Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE- proiect- PFA VIERU NELA SIMONA

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE- proiect

Nr. ..../I din ... 06.2016

 

Ca urmare a solicitării depuse de PFA VIERU NELA SIMONA, cu sediul  in  jud. Brasov, com. Cristian, str. Lunga, nr. 118,  pentru proiectul Schimbare destinatie din locuinta in pensiune agroturistica  ”, propus a fi realizat in  jud. Brasov, com. Cristian, str. Lunga, nr. 118, înregistrată la APM Brasov cu nr. 4428 din  17.03.2016 si nr. ELO  379 din  15.03.2016, completata cu nr. 6821/27.04.2016 si 9331/08.06.2016,

- în baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului;

-  in baza O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei salbatice, cu modificările şi completările ulterioare,

                autoritatea competentă pentru protecţia mediului decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 13.06.2016, că proiectul Schimbare destinatie din locuinta in pensiune agroturistica  ”, propus a fi realizat in  jud. Brasov, com. Cristian, str. Lunga, nr. 118 (certificat de urbanism nr.  250 din  01.10.2015 emis de Primaria Comunei Cristian),  nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

- proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului in Anexa 2, la la pct. 13, alin.a)  orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct.22 din anexa nr.1, ale proiectelor prevazute in anexa nr.1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;

- titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare.

- in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 2 din HG nr.445/2009, actualizata, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea un impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

 

 1.  Caracteristicile proiectului

a)    Marimea proiectului:  imobilul  este amplasat in  intravilanul  com. Cristian. cu urmatoarele vecinatati:

-          La N – locuinta alipita;

-          La S – locuinta alipita;

-          La E - cimitir;

-          La V- str. Lunga – drum  principal de acces;

Prin proiect se propune schimbarea destinatiei din locuinta (construita din  anul 1900) in pensiune agroturistica cu 6 camere de cazare  (5 cu doua locuri si una cu un loc)  cu grupuri sanitare proprii, living si bucatarie (regim autogospodarire).

In zona din spate a imobilului :

  • se vor face compartimentari din gipscarton pentru realizarea spatiilor necesare functionarii pensiunii
  • se vor realiza goluri noi pentru usi si ferestre, acolo unde este necesar;
  • se vor reface finisajele interioare (la toate spatiile) la camere, bai, holuri de acces si camera de zi;
  • se va amenaja in grajdul existent – C2 o camera pentru centrala termica pe lemne, cu acces din exterior;
  • se va amenaja in C2 o magazie pentru depozitarea lemnelor;
  • la cladirea C2 se vor inlocui elementele structurale din lemn ale podului ;
  • se va inlocui tamplaria existent;
  • se vor realiza copertine la cele trei accese in spatiile pensiunii;
  • se vor reface finisajele exterioare, in spiritul arhitecturii sasesti traditionale;
  • se vor realiza reparatii curente la acoperisul imobilului;
  • se va amenaja curtea interioara cu locuri de parcare, circulatii auto, pietonale si spatii verzi
  • se vor executa reparatii la planseul peste parter : termoizolati, fonoizolatiie si inlocuirea unor elemente din lemn;
  • se vor inlocui jgheaburi si burlane;

In zona centrala a imobilului  unde exista o scara de acces, se vor amenaja doua camere in zona podul actual. Camerele vor avea o capacitate de doua locuri fiecare si vor fi dotate cu grup sanitar propriu.

Accesul se va realiza din zona livingului si a locului de luat masa, prin intermediul scarii existente.

Peretele dintre camere va fi executat din zidarie, in dreptul zidului existent la parter, pentru o mai buna izolare fonica iar restul compartimentarilor din gipscarton.

Se va executa un tavan fals din gipscarton cu izolatie din vata minerala bazaltica.

Solutii de rezolvare arhitecturala a fatadelor   -. se vor realiza urmatoarele:

  • tencuieli decorative culoare alba
  • ferestre din lemn culoare maron
  • glafuri exterioare decorative la ferestre si ancadramente ornamentale
  • ornamente specifice la ferestre si cornisa
  • placaj cu elemente din lemn la aticul podului in zona pensiunii
  • invelitoare din tigla ( reparatii si inlocuiri)
  • tencuiala decorativa la soclu
  • realizarea unui acoperis (copertina) pe fatada interioara la fiecare din cele trei accese in pensiune;
  • realizarea unui acoperis (copertina) la accesul principal in locuinta;
  • reabilitarea portii de acces din lemn;

 

In incinta proprietatii se va realiza o noua sistematizare verticala care sa poata permite:

  • Circulatie langa casa si scurgerea apelor pluviale
  • Parcare a 6  autoturisme in incinta proprietatii
  • Spatii verzi amenajate

 

S totala teren=1807 mp;

Sc pensiune=285.6 mp;

Sdc pensiune = 285,6 mp (parter) + 73,5 mpx2  (etaj+ etaj intermediar) = 432,6 mp

Su pensiune = 199,8 mp (parter) + 99,7 mp (etaj) = 299,5 mp

 

 

Alimentarea cu apa  se va realiza prin bransamentul existent al imobilului din. reteaua de alimentare cu apa a com. Cristian.

Evacuarea apelor uzate menajere se va realiza   prin racordul existent al imobilului  in reteaua de canalizare existenta in zona.

Asigurarea agentului termic se va realiza prin intermediul unei centrale termice proprii, pe baza de combustibil solid, montata in spatiul special amenajat.

 

 Lucrari necesare organizarii de santier :  obiectele necesare organizarii de santier vor fi amplasate in interiorul incintei.

Zona de organizare şantier se va împrejmui şi va fi prevăzută cu :

-                       un pichet de incendiu dotat cu toate materialele necesare prevenirii şi stingerii incendiilor (găleţi, tîrnăcoape, căngi, stingătoare de incendiu ) ;

-                        zona de organizare şantier va fi prevăzută cu un butoi de 200 litri care să asigure o rezervă de apă şi cu o ladă cu nisip ;

 

b) cumularea cu alte proiectenu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale nu e cazul;

d) productia de deseuri –deseurile rezultate in perioada de executie/exploatare a investitiei vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate;

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de discomfort

 Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de STAS 10.009/88. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

 f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate: nu este cazul;

2. Localizarea proiectelor:

2.1. utilizarea existenta a terenului: teren proprietate privata a lui   Vieru Nela Simona si Vieru Radu-Theodor, cu folosinta actuala „ curti constructii si constructii de locuinte”, in suprafata de 1807 mp; (Certificat de Urbanism nr. 250 din 01.10.2015).

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora –  nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite nu este cazul;

d) parcurile si rezervatiile naturalenu este cazul;

e)ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc.nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite nu este cazul;

h) ariile dens populate:  nu este cazul;

 i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica nu este cazul

3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectatenu este cazul;

b) natura transfrontiera a impactuluinu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactuluiimpact redus;

d)probabilitatea impactuluiredusa, doar pe perioada executarii lucrarilor de amenajare;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactuluidurata scurta.

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

-      proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;

-      proiectul propus nu necesita parcurgerea etapelor  procedurii de evaluare adecvata.

           

 Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare.

b)    Pe tot parcursul derulării lucrărilor de constructii se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare.

c)    Deseurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilitati de eliminare/valorificare cu societati autorizate; vor fi evacuate ritmic.

d)    Se vor lua masuri pentru evitarea poluarii solului prin depozitarea pe suprafete impermeabile a materialelor si a deseurilor rezultate in urma lucrarilor.

e)    Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor) , reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate.

f)     Organizarea de santier se va face pe o arie cat mai restransa in jurul obiectivului, accesul utilajelor facandu-se exclusiv pe drumul de acces existent, depozitarea materialelor se va face in mod organizat doar in cadrul santierului; nu se vor bloca caile de acces.

g)    Umezirea periodica a suprafetelor de teren,in special in perioadele cu intensitate ridicata a vantului pentru a impiedica imprastierea in atmosfera a pulberilor, in special  in zonele in care se efectueaza sapaturi.

h)    In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, in perioada lucrarilor de constructie se vor respecta urmatoarele conditii:

  • utilizarea materialelor speciale ( folie de plastic, plasa etc) cu care se va acoperi pamantul excavat, pana la reutilizarea sau transportul lui;
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • curatarea  rotilor vehiculelor care ies de pe santier;
  • oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in statioanare, in zona santierului;

i)      In cazul unor poluari accidentale proiectantul si constructorul raspund in solidar.

 

 Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

           

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

Conform prevederilor Ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;

art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

            Prezenta decizie poate fi contestata, in conformitate cu prevederile HG nr. 445/2009 si ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

     Sorin HORNOIU                                                               

                                                                                                

 

                      SEF  SERVICIU A.A.A.,

                                                                                                                         Alexandrina VASILE

 

 

         INTOCMIT :

Consilier  Vasilica GROSU