Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE „Construire blocuri locuinte” SC COVACIU BUILDINGS SRL

                                      

Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului

Agenţia pentru Protecţia Mediului Brașov

 

 

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

                                            Nr. ...... din ........04.2018

 

 

Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate de :  SC COVACIU BUILDINGS SRL prin COVACIU IOAN MIHAI, cu sediul in jud. Cluj, oras Cluj Napoca, str. Episcop Marton Aron, nr.2-4, ap. 4A, înregistrată la APM Brasov cu nr. 4961 din 26.03.2018 (solicitare electronica nr.173/09.03.2018, in baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

şi ca urmare a completarii documentatiei cu nr.6153 din 13.04.2018 si autoritatea competenta pentru protectia mediului Brasov decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedinței Comisiei de Analiza Tehnica, din data de 16.04.2018, ca proiectul proiectul Construire blocuri locuinte”, propus  a fi realizat in jud. Brasov, oras Rasnov, Str. Salciei nr. 23 (C.U. nr.30 din 25.01.2019  emis de Primaria Orasului Rasnov), nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

            Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului  in Anexa 2, la pct. 10, lit. b) proiecte de dezvoltare urbana, inclusiv constructia centrelor comerciale si a parcarilor auto;

  1. titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;
  2. in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

1. Caracteristicile proiectului:

a) marimea proiectului

Proiectul propus consta in construirea a 2 blocuri de locuinte colective, cu regimul de inaltime P+2E+M1+Pod,pe un teren proprietate privata in suprafata totala de 2035,00 mp,  avand dimensiunile in plan de 16,45 m x 20,65 m, ce se vor amplasa pe teren tinand cont de reglementarile existente in zona si anume 5.50 m fata de latura de NE si la 9.27 m fata de latura de SE.

Regimul de aliniere fata de drumului de incinta, pentru accesul la corpurile propuse, este de 3, 00 m fata de trotuarul acestuia. Drumul de incinta va avea latimea de 6,00 m, fiind prevazut cu un trotuar de 1,00 m

Constructia  se află situata, conform PUZ aprobat cu HCL nr. 56/2010, in intravilanul municipiului Rasnov, in zona de locuinte colective si dotari.

 

Circulatia principala in zona se desfasoara pe str. Salciei. Accesul la parcela studiata se va face pe un drum de asfalt de 7,00 m latime.

Se va mentine drumului de legatura dintre parcele, conform PUZ aprobat anterior, avand o latime a carosabilului de 7,00 m si trotuare pietonale de 1,00 m de o parte si de alta a drumului.

Accesul la imobil se face pe fatada principala, dinspre aleea (drumul) de incinta.

Cladirile vor adaposti  18 apartamente fiecare, cu 1-2 camere, plus dependinte.

Se vor asigura 20 de locuri de parcare, realizate din dale inierbate.

Structura de rezistenta a acestor blocuri va fi compusa din pereti de zidarie de 25 cm izolata cu 10 cm polistiren, fundatii continue de beton, plansee de beton peste fiecare nivel, acoperis sarpanta de lemn si invelitoare din tabla Lindab cu jgheaburi si burlane de Al.

Terenul prezintă următorii indici:

S teren = 2035,00 mp

S constr. = 656,00 mp

S desf = 2624,00 mp

POT propus= 32,23%

CUT propus= 1,28

POT max = 35%

CUT max = 1,40

H max. = 11,00 m (H streasina = 10,70 m < 11,00 m)

 Alimentarea cu apa

Alimentarea cu apa pentru ansamblu de locuinte proiectat se va face prin bransare la reteaua de distributie apa existenta pe str. Salciei, din PEHD cu De. 100 mm conform Avizului de principiu favorabil emis de SC GOSCOM CETATEA RASNOV SA.

Canalizarea menajera

 Evacuarea apelor uzate menajere va face prin racordare la reteaua de canalizare menajera existenta pe str. Salciei, din tuburi de beton cu DN 500 mm, printr-o retea de canalizare din PVC cu Dn 10 mm, conform Avizului de principiu favorabil emis de SC GOSCOM CETATEA RASNOV SA.

Apele pluviale conventional curate sunt colectate de pe acoperisul imobilelor prin rigole de scurgere spre reteaua de canalizare.

Apele pluviale de pe suprafetele de parcare, realizate din dale inierbate, se vor scurge liber pe teren.

Alimentarea cu energie electrica

In zona de amplasament studiata exista retea electrica la care obiectivul propus se va racorda, conform avizelor ce se vor obtine.

Instalatii gaze naturale

In zona  exista reţele cu gaz metan, beneficiarul bransandu-se la reteaua de gaze naturale existenta langa amplasament.          

Instalatii de incalzire

Soluţia de proiectare adoptata pentru încălzire este de centralele termice de 24 Kw ce se vor monta la bucatarie pentru fiecare apartament in parte. 

Organizarea de santier:

Lucrarile de organizare de santier constau in:

  • Baraca tip container 2,50 x 6,00 m

(birouri, vestiare, magazie scule si echipamente,

materiale marunte)                                                                                   S = 15,00 mp           

Banc de lucru 1,00 x 5,00 m                                                                   S = 5,00 mp

  • Platforma depozitare deseuri 2,00 x 2,00 m                                         S = 4,00 mp
  • Targa mortar 1,50 x 4,00 m                                                                      S = 6,00 mp
  • Tablou electric de OS                   
  • WC ecologic            1,00 x 1,00 m                                                                     S = 1,00 mp

Platforma cu spalator 1,00 x 1,00 m                                                       S = 1,00 mp  Dupa finalizarea lucrarilor toate aceste dotari pentru organizarea de santier se vor demonta si evacua.

b) cumularea cu alte proiecte – nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul;

d) productia de deseuri – deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate;

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort –

În perioada de constructie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele si mijloacele de transport utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructie care va avea in vedere ca utilajele si mijloacele de transport utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate – lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect au fost luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident; 

2. Localizarea proiectelor:

2.1. utilizarea existenta a terenului: terenul studiat este situat in intravilanul orasului Predeal, proprietate paerticulara; destinatia zonei conform PUG: zona pentru cazare cu dotari turtistice si locuinte, in conformitate cu C.U. nr. 112 din 13.07.2017  emis de Primaria Orasului Predeal.

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

d) parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. – nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite – nu este cazul;

h) ariile dens populate: nu este cazul.

3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  nu este cazul;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – impact redus;

d) probabilitatea impactului – redusa;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

-proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;

-proiectul propus nu necesita parcurgerea etapelor  procedurii de evaluare adecvata.

            Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005, aprobată prin Legea nr. 265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Se vor respecta toate conditiile din avize si acorduri emise de autoritatile implicate in implementarea proiectului;
  3. Punerea in functiune a imobilului se va realiza numai dupa realizarea intregului sistem hidroedilitar (retele exterioare de alimentare cu apa si de canalizare ape uzate menajere si pluviale, inclusiv statia de pompare ape uzate si separatporul de hidrocarburi) si bransarea respectiv racordarea la retele centralizate ale localitatii.
  4. Deşeurile rezultate pe parcursul derulării lucrărilor de execuție vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale şi stradale;
  5. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate pe parcursul execuției lucrărilor;
  6. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  7. In cazul unor poluari accidentale titularul proiecului si constructorul/executantul vor raspunde in solidar.
  8. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  9. Drumurile de acces şi tehnologice, toate zonele a căror suprafaţă (învelişul vegetal) a fost afectată, vor fi refăcute şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;
  10. Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;
  11. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc. revine în totalitate titularului de proiect.
  12. Se va acorda atenţie manevrării utilajelor în apropierea zonelor locuite; Se  vor lua masuri corespunzatoare de a nu degrada sau ocupa terenul din zona limitrofa.
  13. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  14. Vor fi luate  măsuri pentru limitarea vibratiilor  produse de sapatura   prin  utilizarea  de  tehnologii performante  de executie și  de fundare, în vederea  incadrarii valorilor parametrilor vibratiilor in limitele admisibile stabilite de SR 12025-2/94;
  15. Se vor lua măsuri și se vor realiza, dacă este cazul,  lucrări (ziduri) de sprijin pentru evitarea alunecărilor/surpărilor de teren;
  16. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

            Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procesului de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentului acord de mediu se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, in conditiile in care nu intervin modificari ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

Conform prevederilor OM 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

Prezenta decizie poate fi contestata, in conformitate cu prevederile HG nr. 445/2009 si ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

    Sorin HORNOIU                   

 

                                                                  

                                                                                                    SERVICIUL A.A.A,  

                                                                                            Daniela BIRAU

                                                                                                      

   INTOCMIT:

Consilier Teodora MUNTEANU