Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE „ INT si modernizare LEA 0,4 KV – zona Alecu Russo + str. Crizantemelor (cartier 2), zona str. Alecu Rosso + str. Postavarului (cartier1), orasul Rasnov, jud. Brasov” titular S.D.E.E. BRASOV prin SC CELIN SRL

                                      

Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului

Agenţia pentru Protecţia Mediului Brașov

 

 

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

                                            Nr. ..... din ....03.2018

 

 

Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate de  :         S.D.E.E. BRASOV prin SC CELIN SRL , cu sediul in jud. Brasov, municipiul Brasov, str. Pictor Luchian, nr. 25, înregistrată la APM Brasov cu nr11967 din 27.07.2017, in baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

şi ca urmare a completarii documentatiei cu nr.2240 din 08.02.2018, nr.2707 din19.02.2018 (solicitare electronica cu nr. 928 din 26.07.2017) autoritatea competenta pentru protectia mediului Brasov decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedințelor Comisiei de Analiza Tehnica, din data de 12.03.2018, ca proiectul „ INT  si modernizare  LEA 0,4 KV – zona Alecu Russo + str. Crizantemelor (cartier 2), zona str. Alecu Rosso + str. Postavarului (cartier1), orasul Rasnov, jud. Brasov”, propus a fi realizat in jud. Brasov,  orasul Rasnov, str. zona Alecu Rosso, cartier nr.1 si cartier nr.2, nr. f.n. (C.U. initial nr. 268 din 18.08.2016, CU nr. 449 din 14.12.2017, emis de Primaria Orasului Rasnov), nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

            Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

  1. proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului  in Anexa 2, la  la pct. 13, lit.a) orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct.22 din anexa nr.1, ale proiectelor prevazute in anexa nr.1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;
  2. titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;
  3. in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

1. Caracteristicile proiectului:

a) marimea proiectului

        Obiectivul proiectului este îmbunatăţirea nivelului de tensiune, modernizarea LEA 0,4 kV, realizată cu conductoare clasice Ol-Al, din Cartierele 1 si 2 din oraşul Râşnov, judeţul Braşov si modernizarea bransamentelor aferente.

Lucrarile se executa in intravilanul localitatii Rasnov, si sunt pe domeniul public.

Date tehnice ale investitiei:

Lucrari medie tensiune:

          Se vor monta două PTab-uri 20/0,4 kV - 400 kVA integrabile in SCADA

            Racordare PTab 1 la stâlpul nr. 327 şi a PTab-ului 2 la stâlpul nr. 26 din LEA 20 kV statia F.S.R cu realizare LES m.t. între cele două posturi şi montarea unui separator în linie între racord PT 36 Farmacist şi PT 6 Ioan Slavici existente.

          PTab 1 va fi amplasat pe domeniu public în incinta cimitirului Ortodox şi va deservi o parte din consumator aferenţi Cartierului 1.

          PTab 2 va fi amplasat pe domeniu privat achiziţionat de la domnul Pacioglu Dorin şi va deservi o parte din consumatorii aferenţi Cartierului 2.

Lucrari Joasa Tensiune:

          Solutia adoptata pentru realizarea retelei noi de j.t. este cea cu cablu subteran conform solicitării primăriei Râşnov Nr. 6545 din 25.04.2016.

          Noua distributie 0,4 kV s-a realizat tinand cont de noile PTab-uri realizate si reconfigurarea circuitelor pentru reducerea lungimii circuitelor si a caderilor de tensiune. S-a optat pentru o distributie buclata (cu functionare radiala) intre posturile de transformare cu intercalarea unor firide de distributie din care se alimentaeaza radial FDCP-urile. S-a prevazut refacerea in cablu a coloanelor de alimentare pentru fiecare abonat.

          Pozarea cablurilor noi de 0,4 kV se va realiza pe ambele parţi ale străzilor pe domeniul public. Traversarea pe sub carosabilul asfaltat al drumului E574 se va realiza cu foraj orizontal, iar traversările pe sub celelelate străzi şi pe sub accesele auto se vor realiza cu săpătură deschisă în tub de protecţie.

          Pe tronsoanele modernizate, reteaua aeriana existenta se va demola si ca urmare iluminatul public va trebui refacut de catre Primaria Rasnov. In acest sens dupa avizarea finala a prezentei documentatii, beneficiarul va comunica Primariei Rasnov si proprietarilor retelelor de telecomunicatii montate pe stalpii existenti necesitatea reamplasarii acestora.

Descrierea constructiva, functionala si tehnologica Cartier 1:

          PTab 1 va fi racordat la stâlpul nr. 327 din LEA 20 kV statie F.S.R. prin înlocuirea acestuia cu un stâlp nou SC 15014 echipat cu separator vertical tripolar cu cuţite de punere la pământ, descărcător şi cutii terminale. LES m.t. are o lungime de circa 40 m.

          PTab 1 va fi amplasat pe domeniu public în incinta cimitirului Ortodox.

          Pentru realizarea modernizării RED 0,4 kV din Cartier 1 se va proiecta o reţea LES j.t. formată din patru circuite.

Tronsonul continuă apoi pe partea dreaptă a str. A. Russo până la intersecţia cu str. Crizantemelor unde va subtraversa pe partea stângă a str. Crizantemelor alimentând imobilele cu numere cu soţ de pe str. Crizantemelor până la intersecţia cu str. I. H. Radulescu.

Descrierea constructiva, functionala si tehnologica Cartier 2:

          PTab 2 va fi racordat la stâlpul nr. 26 din LEA 20 kV statie F.S.R. printr-un LES m.t. în lungime de circa 270 m. Stâlpul se va echipa cu un separator vertical tripolar cu cuţite de punere la pământ, cu descărcător şi cutii terminale.

PTab 2 va fi amplasat pe domeniu privat proprietatea domnului Pacioglu Dorin care urmează să fie achiziţionat de către Electrica.

          Pentru realizarea modernizării RED 0,4 kV din Cartier 2 se va proiecta o reţea LES JT formată din patru circuite.

Pozarea cablului j.t. subteran pentru bransamente:

Pozarea cablului j.t. subteran pentru bransamente aferente PTab 1 nou. cartier 1:

          Lucrarea se poate alimenta si din PTZ 30 existent aflat pe strada Mihail Sadoveanu prin intermediul FD 24 tip E2-1, FD 27 tip E3-4, FD 25 tip E3-4. Se mai poate alimenta prin intermediul FD 1 tip E4-2 si FD 6 tip E5-2 din posturile din cartier 2. 

          Din firidele de distribuţie noi proiectate echipate cu separatoare fuzibile verticale cu acţionare pol cu pol se vor alimenta consumatorii.

Suprafata ocupata in total pentru montarea cablurilor: 28709 mp, din care definitiv se vor ocupa 24 mp.Suprafata de teren ocupata definitiv consta in fundatiile stalpilor noi proiectati si proiectiile posturilor de transformare noi.

Capacitati (in unitati fizice)

Inlocuire a unui stalp 20 kV cu un nou stalp SC 15014

Montarea a 2 posturi de trasnformare in anvelopa de beton

Pozare LES MT: 1145 m

Pozare LES JS: 18094 m

Firide: 83 buc

FDCP: 172 buc

Organizarea de santier:

Terenul se afla in intravilanul localitatii. Lucrarile se executa pe teren apartinand Rasnov pe domeniului public si domeniu privat.

Dupa executarea lucrarilor terenul se va nivela si se va aduce la starea initiala.

b) cumularea cu alte proiecte – nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul;

d) productia de deseuri – deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului (deseuri din constructii) vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate;

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort –

În perioada de construcţie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele si mijloacele de transport utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii care va avea in vedere ca utilajele si mijloacele de transport utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate – lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect au fost luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident; 

2. Localizarea proiectelor:

2.1. utilizarea existenta a terenului: terenul studiat se afla in intravilanul localitatii  Rasnov. Lucrarile se executa pe teren apartinand domeniului public; destinatia actuala a terenurilor este domeniul public, destinatie ce sa va mentine neschimbata si dupa efectuarea lucrarilor, in conformitate cu C.U. initial nr. 268 din 18.08.2016 si CU nr. 449 din 14.12.2017, emis de Primaria Orasului Rasnov.

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

d) parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. – nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite – nu este cazul;

h) ariile dens populate:

Lucrarile au loc in intravilanul localitatii, pe domeniul public al orasului..

3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  nu este cazul;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – impact redus;

d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor de constructii;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

-proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;

-proiectul propus nu necesita parcurgerea etapelor  procedurii de evaluare adecvata.

            Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005, aprobată prin Legea nr. 265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Deşeurile rezultate pe parcursul derulării lucrărilor de execuție vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale şi stradale;
  3. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate pe parcursul execuției lucrărilor;
  4. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  5. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  6. Drumurile de acces şi tehnologice, toate zonele a căror suprafaţă (învelişul vegetal) a fost afectată, vor fi refăcute şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;
  7. Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;
  8. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc. revine în totalitate titularului de proiect.
  9. Se va acorda atenţie manevrării utilajelor în apropierea zonelor locuite; Se  vor lua masuri corespunzatoare de a nu degrada sau ocupa terenul din zona limitrofa.
  10. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  • folosirea de perdele de protectie pentru acoperirea cladirilor aflate in constructie;
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de

constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;

  • curatarea/spalarea rotilor vehiculelor care ies de pe santier;
  • oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  1. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  2. Vor fi luate  măsuri pentru limitarea vibratiilor  produse de sapatura   prin  utilizarea  de  tehnologii performante  de executie și  de fundare, în vederea  incadrarii valorilor parametrilor vibratiilor in limitele admisibile stabilite de SR 12025-2/94;
  3. Se vor lua măsuri și se vor realiza, dacă este cazul,  lucrări (ziduri) de sprijin pentru evitarea alunecărilor/surpărilor de teren;
  4. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

            Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            La finalizarea fiecarei etape a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov atrage după sine suspendarea şi/sau anularea acesteia, după caz, conform prevederilor legale.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

Conform prevederilor OM 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

Prezenta decizie poate fi contestata, in conformitate cu prevederile HG nr. 445/2009 si ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

    Sorin HORNOIU                                                                                       

                                                                                                    SERVICIUL A.A.A,  

                                                                                            Daniela BIRAU

                                                                                                     

   INTOCMIT:

Cons.  Teodora MUNTEANU