Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE „ Descentralizare LEA MT, Reconductorare LEA JT, Modernizare bransamente localitatea Mercheasa, jud. Brasov ” titular S.D.E.E. ELECTRICA DISTRIBUTIE TRANSILVANIA SUD S.A. – S.D.E.E. Brasov

 

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

                                            Nr. ..... din ....03.2018

 

 

Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate de  S.D.E.E. ELECTRICA DISTRIBUTIE TRANSILVANIA SUD S.A. – S.D.E.E.   Brasov, cu sediul in jud. Brasov, municipiul Brasov, str. Pictor Luchian, nr. 25, înregistrată la APM Brasov cu nr. 12714 din 07.08.2017, in baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

şi ca urmare a completarii documentatiei cu nr. nr.18487 din 14.11.2017 (solicitare electronica cu nr. 1655/14.11.2017) autoritatea competenta pentru protectia mediului Brasov decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedințelor Comisiei de Analiza Tehnica, din data de 20.10.2017, ca proiectul „ Descentralizare LEA MT, Reconductorare LEA JT, Modernizare bransamente localitatea Mercheasa, jud. Brasov ”, propus a fi realizat in jud. Brasov, comuna Homorod, satul Mercheasa, sector intravilan (C.U. nr. 165 din 29.05.2017 emis de Consiliul Judetean Brasov), nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

            Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

  1. proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului  in Anexa 2, la  pct. 10, lit. b) proiecte de dezvoltare urbană, inclusiv construcţia centrelor comerciale şi a parcărilor auto;
  2. titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;
  3. in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

1. Caracteristicile proiectului:

a) marimea proiectului

Lucrarile au loc in zona intravilan loc. Mercheasa. jud Bv,  in zona drumurilor in interiorul localitatii, drumuri urbane asfaltate si neasfaltate.

Se  va construi un post in anvelopa zidita in locul celui existent dar pe cealalta parte a drumului si se va mai construi un post de transformare nou aerian la intersectia strazilor ( Principala si Biserici).

PTab 1 Mercheasa nou proiectat

Pentru racordarea postului PTab 1 Mercheasa se va planta un  stalp SC15014 nou proiectat nr. 3 comform planului de situatie proiectat.

PTa 2 Mercheasa nou proiectat

Pentru racordarea postului PTa 2 nou proiectat se va realiza din LEA 20 kV Turzun, unde se vor planta un numar de 16 stalpi (Toti stalpii se vor inscriptiona).

Racordarea din LEA se va face de la stalpul existent unde se va monta o bratara universala de intindere si sustinere BU-20kV ,plecarea spre PTa 2pr. se va realiza cu conductor de medie tensiune TA2X(FL)2Y 3x1x50 mmp in lungime de 640 m  iar intre stalpul 5 si 14 va fi comuna cu cea de joasa tensiune ,se vor folosi stalpi SC15014 si 15006 conform planului de situatie. Acesti stalpi sunt stalpi din beton centrifugat tip SC 15015,15014 in fundatie de beton si se vor planta pe domeniul public

PTa 2pr. Mercheasa va alimenta un numar de 87 abonati (81 monofazati si 6 trifazati), distribuiti pe 4 circuite

Lucrari LEA 0.4 kV retea distributie:

Conductoarele aeriene clasice si torsadat de sectiune necorespunzatoare se inlocuiesc cu conductoare torsadate:

- pe axele principale si zonele cu consum ridicat se monteaza T2X Ol-Al 50+3x70+2x16mmp. 

- pentru derivatiile se monteaza  T2X Ol-Al50+3x50+2x16mmp.

Se monteaza cutii de separatie in zonele de separatie intre PT-uri de derivatii importante.

- constructie poliester armat cu fibra de sticla, separatori verticali NH2 si NH00, actionare pol cu pol, montat pe stalp, intrarile se fac lateral sau prin partea inferioara cu presetupa si tub.

  • Stalpii necorespunzatori se vor inlocui (48 de buc.)
  • Stalpii noi se monteaza in fundatie turnata.
  • Se refac/monteaza/completeaza prizele de pamant la stalpi:

Iluminatul public

     Iluminatul public se va reface pe traseul existent, cu conductoare torsadate comune cu reteaua de distributie, tip T2X 50 AlOL - 3x70+2x16 mmp Al . iar  in zona Bisericii Fortificate se  foloseste  cablu tip AC2XABY2x25mm.

Lucrari bransamente: 

Contoarele de energie se vor scoate din interiorul locuintelor si se vor reface bransamentele consumatorilor

     Lucrari demontari

Se vor demonta urmatoarele elemente de retea:        

Demontare stalpi 0.4kV     : 61 buc

            -stalpi de beton tip, (SE4,SE10, SC10002,SC10005), inclusiv fundatie beton.

Demontare LEA 0.4kV : 4 km

             -retele aeriane torsadate,forta si iluminat

Demontare bransamente aeriene inclusiv console, armaturi, elemente de intindere si fixare.

Demontare LEA 20kV : 1 km

Demontare stalpi 0.4kV     : 21 buc

Suprafete de teren ocupate:

            Suprafete de teren ocupate permanent:

            -10 mp pentru am plasare CD

            Suprafete de teren ocupate temporar:

            -3000 mp ocupati temporar pentru sapatura, utilaje, organizari santier domeniu public Mercheasa.

            -40 mp pentru am plasare PT

Organizarea de santier:

Instalatiile electrice proiectate nu afecteaza asezarile invecinate amplasamentului instalatiei si a consumatorilor si sunt conforme legislatiei in domeniu.

b) cumularea cu alte proiecte – nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul;

d) productia de deseuri – deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului (deseuri din constructii) vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate;

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort –

În perioada de construcţie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele si mijloacele de transport utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii care va avea in vedere ca utilajele si mijloacele de transport utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate – lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect au fost luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident; 

2. Localizarea proiectelor:

2.1. utilizarea existenta a terenului: terenul studiat este situate pe teritoriul administrativ al comunei Homorod,  in intravilanul satului Mercheasa ; destinatia actuala a terenurilor este de domeniu public si pproprietati particulare, destinatie ce sa va mentine si dupa afectuarea lucrarilor, in conformitate cu  C.U. nr. 165 din 29.05.2017  emis de Consiliul Judetean Brasov;

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

d) parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. – nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite – in aglomerarea Brasov este depasita valoarea limita pentru NO 2 conform prevederilor legale in vigoare ( Lg 104/2011; OM nr. 1206/2015);

-prin proiect au fost estimate emisiile de oxizi de azot in perioada de functionare a constructiei, respectiv:

Emisia totala = 4770 g/an;

h) ariile dens populate:

Lucrarile au loc in zona drum in interiorul localitatii, drumuri urbane asfaltate si neasfaltate.

3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  nu este cazul;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – impact redus;

d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor de constructii;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

-proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;

-proiectul propus nu necesita parcurgerea etapelor  procedurii de evaluare adecvata.

            Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005, aprobată prin Legea nr. 265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Deşeurile rezultate pe parcursul derulării lucrărilor de execuție vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale şi stradale;
  3. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate pe parcursul execuției lucrărilor;
  4. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  5. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  6. Drumurile de acces şi tehnologice, toate zonele a căror suprafaţă (învelişul vegetal) a fost afectată, vor fi refăcute şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;
  7. Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;
  8. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc. revine în totalitate titularului de proiect.
  9. Se va acorda atenţie manevrării utilajelor în apropierea zonelor locuite; Se  vor lua masuri corespunzatoare de a nu degrada sau ocupa terenul din zona limitrofa.
  10. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  • folosirea de perdele de protectie pentru acoperirea cladirilor aflate in constructie;
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de

constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;

  • curatarea/spalarea rotilor vehiculelor care ies de pe santier;

 

  • oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  1. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  2. Vor fi luate  măsuri pentru limitarea vibratiilor  produse de sapatura   prin  utilizarea  de  tehnologii performante  de executie și  de fundare, în vederea  incadrarii valorilor parametrilor vibratiilor in limitele admisibile stabilite de SR 12025-2/94;
  3. Se vor lua măsuri și se vor realiza, dacă este cazul,  lucrări (ziduri) de sprijin pentru evitarea alunecărilor/surpărilor de teren;
  4. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

            Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            La finalizarea fiecarei etape a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov atrage după sine suspendarea şi/sau anularea acesteia, după caz, conform prevederilor legale.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

Conform prevederilor OM 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

Prezenta decizie poate fi contestata, in conformitate cu prevederile HG nr. 445/2009 si ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

    Sorin HORNOIU                   

 

                                                                  

                                                                                                    SERVICIUL A.A.A,  

                                                                                            Daniela Birau

                                                                                                     

   INTOCMIT:

Cons.  Teodora Munteanu