Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE – „CONSTRUIRE CLĂDIRE LOCUIRE COLECTIVĂ S.C. MEZ &VAS IMOB S.R.L.

 

                       

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE – proiect

Nr. ...... din ......09.2018

 

 

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de S.C. MEZ &VAS IMOB S.R.L. cu sediul in jud. Brașov,  mun. Brașov, str. Ionescu Crum nr. 1, et. P, înregistrată la APM Brasov cu nr.10986 din 09.07.2018 (solicitare electronica nr. 503/05.07.2018),  în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

si ca urmare a completarilor depuse la dosar cu nr.11380/18.07.2018, nr.13907/05.09.2018 si nr............09.2018

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 10.09.2018, că proiectul „CONSTRUIRE CLĂDIRE LOCUIRE COLECTIVĂ, propus a fi amplasat în jud. Brașov, mun. Brașov, str. Zaharia Carcalechi nr. 23  CF nr.148038, conform certificatului de urbanism  nr.220 din 09.02.2018 eliberat de Primaria Municipiului Brașov, nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.   

    Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

  1. proiectul se incadreaza in prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009, Anexa 2, pct.10, lit. b) proiecte de dezvoltare urbană, inclusiv construcția centrelor comerciale și a parcărilor auto;
  2. titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;
  3. lipsa observatiilor din partea publicului interesat;
  4. in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

 

  1. Caracteristicile proiectului:

            a) dimensiunea si conceptia intregului proiect :

Investitia cuprinde realizarea a unei cladiri de locuinte colective in regim de inaltime P+8E, apartamente de 2 camere. Aferent se propune a se realiza platforme de parcare si construirea unui parcaj subteran, alei carosabile si pietonale pentru accesul riveranilor.

Blocul propus va cuprinde:  P+8 – 35 apartamente, H cladire= 28.35 m

Sconstruita   = 263,12 mp

Parcajul subteran ce se propune a se realiza in ZV2 va cuprinde:

 - parcaj subteran s= 943.84 mp, 30 locuri

Sutila = 943.84 mp

Sconstruita = 1011.36 mp

Sconst.  bloc 1 + bloc 2 autorizata = 993.68 mp; Sconst. totala = 1256.80 mp

Sdesf. bloc1 + bloc 2  = 9832.12 mp; Sdesf. totala = 12 200.20 mp

      POT= 14.72 % (25 in CU)

      CUT =1.43 (2,2 in CU)

      Cladirile vor fi racordate la utilitatile existente in zona, respectiv, energie electrica, gaz metan, alimentare cu apa potabila, canalizare menajera si pluviala, prin bransamente directe la retelele aflate la limita amplasamentului sau la extinderile acelora aflate la dista de amplasament.

Alimentare cu apa: prin extinderea retelei de distributie PEHD De 160 mm cu conducta din teava PEHD De 110mm si bransamentele PEHD De 75 mm, Pn 10 bari, aflate in curs de proiectare.

     Reţele de canalizare: Evacuarea apelor uzate menajere si pluviale se face gravitational, in sistem unitar, la colectorul public Dn 500 mm existent pe strada Prunului, dupa extinderea acestuia. Apele pluviale de pe acoperisul, terasele si balcoanele cladirii sunt preluate prin receptori si sifoane si evacuate la caminele de vizitare. Apele pluviale de pe platformele asfaltate auto și pietonale se vor evacua prin rigole, deznisipator și separator de hidrocarburi.

Accesul la amplasament se va realiza din strada Nucului. Aleile carosabile si parcajele se vor executa cu mixtura asfaltica, iar cele pietonale cu pavele din beton colorate montate pe pat de nisip.

Parcari – Aferente investitiei au fost prevazute 46 locuri de parcare (30 locuri subteran si 16 locuri suprateran) in interiorul parcelei pentru 35 de apartamente, conform CU 220/09.02.2018 – pentru locuinte colective 1.2 locuri parcare / apartament.

Lucrari necesare organizarii de santier:

            Lucrările provizorii necesare organizării incintei constau în împrejmuirea temporară a terenului aferent proprietăţii printr-un gard.

Accesul la santier se propune a se realiza din Calea Bucuresti, str. Lacurilor, str. Nucului si drumul de acces ce leaga str. Nucului de amplasament, cu aprobarea Primariei mun. Brasov. Strazile de acces sunt asfaltate pana la drumul de legatura a str. Nucului cu amplasamentul acesta avand cca. 500M lungime. Drumul de legatura aflat in proprietatea primariei mun. Brasov se va amenaja prin pietruire urmand ca ulterior inchiderii santierului sa se asfalteze. Accesul în incintă se va face prin două porţi, una pentru personal şi cealaltă pentru maşini,

            Materialele de construcţie cum sunt cărămizile, nisipul, se vor putea depozita şi în incinta proprietăţii, în aer liber, fără măsuri deosebite de protecţie. Materialele de construcţie care necesită protecţie contra intemperiilor se vor putea depozita pe timpul execuţiei lucrărilor de construcţie în incinta magaziei provizorii, care se va amplasa la început. În acest sens, pe terenul aferent se va organiza şantierul prin amplasarea unor obiecte provizorii:

- magazii provizorii cu rol de depozitare materiale, vestiar muncitori şi depozitare scule ;

- tablou electric ;

- punct PSI (în imediata apropiere a  sursei de apă) ;

- platou depozitare materiale.

            Pentru Organizarea de santier  se vor executa  urmatoarele:

  • bransament provizoriu electric,
  • bransament provizoriu apa, 
  • bransament provizoriu canalizare
  • cai de acces executate cu balast  si refuz de ciur 50cm, piatra sparta 20cm, calea de acces fiind realizata astfel incat intrarea in santier a autovehiculelor se va realiza in partea nordica a terenului, iar iesirea de pe amplasament in partea sudica a acestuia, spatiul existent si investitia ce urmeaza a se realiza nepermitand manevra auto de gabarit mare cu un singur acces
  • rampa spalare autovehicule din beton racordata va fi racordata la un separator de hidrocarburi și deznisipator care va fi vidanjat periodic.
  • spatii pentru depozit  materiale si platforma de lucru executate din balast 20cm si strat piatra sparta 10cm,
  • 4 containere pentru birouri, magazii, vestiare muncitori, loc de luat masa,
  • 4 cabine WC ecologice , puncte PSI,
  • 2 cabine paza amplasate la intrarea si la iesirea din santier
  • 3 containere pentru colectarea selectiva a gunoiului rezultat in santier

       Pentru organizarea  desfasurarii lucrarilor s-a avut in vedere amplasarea unei macarale turn cu raza de actiune si acoperire magazii, depozit, obiectivul de construit, astfel incat depozitarea, manipularea si punerea in opera a materialelor pentru realizarea structurii de rezistenta sa aiba loc in conditii optime ( cost, beneficiu, siguranta) .

Apa pentru organizarea de santier

       Apa  pentru perioada de executie a lucrarilor, nevoi tehnologice si pentru nevoi igienico- sanitare se va asigura prin bransament provizoriu  din reteaua publica .

Încălzirea apei 

       In faza de execuţie a lucrarilor pentru organizarea de santier nu există  sistem de conducte pentru apă caldă si nu este necesara in procesul de executie a lucrarilor.

Instalatii electrice iluminat si prize

       Se va executa bransament electric provizoriu pentru organizarea de santier bransament in reteaua existența.

Sistemul de stingere a incendiilor

       In faza de executie a lucrarilor apa se va asigura cu cisterne mobile. Trebuiesc asigurate stingătoare mobile calibrate calitativ pentru materialele combustibile şi de marime/cantitate corespunzatoare. Toate echipamentele de stingere a incendiului depozitate pe santier se vor amplasa intr-un container mai sus amintit.

 

b) cumularea cu alte proiecte existe si/sau aprobate  - pe teren s-a autorizat construirea a 2 blocuri în regim de inaltime S+P+8.

c) utilizarea resurselor naturale in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii – nu este cazul;

d) productia de deseuri – deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului vor fi colectate selectiv si valorificate/eliminate cu societati autorizate;

e) poluarea si alte efecte negative  –

În perioada de executie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de executie care va avea in vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Legea. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017. Se vor respecta de asemenea prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

f) riscule de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice– nu este cazul;

g) riscurile pentru sanatatea umana – nu este cazul;

 

2. Amplasarea proiectelor:.

a) utilizarea actuala si aprobata a terenurilor

Terenul, în suprafață de 8536,00 mp, este situat în intravilanan mun. Brașov, cu folosință actuală teren arabil si destinație conform PUZ aprobat prin HCL nr. 24/2013 - ZL1- zona locuinte colective, partial ZV2 – zona verde (CU 220 din 09.02.2018 emis de Primaria Municipilui Brașov). Terenul este proprietate privată SC MEZ &VAS IMOB SRL conform CF nr. nr.148038 nr.cad 148038.

b) bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si subteranulul acetuia – nu este cazul;

c)  capacitatea de absorbtie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

i) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor - nu este cazul;

ii) zonele costiere si mediul marin - nu este cazul;

iii) zonele montane si forestiere – nu este cazul;

iv) rezervatii si  parcuri naturale – nu este cazul;

v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei in vigoare: zone Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice; zonele prevazute de legislatia privind aprobarea planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III – a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul si marirea zonelor de protectie sanitara si hidrogiologica – nu este cazul;

vi) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevazute de  legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri- nu este cazul

vii) zone cu densitate mare a populatiei – nu este cazul;

viii) peisajele si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic – nu este cazul;

 

3. Tipurile si caracteristicile impactului potential:

a) importanta si extinderea spatiala a impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  nu este cazul;

b) natura impactului -  nu este cazul;

c) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

d) intensitatea si complexitatea impactului – impact redus;

e) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor propuse prin proiect ;

f) debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate -  nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectiva a impactului – nu este cazul;

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

  • proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  4. Drumurile de acces şi tehnologice, toate zonele a căror suprafaţă (învelişul vegetal) a fost afectată, vor fi refăcute şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;
  5. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc. revine în totalitate titularului de proiect;
  6. Se va respecta programul de lucru impus de Primaria Municipiului Brașov in concordanta cu programul de odihna a locuitorilor din zona in conformitate cu Legea nr. 61/1991 cu modificarile si completarile ulterioare, privind linistea publica, pe toata perioada de executie a lucrarilor de construire;
  7. Se va acorda atenţie manevrării utilajelor în apropierea zonelor locuite; Se  vor lua masuri corespunzatoare de a nu degrada sau ocupa terenul din zona limitrofa;
  8. Deşeurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale şi stradale;
  9. Se va evita depozitarea necontrolata a deseurilor rezultate;
  10. Se va asigura salubrizarea zonei si mentinerea curateniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizarii lucrarilor;
  11. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate în urma implementarii proiectului;
  12. Vor fi luate  măsuri pentru limitarea vibratiilor  produse de sapatura   prin  utilizarea  de  tehnologii performante  de executie și  de fundare, în vederea  incadrarii valorilor parametrilor vibratiilor in limitele admisibile stabilite de SR 12025-2/94;
  13. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor) , reparatiile mijloaceor de transport/utilajelor se vor executa doar la societati autorizate.
  14. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • curatarea  rotilor vehiculelor care ies de pe santier;
  1. Oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  2. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  3. In cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;
  4. Nu se vor evacua ape uzate neepurate sau insuficient epurate in emisari naturali, canale de desecare, rigole stradale sau freatic atat pe perioada executiei lucrarilor cat si dupa aceasta;
  5. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  6. Se vor alege trasee optime din punct de vedere al protectiei mediului, pentru deplasarea vehiculelor care transporta materiale de constructie care pot elibera in atmosfera particule fine; transportul acestor materiale se va face pe cat posibil cu vehicule dotate cu prelate;
  7.  Transportul materialelor si transportul utilajelor grele se va realiza pe traseele stabilite, astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona;
  8.  Titularul proiectului raspunde pentru refacerea zonelor afectate de implementarea proiectului;
  9.  Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;
  10.  Organizarea de şantier, pentru lucrările prevăzute prin proiect, va respecta obligatoriu măsurile specifice pentru reducerea şi/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sănătăţii umane si mediului înconjurător. Se vor avea în vedere:

 • împrejmuirea corespunzătoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc;

 • organizarea de şantier se va realiza astfel încât impactului generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derulării lucrărilor prevăzute prin proiect să fie cât mai redus;

 • organizarea de şantier va fi amenajată astfel încât să asigure facilităţile de bază conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările şi completările ulterioare (alimentarea cu energie electrică, alimentarea cu apă pentru asigurarea necesităţilor igienico–sanitare, facilităţi pentru depozitarea temporară a materialelor, facilităţi pentru personal (baracă birou, vestiare muncitori, punct prim ajutor, toaleta ecologică), împrejmuire cu gard din panouri metalice pentru protecţia organizării de şantier si a vecinătăţilor), după caz;

• întreţinerea corespunzătoare a utilajelor/mijloacelor de transport utilizate in lucrările de construcţii în vederea evitării scurgerilor de combustibili şi uleiuri uzate pe sol/apă şi de alte substanţe toxice si periculoase;

• se interzice stocarea temporară si depozitarea carburanţilor si substanţelor periculoase în zona aferenta amplasamentului;

• în perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si a utilajelor utilizate;

• este interzisă părăsirea incintei organizării de şantier cu roţile autovehiculelor şi/sau caroseria murdară;

In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

 

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

 

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procesului de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov  se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, in conditiile in care nu intervin modificari ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

Conform prevederilor ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

            Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    

DIRECTOR EXECUTIV,

    Ciprian BANCILA                                                                                        

                                                                                                              SEF SERVICIU A.A.A,  

                                                                                                       Daniela BIRAU

                                                                                                      

            

 

             INTOCMIT:

  consilier Daniela LUNGU