Back

Decizii de încadrare 2016

 

 

- Draft -

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr. 330 din 08.12.2016

 

 

Ca urmare a notificării depuse de MEGACOM IMPEX S.R.L. cu sediul social municipiul Reșița, str. Poneasca, nr. 29, judeţul Caraș-Severin,  în vederea emiterii avizului de mediu pentru PUZ Zona Triaj CFU Reșița (Amenajare sală de evenimente. Schimbare destinațiespațiu și extindere clădire), înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Caraş-Severin cu nr. 955 din 15.02.2016 și a completărilor înregistrate cu nr. 7855 din 08.12.2016,

în baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia cu modificările ulterioare și a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe,

            Agenţia pentru Protecţia Mediului Caraş-Severin decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 09.03.2016 și a completărilor ulterioare, că planul PUZ Zona Triaj CFU Reșița (Amenajare sală de evenimente. Schimbare destinațiespațiu și extindere clădire) elaborat pentru amplasamentul identificat prin extras de Carte Funciară nr. 30739 situat în intravilanul municipiului Reșița, judeţul Caraş-Severin, nu se supune evaluării de mediu și evaluării adecvate şi se adoptă fără aviz de mediu.

 

Decizia a fost emisă prin consultarea următoarelor documente:

  1. Prima versiune a planului urbanistic zonal.
  2. Certificatul de urbanism nr. 134/15.04.2016, Primăria municipiului Reșița.
  3. Avizul de oportunitate, Municipiul Reșița, Direcția Urbanism și Amenajarea Teritoriului nr. 22949/11.11.2015.
  4. Aviz de gospodărire a apelor nr. ABAB-204 din 09.11.2016, Administrația Bazinală de Apă Banat.
  5. Avizul nr. 1080/17.05.2016 Direcția Județeană pentru Cultură Caraș-Severin.
  6. Avizul nr. 420 din 21.01.2016, Autoritatea de Sănătate Publică Caraș-Severin.
  7. Avizul  nr. 203.293 din 07.05.2016, Poliția Municipiului Reșița.
  8. Extras de Carte Funciară pentru informare CF nr. 30739 Reșița.
  9. Dovada publicităţii repetate a planului prin publicare în Jurnal de Caraş-Severin.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare de mediu sunt următoarele:

 

A. Caracteristicile planului:

  • Planul urbanistic zonal stabilește cadrul pentru un proiect încadrat în anexa 2, pct. 10, lit b) la HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului cu modificările şi completările ulterioare.
  • Planul se încadrează în art. 5, alin. (3) al HG nr. 1076/2004 pentru care efectele potenţiale asupra mediului sunt reduse.
  • Suprafaţa reglementată este de 5862 m2, categoria actuală de folosință de curți construcții conform extrasului de CF nr. 30739 Reșița.
  • Obiectul documentației PUZ:
  • Realizarea unei construcții cu rol de SALĂ EVENIMENTE, cu spații pentru personal și administrație integrate amenajării și adăpostite într-o construcție P existentă şi extinsă,
  • Realizare acces auto, sistematizare verticală, asigurare parcări şi flux diferenţiat,
  • Echipare edilitară,
  • Amenajări generale la nivel circulaţii, trotuare și zone verzi
  • Posibilități de dezvoltare pentru etapa de perspectivă pe terenurile din proprietatea TMK, ţinând cont de nevoile proprietarului, ale oraşului şi ale investitorului din etapa actuală.

                                                                                                                  

B. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate:

  1. Efectele asupra mediului sunt nesemnificative în perioada de valabilitate a planului.
  2. Nu este cazul depăşirii valorilor standard prin cumularea cu alte efecte actuale, proiectate sau planificate în zonă.
  3. Nu este cazul apariţiei efectului transfrontieră.
  4. Nu sunt riscuri pentru sănătatea umană.
  5. Nu sunt afectate: patrimoniul cultural naţional, fondul forestier, standardele de calitate ale aerului pentru zonele rezidenţiale.

 

C. Publicul a fost informat prin anunţuri repetate în presă; nu au fost primite observaţii referitoare la acest plan.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

  • Proiectul nu intră sub incidența art. 28 al OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată prin Legea nr. 49/2011 cu modificările şi completările ulterioare, amplasamentul fiind situat la distanţa minimă de 7 km de limita ROSCI0226 Semenic – Cheile Carașului, respectiv ROSPA0086 Munții Semenic – Cheile Carașului, cu efecte nesemnificative asupra acestora și la 5 km de RN cod 2.313.

 

Condiţii impuse:

  1. Respectarea condiţiilor impuse în avizele cerute prin certificatul de urbanism.
  2. Respectarea amplasamentului și indicilor urbanistici stabiliţi în bilanţul teritorial.
  3. Se vor respecta prevederile din propunerea de reglementare urbanistică aferent PUZ privind: funcţiunile admise şi interzise; regulile privind : păstrarea integrităţii mediului, siguranţa construcţiilor şi apărarea interesului public, asigurarea compatibilităţii funcţiunilor, amplasarea şi conformarea construcţiilor, asigurarea acceselor obligatorii, echiparea edilitară, utilităţi publice, interdicţii temporare şi permanente.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Carmen SORESCU

 

ŞEF SERVICIU

AVIZE, ACORDURI, AUTORIZAŢII,

ing. Marius Vodiţă

 

 

 

  

 

 

   Întocmit: cons. Iosif PLACHI

 

 

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

 

PROIECT

 

 

Ca urmare a notificării depuse de IONESCU NICOLAE SORIN cu sediul localitatea Baile Herculane, str. Trandafirilor, nr.40, bl.15, sc.D, et.4, ap.14, judeţul, Caras -Severin, în vederea emiterii avizului de mediu pentru Planul Urbanistic Zonal – Construire complex turistic si anexe,  localitatea Băile Herculane, str. Castanilor, FN, C.F. nr. 30051, judeţul Caraş-Severin înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Caraş-Severin cu nr. 3046 din 03.05.2016, în baza H.G. nr. 1000/2012 privind  reorganizarea şi funcţionarea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului, a OUG nr. 195/2015privind protecția mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr.265/2006, cu modificările și completările ulterioare, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe,

         Agenţia pentru Protecţia Mediului Caraş-Severin decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 19.10.2016 şi a completărilor ulterioare înregistrate la Agenţia pentru Protecţia Mediului Caraş-Severin, că planul urbanistic zonal „Construire complex turistic si anexe ” propus a fi amplasat in localitatea Baile Herculane, str. Castanilor, FN, C.F. nr. 30051, judeţul Caraş-Severin  

 

nu necesită evaluare de mediu  şi se adoptă fără aviz de mediu

 

Decizia a fost emisă prin consultarea următoarelor documente anexate la notificare:

  1. Memoriu de prezentare întocmit de BIA Kele Marius.
  2. Regulamentul local de urbanism aferent PUZ întocmit de BIA Kele Marius.
  3. Dovada publicării planului în Jurnal de Caraş-Severin.
  4. Planuri de situaţie şi încadrare în zonă.
  5. Certificat de Urbanism nr.49/12.2015, Orașul Băile Herculane.
  6. Aviz de oportunitate nr.1/01.04.2016, C.L. Baile Herculane.
  7. Aviz favorabil nr.1300/13.06.2016, Direcția Județeană pentru Cultură Caraș-Severin.
  8. Aviz de gospodarire a apelor nr. 149/22.08.2016, Administraţia Bazinală de Apă Banat.
  9. Aviz de principiu favorabil nr.17/28.01.2016, S.C. AQUACARAS S.A., Exploatarea Baile Herculane.
  10. Aviz nr.967/16.09.2016, Autoritatea Nationala pentru Turism.
  11. Aviz de amplasament favorabil nr.158987520/26.05.2016, Enel Distributie Banat.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare de mediu sunt următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) Planul urbanistic zonal „Construire complex turistic si anexe” propus a fi amplasat în localitatea Baile Herculane, str. Castanilor, FN, CF. nr. 30051,

judeţul Caraş-Severin, crează cadrul pentru proiecte cu impact redus sau nesemnificativ asupra mediului care nu sunt incluse în anexa 1 a Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului.

     Conform  Planului  Urbanistic  General  al  Orasului Băile Herculane, zona studiată se afla in Unitatea Teritoriala de Referinta (UTR) nr.2, şi are destinația de zonă centrală cu funcțiuni complexe de utilitate publică – instituții publice, zonă dotări balneo turistice.

      Parcela inscrisă in CF nr. 30051 Băile Herculane, cu număr cadastral 30051 UAT Băile Herculane, S teren = 1043 mp, se află in proprietatea privată a beneficiarilor, initiatorii acestui proiect (S teren = 1043 mp).

    Parcela generatoare a acestiu P.U.Z. are acces direct din strada Castanilor, cu un front stradal de 22.68m, şi un acces lateral pe limita de sud, pe toata lungimea parcelei, de cca. 47m, acces propus a fi modernizat prin  P.U.Z.

 

b)  Planul propus se referă la:

  •  amplasarea unui corp principal de clădire cu funcțiunea de cazare pentru turişti. In acest corp se vor organiza urmatoarele spații:
  • - subsol – centru SPA şi balneo-terapie, sala de fitness şi spatii conexe pentru piscină;
  • - parter – restaurant şi receptie;
  • - etaj 1 pana la 3 – spații de cazare.
  •   Se propune de asemenea construirea unui parcaj auto subteran, separat de subsolul cladirii principale, cu acoperiş inierbat ce va putea fi folosit ca spatiu verde amenajat/plajă pentru piscina exterioară.
  •      De asemenea se propune construirea unei piscine rectangulare exterioare ce va putea fi folosită atat pentru deservirea spațiilor de cazare cat şi ca piscină publică.
  • stabilirea funcțiunilor permise în cadrul zonei studiate, reglementarea terenului construibil, trasarea căilor de acces, amplasarea de spații verzi, asigurarea utilităților, reguli de amplasare și conformare a construcțiilor.

c)   Protejarea bunurilor de patrimoniu, prin instituirea de zone protejate : zona studiata se afla in raza de protecție a mai multor clădiri de patrimoniu catalogate ce necesită protecție (conform Legii nr.422/2001, zona de protecție instituită pe o raza de 100 m in jurul monumentelor).

În acest sens s-a obținut Avizul favorabil nr.1300/13.06.2016 de la Direcția Județeană pentru Cultură Caraș-Severin.

 

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate:

Amplasamentul pe care urmează a se implementa planul nu se regăsește în nici o arie naturală protejată.

a) Efectele asupra mediului sunt nesemnificative şi reversibile în perioada de valabilitate a planului.

b) Nu este cazul depăşirii valorilor standard pentru cumularea cu alte efecte actuale, proiectate sau planificate în zonă.

c) Nu este cazul apariţiei efectului transfrontieră.

d) Nu sunt riscuri pentru sănătatea umană.

e) Nu sunt afectate: fondul forestier, standardele de calitate ale aerului.

        3. Publicul a fost informat prin anunţuri repetate în presă; nu au fost primite observaţii referitoare la acest plan.

 

Condiţii impuse:

  1. Respectarea legislației de mediu în vigoare.

Se vor respecta indicii urbanistici solicitați în bilanţul teritorial propus al zonei studiate: POT max.=75%, CUTmax.=2,5.

  1. Se vor respecta prevederile planului privind: modul de ocupare al terenului, reguli de amplasare și retrageri minime obligatorii, echiparea edilitară, asigurarea acceselor, amplasarea spațiilor verzi.
  2. Se vor respecta condițiile din avizele obținute premergătoare punerii în aplicare a planului.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Anunţ public privind decizia etapei de încadrare în procedura de evaluare de mediu pentru planuri şi programe

 

         Agenţia pentru Protecţia Mediului Caraş-Severin anunţă publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare în cadrul procedurii de realizare a evaluării de mediu, planul Plan Urbanistic Zonal – Restaurarea, conservarea, reabilitarea și punerea în valoare a monumentului de clasă A ANSAMBLUL PUȚULUI I, ANINA propus a fi amplasat în intravilan Anina,  titular U.A.T. ANINA nu necesită evaluare de mediu și se adoptă fără aviz de mediu.

Proiectul deciziei etapei de încadrare şi motivele care o fundamentează pot fi consultate la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Caraş-Severin din Reşiţa, str. Petru Maior, nr. 73, în zilele de luni – joi/vineri, între orele 0900 – 1500/1300, precum şi la următoarea adresă de internet www.apmcs.anpm.ro.

         Publicul interesat poate înainta comentarii/observaţii la proiectul deciziei de încadrare până la data de 07.09.2016.

 

Data afişării anunţului pe site: 26.08.2016

 

Anunț public privind decizia etapei de încadrare în procedura de evaluare de mediu pentru planuri și programe

 

Agenția pentru Protecția Mediului caraș-Severin anunță publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare în cadrul procedurii de evaluare de mediu, pentru planul PUZ – Construire pensiune, în regim P+1E (restaurant și cazare), situat în comuna Sasca Montană, sat Sasca Română, judeţul Caraş-Severin, titular BUCINSCHI Sanda: nu necesită evaluare de mediu și se adoptă fără aviz de mediu.

Proiectul deciziei de încadrare și motivele care o fundamentează pot fi consultate la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Caraş-Severin, Reşiţa, str. Petru Maior, nr. 73, în zilele de luni - joi între orele  0800 -1630 şi vineri între orele 0800 -1400 , precum și la următoarea adresă de internet: www.apmcs.anpm.ro.

Publicul interesat poate înainta comentarii/observaţii la proiectul deciziei de încadrare până la data de 28.08.2015.

 

Data afișării pe site

19.08.08.2016

 

 

 

 

 

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Proiect

 

 

Ca urmare a notificării adresate de MANAGER INFO TOUR SRL, cu sediul în București, b-dul Mircea Vodă, nr. 35, ap. 13,  , privind planul PUD – MAGAZIN RETAIL, înregistrată la APM Caras-Severin cu nr. 2582/12.04.2016 , în baza:

  • HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Caraș-Severin

Ø  ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 20.06.2016, a completărilor depuse la documentaţie sub nr. 5028/27.07.2016;

Ø   în conformitate cu prevederile art. 5 alin. 3 pct. a și a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

Ø   în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

decide:

 

Planul PUD – Magazin retail, amplasat în municipiul Reșița, b-dul Revoluția din Decembrie nr. 1 (zona CET), județul Caraș-Severin, titular SC MANAGER INFO TOUR SRL,  nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

 

Decizia a fost emisă prin consultarea următoarelor documente anexate la notificare:

·      Memoriu de prezentare de urbanism, întocmit de SC ABRAXAS SRL, atestat RUR.

·      Dovada publicării planului în ziarul Jurnal de Caraș-Severin în data de 05 aprilie 2016 și în ziarul Jurnalul de Caraș-Severin în data de 07 aprilie 2016.

·      Certificat de Urbanism nr 3/13.01.2016 – Primăria municipiului Reșița.

·      Aviz de gospodărire a apelor nr. ABAB – 106 din 27.06.2016, emis de Administrația bazinală de Apă Banat.

·      Aviz nr. R1371/DPAERP/18.05.2016, emis de SC AQUACARAȘ S.A.

·      Aviz nr. 2320/18.04.2016, emis de Direcția de Sănătate Publică Caraș-Severin.

·      Aviz de principiu nr. 203.947/17.06.2016, emis de Inspectoratul de Poliție Județean Caraș-Severin.

·      Punct de vedere emis de Inspectoratul pentru Situații de Urgență ”Semenic” al județului Caraș-Severin, nr. 1226732/10.05.2016.

 

1.     Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) Planul urbanistic de detaliu Magazin retail, amplasat în intravilanul municipiului Reșița, b-dul Revoluția din Decembrie nr. 1 (zona CET), crează cadrul pentru proiecte cu impact redus sau nesemnificativ asupra mediului care nu sunt incluse în anexa 1 a Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului.

b) Planul se încadrează în prevederile PUG Reșița.  

c) Planul nu are influențe semnificative asupra obiectivelor de protecție ale patrimoniului

 

2.     Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) Efectele asupra mediului sunt nesemnificative și reversibile în perioada de valabilitate a planului;

b) Nu este cazul depășirii valorilor standard pentru cumularea cu alte efecte actuale, prioiectate sau planificate în zonă;

c) Nu este cazul  apariției efectului transfrontieră;

d) Nu sunt riscuri pentru sănătatea umană;

e) Nu sunt afectate: patrimoniu cultural național, fondul forestier, standarde de calitate ale aerului ;

 

      Obligaţiile titularului:

Ø  Respectarea legislației de mediu în vigoare.

Ø  Condiții impuse:

·      Se vor respecta indicii urbanistici din bilanțul teritorial.

·      Suprafața totală a terenului aferente PUD care se întocmește este de 19.651 mp.

·      Se vor respecta prevederile planului privind: modul de ocupare a terenurilor; reguli de amplasare și retrageri minime obligatorii; echiparea edilitară; asigurarea acceselor; amplasarea spațiilor verzi.

·      Respectarea prevederilor din Avizul de gospodărire a apelor nr. ABAB – 106 din 27.06.2016, emis de Administrația bazinală de Apă Banat

·      Respectarea prevederile din Avizul  nr. 203.947/17.06.2016, emis de Inspectoratul de Poliție Județean Caraș-Severin.

·      Respectarea prevederile din Avizul nr. R1371/DPAERP/18.05.2016, emis de S.C. AQUA CARAȘ S.A.

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

 

Ø  Dovada publicării anunțului în vederea declanșării etapei de încadrare pentru obținerea avizului de mediu în ziarul Jurnal de Caraș-Severin în data de 05 aprilie 2016 și în ziarul Jurnalul de Caraș-Severin în data de 07 aprilie 2016.

Ø  Dovada publicării anunțului privind decizia etapei de încadrare în ziarul Jurnal de Caraș-Severin în data de 05 august 2016.

 

 

Având în vedere faptul că, în urma anunțului public de încadrare, publicat în data de 05.08.2016 în ziarul Jurnal de Caraș-Severin, nu au fost primite comentarii/observații din partea publicului, decizia devine finală.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare. 

 

    

 

DIRECTOR EXECUTIV

                                                       Mihai Dănuț CEPEHA

      

 

 

 

 

 

 

 

              ȘEF SERVICIU

AVIZE, ACORDURI, AUTORIZAȚII

         ing. Marius VODIȚĂ

 

 

 

 

 

     Întocmit:

ing. Narcisa PÎNZARIU

           

 

 

Anunţ public privind decizia etapei de încadrare în procedura de evaluare de mediu pentru planuri şi programe

 

            Agenţia pentru Protecţia Mediului Caraş-Severin anunţă publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare în cadrul procedurii de evaluare de mediu: planul PUZ – Extindere zona de locuințe zona Teiuș, propus a fi amplasat în intravilanul municipiului Caransebeș, titulari JUCA Ilie-Aurelian și JUCA Maria Lavinia nu necesită evaluare de mediu și se adoptă fără aviz de mediu.

Proiectul deciziei de încadrare şi motivele care o fundamentează pot fi consultate la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Caraş-Severin din Reşiţa, str. Petru Maior, nr. 73, în zilele de luni – joi/vineri, între orele 0800 – 1630/1400, precum şi la următoarea adresă de internet www.apmcs.anpm.ro.

            Publicul interesat poate înainta comentarii/observaţii la proiectul deciziei de încadrare până la data de 28.08.2015.

 

Data afişării anunţului pe site

19.08.2016

 

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE
Nr. PROIECT din 20.07.2016
 
Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de COMUNA CICLOVA ROMANA, cu sediul în localitatea Ciclova Română, str. Principală, nr. 203, prin primar Percea Gheorghe, înregistrată la APM Caras-Severin cu nr. 5470/22.09.2015,  în baza:
1. Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
2. Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,
şi ca urmare a delegării de competenţă,
autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Caraş Severin decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 14.10.2015, și a completărilor depuse la APM Caraș Severin la nr.4579/06.07.2016 și la nr. 4710/13.07.2016, că proiectul „Canalizare menajeră și stație de epurare în localitatea Ciclova Română, comuna Ciclova Română” propus a fi amplasat în localitatea Ciclova Română, județul Caraș-Severin nu se supune evaluării impactului asupra mediului. 
    Justificarea prezentei decizii:
   I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:
    a) proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, anexa nr. 2, la pct. 10. lit. b - proiecte de dezvoltare urbană, inclusiv construcţia centrelor comerciale şi a parcărilor auto; și la pct. 11. lit. c - staţii pentru epurarea apelor uzate, altele decât cele prevăzute în anexa nr. 1.;
     b)justificreaa în conformitate cu criteriile din anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 445/2009.
1. Caracteristicile proiectului
        a) mărimea proiectului:
Proiectul este de interes local şi se referă la canalizarea menajeră a localităţii Ciclova Română și construirea unei stații de epurare în localitatea Ciclova Română, unde la momentul actual nu există sistem de canalizare menajeră; investiția propusă se va realiza în intravilanul și extravilanul localității Ciclova Română, în totalitate pe domeniul public; Localitatea Ciclova Română dispune de sistem centralizat de alimentare cu apă.
 
Lucrări propuse:
Sistemul de canalizare menajeră va fi compus din:
1. Rețea de canalizare menajeră: L= 11695 m, din tuburi PVC, Ø 200÷400 mm;
2. Cămine de vizitare din elemente prefabricate din beton, amplasate din 40 m în 40 m, în punctele de schimbare a direcției terenului și la intersecții de canale;
3. 8 stații de pompare cu cheson, semiîngropate, pentru pomparea apelor spre stația de epurare;
4. Stația de epurare mecano-biologică monobloc, dimensionată pentru Quz zi max=210m3/zi (2,43 l/s) și 1575 locuitori echivalenți, amplasată în aval de localitatea Ciclova Română, la aproximativ 130m de localitate, pe malul stâng al pârâului Ciclova; stația de epurare cuprinde: treaptă mecanică, treaptă biologică, traptă chimică, tratarea nămolului
5. Gura de evacuare ape uzate epurate se va face pe conducta de descărcare PVC, Ø 300 mm, L ~425 m, pozată îngropat.
Suprafața de teren ocupată este: definitiv 1241mp, temporar 11695 mp.
        b) cumularea cu alte proiecte: nu e cazul
        c) utilizarea resurselor naturale: nu e cazul
        d) producţia de deşeuri:
▪ la faza de construire: sol vegetal decapat, material excedentar din săpături şi deşeuri din construcţii depozitate şi gospodărite/reutilizate/evacuate conform legislaţiei;
        e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:
▪ în perioada de execuţie: noxe  din gaze de eşapament, pulberi în suspensie, praf, zgomot, provenite de la utilaje, mijloace de transport, manipulare materiale de construcţii;
▪ în timpul exploatării: noxe, zgomot din trafic;
        f) riscul de accident, ţinându-se seama în special de substanţele şi de tehnologiile utilizate: nu e cazul
    2. Localizarea proiectului 
    Se ia în considerare sensibilitatea mediului în zona geografică posibil a fi afectată de proiect, avându-se în vedere în special:
         2.1. utilizarea existentă a terenului:
▪ conform Certificatului de Urbanism nr. 10/07.07.2016, eliberat de Primaria comunei Ciclova Română,  terenul se află amplasat în intravilanul și extravilanul localității Ciclova Română, domeniu public;
Folosinţa actuală: circulație publică și lucrări edilitare de folosință publică, teren agricol – stația de epurare
 2.2. relativa abundenţă a resurselor naturale din zonă, calitatea şi capacitatea regenerativă a acestora: nu e cazul
         2.3. capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebită pentru:
              a) zonele umede: nu este cazul
              b) zonele costiere: nu e cazul
              c) zonele montane şi cele împădurite: nu e cazul
              d) parcurile şi rezervaţiile naturale: nu e cazul
              e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare, cum sunt: zone de protecţie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale şi bazine piscicole amenajate etc.: nu e cazul
              f) zonele de protecţie specială, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional-Secţiunea a III-a-zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică:nu este cazul
              g) ariile în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite: nu e cazul
             h) ariile dens populate: nu e cazul
              i) peisajele cu semnificaţie istorică, culturală şi arheologică: nu e cazul.
    3. Caracteristicile impactului potenţial
Se iau în considerare efectele semnificative posibile ale proiectelor, în raport cu criteriile stabilite la pct. 1 şi 2, cu accent deosebit pe:
         a) extinderea impactului: aria geografică şi numărul persoanelor afectate:
▪ impact local, nesemnificativ, fără afectarea populaţiei;
         b) natura transfrontieră a impactului: nu e cazul
         c) mărimea şi complexitatea impactului:
▪ impact redus, de mică complexitate, în timpul execuţiei construcţiei;
         d) probabilitatea impactului:
▪ minimă, atât în perioada construirii cât şi în perioada funcţionării;
         e) durata, frecvenţa şi reversibilitatea impactului:
▪ în timpul construirii: impact redus, de scurtă durată, reversibil odată cu terminarea lucrărilor


    II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare
proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, distanța față de cea mai apropiată arie naturala protejată fiind de XXXX în linie dreaptă

Condiţiile de realizare a proiectului:
1. Realizarea investiţiei cu respectarea prevederilor documentaţiei depuse la Agenţia pentru Protecţia Mediului Caraş– Severin, documentaţie care a stat la baza emiterii prezentei decizii.
2. Realizarea investiţiei cu respectarea prevederilor Certificatului de urbanism nr. 10/07.07..2016, eliberat de Primaria comunei Ciclova Română.
3. Realizarea investiţiei cu respectarea prevederilor avizului Direcției Județene pentru Cultură Caraș-Severin nr. 2045/21.10.2016;
4. Respectarea notificării Direcției de sănătate Publică Caraș-Severin nr. 37/13.10.2015;
5. Realizarea investiţiei cu respectarea prevederilor Avizului de Gospodărire a Apelor ABAB – 184/15.10.2015 emis de Administrația națională Apele Române administrația Bazinală de apa Banat
6. Executarea lucrărilor cu respectarea prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare, a prevederilor înscrise în actele de reglementare şi a condiţiilor impuse de toate avizele prealabile emise pentru aprobarea investiţiei.
7. Executarea lucrărilor fără a produce disconfort locuitorilor şi altor zone protejate adiacente prin generare de zgomot, vibraţii, praf, etc.
8. Executarea lucrărilor fără ocuparea altor suprafeţe de teren pentru depozitare de materiale şi/sau organizare de şantier; în cazul în care, pentru organizare de şantier, depozitare de materiale de construcţii, etc. sunt necesare suprafeţe de teren în afara perimetrului proiectului, ocuparea acestora se va face în condiţii legale.
9. Decaparea şi depozitarea solului fertil separat de depozitarea materialului excedentar provenit din săpături, în vederea utilizării ulterioare pentru refacerea stratului vegetal respectiv sistematizarea pe verticală. 
10. Respectarea prevederilor Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor.
11. Fără evacuare de deşeuri şi/sau ape uzate în mediu în timpul execuţiei lucrărilor şi/sau după terminare, în timpul funcţionării obiectivului.
12. Refacerea ecologică a zonelor afectate.
13. Solicitarea prezenţei reprezentantului APM Caraş-Severin la recepţia lucrărilor ascunse şi la recepţia finală a lucrărilor, în vederea verificării condiţiilor de realizare a proiectului stabilite prin prezenta decizie.
14. Solicitarea şi obţinerea autorizaţiei de mediu la punerea în funcţiune a obiectivului.
15. Monitorizarea lucrărilor de execuţie pentru prevenirea poluării factorilor de mediu.

Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, în condiţiile în care nu intervin modificări ale datelor care au stat la baza emiterii acestuia.

Titularul proiectului are obligaţia de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului , respectiv Agenţia pentru Protecţia Mediului Caraş–Severin, despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare. Agenţia pentru Protecţia Mediului Caraş–Severin va aplica în mod corespunzător, în această situaţie prevederile art. 22 alin. (3) din Hotărârea Guvernului României nr. 445/2009.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a Agenţiei pentru Protecţia Mediului Caraş–Severin atrage după sine suspendarea şi/sau anularea acesteia, după caz, conform prevederilor legale.

    Proiectul propus nu necesită parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare adecvată (se aplică pentru proiectele pentru care autoritatea competentă pentru protecţia mediului a decis că nu este necesară parcurgerea procedurii de evaluare adecvată).
   
    Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Întocmit, ing. Liliana CONSTANTIN

 

 

 

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

 

Nr. 41 din xx.xx.2016

 

Ca urmare a notificării depuse de MUSTEȚA IOANA și soțul MUSTEȚA PANTELIMON cu domiciliul în comuna Turnu Ruieni, sat Borlova, nr. 141, judeţul Caraş-Severin, în vederea emiterii avizului de mediu pentru Planul Urbanistic Zonal „Construire pensiune, service auto, amenajare parcare și împrejmuire teren, loc. Caransebeș, jud. Caraș-Severin”, situat în extravilanul municipiului Caransebeș, jud. Caraș-Severin înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Caraş-Severin cu nr. 5821/08.10.2016, completată la nr. 699/04.02.2016 și la nr. 1188/24.02.2016, în baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe şi a Ordinului ministrului mediului şi a gospodăririi apelor nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004,

         Agenţia pentru Protecţia Mediului Caraş-Severin decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 28.10.2016 și 10.02.2016, că Planul Urbanistic Zonal „Construire pensiune, service auto, amenajare parcare și împrejmuire teren, loc. Caransebeș, jud. Caraș-Severin”, situat în extravilanul municipiului Caransebeș, jud. Caraș-Severin nu necesită evaluare de mediu şi se adoptă fără aviz de mediu.

Decizia a fost emisă prin consultarea următoarelor documente anexate la notificare:

q  Memoriu de urbanism întocmit de I.I. BRANCU L.E.ILIE;

q  Regulamentul Local de Urbanism aferent PUZ;

q  Dovada publicării planului în ziarul Caraș-Severinul în 7 zile  din data de 08.10.2015 și în ziarul Jurnal de Caraş-Severin din data de 12.10.2015;

q  Planuri de situaţie şi încadrare în zonă;

q  Certificat de urbanism nr. 162/23.07.2011, eliberat de primăria Municipiului Caransebeș;

q  Aviz de oportunitate nr. 6/17.09.2016, eliberat de primăria Municipiului Caransebeș;

q  Extras de Carte Funciară pentru informare 34334, 34335,34336, 34337/Municipiul Caransebeș;

q  Aviz de Gospodărire a Apelor, nr. ABAB 14/03 februarie 2016;

q  Aviz de amplasament favorabil nr. 149826775/12.10.2015 SC ENEL DISTRIBUŢIE BANAT SA;

q  Aviz de principiu Inspectoratul de Poliție Județean Caraș-Severin., Serviciul rutier;

q  Aviz favorabil nr. 2317/12.11.2015, Direcția Județeană pentru Cultură Caraș-Severin.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare de mediu sunt următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) Planul urbanistic zonal „Construire pensiune, service auto, amenajare parcare și împrejmuire teren, loc. Caransebeș, jud. Caraș-Severin” situat în extravilanul municipiului Caransebeș, jud. Caraș-Severin, crează cadrul pentru proiecte cu impact redus sau nesemnificativ asupra mediului care nu sunt incluse în anexa 1 a Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului.

b)  Planul propus se referă la:

·        construirea unei pensiuni, service auto amenajare parcare și împrejmuire teren;

·        terenul se află amplasat în extravilanul municipiului Caransebeș, cuprins în UTR 15 – teren proprietate particulară, liber de construcții, având categoria de folosință „arabil”;

c)  Planul nu are  influenţe semnificative asupra asupra obiectivelor de protecţie ale patrimoniului cultural naţional.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate:

a) Efectele asupra mediului sunt nesemnificative şi reversibile în perioada de valabilitate a planului.

b) Nu este cazul depăşirii valorilor standard pentru cumularea cu alte efecte actuale, proiectate sau planificate în zonă.

c) Nu este cazul apariţiei efectului transfrontieră.

d) Nu sunt riscuri pentru sănătatea umană.

e) Nu sunt afectate: patrimoniul cultural naţional, fondul forestier, standardele de calitate ale aerului.

3. Publicul a fost informat prin anunţuri repetate în presă; nu au fost primite observaţii referitoare la acest plan.

 

Condiţii impuse:

1.     Se vor respecta indicii urbanistici solicitaţi în bilanţul teritorial: POT max admis = 35%, CUT=0,098;

2.     Se vor respecta prevederile planului privind : modul de ocupare al terenurilor; reguli de amplasare şi retrageri minime obligatorii; echiparea edilitară; asigurarea acceselor; amplasarea spaţiilor verzi.

3.     Respectarea prevederilor din Avizul de Gospodărire a Apelor nr. ABAB 14/03 februarie 2016 privind alimentarea cu apă şi evacuarea apelor uzate de tip menajer;

4.     Respectarea  prevederilor Avizului nr. 2317/12.11.2015, eliberat de Direcția Județeană pentru Cultură Caraș-Severin.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Având în vedere faptul că, în urma anunţului public de încadrare, nu au fost sesizări ale populaţiei, xxxxxxxxxxxxxxxxxx.

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

 

ing. Marius Vodiţă

 

ŞEF SERVICIU AVIZE,

ACORDURI, AUTORIZAŢII,

ing. Simona STÎNGU

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       Întocmit: ing. Liliana Constantin