndeplinirea activităților de către angajații Direcției Schimbări Climatice, privind:
  1. Fundamentarea proiectelor de acte normative şi a strategiilor în domeniul schimbărilor climatice, inclusiv cele pentru transpunerea legislaţiei europene în domeniul de competenţă;
  2. Analizarea şi verificarea planurilor de monitorizare a emisiilor de gaze cu efect  de seră transmise de operatorii care dețin instalații staționare și de către operatorii de aeronave care intră sub incidența schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră (EU ETS) în perioada 2013-2020;
  3. Emiterea deciziilor de aprobare a planurilor de monitorizare și informarea operatorilor în acest sens;
  4. Analizarea şi verificarea documentației depuse de operatorii care dețin instalații staționare aflate sub incidența schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră în perioada 2013-2020, în vederea emiterii sau revizuirii autorizației privind emisiile de gaze cu efect de seră;
  5. Analizarea și verificarea formularelor depuse anual de către operatorii care dețin instalații staționare aflate sub incidența schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră în perioada 2013-2020, în vederea ajustării numărului de certificate de emisii de gaze cu efect de seră (certificate GES) alocate anual, în conformitate cu Decizia UE nr. 278/2011;
  6.  Elaborarea și transmiterea în fiecare an, către Comisia Europeană, a tabelelor privind alocarea numărului de certificate de emisii de gaze cu efect de seră pentru instalațiile care au avut încetări parțiale/definitive sau reduceri semnificative de capacitate;
  7. Analizarea și verificarea formularelor depuse de către operatori pentru instalațiile care au avut extinderi semnificative de capacitate sau care intră pentru prima dată sub schema de comercializare, în vederea alocării certificatelor GES din Rezerva pentru instalațiile nou-intrate;
  8.  Elaborarea și transmiterea către Comisia Europeană, a tabelelor privind alocarea numărului de certificate de emisii de gaze cu efect de seră pentru instalațiile care solicită alocare din Rezerva pentru instalațiile-nou intrate;
  9. Verificarea rapoartelor anuale privind emisiile de gaze cu efect de seră și a rapoartelor tonă-kilometru, transmise de operatorii instalațiilor staționare și operatorii de aeronave aflate sub incidența EU ETS și verificate de verificatori acreditați RENAR;
  10. Alte activități necesare pentru implementarea Directivei CE nr. 101/2008 privind includerea aviației în schema EU ETS;
  11. Elaborarea raportului anual privind implementarea Directivei 2003/87/CE, în vederea transmiterii la Comisia Europeană;
  12. Administrarea Sistemului naţional pentru estimarea nivelului emisiilor antropice de gaze cu efect de seră rezultate din surse sau din reţinerea prin sechestrare a dioxidului de carbon, reglementate prin Protocolul de la Kyoto;
  13. Elaborarea și transmiterea Inventarului Național al Emisiilor de Gaze cu Efect de Seră (INEGES) către Secretariatul Convenţiei Cadru a Naţiunilor Unite asupra Schimbărilor Climatice (UNFCCC), Comisia Europeană şi Agenţia Europeană de Mediu;
  14. Elaborarea și transmiterea altor rapoarte și inventare conform HG 1570/2007 privind înfiinţarea Sistemului naţional pentru estimarea nivelului emisiilor antropice din surse sau al reţinerilor prin sechestrare a tuturor gazelor cu efect de seră, reglementate prin Protocolul de la Kyoto;
  15. Revizuirea anuală a Inventarului Național al Emisiilor de Gaze cu Efect de Seră de către experții revizuitori aflați în coordonarea Secretariatului UNFCCC și experții Comisiei Europene;
  16. Elaborarea capitolului “Schimbări Climatice” din Raportul anual privind starea factorilor de mediu;
  17. Administrarea conturilor naționale din Registrul Unic Consolidat al emisiilor de gaze cu efect de seră aflat sub juridisdicția statului român, conform prevederilor legale naționale, europene și ale reglementărilor internaționale în vigoare;
  18. Alte activități specifice Compartimentului Registrul Unic al Emisiilor de gaze cu efect de seră;
  19. Colaborarea cu agenţiile judeţene pentru protecţia mediului, alte compartimente din cadrul ANPM, departamentul omolog din cadrul MM, reprezentanții operatorilor economici care dețin instalații staționare aflate sub incidența EU ETS, agenți economici, instituții și autorități care furnizează date pentru construirea INEGES;
  20. Acordarea de asistență de specialitate operatorilor economici care dețin instalații staționare aflate sub incidența EU ETS, în ceea ce privește completarea documentelor, interpretarea prevederilor legislative, deschiderea și operarea conturilor în Registrul Unic, alte cerințe legislative specifice domeniului de activitate;
  21. Participarea la grupurile de lucru ale Comisiei Europene și alte reuniuni pe domeniul de activitate, la nivel european și internațional;
  1. Asigură legătura privind schimbul de informații cu autoritățile administrației publice centrale și locale implicate în domeniul schimbărilor climatice;
  2. Colaborează cu celelalte departamente din cadrul ANPM și cu alte autorități publice în probleme de interes comun, specifice domeniului de activitate;
  3.  Repartizează documentele înregistrate în direcție, coordonează gestionarea lucrărilor și verifică documentele care se transmit din cadrul Direcției Schimbări Climatice;
  4. Repartizează sarcinile de serviciu în mod echilibrat, ținând cont de atribuțiile stabilite fiecărei persoane prin fișa postului;
  5.  Întocmește anual rapoartele de evaluare a perfomanțelor individuale ale personalului din subordine, în condițiile legii;
  6. Respectă prevederile din NTSM şi PSI;
  7. Îndeplinește și alte atribuții stabilite de către conducerea ANPM în limitele și scopul postului.
  8. Îndeplineşte atribuţiile ce îi revin din funcţia publică pe care o deţine, precum şi atribuţiile ce îi sunt delegate;
  9. Rezolvă, în termenele stabilite lucrările repartizate;
  10. Respectă normele de conduită profesională şi civică prevăzute de lege;
  11. Respectă Regulamentul Intern al ANPM;
  12. Păstrează secretul de stat, secretul de serviciu, precum şi confidenţialitatea în legătură cu faptele, informaţiile sau documentele de care ia cunoştinţă în exercitarea funcţiei publice, în condiţiile legii, cu excepţia informaţiilor de interes public;
  13. Respectă regimul juridic al conflictului de interese şi al incompatibilităţilor şi prezintă, în condiţiile legii, declaraţia de avere şi declaraţia de interese;
  14. Respectă prevederile privind situaţiile de urgenţă şi măsurile privind securitatea şi sănătatea în muncă (SSM);
  15. Realizează instruirea la locul de muncă şi instruirea periodică a personalului conform normelor metodologice de aplicare a legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr.319/2006;
  16. Elaborează, modifică, actualizează fișele de post pentru personalul din subordine;
  17. Verifică și contrasemnează fișele de post (după caz).

 

CONDIŢIILE DE DESFĂŞURARE ale concursului organizat în data de 10.09.2019:

  • Perioada/ locul depunerii dosarelor: 25.07-13.08.2019/ Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti
  • Selecţia dosarelor de concurs: în perioada: 14.08-21.08.2019
  • Data / ora / locul desfăşurării concursului: proba scrisă: 10.09.2019/ ora 10:00 / Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti.
  • Data şi ora probei interviu se vor afişa împreună cu rezultatele la proba scrisă.

 

Dosarul de inscriere

 

            Pentru concursul de recrutare, dosarul va cuprinde următoarele documente, conform prevederilor art. 49 din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, modificată şi completată de H.G. nr. 1173/2008:

  • formularul de înscriere, conform anexei nr. 3 la H.G. nr. 611/2008, modificată - Model formular;
  • curriculum vitae, modelul comun european;
  • copia actului de identitate;
  • copiile diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări;
  • copia carnetului de muncă și, după caz, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice - Model adeverinta;
  • copia adeverinței care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;
  • cazierul administrativ ( La cererea candidatului, formulată la data înscrierii la concurs, dar nu mai târziu de data finalizării perioadei de depunere a dosarelor cazierul administrativ poate fi solicitat Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici de către instituţia organizatoare a concursului de promovare).
  • declaraţia pe propria răspundere sau adeverinţa care să ateste calitatea sau lipsa calității de lucrător al Securității sau colaborator al acesteia - Model declaratie.

Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs, cu excepția copiei actului de identitate care se poate transmite și în format electronic, la adresa de e-mail resurse_umane@anpm.ro.

 

Coordonate de contact pentru primirea dosarelor de concurs:

  • adresă de corespondență: Splaiul Independenţei, nr. 294, corp clădire B, sector 6, Bucureşti;
  • telefon (021) 207.11.01,  (021) 207.11.53;
  • fax: (021)207.11.03, 021)207.11.18;
  • adresa de e-mail: resurse_umane@anpm.ro;
  • persoană de contact: Mihaela Preda – consilier – Serviciul Resurse Umane – Direcția Juridică, Resurse Umane.