Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE „Schimbare destinatie din hala depozitare si bricolaj in service auto cu caracter provizoriu” SC KRATOS SRL

 

                       

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr. număr.03.2018

....

 

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de SC KRATOS SRL, cu sediul in str.Nicolae Pop, nr.6, mun.Brasov, Judetul Brasov, ...., înregistrată la APM Brasov cu nr. 641/01.11.2018,  în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

şi ca urmare a completarilor depuse la dosar sub nr.1082/22.01.2018 si nr.2918/22.02.2018

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 05.02.2018, că proiectul „Schimbare destinatie din hala depozitare si bricolaj in service auto cu caracter provizoriu”, propus a fi realizat in jud.Brasov, mun.Brasov, str.Nicolae Pop, nr.6, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.  

    Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, Anexa nr.2, la pct. 13, alin a) Orice modificări sau extinderi, altele decât cele prevăzute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevăzute în anexa nr. 1 sau în prezenta anexă, deja autorizate, executate sau în curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;

            b) titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;

            c) lipsa observatiilor din partea publicului interesat;

d) in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

1. Caracteristicile proiectului:

a) marimea proiectului : prin proiect se propune schimbarea destinatiei din hala depozitare si bricolaj in service auto cu caracter provizoriu. Imobilul este alcatuit din 3 hale alipite in forma de „L” la care se ataseaza o cabina de compresoare, regim de inaltime P.

In prezent, hala se compune din:

Parter

  • Vestiar cu GS si dus                                              S = 12.31 mp
  • Depozitare scule                                                    S = 15.64 mp
  • Oficiu                                                                       S = 4.81 mp
  • GS                                                                            S = 9.61 mp
  • Depozit 2                                                                 S = 23.92 mp
  • Birou 1                                                                     S = 12.12 mp
  • Birou 2                                                                     S = 13.98 mp
  • Hala materiale constr.                                           S = 877.41 mp
  • Utilaj vopsire 1                                                        S = 25.84 mp
  • Utilaj vopsire 2                                                        S = 22.61 mp
  • Cabina compresoare                                             S = 9.52 mp
  • Hala materiale bricolaj                                          S = 165.31 mp

Dupa recompartimentarea spatiilor, cladirea cu suprafata utila de 220.90 mp, va avea urmatoarea compunere:

CONSTRUCTIE ANALIZATA

Denumire Incapere

S utila

   

VESTIAR cu GS si DUS

12.31

 

DEPOZITARE SCULE

15.64

 

OFICIU

4.81

 

BIROU 3

6.53

 

G.S.

9.61

 

BIROU 2

23.92

 

BIROU 1

12.12

 

CENTRALA TERMICA

13.98

 

SERVICE AUTO

817.31

 

UTILAJ VOPSIRE 1

25.84

 

UTILAJ VOPSIRE 2

22.61

 

CABINA COMPRESOARE

9.52

 

SERVICE AUTO 2

165.31

 

TOTAL [mp]

1139.50

 

 
         

 

Procesul de productie

Activitate desfasurata in obiectivul studiat consta in service autovehicule.

Procesul tehnologic

   Descriere proces tehnologic:

- dignoza,

-  mecanica autoturismului,

-  tinichigerie,

- pregatirea pentru vopsire,

- vopsire in cabina termica de vopsire-uscare,

- echipare/asamblare,

- inspectie finala si predare.

   Circulatia functionala caracteristica :

      - s-au prevăzut doua accese pentru clienti, pe latura de E;

      - pentru marfa s-au prevăzut accese auto cu usi rabatabile in hala de reparatii .

Pentru desfasurarea activitatii de service autovehicule sunt necesare următoarele:    

  • Calculator diagnosticare electronica
  • Echipament diagnosticare
  • Echipament complect de diagnoza sisteme de franare
  • Echipament reglare geometrie directie computerizat
  • Linie ITP
  • Scule, dispozitive speciale service
  • mese 
  •             dulapuri
  •             Scaune
  •             Birou
  •             computer

In hala exista 2 cabine de vopsire-uscare World, prevazute cu dispozitive de siguranta si control. Ele sunt echipate cu tablouri de comanda ci operatii logice.Ele permit interventia in cabina, alegerea fazelor de lucru, inchiderea cabinei, intr-un mod practic si simplu.

Cabinele de vopsire-uscare World lucreaza dupa urmatoarele faze tehnologice:

  1. Vopsire
  2. Aerare
  3. Cuptor
  4. Racire

Cabinele pot avea 3 sisteme de ventilatie diferite, numite:

Sistem „A” – cu una sau mai multe unitati de ventilatie care absorb aerul, obligandu-l sa strabata cabina si exhaustandu-l din cabina (fara ventilator), prin trecere libera;

Sistem „B” – cu una sau mai multe unitati de ventilatie care absorb aerul, obligandu-l sa strabata cabina si unul sau mai multe ventilatoare care exhausteaza aerul din cabina inspre exterior.

Sistem „C” – cu una sau mai multe unitati de ventilatie care absorb aerul, obligandu-l sa strabata cabina si unul sau mai multe ventilatoare plasate in fata filtrului de carbune activ, care exhausteaza aerul din cabina inspre exterior si il curata de particule de solventi inainte de al elibera spre exterior.

Alimentarea cu apă potabilă: se va face din reteaua centralizata de alimentare cu apa potabila existenta pe strada Nicolae Pop.

Evacuarea apelor uzate menajere si pluviale: se va face in colectorul de canalizare existent pe strada Nicolae Pop.

Solutiile de alimentare cu apa si evacuarea apelor uzate menajere/pluviale au fost aprobate prin contractul de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apa si de canalizare nr.2704/01.11.2011 incheiat de societate cu Compania Apa Brasov;

Alimentarea cu energie electrică  -este asigurata prin racordarea la reteaua existenta;

Lucrarile de organizare de santier:

Lucrarile de organizare de santier constau in:

  • Banc de lucru                                                                    S = 5,00 mp
  • Platforma depozitare deseuri                                          S = 4,00 mp
  • WC ecologic                                                                                  S = 1,00 mp
  • Platforma cu spalator                                                       S = 1,00 mp  

Lucrările de refacere a amplasamentului în zona afectată de execuţia investiţiei: după terminarea lucrărilor , terenul afectat de lucrari va fi adus la starea initiala. Vor fi îndepărtate deșeurile depozitate în urma executării lucrărilor de construcții.

b) cumularea cu alte proiecte –nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul;

d) productia de deseuri –nu este cazul.

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort –

În perioada de construcţie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii care va avea in vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord.  MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate – lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect au fost luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident; 

2. Localizarea proiectelor:.

2.1. utilizarea existenta a terenului - terenul studiat este situat in  jud. Brasov, str.Nicolae Pop, nr.6, cu folosinta actuala „curti constructii 2307 mp” si destinatia conform PUZ (plan urbanistic zonal) Brasov la data prezentei: M – zona mixta, in conformitate cu  C.U.   nr. 1551 din 23.05.2016 cu prelungirea valabilitatii pana la data de 22.05.2018  emis de Primaria Brasov;

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

d) parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. – nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite - in aglomerarea Brasov este depasita valoarea limita pentru NO 2 conform prevederilor legale in vigoare ( Lg 104/2011; OM nr. 1206/2015);

h) ariile dens populate –  Est: drum pulbic;

Sud: proprietate privata;

Nord: proprietate privata;

Sud: proprietate privata;

i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica – nu este cazul;

            3. Caracteristicile impactului potential:

a)extinderea impactului:aria geografica si numarul persoanelor afectate – nu este cazul;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – impact redus;

d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor propuse prin proiect ;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

  1. proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  4. Deseurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilitati de eliminare/valorificare cu societati autorizate; vor fi evacuate ritmic.
  5. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor) , reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate.
  6. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:

- utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;

- pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;

- minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);

- se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;

-curatarearotilor vehiculelor care ies de pe santier;

  1. Oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  2. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  3. Se va respecta programul de lucru impus de Primarie in concordanta cu programul de odihna a locuitorilor din zona in conformitate cu Legea nr. 61/1991 cu modificarile si completarile ulterioare, privind linistea publica, pe toata perioada de executie a lucrarilor de construire;
  4.  Se va acorda atenţie manevrării utilajelor în apropierea zonelor locuite; Se  vor lua masuri corespunzatoare de a nu degrada sau ocupa terenul din zona limitrofa.
  5.  Se vor lua urmatoarele masuri de reducere a NO2 si oxizi de azot:
  • se vor adopta măsuri de control al emisiilor provenite de la instalațiile de ardere (ex: centrale termice cu arzator cu NOx scazut, centrale cu convectie, etc.);
  • se vor adopta pe cat posibil tehnologii verzi de producere a energiei din surse regenerabile pentru generarea curentului electric, producerea de apă calde, etc. (energia solară, energia apei, energia geotermică, etc.);
  • se vor evita eliminarea emisiilor la nivelul de respiraţie prin realizarea coşurilor de evacuare/dispersie conform cerinţelor OM 462/1993, ţinând seama de:
  1. efectele pe scurtă durată ale emisiilor provenite din instalaţii (sarcină integrală a instalaţiei şi condiţiile cele mai defavorabile de emisie şi combustibil),
  2. condiţiile meteorologice de dispersie favorabile (ampalasare în care vânturile sunt canalizate, prezintă direcţie predominantă),
  3. existenţa unor obstacole în apropierea coşului (clădiri, vegetaţie).
  1.   Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  2. Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

            Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Dupa intocmirea procesului verbal de constatare a respectarii tuturor conditiilor de realizarea a proiectului, aveti obligatia de a solicita si obtine autorizatia de mediu.

Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de

evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov  se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

Conform prevederilor ordinului mmp 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.   

    Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

       Sorin HORNOIU                                                                                  

                                                                                                                 SERVICIUL A.A.A,  

                                                                                                         Daniela BIRAU

    

                                            

                                                  

             INTOCMIT:

consilier Costel BUCATARU