Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE - PROIECT SC CAMPACK SRL

 

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE - PROIECT

Nr. ..../I din ... 04.2016

 

             Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresata de  SC CAMPACK SRL  , cu  sediul  in  jud. Brasov, loc. Brasov, str. Zizinului, nr. 109bis,   inregistrata la APM Brasov cu nr. 4441 din 15.03.2017 si electronic nr. 239 din 13.03.2017 si completata cu nr.  5790 din 06.04.2017,

- in baza HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului;

- in baza OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare,

Autoritatea competenta pentru protectia mediului Brasov decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica  din data de 10.04.2017, ca proiectul Construire hala- Diversificarea productiei prin investitie continua la SC CAMPACK SRL ” (productie –  produsele pentru ambalaje din mase plastice, din folie propilena bi-orientata-BOPP si CAST) , propus a fi realizat in jud. Brasov, mun. Brasov, str. Zizinului, nr. 109 bis, amplasament identificat prin CF 141403 cad. 4500 top 8521/14/1/1,  intocmit spre  finantare   prin Programul Operational Regional   POR , axa 2.2, nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

 

 Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

a) proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului in Anexa 2,  pct.10, lit. a) proiecte de dezvoltare  a unitatilor/zonelor industriale;

 b)  titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;

c) societatea SC CAMPACK SRL detine autorizatia de mediu nr. 358/20.11.2012, revizuita la data de 18.12.2014 emisa de APM Brasov, pentru activitatea de „Fabricare ambalaje din material plastic” – cod CAEN Rev. 2- 2222, desfasurata la punctul de lucrudin jud. Brasov, loc. Brasov, str. Zizinului, nr. 109 bis.

c)  in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea un impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

1.Caracteristicile proiectului 

a) marimea proiectului: prin proiect se propune  construirea unei   hale de productie , cu urmatoarea structura:  parter si o supanta avand urmatoarele caracteristici  tehnice şi parametri specifici obiectivului de investitie :

  • Dimensiuni planimetice de incadrare Lxl= 60.00x21.30 m
  • Suprafata construita                Sc =  1332 mp
  • Suprafata desfasurata                   Sd =  1242mp
  • Travei 12 interax                                l.ax=     5.00m
  • Deschiderea interax                            dax=   21.30m 
  •  Inaltimea cornise                               h1 =   7m
  • Inaltimea la coama                             h2 =   8m
  • Inaltimea modul/turn utilaj extrudor  h3 =  15m
  • Volumul construit v1/hala+v1extrud. V  =11.300mc
  • Procent de ocupare teren propus        POT = 57%
  •  Coeficient de utilizare propus            CUT = 0.67

 

Conform temei tehnologice suprafata construita se va organiza  pe  unitati  astfel:

  • Accesul  in hala ,spatiul pentru materia prima si extrudarea.
  • Spatiul pentru imprimerie si depozit vopsea
  • Spatiul pentru sudare,pliere,operatii finale
  • Spatiul de ambalare – depozitare  si livrare
  • Microcentrala termica
  • Grup sanitar wc+spalatoare cf.normelor sanitare.
  • Spatiu la supanta pentru vestiare si loc de luat masa,program de pauza.

 

Activitatea ce urmeaza a se desfasura in noua hala va consta in “Fabricarea articolelor de ambalaj din material plastic” - Cod CAEN 2222

Capacitate maxima este preconizata la cca . 1020  t/an.

 

Materii prime utilizate: Granule, folie polietilena LPDE, folie polipropilena BOPP, vopsea (cerneluri)

Benzi adezive;

 

Descrierea fluxurilor tehnologice

Filmul BOPP  pentru ambalare este film bi-axial orientat produs prin topirea unui polimer numit polipropilena şi întinderea ulterioară a acestuia, conducând la orientarea filmului in directia masinii si perpendicular pe aceasta.

Filmul  BOPP subtire,  are un domeniu de aplicare mai mare, în special în materialele laminate pentru industria alimentară, filme laminate, sau ca strat de separare în bitumurile naturale, izolând straturile, pentru industria de construcţii.

Folie CAST pentru produse alimentare

Folie film obtinută din granule de polipropilenă PP printr-un proces de extrudare, proprietăţile sale optice şi chimice fiind în mare similare cu cele ale foliei BOPP. Deosebirea constă în diferenţe privind caracteristicile de rupere şi întindere. Utilizarea majoră este la fabricarea pungilor cu sudare la tăiere

Pungi BOPP

Pungi pentru produse alimentare din BOPP (polipropilena bi-orientata)

Pungile din polipropilena sunt cele mai solicitate deoarece au un grad extrem de mare de transparenta, pot fi confectionate in foarte multe dimensiuni si pot fi imprimate la o rezolutie impresionanta policromic pe ambele fete.

- pungi pentru paine din BOPP

- pungi simple

-  pungi cu clapeta si banda adeziva

- pungi imprimate si personalizate

- pungi cu perforatii

 

Descrierea fluxului tehnologic

  • Extrudare granule si formarea foliei
  • Debitare folie
  • Pliere
  • Confectionare pungi pe masini si utilaje specifice
  • Imprimarea pungilor

 

Firma Campack SRL  foloseste ca materie prima folia de poliester in proportie de  5% si folia de polipropilena biorientata, de 95% care este livrata sub forma de role de dimensiuni mari, latimi si fineti variate.

- pentru foliile simple – debitare, etichetare, ambalare finala si transport la client

- pentru pungile bopp simple, debitare (imprimare daca este cazul cu masina de imprimat) si apoi plierea, dupa caz.

 Cand plierea este efectuata, folia este preluata pentru confectionarea efectiva a pungilor.

 Daca pungile solicitate sunt simple, atunci ambalatorul asteapta ambalarea lor in cutii, (masina fiind programata dupa caz la o numaratoare de 100 / 400 pungi per pachet)  apoi in final paletizarea, facturarea si transportul la clientul final.

In cazul pungilor cu banda adeziva, aceasta banda este aplicata cu un dispozitiv special montat pe masina care aplica banda automat.

Pentru  folia cu perforatii, un alt dispozitiv realizeaza perforatiile conform specificatiilor clientului.

 

 In hala cea noua vor fi mutate utilajele vechi :

Masini de confectionat pungi OZM 55 LS – 1 buc

Masina de confectionat pungi OZM 85 LS – 3 buc

Masina de confectionat pungi OZM 100 LS – 1 buc

Masina de confectionat saci cu umeras – 1 buc

Slitter 1300 mm – 2 buc

Extruder 45 mm – 1 buc

Masina de imprimat EYM 1200

Compresor 11 KW

 

 si Utilaje noi :

Masina de confectionat pungi cu sudura lata  - 1 buc

Masina de confectionat saci

Extruder 70 mm

Regranulator 80 kg/h

Compresor 18 KW

Produse realizate

  • Pungi (saci) decupate pt. Textile
  • Pungi cu umeras atasat
  • Pungi tip WICHET cu microperforatii

 

 Alimentarea cu apa si canalizare

Alimentarea cu apa se va face prin bransamentul existent la reteaua centralizata existenta pe platforma, prin suplimentarea debitului de apa  cu 0,31 l/s prin bransamentul existent al imobilului, conform Aviz de principiu din 11.04.2017  emis de Compania APA Brasov

Evacuarea apelor uzate menajere se va face prin instalatiile existente ale imobilului in colectorul stradal, conform Aviz de principiu  din 11.04.2017 emis de Compania APA Brasov.

 

Lucrări necesare organizării de şantier

Toate lucrarile se executa pe amplasamentul societatii SC Campack SRL . Prin organizarea de santier se vor asigura spatiile necesare pentru personalul de executie cat si spatiul necesar pentru depozitarea materialelor si echipamentelor.

 

 b) cumularea cu alte proiecte – nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale - nu este cazul

d) productia de deseuri –deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului/exploatare a investitiei vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate;

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de discomfort

  În perioada de realizarea a lucrarilor propuse si in perioada de functionare, impactul proiectului/activitatii asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele si mijloacele de transport utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii/titularul activitatii care va avea in vedere ca utilajele si mijloacele de transport utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de STAS 10.009/88.

Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate:

lucrarile de constructii vor fi realizate cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

 

2.Localizarea proiectului

          Proiectul este amplasat in jud. Brasov, localitatea Brasov si se afla in intravilanul localitatii, avand folosinta actuala „soproane cherestea si teren de 2260 mp” si destinatia conform PUZ la data prezentei : „ZM – zona mixta: birouri, prestari servicii industrie”, conform CU nr. 1396/05.05.2016,  emis de Primaria Municipiului Brasov.

2.1. utilizarea existenta a terenului – teren intravilan Brasov

2.2. relativă abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea şi capacitatea regenerativa a acestora: - nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbţie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

    a) zonele umede- nu este cazul;

    b) zonele costiere- nu este cazul;

    c) zonele montane şi cele împădurite – nu este cazul;

    d) parcurile şi rezervaţiile naturale - nu este cazul;

    e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare - nu este cazul;

    f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007, actualizata, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica zonele de protectie speciala - nu este cazul; 

   g) ariile în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depasite - in aglomerarea Brasov este depasita valoarea limita pentru NO 2 conform prevederilor legale in vigoare ( Lg 104/2011; OM nr. 1206/2015);

- prin proiect au fost estimate emisiile de oxizi de azot in perioada de functionare a constructiei, respectiv:  – 390  kg/an;

   h) ariile dens populate –  Sud  drum acces carosabil top. 8521/23, Est drum acces carosabiltop.8521/23,  Nord drum acces secundar top.8521/23, Vest proprietate particulara  constructie hala parter.

     i) peisajele cu semnificatie istorica, culturală şi arheologică - nu este cazul.

3. Caracteristicile impactului potenţial: se iau în considerare efectele semnificative posibile ale proiectelor, în raport cu criteriile stabilite la pct. 1 şi 2, cu accent deosebit pe:

    a) extinderea impactului: aria geografică şi numărul persoanelor afectate - nu e cazul;

    b) natura transfrontiera a impactului - nu este cazul;

    c) mărimea şi complexitatea impactului - impact  nesemnificativ;

    d) probabilitatea impactului – redus pe perioada de executie a proiectului;

    e) durata, frecventa şi reversibilitatea impactului - impact redus pe perioada de realizare a proiectului.

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

  • proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;

 

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Deşeurile rezultate pe parcursul derulării lucrărilor de execuție/exploatarii investitiei  vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale şi stradale;
  3. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate pe parcursul execuției lucrărilor;
  4. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  5. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  6. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • minimizarea activitatilor generatoare de praf ;
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • curatarea  rotilor vehiculelor care ies de pe santier;
  • oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  1. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

            Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov   se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, in conditiile in care nu intervin modificari ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

Dupa intocmirea procesului verbal de constatare a respectarii tuturor conditiilor de realizare a proiectului, societatea care va desfasura activitatea in urma implementarii acestuia, are obligatia de a solicita si  de a obtine  revizuirea  autorizatiei  de mediu.

Conform prevederilor ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.        

   Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

     Sorin HORNOIU                                                               

                                                                                                

                         SEF  SERVICIU A.A.A.,

                                                                                                               Alexandrina VASILE

    

                                                                                    

     INTOCMIT :

Consilier  Vasilica GROSU