Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE SC LAROMET INVESTMENT SRL

-                                                                                                                                                                                                         Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor

Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului

Agenţia pentru Protecţia Mediului Brașov

 

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE 

  • PROIECT -

 

Ca urmare a solicitării depuse de SC LAROMET INVESTMENT SRL cu sediul in Bucuresti, str. Bucurestii Noi, nr. 166, Sector 1, pentru proiectul „Instalare utilaje turnatorie sub presiune piese din aluminiu pentru mediu”, propus a fi amplasat în jud. Brasov, mun. Brasov, str. Carpatilor, nr. 60, înregistrată la APM Brasov cu nr. 113321 din 25.08.2016  si nr. ELO 1172/25.08.2016, completata cu nr. 16948 din 03.11.2016 si nr. 18074 din 22.11.2016,

               - în baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului

               - in baza O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei salbatice, cu modificările şi completările ulterioare,

                Autoritatea competentă pentru protecţia mediului decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 07.11.2016, că proiectul „Instalare utilaje turnatorie sub presiune piese din aluminiu pentru mediu”, propus a fi amplasat în jud. Brasov, mun. Brasov, str. Carpatilor, nr. 60 (certificat de urbanism nr. 2293 din 25.07.2016 emis de Primaria Municipiului Brasov), nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

a) proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului in Anexa  2,  pct. 4, lit. d)  instalaţii pentru topirea, inclusiv alierea metalelor neferoase, cu excepţia metalelor preţioase, inclusiv a produselor recuperate (rafinare, turnare în forme etc.);

b)  titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;

c)  in lipsa observatiilor din partea publicului;

d)  in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea un impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

           1.  Caracteristicile proiectului

a) Marimea proiectului: prin proiect se propune instalatea a 8 masini de turnare sub presiune intr-o hala existenta cu suprafata de 1123,44 mp, aflata in incinta Parcului Industrial Metrom, pe un teren cu suprafata de 2037 mp.

Hala aferenta turnatoriei este impartita astfel:

- suprafata ocupata de utilajele de turnare: 603,74 mp;

- suprafata aferenta debavurarii si prelucrarilor mecanice: 133,66 mp;

- suprafata aferenta depozitelor si utilajelor pentru utilitati (aer comprimat si racire apa): 178,48 mp;

- suprafata birourilor si controlului calitatii: 87,03 mp;

- suprafata vestiare si grupuri sanitare: 58 mp;

Hala dispune de 2 poduri rulante cu capacitatea de 2 tone, respectiv 3,2 to.

 

Utilaje folosite in procesul de turnare: semiautomata tip Polack 630 – 1 buc, semiautomata tip Polack 400 – 1 buc, semiautomata tip Polack 250 – 2 buc, automata tip Injecta 600 – 1 buc, automata tip Injecta 400 – 1buc, automata tip Injecta 160 – 1 buc, semiautomata 160 – 1 buc utilaje de turnatorie sub presiune piese din aluminiu.

Fiecare masina este dotata cu cate un cuptor de topire sau topire-mentinere cu creuzet de grafit, cu capacitati corespunzatoare fiecarui tip de masina, intre 150-400 kg aluminiu.

Pentru alimentarea cuptoarelor de mentinere se va amplasa un cuptor de topire aluminiu electric si un cuptor  alimentat cu gaz metan cu capacitatea de 400 kg/ora fiecare.

Turnatoria este proiectata pentru o capacitate de cca 50 t/luna.

Utilaje folosite in procesul tehnologic (debavurare si prelucrari mecanice):  2 strunguri, 5 slaifuri,  2 bazicuri pentru taiat culee, 1 masina de sablat cu alice, 2 masini de slefuit cu banda, 1 trowal, 1 masina de finisat prin tobare, 1 masina de vibrofinisare, 1 presa de debavurat prin stantare,

1 compresor pentru aer comprimat, instalatie de racire apa, bancuri de lucru, polizoare manuale, flexuri, biauri si alte scule pentru debavurare, transpaleti, stivuitoare, 1 freza, 1 masina de gaurit.

Alimentarea cu apa se va realiza de la reteaua existenta in Parcul Industrial Metrom.

Evacuarea apelor uzate menajere se va realiza la reteaua de canalizare din Parcul Industrial Metrom.

Apa folosita in procesul tehnologic este cu circuit inchis rezervor de 6 mc.

Incalzirea halei se va realiza cu panouri radiante.

Incalzirea spatiului destinat birourilor se va realiza cu 2 centrale termice de 30 kw fiecare.

            b) cumularea cu alte proiectela data verificarii amplasamentului, in zona erau in desfasurare alte proiecte;

            c) utilizarea resurselor naturale nu este cazul;

d) productia de deseuri – deseurile rezultate in perioada de implementare a proiectului (zgura, deseuri metalice) vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate;

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort

În perioada de implementare a proiectului emisiile poluante vor proveni de la:

- cosurile de dispersie aferent hotelor  la care sunt racordate cuptoarele si masinile de turnare aluminiu - 2 buc.(metale si oxizi metalici provenite de la topirea sarjelor si gaze de ardere si CO, SO2, NOX provenite de la combustia gazului metan);

-  cosurile de evacuare centrale termice - 2 buc.( CO, NOx, pulberi).

            Terenul se află pe un teren destinat activităților industriale, astfel zgomotul produs de utilaje  nu va afecta populatia.

            f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate: nu este cazul.

2. Localizarea proiectelor: in intravilanul municipiului Brasov;

2.1. utilizarea existenta a terenului: subzona unitatilor predominant industriale si de servicii  -  hala industriala si teren de 2037 mp (C.U. nr. 2293 din 25.07.2016 emis de Primaria Municipiului Brasov);

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite nu este cazul;

      d) parcurile si rezervatiile naturalenu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc.nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite nu este cazul;

h) ariile dens populate -  nu este cazul;

            i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica nu este cazul.

3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectatenu este cazul;

b) natura transfrontiera a impactuluinu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactuluiimpact redus;

d) probabilitatea impactuluiredusa, doar pe perioada executarii lucrarilor de construire/amenajare;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactuluidurata scurta.

 

   II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele: proiectul propus nu intra sub incidenta OUG 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor natural, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  • se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
  • pe tot parcursul derulării lucrărilor de execuţie se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  • se va asigura salubrizarea zonei şi menţinerea curaţeniei pe traseul drumurilor de acces;
  • in conformitate cu prevederile OUG nr. 195/2005 privind Protectia Mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 15 alin (2) lit a), aveti obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actului de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii acestuia, înainte de realizarea modificării;
  • în cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;
  • Conform art. 21, alin.(4) din OUG 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului activitatii”;
  • deşeurile rezultate la faza de construire/implementare vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces;
  • se vor lua masuri pentru evitarea poluarii solului prin depozitarea pe suprafete impermeabile a materialelor si a deseurilor rezultate in urma lucrarilor;
  • se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate;
  • substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra incadra in valorile limita pentru emisii stabilite de Ord. nr. 462/1993 al MAPM cu modificarile si compeltarile ulterioare, coroborat cu Legea 104/2011;
  • nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de STAS 10.009/88. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.
  • se interzice orice  deversare de substante poluante sau deseuri in retelele de canalizare sau in apele de suprafata.
  • in cazul unor poluari accidentale proiectantul si constructorul raspund in solidar.

 

Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea etapelor procedurii de evaluare adecvata.

Proiectul este valabil pe toata perioada de derulare a investitiei.

La finalizarea investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

   Dupa intocmirea procesului verbal de constatare a respectarii tuturor conditiilor de realizare a proiectului, aveti obligatia de a solicita si obtine autorizatia de mediu.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

Conform prevederilor Ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

Nerespectarea prevederilor prezentului acord de mediu se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

.

           Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

     Sorin HORNOIU                                                               

                                                                                                  

        SERVICIUL A.A.A.,

                                                                                                  Alexandrina VASILE

 

 

 

INTOCMIT : Consilier Cristina ROMETE