Agenția Națională pentru Protecția Mediului
Ministerul Mediului
Agenția Națională pentru Protecția Mediului

ANPM

  • Acasa
  • Despre noi
  • Evenimente
  • Legislatie
  • Proiecte
  • Contact
  • Date
  • Harti
  • Judete
  • Achizitii publice si contracte
Domenii
Biodiversitate
Reglementari
Schimbari climatice
Substante si produse chimice periculoase
Sol, Subsol
Emisii industriale
Radioactivitate
Biosecuritate
Calitatea aerului
Zgomot ambiant
Deseuri
Dezvoltare durabila
Instrumente ale performantei de mediu
Laboratoare Nationale de Referinta
Managementul riscului - SEVESO
 
Comunicare
Informatii privind mediul
Raport privind starea mediului in Romania
 

Calitatea aerului

  • Calitatea aerului inconjurator
    • Cadru legislativ
    • Reteaua Nationala de Monitorizare a Calitatii Aerului
    • Rapoarte si informari la nivel national
      • Informare calitate aer
      • Buletine calitate aer
      • Informare lunara calitate aer
      • Raportare anuala
    • Rapoarte si informari la nivel european
      • Planuri si programe
      • Rapoarte anuale de evaluare a calitatii aerului
  • Emisii poluanti atmosferici
    • Cadru legislativ
    • Inventare emisii poluanti in atmosfera
    • Studii si rapoarte
    • Inventarul instalatiilor de depozitare/distributie a benzinei conform H.G. nr. 568/2001

ANUNŢ  PUBLIC

privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu

 

Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului anunţă publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul “Reabilitarea liniei de cale ferată Focșani-Roman”, titular Compania Națională de Căi Ferate CFR - S.A.

 

Informaţiile privind proiectul propus  pot fi consultate la:

  • sediul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, str. Splaiul Independenţei nr. 294, sector 6, Bucureşti în zilele de Luni - Joi, între orele 08.30 – 16.00 şi Vineri între orele 08.30 – 13.30
  •  sediul Companiei Naționale de Căi Ferate CFR - S.A din București, b-dul.Dinicu Golescu nr.38, sector 1.

 

Memoriul de prezentare este afişat pe pagina web a ANPM (www.anpm.ro) accesând  domeniul Reglementări/Acordul de mediu/Documentaţii procedura EIA şi EA.

Observaţiile publicului se primesc zilnic la sediul autorităţii competente pentru protecţia mediului: Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, Splaiul Independenţei nr.294, sector 6, Bucureşti, precum şi la următoarea adresă de e-mail: office@anpm.ro


 

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI, în temeiul Art. unic din OUG 80/2022, OUG nr.78/2022, H.G. nr. 611/2008 și OUG nr.57/2019, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea unor funcţii publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional asistent (1 post) și consilier, clasa I, grad profesional superior (3 posturi) la Compartimentul Laborator Deșeuri -  Direcția Laboratoare Naționale de Referință - Direcția Generală Monitorizare, în data de 13.02.2023 (proba scrisă).

 

  • Data şi ora probei interviu se vor afişa împreună cu rezultatele la proba scrisă.

 

CONDIŢIILE DE PARTICIPARE, BIBLIOGRAFIA ȘI ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional asistent (1 post) și consilier, clasa I, grad profesional superior (3 posturi) la Compartimentul Laborator Deșeuri - Direcția Laboratoare Naționale de Referință - Direcția Generală Monitorizare

 

Funcţia publică de execuţie vacantă:

consilier, clasa I, grad profesional asistent (1 post), la Compartimentul Laborator Deșeuri - Direcția Laboratoare Naționale de Referință - Direcția Generală Monitorizare.

 

Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

 

  Condiții de participare pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional asistent la Compartimentul Laborator Deșeuri - Direcția Laboratoare Naționale de Referință - Direcția Generală Monitorizare:

 

Condiţii generale:

  • pentru participarea la concurs sunt prevăzute în articolul 465 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
  • condiția apt din punct de vedere ”psihologic”, în ceea ce privește atestarea stării de sănătate pe bază de evaluare psihologică prin intermediul unităților specializate acreditate, condiție prevăzută de art. 465, alin. (1), lit.e) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, nu a fost încă reglementată, potrivit art. 613 și art. 625, alin. (2) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Condiţii specifice:

  • studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în domeniile de licență: fizică, chimie, inginerie chimică.
  • Vechime în specialitatea studiilor – minimum 1 an.

 

Bibliografia de concurs pentru organizarea concursului în vederea ocupării funcţiei publice de execuție vacante de consilier, clasa I, grad profesional asistent la Compartimentul Laborator Deșeuri - Direcția Laboratoare Naționale de Referință - Direcția Generală Monitorizare:

 

Bibliografie şi tematică :

1. Constituţia României, republicată;

Cu tematica Titlul I și II;

 

 

 

2. Ordonanţa Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

Cu tematica Capitolul I, art.1-2;

 

3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

Cu tematica Capitolul I și II;

 

4. Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;

Cu tematica Titlul I și II ale părții a VI-a;

 

5. Hotărârea Guvernului nr.1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;

Cu tematica Capitolul I și II;

 

6. Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.195/2005 privind protecţia mediului, aprobată prin Legea nr.265/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

Cu tematica Capitolul I, IV, VII, X și XIV
.

 

ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI aferentă funcției publice vacante de consilier, clasa I, grad profesional asistent la Compartimentul Laborator Deșeuri - Direcția Laboratoare Naționale de Referință - Direcția Generală Monitorizare:

 

Atribuţiile specifice:

  1. 1.  participă la asigurarea derulării în bune condiții a activităților din cadrul proiectului „Echipamente de monitorizare a calității aerului, radioactivității și zgomotului pentru Agenția Națională de Protecția Mediului” din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR);
  2. derulează analiză tehnică a ofertelor de echipamente disponibile pe piață;
  3. participă la elaborarea specificațiilor tehnice ale echipamentelor ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  4. participă la elaborarea caietelor de sarcini pentru echipamentele ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  5. participă la elaborarea răspunsurilor pentru eventualele întrebări de clarificare cu privire la specificațiile tehnice din caietele de sarcini pentru echipamentele ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  6. participă, în cadrul licitației pentru achiziția prin proiectul PNRR, la evaluarea tehnică a dosarelor de oferte;
  7. participă la activitățile de analiză și identificare a locațiilor de amplasare a echipamentelor ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  8. participă la activitățile de recepție, instalare și punere în funcțiune a echipametelor ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  9. participă la activitățile de testare inițială și de pe parcursul duratei de garanție a echipamentelor ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  10. organizează, urmărește bune desfășurarea a activităților de instruire teoretică și practică a personalului din cadrul ANPM și APM derulate de către furnizorii de echipamente care fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  11. participă alături de personalul ANPM și APM teritoriale la activităților de instruire teoretică și practică a personalului din cadrul ANPM și APM derulate de către furnizorii de echipamente care fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  12. participă la elaborarea şi implementarea intrucțiunilor și a procedurilor aferente echipamentelor ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;

 

 

  1. participă la validare datelor furnizate de echipamentele ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  2. stochează şi asigură accesul la datele/rapoartele în format electronic pe care le gestionează/produce/manipulează conform indicaţiilor stabilite de superiorul ierarhic şi ia toate măsurile pentru evitarea pierderii informaţiei în format tipărit sau electronic;
  3. efectuează prelevări de probe de deșeuri; elaborează şi arhivează documentele rezultate în urma analizelor şi ia toate măsurile pentru evitarea pierderii informaţiilor în format tipărit sau electronic;
  4. elaborează şi implementează proceduri QA/QC şi proceduri specifice de operare pentru analiza deșeurilor, în conformitate cu standardele în vigoare;
  5. stabileşte şi verifică metode de analiză nestandardizate;
  6. participă la organizarea programelor naţionale de intercomparare a laboratoarelor de analiza deşeurilor aparţinând agenţiilor pentru protecţia mediului sau ale altor instituţii şi persoane juridice;
  7. verifică tehnicile de laborator disponibile la nivelul laboratoarelor APM şi asigură consultanţa tehnică pentru laboratoarele de mediu privind efectuarea determinărilor;
  8. centralizează la nivel naţional datele referitoare la tipul şi numărul de analize efectuate de agenţiile pentru protecţia mediului in domeniul de activitate;
  9. centralizează la nivel naţional inventarul de echipamente destinate analizelor de deșeuri, deţinute de agenţiile pentru protecţia mediului;
  10. asigură asistenţă tehnică autorităţii de mediu în elaborarea legislaţiei din domeniul gestionării deşeurilor;
  11. participă la realizarea de programe/proiecte la nivel naţional şi internaţional;
  12. participă la programele de instruire privind tehnicile noi de privind analizele efectuate asupra deșeurilor, noile evoluţii în domeniul instrumentelor sau standardelor tehnice de măsurare, precum şi apariţia de ghiduri şi metodologii relevante pentru activitatea de monitorizare şi de măsurare a factorilor de mediu;
  13. facilitează accesul specialiştilor la informaţia tehnică de mediu;
  14. participă la recepţionarea lucrărilor de investiţii specifice activităţii de laborator;
  15. ia toate măsurile ce se impun pentru buna funcţionare a aparaturii pe care o utilizează şi o gestionează conform fişelor de magazie, precum şi pentru evitarea deteriorării acestora.
  16. preia atribuții de responsabil/locțiitor pentru activități conform SR EN ISO/IEC 17025 (ex: responsabil metrologie,  responsabil calitate etc.);
  17. participă la caracterizarea și încadrarea deșeurilor;
  18. participă la activităţile de instruire a personalului din cadrul APM teritoriale din domeniul analizei deșeurilor;
  19. îndeplineşte cu profesionalism, imparţialitate şi în conformitate cu legea îndatoririle de serviciu;

 

Atribuții generale:

  1. îndeplinește și alte atribuții stabilite de șeful structurii / superiorii ierarhici ai șefului de structură / conducerea ANPM în limitele și scopul postului.
  2. îndeplineşte atribuţiile ce îi revin din funcţia publică pe care o deţine, precum şi atribuţiile ce îi sunt delegate;
  3. rezolvă, în termenele stabilite de către superiorii ierarhici, inclusiv conducerea ANPM, lucrările repartizate;
  4. respectă normele de conduită profesională şi civică prevăzute de lege;
  5. respectă Regulamentul Intern al ANPM;
  6. păstrează secretul de stat, secretul de serviciu, precum şi confidenţialitatea în legătură cu faptele, informaţiile sau documentele de care ia cunoştinţă în exercitarea funcţiei publice, în condiţiile legii, cu excepţia informaţiilor de interes public;
  7. respectă întocmai regimul juridic al conflictului de interese şi al incompatibilităţilor şi prezintă, în condiţiile legii, declaraţia de avere şi declaraţia de interese;
  8. respectă prevederile privind situaţiile de urgenţă şi măsurile privind securitatea şi sănătatea în muncă (SSM).

 

 

 

 

Funcţiile publice de execuţie vacante:

consilier, clasa I, grad profesional superior (3 posturi), la Compartimentul Laborator Deșeuri - Direcția Laboratoare Naționale de Referință - Direcția Generală Monitorizare.

 

Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

 

 Conditii de participare pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior (3 posturi) la Compartimentul Laborator Deșeuri – Direcția Laboratoare Naționale de Referință - Direcția Generală Monitorizare:

 

Condiţii generale:

  • pentru participarea la concurs sunt prevăzute în articolul 465 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
  • condiția apt din punct de vedere ”psihologic”, în ceea ce privește atestarea stării de sănătate pe bază de evaluare psihologică prin intermediul unităților specializate acreditate, condiție prevăzută de art. 465, alin. (1), lit.e) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, nu a fost încă reglementată, potrivit art. 613 și art. 625, alin. (2) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Condiţii specifice:

  • studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în domeniile de licență: fizică, chimie, inginerie chimică.
  • Vechime în specialitatea studiilor – minimum 7 ani.

 

Bibliografia de concurs pentru organizarea concursului în vederea ocupării funcţiilor publice de execuție vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior (3 posturi) la Compartimentul Laborator Deșeuri - Direcția Laboratoare Naționale de Referință - Direcția Generală Monitorizare:

 

Bibliografie şi tematică :

1. Constituţia României, republicată;

Cu tematica Titlul I și II;

 

2. Ordonanţa Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

Cu tematica Capitolul I, art.1-2;

 

3.Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

Cu tematica Capitolul I și II;

 

4. Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;

Cu tematica Titlul I și II ale părții a VI-a;

 

5. Hotărârea Guvernului nr.1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;

Cu tematica Capitolul I și II;

 

 

 

6. Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.195/2005 privind protecţia mediului, aprobată prin Legea nr.265/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

Cu tematica Capitolul I, IV, VII, X și XIV
.

 

 

ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI aferentă funcțiilor publice vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior (3 posturi) la Compartimentul Laborator Deșeuri – Direcția Laboratoare Naționale de Referință - Direcția Generală Monitorizare sunt:

 

Atribuţiile specifice:

  1.  participă la asigurarea derulării în bune condiții a activităților din cadrul proiectului „Echipamente de monitorizare a calității aerului, radioactivității și zgomotului pentru Agenția Națională de Protecția Mediului” din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR);
  2. derulează analiză tehnică a ofertelor de echipamente disponibile pe piață;
  3. participă la elaborarea specificațiilor tehnice ale echipamentelor ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  4. participă la elaborarea caietelor de sarcini pentru echipamentele ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  5. participă la elaborarea răspunsurilor pentru eventualele întrebări de clarificare cu privire la specificațiile tehnice din caietele de sarcini pentru echipamentele ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  6. participă, în cadrul licitației pentru achiziția prin proiectul PNRR, la evaluarea tehnică a dosarelor de oferte;
  7. participă la activitățile de analiză și identificare a locațiilor de amplasare a echipamentelor ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  8. participă la activitățile de recepție, instalare și punere în funcțiune a echipametelor ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  9. participă la activitățile de testare inițială și de pe parcursul duratei de garanție a echipamentelor ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  10. organizează, urmărește bune desfășurarea a activităților de instruire teoretică și practică a personalului din cadrul ANPM și APM derulate de către furnizorii de echipamente care fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  11. participă alături de personalul ANPM și APM teritoriale la activităților de instruire teoretică și practică a personalului din cadrul ANPM și APM derulate de către furnizorii de echipamente care fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  12. participă la elaborarea şi implementarea intrucțiunilor și a procedurilor aferente echipamentelor ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  13. participă la validare datelor furnizate de echipamentele ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  14. stochează şi asigură accesul la datele/rapoartele în format electronic pe care le gestionează/produce/manipulează conform indicaţiilor stabilite de superiorul ierarhic şi ia toate măsurile pentru evitarea pierderii informaţiei în format tipărit sau electronic;
  15. efectuează prelevări de probe de deşeuri în scopul analizei pe teren sau în laborator;
  16. efectuează pregătirea şi analiza probelor de deşeuri prin metode cromatografice, spectrometrice,  spectrofotometrice, fizico-chimice, în scopul  caracterizării şi încadrării deşeurilor, având acces la toate echipamentele din cadrul laboratorului;
  17. elaborează şi arhivează documentele rezultate în urma analizelor şi ia toate măsurile pentru evitarea pierderii informaţiilor în format tipărit sau electronic;
  18. efectuază caracterizarea şi încadrarea deşeurilor;
  19. elaborează şi implementează proceduri specifice de lucru, proceduri operaţionale şi instrucţiuni de lucru şi de utilizare pentru analiza deşeurilor, în conformitate cu standardele în vigoare;
  20. implementează sistemul de mangement al calităţii, conform SR EN ISO/IEC 17025;
  21. asigură gestionarea, conform legii, a reactivilor chimici utilizaţi în cadrul laboratorului;

 

 

  1. verifică tehnicile de laborator disponibile la nivelul laboratoarelor APM şi asigură consultanţa tehnică pentru laboratoarele din cadrul APM teritoriale privind prelevarea, pregătirea şi efectuarea analizelor de deşeuri;
  2. participă la acţiunile de îndrumare la care este desemnat;
  3. participă la activităţile de instruire a personalului din cadrul APM teritoriale din domeniul analizei deșeurilor;
  4. participă la programele de instruire privind tehnicile noi de analiză a deşeurilor, noile evoluţii în domeniul instrumentelor sau standardelor tehnice de măsurare precum şi apariţia de ghiduri şi metodologii relevante pentru activitatea de monitorizare şi de măsurare a factorilor de mediu;
  5. stabileşte, verifică şi validează metode de analiză nestandardizate;
  6. participă la organizarea programelor naţionale de intercomparare a laboratoarelor de analiza deşeurilor aparţinând agenţiilor pentru protecţia mediului;
  7. participă la realizarea de programe/proiecte la nivel naţional şi internaţional;
  8. asigură asistenţă tehnică autorităţii de mediu  în elaborarea legislaţiei din domeniul gestionării deşeurilor;
  9. facilitează accesul specialiştilor la informaţia tehnică de mediu;
  10. participă la elaborarea documentaţiei tehnice necesare contractării de servicii şi materiale necesare desfăşurării activităţii de laborator;
  11. participă la recepţionarea lucrărilor de investiţii specifice activităţii de laborator;
  12. ia toate măsurile ce se impun pentru buna funcţionare a aparaturii pe care o utilizează şi o gestionează conform fişelor de magazie, precum şi pentru evitarea deteriorării acestora;
  13. îndeplineşte cu profesionalism, imparţialitate şi în conformitate cu legea îndatoririle de serviciu;

 

 

 Atribuții generale:

  1. îndeplinește și alte atribuții stabilite de șeful structurii / superiorii ierarhici ai șefului de structură / conducerea ANPM în limitele și scopul postului.
  2. îndeplineşte atribuţiile ce îi revin din funcţia publică pe care o deţine, precum şi atribuţiile ce îi sunt delegate;
  3. rezolvă, în termenele stabilite de către superiorii ierarhici, inclusiv conducerea ANPM, lucrările repartizate;
  4. respectă normele de conduită profesională şi civică prevăzute de lege;
  5. respectă Regulamentul Intern al ANPM;
  6. păstrează secretul de stat, secretul de serviciu, precum şi confidenţialitatea în legătură cu faptele, informaţiile sau documentele de care ia cunoştinţă în exercitarea funcţiei publice, în condiţiile legii, cu excepţia informaţiilor de interes public;
  7. respectă întocmai regimul juridic al conflictului de interese şi al incompatibilităţilor şi prezintă, în condiţiile legii, declaraţia de avere şi declaraţia de interese;
  8. respectă prevederile privind situaţiile de urgenţă şi măsurile privind securitatea şi sănătatea în muncă (SSM).

 

 

CONDIŢIILE DE DESFĂŞURARE

a concursului organizat în data de 13.02.2023

 

  • Perioada / locul depunerii dosarelor: 25.01-01.02.2023 Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti;
  • Selecţia dosarelor de concurs: 02.02.2023;
  • Data / ora / locul desfăşurării concursului :
  • proba scrisă: 13.02.2023 ora 10:00 / Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti;

Data şi ora probei interviu se vor afişa împreună cu rezultatele la proba scrisă.

 


Evidenţa solicitărilor de furnizare a informaţiilor publice privind mediul, deţinută de Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, în anul 2022

Evidenţa solicitărilor de furnizare a informaţiilor publice privind mediul, deţinută de Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, în anul 2021

Evidenţa solicitărilor de furnizare a informaţiilor publice privind mediul, deţinută de Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, în anul 2020

Evidenţa solicitărilor de furnizare a informaţiilor publice privind mediul, deţinută de Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, în anul 2019

Evidenţa solicitărilor de furnizare a informaţiilor publice privind mediul, deţinută de Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, în anul 2018

Evidenţa solicitărilor de furnizare a informaţiilor publice privind mediul, deţinută de Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, în anul 2017

Evidenţa solicitărilor de furnizare a informaţiilor publice privind mediul, deţinută de Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, în anul 2016

Evidenţa solicitărilor de furnizare a informaţiilor publice privind mediul, deţinută de Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, în anul 2015

Evidenţa solicitărilor de furnizare a informaţiilor publice privind mediul, deţinută de Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, în anul 2014

Evidenţa solicitărilor de furnizare a informaţiilor publice privind mediul, deţinută de Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, în anul 2013


Automatically Extracted Metadata
2023-01-25T07:59:43Z
Gabriela Sodolescu
2013-02-12T09:22:21Z
application/vnd.openxmlformats-officedocument.spreadsheetml.sheet
2023-01-25T07:59:43Z
Gabriela Sodolescu
Gabriela Sodolescu
Microsoft Excel
16.0300
2013-02-12T09:22:21Z
2023-01-25T07:59:43Z
2017-11-15T09:11:22Z
false

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI, în temeiul Art. unic din OUG 80/2022, alin, 1, lit. a) și alin. 2, lit. a), OUG 78/2022, H.G. nr. 611/2008 și OUG nr.57/2019, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea unor funcţii publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior (1 post) la Compartimentul Laborator Zgomot și Vibrații – Direcția Laboratoare Naționale de Referință – Direcția Generală Monitorizare, consilier, clasa I, grad profesional asistent (1 post) și referent de specialitate, clasa a II-a,grad profesional superior (1 post) la Serviciul Laborator Radioctivitate-  Direcția Laboratoare Naționale de Referință – Direcția Generală Monitorizare în data de 13.02.2023 (proba scrisă).

 

 

CONDIŢIILE DE PARTICIPARE, BIBLIOGRAFIA ȘI ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI pentru ocuparea unor funcţii publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior (1 post) la Compartimentul Laborator Zgomot și Vibrații – Direcția Laboratoare Naționale de Referință – Direcția Generală Monitorizare, consilier, clasa I, grad profesional asistent (1 post) și referent de specialitate, clasa a-II-a,grad profesional superior (1 post) la Serviciul Laborator Radioctivitate-  Direcția Laboratoare Naționale de Referință – Direcția Generală Monitorizare

 

 

Funcţia publică de execuţie vacantă:

- consilier, clasa I, grad profesional superior la Compartimentul Laborator Zgomot și Vibrații – Direcția Laboratoare Naționale de Referință - Direcția Generală Monitorizare;

- consilier, clasa I, grad profesional asistent la Serviciul Laborator Radioactivitate - Direcția Laboratoare Naționale de Referință - Direcția Generală Monitorizare;

- referent de specialitate, clasa a II-a, grad profesional superior la Serviciul Laborator Radioactivitate - Direcția Laboratoare Naționale de Referință - Direcția Generală Monitorizare.

 

Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

 

  1.  

I.1. CONDITII DE PARTICIPARE pentru ocuparea functiei publice de executie vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior la Compartimentul Laborator Zgomot și Vibrații – Direcția Laboratoare Naționale de Referință - Direcția Generală Monitorizare

Condiţii generale:

            Pentru participarea la concurs sunt prevăzute în articolul 465 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

            Condiția apt din punct de vedere ”psihologic”, în ceea ce privește atestarea stării de sănătate pe bază de evaluare psihologică prin intermediul unităților specializate acreditate, condiție prevăzută de art. 465, alin. (1), lit. e) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, nu a fost încă reglementată, potrivit art. 613 și art. 625, alin. (2) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Condiţii specifice:

  • studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul de licență fizică / chimie / inginerie chimică / inginerie electrică / inginerie mecanică;
  • vechime în specialitatea studiilor – minimum 7 ani.

 

I.2. CONDITII DE PARTICIPARE pentru ocuparea functiei publice de executie vacante de consilier, clasa I, grad profesional asistent la Serviciul Laborator Radioactivitate – Direcția Laboratoare Naționale de Referință - Direcția Generală Monitorizare

 

Condiţii generale:

            Pentru participarea la concurs sunt prevăzute în articolul 465 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

            Condiția apt din punct de vedere ”psihologic”, în ceea ce privește atestarea stării de sănătate pe bază de evaluare psihologică prin intermediul unităților specializate acreditate, condiție prevăzută de art. 465, alin. (1), lit. e) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, nu a fost încă reglementată, potrivit art. 613 și art. 625, alin. (2) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Condiţii specifice:

  • studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul de licență fizică sau în specializarea chimie / radiochimie / ingineria substanțelor anorganice și protecția mediului / chimia și ingineria substanțelor organice, petrochimice și carbochimice / inginerie chimică / inginerie fizică;
  • vechime în specialitatea studiilor – minimum 1 an.

 

I.3. CONDITII DE PARTICIPARE pentru ocuparea functiei publice de executie vacante de referent de specialitate, clasa a II-a, grad profesional superior la Serviciul Laborator Radioactivitate – Direcția Laboratoare Naționale de Referință - Direcția Generală Monitorizare

 

Condiţii generale:

            Pentru participarea la concurs sunt prevăzute în articolul 465 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

            Condiția apt din punct de vedere ”psihologic”, în ceea ce privește atestarea stării de sănătate pe bază de evaluare psihologică prin intermediul unităților specializate acreditate, condiție prevăzută de art. 465, alin. (1), lit. e) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, nu a fost încă reglementată, potrivit art. 613 și art. 625, alin. (2) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Condiţii specifice:

  • studii superioare de scurtă durată, absolvite cu diplomă, în perioada anterioară aplicării celor trei cicluri tip Bologna, în domeniul fizică / chimie industrială;
  • vechime în specialitatea studiilor – minimum 7 ani.

 

 

  1. BIBLIOGRAFIA DE CONCURS pentru ocuparea unor funcţii publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior (1 post) la Compartimentul Laborator Zgomot și Vibrații – Direcția Laboratoare Naționale de Referință – Direcția Generală Monitorizare, consilier, clasa I, grad profesional asistent (1 post) și referent de specialitate, clasa a-II-a,grad profesional superior (1 post) la Serviciul Laborator Radioctivitate-  Direcția Laboratoare Naționale de Referință – Direcția Generală Monitorizare:

 

Bibliografia cu tematica:

 

  1. Constituţia României, republicată

Cu tematica Titlurile I și II;

 

  1. Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;

Cu Titlurile I și II ale părții a VI-a;

 

  1. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

Cu tematica Capitolul I, art. 1-2.

 

  1. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

Cu tematica Capitolele I, II;

 

  1. Hotărârea Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, cu modificările și completările ulterioare;

Cu tematica cu tematica Capitolele I, II;

 

  1. Ordonanţa de Urgență a Guvernului nr. 195/2005 privind protecția mediului, cu modificările și completările ulterioare;

Cu tematica Capitolele I, IV, VII, X și XIV – Secțiunea 1,

 

  1. ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI

 

  1. Pentru funcția publică de execuție de consilier, clasa I, grad profesional superior la Compartimentul Laborator Zgomot și vibrații – Direcția Laboratoare Naționale de Referință – Direcția Generală Monitorizare:

 

Atribuţiile specifice:

  1. participă la asigurarea derulării în bune condiții a activităților din cadrul proiectului „Echipamente de monitorizare a calității aerului, radioactivității și zgomotului pentru Agenția Națională de Protecția Mediului” din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR);
  2. derulează analiză tehnică a ofertelor de echipamente disponibile pe piață;
  3. participă la elaborarea specificațiilor tehnice ale echipamentelor ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  4. participă la elaborarea caietelor de sarcini pentru echipamentele ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  5. participă la elaborarea răspunsurilor pentru eventualele întrebări de clarificare cu privire la specificațiile tehnice din caietele de sarcini pentru echipamentele ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  6. participă, în cadrul licitației pentru achiziția prin proiectul PNRR, la evaluarea tehnică a dosarelor de oferte;
  7. participă la activitățile de analiză și identificare a locațiilor de amplasare a echipamentelor ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  8. participă la activitățile de recepție, instalare și punere în funcțiune a echipametelor ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  9. participă la activitățile de testare inițială și de pe parcursul duratei de garanție a echipamentelor ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  10. organizează, urmărește bune desfășurarea a activităților de instruire teoretică și practică a personalului din cadrul ANPM și APM derulate de către furnizorii de echipamente care fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  11. participă alături de personalul ANPM și APM teritoriale la activităților de instruire teoretică și practică a personalului din cadrul ANPM și APM derulate de către furnizorii de echipamente care fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  12. participă la elaborarea şi implementarea intrucțiunilor și a procedurilor aferente echipamentelor ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  13. participă la validare datelor furnizate de echipamentele ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  14. stochează şi asigură accesul la datele/rapoartele în format electronic pe care le gestionează/produce/manipulează conform indicaţiilor stabilite de superiorul ierarhic şi ia toate măsurile pentru evitarea pierderii informaţiei în format tipărit sau electronic;
  15. efectuează analize specifice pentru măsurarea zgomotului ambiental şi vibraţiilor; elaborează şi arhivează documentele rezultate în urma analizelor şi ia toate măsurile pentru evitarea pierderii informaţiilor în format tipărit sau electronic;
  16. efectuează calibrarea/verificarea echipamentelor utilizate în măsurarea zgomotului şi vibraţiilor; elaborează şi arhivează documentele rezultate în urma analizelor şi ia toate măsurile pentru evitarea pierderii informaţiilor în format tipărit sau electronic;
  17. elaborează şi implementează proceduri specifice de lucru, proceduri operaţionale şi instrucţiuni de lucru şi de utilizare pentru analiza zgomotului și vibrațiilor, în conformitate cu standardele în vigoare;
  18. menţine şi îmbunătăţeşte continuu a sistemul de management implementat al laboratorului, având ca scop menţinerea acreditării laboratorului conform SR EN ISO/IEC 17025 şi extinderea acestuia pentru noi analize;
  19. stabileşte, verifică şi validează metode de analiză nestandardizate;
  20. verifică tehnicile de măsurare disponibile la nivelul laboratoarelor APM şi asigură consultanţa tehnică pentru  aceste laboratoare privind efectuarea măsurărilor de zgomot şi vibraţii;
  21. menţine contactul permanent cu agenţiile pentru protecţia mediului şi acordă asistenţă de specialitate în aplicarea strategiilor, politicilor şi legislaţiei specifice în domeniul zgomotului ambiental şi vibraţiilor;
  22. asigură asistenţă tehnică autorităţii centrale pentru protecţia mediului şi altor organisme guvernamentale privind stabilirea metodelor standard de analiză a zgomotului şi vibraţiilor;
  23. participa la efectuarea de programe/proiecte la nivel naţional şi internaţional;
  24. organizează programe naţionale de comparare interlaboratoare a laboratoarelor de zgomot şi vibraţii aparţinând agenţiilor pentru protecţia mediului sau ale altor instituţii şi persoane juridice;
  25. participă la sesiunile de instruire referitoare la tehnicile de măsurare a zgomotului şi vibraţiilor, la evoluţiile în domeniul instrumentelor sau standardelor tehnice de măsurare, precum şi la apariţia de ghiduri şi metodologii relevante;
  26. participă la  menţinerea legăturilor cu laboratoare de referinţă naţionale şi alte instituţii specifice din alte state;
  27. facilitează accesul specialiştilor la informaţia tehnică de mediu;
  28. elaborează documentaţia tehnică necesară contractării de servicii, echipamente, materiale, piese de schimb și consumabile necesare desfăşurării activităţii de laborator, efectuează din punct de vedere tehnic analiza ofertelor primite și participă la recepţionarea acestora în laborator;
  29. participă la recepţionarea echipamentelor, materialelor și lucrărilor de investiţii specifice activităţii de laborator;
  30. ia toate măsurile ce se impun pentru buna funcţionare a aparaturii pe care o utilizează şi o gestionează, conform fişelor de magazie, precum şi pentru evitarea deteriorării acestora;
  31. preia atribuții de responsabil/locțiitor pentru activități conform SR EN ISO/IEC 17025 (ex: responsabil metrologie,  responsabil calitate etc.);
  32. participă la activităţile delegate de superiorii ierarhici, în calitate de reprezentant al ANPM;
  33. îndeplineşte cu profesionalism, imparţialitate şi în conformitate cu legea îndatoririle de serviciu.

 
Atribuții generale:
  1. îndeplinește și alte atribuții stabilite de șeful structurii / superiorii ierarhici ai șefului de structură / conducerea ANPM în limitele și scopul postului;
  2. îndeplineşte atribuţiile ce îi revin din funcţia publică pe care o deţine, precum şi atribuţiile ce îi sunt delegate;
  3. rezolvă, în termenele stabilite de către superiorii ierarhici, inclusiv conducerea ANPM, lucrările repartizate;
  4. respectă normele de conduită profesională şi civică prevăzute de lege;
  5. respectă Regulamentul Intern al ANPM;
  6. păstrează secretul de stat, secretul de serviciu, precum şi confidenţialitatea în legătură cu faptele, informaţiile sau documentele de care ia cunoştinţă în exercitarea funcţiei publice, în condiţiile legii, cu excepţia informaţiilor de interes public;
  7. respectă întocmai regimul juridic al conflictului de interese şi al incompatibilităţilor şi prezintă, în condiţiile legii, declaraţia de avere şi declaraţia de interese;
  8. respectă prevederile privind situaţiile de urgenţă şi măsurile privind securitatea şi sănătatea în muncă (SSM).

 

 

  1. Pentru funcția publică de execuție de consilier, clasa I, grad profesional asistent la Serviciul Laborator Radioactivitate – Direcția Laboratoare Naționale de Referință – Direcția Generală Monitorizare:

 

Atribuţiile specifice:

1. participă la asigurarea derulării în bune condiții a activităților din cadrul proiectului „Echipamente de monitorizare a calității aerului, radioactivității și zgomotului pentru Agenția Națională de Protecția Mediului” din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR);

2. derulează analiză tehnică a ofertelor de echipamente disponibile pe piață;

3. participă la elaborarea specificațiilor tehnice ale echipamentelor ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;

4. participă la elaborarea caietelor de sarcini pentru echipamentele ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;

5. participă la elaborarea răspunsurilor pentru eventualele întrebări de clarificare cu privire la specificațiile tehnice din caietele de sarcini pentru echipamentele ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;

6. participă, în cadrul licitației pentru achiziția prin proiectul PNRR, la evaluarea tehnică a dosarelor de oferte;

  1. participă la activitățile de analiză și identificare a locațiilor de amplasare a echipamentelor ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  2. participă la activitățile de recepție, instalare și punere în funcțiune a echipametelor ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  3. participă la activitățile de testare inițială și de pe parcursul duratei de garanție a echipamentelor ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  4. organizează, urmărește bune desfășurarea a activităților de instruire teoretică și practică a personalului din cadrul ANPM și APM derulate de către furnizorii de echipamente care fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  5. participă alături de personalul ANPM și APM teritoriale la activităților de instruire teoretică și practică a personalului din cadrul ANPM și APM derulate de către furnizorii de echipamente care fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  6. participă la elaborarea şi implementarea intrucțiunilor și a procedurilor aferente echipamentelor ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  7. participă la validare datelor furnizate de echipamentele ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  8. stochează şi asigură accesul la datele/rapoartele în format electronic pe care le gestionează/produce/manipulează conform indicaţiilor stabilite de superiorul ierarhic şi ia toate măsurile pentru evitarea pierderii informaţiei în format tipărit sau electronic;
  9. participă la estimarea dozelor în situaţii normale şi în situaţii de urgenţă radiologică şi/ sau accident nuclear;
  10. efectuează prelevarea, pregătirea şi analiza (alfa, beta, gama globală şi alfa, beta, gama spectrometrică) a probelor, elaborează şi arhivează documentele rezultate în urma analizelor şi ia toate măsurile pentru evitarea pierderii informațiilor în format tipărit sau electronic;
  11. participă la elaborarea rapoartelor, evaluărilor şi sintezelor privind radioactivitatea mediului;
  12. participă la elaborarea şi transmiterea rapoartelor de ţară din domeniu;
  13. participă la coordonarea tehnică, ştiinţifică şi metodologică a Reţelei Naţionale de Supraveghere a Radioactivităţii Mediului (RNSRM);
  14. participă la derularea activităţilor specifice funcţionării Sistemului Naţional de Avertizare/ Alarmare pentru Radioactivitatea Mediului (SNAARM), parte a RNSRM;
  15. participă la organizarea şi gestionarea Bazei Naţionale de Date de Radioactivitatea Mediului (BNDRM);
  16. participă la exerciţiile internaţionale de intercomparare;
  17. participă la organizarea şi derularea exerciţiilor de intercomparare destinate laboratoarelor din cadrul RNSRM;
  18. participă la proiecte de colaborare a SLR cu instituţiile, organizaţiile şi organismele internaţionale în domeniul radioprotecţiei mediului;
  19. participă la centralizarea datelor produse la nivelul RNSRM şi asigură verificarea şi validarea acestora;
  20. participă la elaborarea de rapoarte privind radioactivitatea mediului;
  21. participă la asigurarea raportării/ informării factorilor de decizie naţionali şi organismele internaţionale cu atribuţii în domeniu, asupra situaţiei radioactivităţii mediului, înregistrată de RNSRM, atât în situaţii normale, cât şi în situaţii de urgenţă;
  22. participă la stabilirea dotării şi criteriilor de amplasare specifice RNSRM;
  23. participă la elaborarea, implementarea şi derularea la nivelul unităţilor din subordinea autorităţii de mediu, a programelor de monitorizare a obiectivelor şi activităţilor cu impact radiologic;
  24. participă, potrivit legii, la procesul de planificare şi elaborare a planurilor de intervenţie în caz de urgenţă în afara amplasamentului instalaţiilor nucleare şi participă la pregătirea şi intervenţia în caz de urgență radiologică şi/ sau accident nuclear;
  25. participă la organizarea şi derularea exerciţiilor de simulare a unei urgenţe radiologice la nivelul RNSRM;
  26. participă la îndeplinirea de către SLR a obligațiilor ce revin MMAP ca urmare a protocoalelor naţionale, a convenţiilor, acordurilor şi programelor internaţionale în domeniu;
  27. participă la programe şi proiecte naţionale şi internaţionale în domeniu;
  28. participă la elaborarea de proceduri, instrucţiuni şi metodologii cu caracter obligatoriu, pentru activitatea de supraveghere a radioactivităţii mediului derulată de unităţile din subordinea autorităţii de mediu;
  29. face parte din specialiştii în profil din cadrul Comisiei pentru Accident Nuclear şi Urgenţe Radiologice - Grupul de experți;
  30. participă la recepționarea lucrărilor de investiții specifice activității de laborator;
  31. participă la elaborarea și implementarea de documente din cadrul Sistemului de Management al Calității (PGL, PO, PSL și IU), în conformitate cu standardele în vigoare. Poate prelua atribuții de responsabil/ locțiitor pentru activități conform SR EN ISO/IEC 17025 (de ex: responsabil încercare, responsabil reactivi, responsabil monitorizare condiții de mediu etc.)
  32. ia toate măsurile ce se impun pentru buna funcţionare a aparaturii pe care o utilizează conform fișelor de echipamente, precum și pentru evitarea deteriorării acestora;
  33. participă la instruirea personalului din cadrul RNSRM;
  34. îndeplineşte cu profesionalism, imparţialitate şi în conformitate cu legea îndatoririle de serviciu.

 

 

Atribuţii generale:

  1. îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de conducerea instituţiei/ şeful serviciului în limitele şi în scopul fişei postului şi din sfera de activitate a laboratorului în care îşi desfăşoară activitatea, precum şi pe cele ale funcţionarului public cu atribuţii similare din cadrul laboratorului, în cazul în care acesta se află în incapacitate temporară de muncă ori se află în concediu de odihnă.
  2. îndeplineşte atribuţiile ce îi revin din funcţia publică pe care o deţine, precum şi a atribuţiilor ce îi sunt delegate;
  3. rezolvă, în termenele stabilite de către superiorii ierarhici, inclusiv  conducerea ANPM, lucrările repartizate;
  4. respectă normele de conduită profesională şi civică prevăzute de lege;
  5. respectă Regulamentul Intern al ANPM;
  6. păstrează secretul de stat, secretul de serviciu, precum şi confidenţialitatea în legătură cu faptele, informaţiile sau documentele de care ia cunoştinţă în exercitarea funcţiei publice, în condiţiile legii, cu excepţia informaţiilor de interes public;
  7. respectă întocmai regimul juridic al conflictului de interese şi al incompatibilităţilor şi prezintă, în condiţiile legii, declaraţia de avere;
  8. participă la acţiunile de îndrumare la care este desemnat precum şi la activităţile delegate de superiorii ierarhici, în calitate de reprezentant al ANPM;
  9. respectă prevederile privind situaţiile de urgenţă şi măsurile privind securitatea şi sănătatea în muncă (SSM).

 

  1. Pentru funcția publică de execuție de referent de specialitate, clasa a II-a, grad profesional superior la Serviciul Laborator Radioactivitate – Direcția Laboratoare Naționale de Referință – Direcția Generală Monitorizare:

 

Atribuții specifice:

  1. participă la asigurarea derulării în bune condiții a activităților din cadrul proiectului „Echipamente de monitorizare a calității aerului, radioactivității și zgomotului pentru Agenția Națională de Protecția Mediului” din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR);
  2. derulează analiză tehnică a ofertelor de echipamente disponibile pe piață;
  3. participă la elaborarea specificațiilor tehnice ale echipamentelor ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  4. participă la elaborarea caietelor de sarcini pentru echipamentele ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  5. participă la elaborarea răspunsurilor pentru eventualele întrebări de clarificare cu privire la specificațiile tehnice din caietele de sarcini pentru echipamentele ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  6. participă, în cadrul licitației pentru achiziția prin proiectul PNRR, la evaluarea tehnică a dosarelor de oferte;
  7. participă la activitățile de analiză și identificare a locațiilor de amplasare a echipamentelor ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  8. participă la activitățile de recepție, instalare și punere în funcțiune a echipametelor ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  9. participă la activitățile de testare inițială și de pe parcursul duratei de garanție a echipamentelor ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  10. organizează, urmărește bune desfășurarea a activităților de instruire teoretică și practică a personalului din cadrul ANPM și APM derulate de către furnizorii de echipamente care fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  11. participă alături de personalul ANPM și APM teritoriale la activităților de instruire teoretică și practică a personalului din cadrul ANPM și APM derulate de către furnizorii de echipamente care fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  12. participă la elaborarea şi implementarea intrucțiunilor și a procedurilor aferente echipamentelor ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  13. participă la validare datelor furnizate de echipamentele ce fac obiectul achiziției prin proiectul PNRR;
  14. stochează şi asigură accesul la datele/rapoartele în format electronic pe care le gestionează/produce/manipulează conform indicaţiilor stabilite de superiorul ierarhic şi ia toate măsurile pentru evitarea pierderii informaţiei în format tipărit sau electronic;
  15. efectuează prelevarea, pregătirea probelor (pentru analize alfa, beta, gama globală şi alfa, beta, gama spectrometrică) şi analiza (alfa, beta şi gama globală) a probelor, participă la elaborarea şi arhivarea documentele rezultate în urma analizelor şi ia toate măsurile pentru evitarea pierderii informaţiilor în format tipărit sau electronic;
  16. participă la derularea activităţilor specifice funcţionării Sistemului naţional de avertizare/alarmare pentru radioactivitatea mediului (SNAARM);
  17. participă la programe şi proiecte naţionale şi internaţionale în domeniu;
  18. participă la exerciţiile internaţionale de intercomparare;
  19. participă la proiecte de colaborare a SLR cu instituţiile, organizaţiile şi organismele internaţionale în domeniul radioprotecţiei mediului;
  20. participă la instruirea periodică a personalului RNSRM;
  21. participă la centralizarea datelor produse la nivelul RNSRM, asigură verificarea şi validarea acestora, precum şi raportarea lor către factorii de decizie;
  22. participă la elaborarea de rapoarte privind radioactivitatea mediului
  23. participă la campaniile de prelevare de probe derulate de SLR
  24. participă la organizarea şi derularea exerciţiilor de simulare a unei urgenţe radiologice la nivelul RNSRM;
  25. asigură ca locţiitor, gestionarea legală a substanţelor precursoare a drogurilor, pentru laboratoarele din cadrul Direcţiei;
  26.  asigură gestionarea, conform legii, a reactivilor chimici utilizaţi în cadrul SLR;
  27. participă la elaborarea și implementarea de documente din cadrul Sistemului de Management al Calității (PO, PSL, IU), în conformitate cu standardele în vigoare. Poate prelua atribuții de responsabil/ locțiitor pentru activități conform SR EN ISO/IES 17.025 (de ex: responsabil încercare etc);
  28. informează șeful serviciului asupra principalelor probleme apărute la nivelul compartimentelor ANPM și/ sau agențiilor teritoriale pentru protecţia mediului aflate în monitorizarea sa;
  29.  ia toate măsurile ce se impun pentru buna funcţionare a aparaturii pe care o utilizează şi o gestionează conform fişelor de magazie, precum şi pentru evitarea deteriorării acestora.

 

 Atribuţii generale:

  1. îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de conducerea instituţiei/ şeful serviciului în limitele şi în scopul fişei postului şi din sfera de activitate a laboratorului în care îşi desfăşoară activitatea, precum şi pe cele ale funcţionarului public cu atribuţii similare din cadrul laboratorului, în cazul în care acesta se află în incapacitate temporară de muncă ori se află în concediu de odihnă.
  2. îndeplineşte atribuţiile ce îi revin din funcţia publică pe care o deţine, precum şi a atribuţiilor ce îi sunt delegate;
  3. rezolvă, în termenele stabilite de către superiorii ierarhici, inclusiv  conducerea ANPM, lucrările repartizate;
  4. respectă normele de conduită profesională şi civică prevăzute de lege;
  5. respectă Regulamentul Intern al ANPM;
  6. păstrează secretul de stat, secretul de serviciu, precum şi confidenţialitatea în legătură cu faptele, informaţiile sau documentele de care ia cunoştinţă în exercitarea funcţiei publice, în condiţiile legii, cu excepţia informaţiilor de interes public;
  7. respectă întocmai regimul juridic al conflictului de interese şi al incompatibilităţilor şi prezintă, în condiţiile legii, declaraţia de avere;
  8. participă la acţiunile de îndrumare la care este desemnat precum şi la activităţile delegate de superiorii ierarhici, în calitate de reprezentant al ANPM;
  9. respectă prevederile privind situaţiile de urgenţă şi măsurile privind securitatea şi sănătatea în muncă (SSM);
  10. Îndeplinește cu profesionalism, imparțialitate și în conformitate cu legea îndatoririle de serviciu.

 

 

 

 

 

CONDIŢIILE DE DESFĂŞURARE

a concursului organizat în data de 13.02.2023

 

 

  1. Perioada / locul depunerii dosarelor: 25.01 - 01.02.2023 / Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti;
  2. Selecţia dosarelor de concurs: 02.02.2023;
  3. Data / ora / locul desfăşurării concursului :
  4. proba scrisă: 13.02.2023 ora 10:00 / Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti;
  5. Data şi ora probei interviu se vor afişa împreună cu rezultatele la proba scrisă.

 


REZULTATELE

probei scrise pentru concursul de recrutare organizat în vederea ocupării funcţiei contractuale de execuție de arhivar la Serviciul Achiziții, Investiții, Administrativ – Direcția Buget, Finanțe, Administrativ, în data de 19.01.2023 (proba scrisă)

 

Funcţia contractuală pentru care se organizează concursul:

  • Funcţia contractuală de execuție vacantă de arhivar la Serviciul Achiziții, Investiții, Administrativ – Direcția Buget, Finanțe, Administrativ

 

Nr. de înscriere al dosarului candidatului

 

 

Punctajul final al probei scrise

 

Rezultatul

23/03.01.2023

 

-

 

ABSENT

122/05.01.2023

 

61,67 puncte

 

ADMIS

 

191/06.01.2023

 

69,33 puncte

 

ADMIS

 

233/09.01.2023

 

-

 

ABSENT

 

256/09.01.2023

 

32,33 puncte

 

RESPINS

 

275/10.01.2023

 

44,33 puncte

 

RESPINS

 

422/11.01.2023

 

-

 

ABSENT

 

În data de 20.01.2023, secretarul comisiei de concurs a afişat rezultatele probei scrise atât pe site-ul oficial al Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, cât și la avizierul acesteia.

Termenul limită de depunere a contestaţiilor este: în data de 25.01.2023.

Interviul va avea loc în data de 27.01.2023, la ora 10:00, la sediul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului.


Descarca

Automatically Extracted Metadata
application/x-rar-compressed

 

Legenda:

<= 10 Bq/m3
<= 50 Bq/m3
> 50 Bq/m3

Domeniul valorilor medii zilnice:
0,4 - 3,9 Bq/m3


Legenda:

<= 200 Bq/m2 in 24 h (Limita de atentionare conform OM 1978/2010)
<= 1000 Bq/m2 in 24 h (Limita de avertizare conform OM 1978/2010)
> 1000 Bq/m2 in 24 h

Domeniul valorilor medii zilnice:
0,3 - 16,9 Bq/m2 in 24 h


Legenda:

<= 2 Bq/L (Limita de atentionare conform OM 1978/2010)
<= 5 Bq/L (Limita de avertizare conform OM 1978/2010)
> 5 Bq/L

Domeniul valorilor medii zilnice:
0,1 - 0,8 Bq/L


 

Legenda:

<= 10 Bq/m3
<= 50 Bq/m3
> 50 Bq/m3

Domeniul valorilor medii zilnice:
0,3 - 3,8 Bq/m3


Legenda:

<= 200 Bq/m2 in 24 h (Limita de atentionare conform OM 1978/2010)
<= 1000 Bq/m2 in 24 h (Limita de avertizare conform OM 1978/2010)
> 1000 Bq/m2 in 24 h

Domeniul valorilor medii zilnice:
0,3 - 2,0 Bq/m2 in 24 h


Legenda:

<= 2 Bq/L (Limita de atentionare conform OM 1978/2010)
<= 5 Bq/L (Limita de avertizare conform OM 1978/2010)
> 5 Bq/L

Domeniul valorilor medii zilnice:
0,1 - 0,9 Bq/L


Draftul Deciziei Etapei de Incadrare privind proiectul: Drum Expres Arad - Oradea

Generating preview will take a few minutes.
Automatically Extracted Metadata
2023-01-19T12:25:44Z
cata
2023-01-19T12:25:44Z
Cabinet Preşedinte
application/pdf
2023-01-19T12:25:44Z
cata
2023-01-19T12:25:44Z
2023-01-19T12:25:44Z

Draftul Indrumarului privind proiectul: Drum Expres Arad – Oradea si Draftul Deciziei Etapei de Incadrare privind proiectul: Drum Expres Arad - Oradea

Generating preview will take a few minutes.
Automatically Extracted Metadata
2023-01-19T12:24:55Z
Panasonic
2023-01-19T12:24:55Z
Nr
application/pdf
2023-01-19T12:24:55Z
Panasonic
2023-01-19T12:24:55Z
2023-01-19T12:24:55Z

ANUNŢ  PUBLIC

privind luarea decizia etapei de încadrare a acordului de mediu

Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului anunţă publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare prin care proiectul se supune evaluării impactului asupra mediului, se supune evaluării adecvate și nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă, în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul de investiţie „Drum Expres Arad- Oradea”, propus a fi amplasat în județele Bihor și Arad, titular Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A.

  1. Publicul interesat poate înainta comentarii/observaţii la proiectul deciziei de încadrare în termen de 10 zile de la data publicării anunţului pe pagina de internet a autorităţii competente pentru protecţia mediului.
  2. Publicul interesat poate depune propuneri în ceea ce privește conținutul raportului privind impactul asupra mediului prin poștă, prin fax la nr. 0212071103, în format electronic la adresa de e-mail autorizari@anpm.ro, la Agenția Națională pentru Protecția Mediului din Splaiul Independenţei, nr.294, Sector 6, Bucureşti, în termen de 10 zile de la data publicării anunțului pe pagina de internet a Agenției Naționale pentru Protecția Mediului.

Generating preview will take a few minutes.
Automatically Extracted Metadata
2023-01-18T14:40:26Z
cata
2023-01-18T14:40:26Z
Cabinet Preşedinte
application/pdf
2023-01-18T14:40:26Z
cata
2023-01-18T14:40:26Z
2023-01-18T14:40:26Z

© Agenția Națională pentru Protecția Mediului 2013. Toate drepturile rezervate.