Înapoi

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI, în temeiul Art. IV, alin. (2), lit.a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2023, art.618, alin.(3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 și Hotărârea Guvernului. nr. 611/2008, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior la Serviciul Sistemul Național de Estimare a Emisiilor de Gaze cu Efect de Seră – Direcția Schimbări Climatice, în data de 12.12.2023 (proba scrisă)

 

     ANUNŢ

 

 

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI, în temeiul Art. IV, alin. (2), lit.a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2023, art.618, alin.(3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 și Hotărârea Guvernului. nr. 611/2008, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior la Serviciul Sistemul Național de Estimare a Emisiilor de Gaze cu Efect de Seră – Direcția Schimbări Climatice, în data de 12.12.2023 (proba scrisă).

 

 

  • Data şi ora probei interviu se vor afişa împreună cu rezultatele la proba scrisă.

 

 

    CONDIŢIILE DE PARTICIPARE, BIBLIOGRAFIA ȘI ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior la Serviciul Sistemul Național de Estimare a Emisiilor de Gaze cu Efect de Seră – Direcția Schimbări Climatice.

 

 

   Funcţia publică de execuţie vacantă:

    - consilier, clasa I, grad profesional superior la Serviciul Sistemul Național de Estimare a Emisiilor de Gaze cu Efect de Seră – Direcția Schimbări Climatice.

 

   Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

                                                  

Condiţii generale:

  •  pentru participarea la concurs sunt prevăzute în articolul 465 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
  •  condiția apt din punct de vedere ”psihologic”, în ceea ce privește atestarea stării de sănătate pe bază de evaluare psihologică prin intermediul unităților specializate acreditate, condiție prevăzută de art.465, alin.(1), lit.e) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, nu a fost încă reglementată, potrivit art.613 și art.625, alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Condiţii specifice:

  •  studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniile de licență: geografie, geologie, știința mediului, agronomie, silvicultură, ingineria mediului, biologie.

 

  •  vechime în specialitatea studiilor – minimum 7 ani.

 

 

 

BIBLIOGRAFIA DE CONCURS pentru organizarea concursului în vederea ocupării funcţiei publice de execuție vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior la Serviciul Sistemul Național de Estimare a Emisiilor de Gaze cu Efect de Seră – Direcția Schimbări Climatice:

 

 

Bibliografia și Tematica:

 

  1. Constituţia României, republicată.

 

        cu tematica: Titlul II: Drepturile, libertățile și îndatoririle funadamentale.

 

 

    2. Ordonanţa Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare,   republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

 

        cu tematica: Principii și definiții;

                              Egalitatea în activitatea economică și în materie de angajare și profesie;

                            Accesul la serviciile publice administrative și juridice, de sănătate, la alte servicii, bunuri și facilități;

                              Accesul la educație;

                              Libertatea de circulație, dreptul la libera alegere a domiciliului și accesul în locurile publice;

                              Dreptul la demnitatea personală.

 

 3. Legea nr.202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

 

     cu tematica:  Dispoziţii generale;

                            Egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii;

                            Egalitatea de şanse şi de tratament în ceea ce priveşte accesul la educaţie, la sănătate, la cultură şi la informare;

                            Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi în ceea ce priveşte participarea la luarea deciziei.

 

4. Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;

 

     cu tematica: Titlul I: Dispoziţii generale;

                           Titlul II: Statutul funcţionarilor publici.

 

5. Hotărârea de Guvern nr.1570/2007, privind înființarea Sistemului national pentru estimarea nivelului emisiilor antropice din surse sau al reținerilor prin sechestrare a tuturor gazelor cu efect de seră, reglementate prin Protocolul de la Kyoto, cu modificările şi completările ulterioare.

 

    cu tematica:   CAPITOLUL I -  Dispoziţii generale;

                          CAPITOLUL II - Sistemul naţional pentru estimarea nivelului emisiilor antropice de gaze cu efect de seră reglementate prin Protocolul de la Kyoto;

                            CAPITOLUL III  - Inventarul naţional al emisiilor de gaze cu efect de seră.

 

6. Hotărârea de Guvern nr. 600/2022, privind stabilirea unor măsuri pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 26 alin. (2) din Regulamentul (UE) 2018/1.999 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 decembrie 2018 privind guvernanţa uniunii energetice şi a acţiunilor climatice, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 663/2009 şi (CE) nr. 715/2009 ale Parlamentului European şi ale Consiliului, a Directivelor 94/22/CE, 98/70/CE, 2009/31/CE, 2009/73/CE, 2010/31/UE, 2012/27/UE şi 2013/30/UE ale Parlamentului European şi ale Consiliului, a Directivelor 2009/119/CE şi (UE) 2015/652 ale Consiliului şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 525/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului.

 

    cu tematica: Articolul 1;

                          Articolul 2.

 

7. Regulamentul (UE) nr. 2018/1999 al Parlamentului European şi al Consiliului privind guvernanța uniunii energetice și a acțiunilor climatice, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 663/2009 și (CE) nr. 715/2009 ale Parlamentului European și ale Consiliului, a Directivelor 94/22/CE, 98/70/CE, 2009/31/CE, 2009/73/CE, 2010/31/UE, 2012/27/UE și 2013/30/UE ale Parlamentului European și ale Consiliului, a Directivelor 2009/119/CE și (UE) 2015/652 ale Consiliului și de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 525/2013 al Parlamentului European și al Consiliului.

 

 

    cu tematica:  Articolul 2  - Definiţii, punctele 12 şi 15-17;

                           Articolul 26 - Raportarea anuală, alineatele (2)-(7);

                           Articolul 28 - Platforma electronică;

                           Articolul 37 - Sistemele de inventariere ale Uniunii și sistemele de inventariere naționale;

                           Articolul 38 - Revizuirea inventarelor;

                           Anexa V -  INFORMAȚII PRIVIND INVENTARELE DE GES;

                           Anexa XII -  SISTEME NAȚIONALE DE INVENTARIERE.

 

  8. Regulamentul de Punere în Aplicare (UE) nr. 2020/1208 al Comisiei privind structura, formatul, procedurile de transmitere și revizuirea informațiilor raportate de statele membre în temeiul Regulamentului (UE) 2018/1999 al Parlamentului European și al Consiliului și de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) nr. 749/2014 al Comisiei.

 

    cu tematica:    Articolul 3 Definiţii;

                           CAPITOLUL III - RAPORTAREA DE CĂTRE STATELE MEMBRE CU PRIVIRE LA  INVENTARELE APROXIMATIVE ALE GAZELOR CU EFECT DE SERĂ, INVENTARELE GAZELOR CU EFECT DE SERĂ ȘI EMISIILE ȘI ABSORBȚIILE DE GAZE CU EFECT DE SERĂ CONTABILIZATE;

                       CAPITOLUL IV - CERINȚE PRIVIND INSTITUIREA, OPERAREA ȘI FUNCȚIONAREA SISTEMELOR NAȚIONALE DE INVENTARIERE;

                          CAPITOLUL V - PROCEDURA ȘI CALENDARUL DESFĂȘURĂRII REVIZUIRII CUPRINZĂTOARE;

                            ANEXA XXI - Calendarele pentru cooperarea și coordonarea în vederea pregătirii raportului privind inventarul gazelor cu efect de seră al UE în temeiul articolului 25 alineatul (1);

                           ANEXA XXII - Calendarul și procedura de efectuare a revizuirii cuprinzătoare în temeiul articolului 30.

 

ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI aferentă funcției publice vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior la Serviciul Sistemul Național de Estimare a Emisiilor de Gaze cu Efect de Seră - Direcția Schimbări Climatice sunt:

 

 

Atribuții specifice:

  1. Realizează administrarea în condiţii optime a Sectorului Folosinta Terenurilor, Schimbarea Folosintei Terenurilor si Silvicultura (LULUCF) al Inventarului Naţional al Emisiilor de Gaze cu Efect de Seră (INEGES), în acord cu prevederile legislaţiei naţionale, la nivel european şi la nivel internaţionale relevante SNEEGES/INEGES, implementând următoarele activităţi:
  1. activităţi privind controlul calităţii subdomeniului LULUCF al INEGES: verificarea datelor primare colectate, verificarea Formatului Comun de Raportare (CRF-ului) şi a raportului inventarului naţional (NIR) furnizate de către Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Criogenice şi Izotopice (ICSI Rm. Vâlcea) şi le documentează;
  2. furnizează cadrul de cooperare instituţională pentru acoperirea estimării şi raportării surselor;
  3. arhivează datele şi informaţiile parte a/considerate în administrarea subdomeniului LULUCF, inclusiv cele primite de la ICSI Rm. Vâlcea, Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Silvicultură “Marin Drăcea” (INCDS), Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare Aerospaţială “Elie Carafoli” (INCAS) şi Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie, Agrochimie şi Protecţia Mediului (ICPA);
  4. asigură reprezentarea României în cadrul activităţii de revizuire a subdomeniului INEGES LULUCF sub UNFCCC, respectiv KP şi furnizarea de elemente adiţionale şi/sau elemente actualizate la solicitarea echipei experţilor revizori (ERT) coordonate de către Secretariatul UNFCCC, împreună cu experţi tehnici ai ICSI Rm. Vâlcea, INCAS, INCDS şi ICPA;
  5. colaborează cu reprezentanţii ICSI Rm. Vâlcea, INCAS, INCDS şi ICPA în toate etapele de elaborare a subdomeniului LULUCF din INEGES, în vederea abordării unitare a INEGES şi a creşterii nivelului de expertiză cu privire la acest sector din partea tuturor părţilor;
  6. reprezintă, împreună cu experţi tehnici ai ICSI Rm. Vâlcea, INCAS, INCDS şi ICPA, după caz, România în grupuri de lucru/alte reuniuni la nivel internaţional, european şi naţional care sunt asociate administrării subdomeniului LULUCF;
  7. analizează, avizează şi transmite spre aprobare Ministerului Mediului (MM) versiunea consolidată a subdomeniului LULUCF;
  8. pune la dispoziţia ICSI Rm. Vâlcea, INCDS, INCAS şi ICPA seturile de elemente disponibile asociate pregătirii variantelor anterioare ale INEGES transmise oficial Comisiei Europene, Agenţiei Europene de Mediu şi Secretariatului UNFCCC;
  9. implementează activităţi asociate finanţării activităţilor din sectorul LULUCF în acord cu Capitolul X din Hotărârea de Guvern nr. 590/2019.

2.  Asigură buna desfăşurare a activităţilor cu caracter general specifice INEGES;

3.  Implementează activităţi privind, în funcţie de caz, QC sau QA, având ca subiect unul sau mai

       multe subsectoare din cadrul sau din afara sectorului în care i-au fost atribuite responsabilităţi,

       subsectoare diferite de cele pe care le administrează.

4.  Asigură implementarea altor prevederi parte a legislaţiei privind SNEEGES;

5.  Reprezintă România la grupurile de lucru ale Comisiei Europene și alte reuniuni pe domeniul de activitate la nivel european și internațional;

6. Participă la elaborarea capitolului „Schimbări Climatice” din Raportul anual privind Starea factorilor de Mediu (RSM), pentru domeniul specific de activitate;

7. Asigură accesul publicului la informaţiile privind emisiile din surse/reţinerile prin sechestrare a gazelor cu efect de seră, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare;

8.  Îşi perfecţionează în mod continuu abilităţile şi pregătirea profesională;

9. Colaborează cu alte compartimente din cadrul ANPM, cu departamentul omolog din cadrul Ministerului      Mediului (MM), cu alte instituţii sau autorități publice şi cu persoane juridice private în funcţie de necesităţi, în probleme de interes comun, specifice domeniului de activitate;

10. Îşi perfecţionează în mod continuu abilităţile şi pregătirea profesională

 

 

Atribuții generale:

11. Îndeplinește și alte atribuții stabilite de șeful structurii / superiorii ierarhici ai șefului de structură / conducerea ANPM în limitele și scopul postului;

12. Îndeplineşte atribuţiile ce îi revin din funcţia publică pe care o deţine, precum şi atribuţiile ce îi sunt delegate;

 

13. Rezolvă, în termenele stabilite de către superiorii ierarhici, inclusiv conducerea ANPM, lucrările repartizate;

14. Respectă normele de conduită profesională şi civică prevăzute de lege;

15. Respectă Regulamentul de Ordine Interioară a ANPM;

16. Păstrează secretul de stat, secretul de serviciu, precum şi confidenţialitatea în legătură cu faptele, informaţiile sau documentele de care ia cunoştinţă în exercitarea funcţiei publice, în condiţiile legii, cu excepţia informaţiilor de interes public;

17. Respectă întocmai regimul juridic al conflictului de interese şi al incompatibilităţilor şi prezintă, în condiţiile legii, declaraţia de avere şi declaraţia de interese;

18. Respectă prevederile privind situaţiile de urgenţă şi măsurile privind securitatea şi sănătatea în muncă (SSM).

 

 

 

CONDIŢIILE DE DESFĂŞURARE

a concursului organizat în data de 12.12.2023

 

  • Perioada / locul depunerii dosarelor: 08.11-27.11.2023 Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti;
  • Selecţia dosarelor de concurs: 28.11-06.12.2023
  • Data / ora / locul desfăşurării concursului :
  • proba scrisă: 12.12.2023, ora 10:00 / Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti;

Data şi ora probei interviu se vor afişa împreună cu rezultatele la proba scrisă.

 

     


 

DOSARUL DE INSCRIERE

 

   Pentru concursul de recrutare, dosarul va cuprinde următoarele documente, conform prevederilor art. 49 din Hotărârea Guvernului nr.611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările și completările ulterioare:

  1. Formularul de înscriere, prevăzut în anexa nr.3 la H.G. nr.611/2008, cu modificările și completările ulterioare;
  2. Curriculum vitae, modelul comun european;
  3. Copia actului de identitate;
  4. Copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
  5. Copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei:
  • Modelul orientativ al adeverinţei menţionate este prevăzut în anexa nr.2D la H.G. nr. 611/2008, cu modificările și completările ulterioare.
  • Adeverinţele, care au un alt format decât cel prevăzut în anexa nr.2D, trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în anexa nr. 2D şi din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor.
  1. Copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului:
  • Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii.
  • Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
  1. Cazierul judiciar:
  • Poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.
  • În situaţia în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

     Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

     Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.

 

Coordonate de Contact pentru primirea dosarelor de concurs:

  • adresă de corespondență: Splaiul Independenţei, nr. 294, corp clădire B, sector 6, Bucureşti;
  • telefon (021) 207.11.01,  (021) 207.11.53;
  • fax: (021)207.11.03.
  • adresa de e-mail: resurse_umane@anpm.ro;
  • persoană de contact:Răducu Blidaru - consilier – Serviciul Resurse Umane – Direcția Juridică, Resurse Umane.