Autorizaţia de mediu

Autorizaţia de mediu este actul administrativ emis de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, prin care sunt stabilite condiţiile şi/sau parametrii de funcţionare ai unei activităţi existente sau ai unei activităţi noi cu posibil impact semnificativ asupra mediului, obligatoriu la punerea în funcţiune.

Procedura de reglementare este stabilită prin OM nr. 1798/2007 pentru aprobarea Procedurii de emitere a autorizatiei de mediu, cu modificarile si completarile ulterioare.

Lista activităţilor pentru funcţionarea cărora este necesară obţinerea autorizaţiei de mediu este dată în Anexa 1 a OM nr. 1798/2007.

Autorizaţia de mediu își păstrează  valabilitatea pe toată perioada în care beneficiarul acesteia obține viza anuală..

Actele necesare la depunerea solicitării:

  • Cerere pentru eliberarea autorizaţiei de mediu- descarcă format word sau format pdf;
  • formularul de acceptare a prelucrării datelor, conform Regulamentul 2016/697/UE- descarcă
  • Fişa de prezentare şi declaraţie Anexa 2 din OM nr. 1798/2007-  descarcă format word sau format pdf;
  • dovada că a făcut publică solicitarea prin cel puţin una dintre metodele de informare prevăzute în anexa nr.3;
  • Model anunț autorizație - descarcă format word  sau format pdf
  • Plan de situaţie şi plan de încadrare în zonă a obiectivului;
  • Procesul-verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse prin acordul de mediu întocmit potrivit Ordinului ministrului apelor şi protecţiei mediului nr. 860/2002*) pentru aprobarea Procedurii de evaluare a impactului asupra mediului şi de emitere a acordului de mediu, cu modificările şi completările ulterioare, sau, după caz, nota privind stadiul de realizare a programului pentru conformare existent, după caz;
  • formularul de înregistrare prevăzut în tabelul nr. 1 din anexa nr. 5, însoţit de documentele specificate de acesta, pentru autorizarea activităţii grădinilor zoologice, acvariilor publice şi centrelor de reabilitare şi/sau îngrijire, după caz.
  • Tariful:500 RON se achită  în   contul Agenţiei pentru Protecţia Mediului deschis la Trezoreria Satu Mare,cont IBAN: RO 71 TREZ 5465032 XXX 000003 (cod fiscal: 3963510).

Tariful se stabileşte conform Ordinului MMDD nr. 1108/2007 cu modificările ulterioare

Relaţii suplimentare, informaţii se pot solicita prin, telefon: 0261-736003; tel/fax: 0261-733500; e-mail: office@apmsm.anpm.ro

Program de relaţii publice: luni-joi intre orele 10.00-13.00

Se mai depun la dosar:

  •  Certificat de înregistrare (CUI) la Oficiul Registrului Comerţului, însoţit de  certificat constatator  tip “scurt” (cu activitatea desfășurată declarată)
  •  Act de proprietate asupra terenului (extras CF, contract închiriere, etc)
  •  Contracte pentru asigurarea utilităţilor: apă-canal, salubritate
  •  Contracte pentru preluarea deşeurilor specifice, dacă e cazul
  •  Alte acte pot fi solicitate pe parcursul derulării procedurii.

Transferul Autorizaţiei de mediu

  • orice transfer de act de reglementare se va supune, în prealabil aplicării art. 10 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • pentru transferul unui act de reglementare nu se percep taxe sau tarife.

Acte necesare pentru transfer:

  • declaraţie pe propria răspundere dată de către noul titular că desfăşoară activitatea în aceleaşi condiţii pentru care a fost emisă autorizaţia de mediu descarcă format word sau format pdf;
  • autorizaţia de mediu în original;
  • copie după certificatul constatator şi încheiere  emise de registrul comerţului cu privire la transferul dintre vechiul şi noul proprietar;
  • copie  certificat unic de înregistrare emis de ORC pentru  noul titular;
  • xerocopia actului care atestă dreptul de proprietate sau folosinţă asupra spaţiului  pentru noul proprietar  (ex. contract vânzare-cumpărare + extras c.f., contract închiriere, comodat etc.).

Procedura de REVIZUIRE autorizaţie a activităţilor cu impact semnificativ asupra mediului este aprobată prin Ordinul MMDD nr. 1798/2007 (publicată in M.Of. nr. 808/27.11.2007).

La solicitarea revizuirii unei autorizaţii de mediu titularul activităţii este obligat să depună :

  1. cerere pentru revizuirea autorizaţiei de mediu- descarcă format word sau format pdf
  2. fişa de prezentare şi declaraţia având conţinutul cuprins în Anexa nr. 2 la Ordinul MMGA nr.1798/2007 -descarcă format word sau format pdf
  3. formularul de acceptare a prelucrării datelor, conform Regulamentul 2016/697/UE – descarcă
  4. Planul de situaţie şi planul de încadrare în zonă a obiectivului
  5. Tariful:  250 RON se achită  în contul Agenţiei pentru Protecţia Mediului deschis la Trezoreria Satu Mare, cont IBAN: RO 71 TREZ 5465032 XXX 000003 (cod fiscal: 3963510)

Tariful se stabileşte conform Ordinului MMDD nr. 1108/2007 cu modificările ulterioare

  1. Acte, alte documente solicitate de APM, pe parcursul derulării procedurii de revizuire.

La solicitarea vizei pentru autorizaţia de mediu titularul activităţii este obligat să depună :

  1. Cerere -descarcă
  2. Declarație pe propria răspundere -descarcă format word sau format pdf
  3. Dovada achitării tarifului: 100 RON (respectiv 300 Ron în cazul autorizaţiilor de mediu integrate) se achită  în contul Agenţiei pentru Protecţia Mediului deschis la Trezoreria Satu Mare, cont IBAN: RO 71 TREZ 5465032 XXX 000003 (cod fiscal: 3963510).