Înapoi

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI în temeiul art. IV din OUG 34/2023 – alin.(2) lit. a) și art. 618 alin. (3) din Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare și prevederilor OUG 78/2022, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea unei funcții publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional debutant la Compartimentul Securitatea Informației – Serviciul Sisteme Informaționale 14.11.2023 (proba scrisă)

 

ANUNŢ

 

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI în temeiul art. IV din OUG 34/2023 – alin.(2) lit. a) și art. 618 alin. (3) din Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare și prevederilor OUG 78/2022, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea unei funcții publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional debutant la Compartimentul Securitatea Informației – Serviciul Sisteme Informaționale 14.11.2023 (proba scrisă)

 

 

CONDIŢIILE DE PARTICIPARE, BIBLIOGRAFIA ȘI ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI pentru ocuparea unor funcții publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional debuntant Compartimentul Securitatea Informației – Serviciul Sisteme Informaționale

 

 

Condiţii generale:

            Pentru participarea la concurs sunt prevăzute în articolul 465 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

            Condiția apt din punct de vedere ”psihologic”, în ceea ce privește atestarea stării de sănătate pe bază de evaluare psihologică prin intermediul unităților specializate acreditate, condiție prevăzută de art. 465, alin. (1), lit. e) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, nu a fost încă reglementată, potrivit art. 613 și art. 625, alin. (2) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

Condiții specifice pentru ocuparea postului

 

Funcţia publică de execuţie vacantă:

- consilier, clasa I, grad profesional debutant la Compartimentul Securitatea Informației – Serviciul Sisteme Informaționale.

 

Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

 

Condiţii specifice:

  • studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în domeniile de licență: matematică, informatică, inginerie electrică, inginerie electronică, telecomunicații și tehnologii informaționale, calculatoare și tehnologia informației, ingineria sistemelor, inginerie geodezică, ingineria mediului, cibernetică, statistică și informatică economică, contabilitate, geografie, geologie, știința mediului, inginerie civilă, ingineria instalațiilor, inginerie aerospațială, ingineria transporturilor, ingineria autovehiculelor, inginerie forestieră, silvicultură, inginerie mecanică, inginerie industrială, științe ingineresti aplicate, mecatronică și robotică, inginerie și management și în specializarea: fizică informatică.

 

  • Cunoştinţe Operare, Procesare de text - MS Word, nivel mediu, se dovedeşte prin documente specifice;
  • Cunoştinţe Operare, Calcul tabelar - MS Excel, nivel mediu, se dovedeşte prin documente specifice;
  • Cunoştinţe Operare, Informaţie şi comunicare - Internet, nivel mediu, se dovedeşte prin documente specifice;
  • Cunoştinţe Operare, Utilizarea computerului şi organizarea fişierelor - MS Windows, nivel mediu, se dovedeşte prin documente specifice;
  • Cunoştinţe Operare, Alte cunostinte, nivel mediu, se dovedeşte prin documente specifice, Securitatea informației;
  • Limba Engleza, nivel de baza, se dovedeşte prin documente specifice

 

Vechime în specialitatea studiilor – 0 ani.

 

 

BIBLIOGRAFIA și TEMATICĂ SPECIFICĂ:

 

  1. Constituția României, republicată

CU TEMATICA:

Titlul II: Drepturile, libertăţile şi îndatoririle fundamentale.

 

  1. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare

CU TEMATICA:

Partea a VI-a:

a) Titlul I: Dispoziţii generale;

b) Titlul II: Statutul funcţionarilor publici.

 

  1. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

CU TEMATICA:

a) Principii şi definiţii;

b) Egalitatea în activitatea economică şi în materie de angajare şi profesie;

c) Accesul la serviciile publice administrative şi juridice, de sănătate, la alte servicii, bunuri şi facilităţi;

d) Accesul la educaţie;

e) Libertatea de circulaţie, dreptul la libera alegere a domiciliului şi accesul în locurile publice;

f) Dreptul la demnitatea personală.

 

  1. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările și completările ulterioare

CU TEMATICA:

a) Dispoziţii generale;

b) Egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii;

c) Egalitatea de şanse şi de tratament în ceea ce priveşte accesul la educaţie, la sănătate, la cultură şi la informare;

d) Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi în ceea ce priveşte participarea la luarea deciziei.

 

  1. „Securitatea sistemelor informatice” - suport de curs, Popa Sorin Eugen, 2007, http://cadredidactice.ub.ro/sorinpopa/files/2011/10/Curs_Securit_Sist_Inf.pdf.

CU TEMATICA:

a) Capitolul 4 – Criptografia;

b) Capitolul 6 – Securitatea rețelelor de calculatoare;

c) Capitolul 7 – Tehnici, servicii și soluții de securitate pentru Intranet uri și portaluri.

 

 

ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI aferentă funcției publice vacante de consilier, clasa I, grad profesional debutant la Compartimentul Securitatea Informației – Serviciul Sisteme Informaționale sunt:

1. Membru in echipa de implementare a proiectului PNRR „Servicii publice de mediu digitalizate pentru Agenția Națională pentru Protecția Mediului”, cu următoarele atributii:

• propune specificații tehnice de securitate pentru cele 32 de servicii publice aferente proiectului;

• verifică proiectul tehnic si CS ul aferent proiectului din punctul de vedere al securității informației;

• verifică implementarea cerințelor de securitate aferente proiectului de către furnizorul soluției.        

2. backup Ofiţer de  securitate şi administrator TIC pentru REACH cu următoarele atribuţii:

• transmiterea de informaţii în vederea formării conştientizării în materie de securitate şi pentru promovarea conştientizării problemelor de securitate;

• raportarea imediată la ECHA a tuturor încălcărilor suspectate, tentativele de încălcare şi încălcările efective ale securităţii care ar fi putut compromite datele REACH-IT, inclusiv tentativele grave de intrare ilegală sau neautorizată într-o zonă de securitate, orice pierdere, furt sau compromitere a datelor REACH-IT şi orice tentativă de corupere a unui oficial în vederea obţinerii accesului la datele REACH-IT sau la alte materiale sensibile;

• de a pune la dispoziţie o facilitate de securitate prin care se poate instala dispozitivul de criptare VPN – ca cerinţă minimă, dispozitivul de criptare fiind păstrat într-o încăpere încuiată pentru prevenirea accesului neautorizat;

• se asigură că nu se utilizează dispozitivul de criptare VPN în nici un alt scop în afara conectării singure la ECHA – această prevedere se aplică şi dispozitivelor de criptare deţinute de ACSM sau de Comisie în intervalul de timp în care sunt utilizate pentru conectarea la ECHA;  are dreptul de a întrerupe alimentarea dispozitivului sau de a împiedica în alt mod utilizarea activă a acestuia în reţea;

• informează ECHA cu privire la acest subiect fără întârziere în cazul în care se constată o încălcare a securităţii sau o problemă care ar putea afecta ECHA. 

3. backup Ofiter de securitate ANPM cu următoarele atribuții:

• verifică respectarea politicilor de securitate aprobate de ANPM, atât la nivelul ANPM, cât și la nivel local, inclusiv pentru furnizorii externi de servicii;

• actualizează anual politicile de securitate ANPM cu consultanța Serviciului de Telecomunicații Speciale și le transmite spre aprobare superiorilor ierarhici;

• transmitere informaţii în vederea conştientizării în materie de securitate şi pentru promovarea conştientizării problemelor de securitate la nivelul ANPM/APM, cu actualizarea semnaturilor de luare la cunostiinta a policitilor de securitate pentru toti angajatii ANPM;

• raportează superiorului ierarhic toate  încălcările suspectate, tentativele de încălcare şi încălcările efective ale securităţii care ar putea compromite datele ANPM, inclusiv tentativele grave de intrare ilegală sau neautorizată într-o zonă de securitate, orice pierdere, furt sau compromitere a datelor ANPM şi orice tentativă de corupere a unui oficial în vederea obţinerii accesului la datele ANPM sau la alte materiale sensibile;

• verifică respectarea soluției de remote access la distanță atât pentru utilizatori aflati la institutii partenere sau internet care au nevoie de acces la resurse interne din cadrul ANPM, cât și pentru utilizatorii aflati la institutii partenere sau internet care au nevoie de acces la resursele aflate la institutii europene si folosesc ANPM drept poarta de acces, în baza consultantei tehnice avute cu Serviciul de Telecomunicații Speciale.

4. monitorizează serviciile lunare de testare vulnerabilităti echipamente critice din infrastructura IT si transmite responsabililor rezultatele testelor in vederea corectarii erorilor;             

5. backup  membru în echipa de gestionare a riscurilor din cadrul ANPM (EGR ANPM), cu atribuțiile și sarcinile ce revin EGR ANPM din ”Programul de dezvoltare a sistemului de control intern managerial pentru anul 2017/2018;                       

6. verifică procedurile de politică de securitate a informației și procedurile operaționale specifice IT din cadrul ANPM;           

7. propune specificatii tehnice si monitorizeaza serviciile externalizate de “Elaborare a unei politici/proceduri informatice pentru BCP (Bussines Continuity Plan) si DRP  (Desaster Recovery Plan) pentru accesul REACH;                       

8. propune specificatii tehnice  si monitorizeaza serviciile externalizate de “Elaborarea unei proceduri de clasificare a informatiilor electronice”;             

9. propune specificatii tehnice si monitorizeaza serviciile externalizate de “Elaborarea unui plan de instruire privind securitatea informatică la nivelul întregii infrastructuri IT din ANPM”: elaborare material educational privind securitatea informaţiei sub diferite aspecte, cu referire la legislaţia aplicabila la nivelul Romaniei şi Uniunii Europene şi monitorizare / efectuare instruire personal de securitate informatică şi IT ca trainer intern pe securitate informatică;                     

10. propune referatele de necesitate, specificaţiile tehnice pentru achiziţia de servicii și echipamente şi participă în cadrul comisiilor de evaluare a ofertelor;                   

11. backup monitorizare servicii externalizate de mentenanță centrala de incendiu;                      

12. backup  servicii externalizate de amenajare DataCenter;                   

13. backup verificare alimentare echipamente DataCenter  cu energie;                

14 .backup   monitorizare servicii externalizate de întreținere sistem antiefractie;            

15.backup  monitorizare servicii externalizate de monitorizare video;                 

16. participă la acţiunile de îndrumare la care este desemnat, precum şi la activităţile delegate de superiorii ierarhici, în calitate de reprezentant al ANPM                

17. informează şeful ierarhic superior asupra principalelor probleme apărute la nivelul compartimentelor ANPM şi/sau agenţiilor teritoriale pentru protecţia mediului                  

18. îndeplinește și alte atribuții stabilite de șeful structurii/superiorii ierarhici ai șefului de structură / conducerea ANPM în limitele și scopul postului;                

19. îndeplineşte atribuţiile ce îi revin din funcţia publică pe care o deţine, precum şi atribuţiile ce îi sunt delegate;                     

20. rezolvă, în termenele stabilite de către superiorii ierarhici, inclusiv  conducerea ANPM, lucrările repartizate;                       

21.respectă normele de conduită profesională şi civică prevăzute de lege;           

22.respectă Regulamentul Intern al ANPM;                   

23. păstrează secretul de stat, secretul de serviciu, precum şi confidenţialitatea în legătură cu faptele, informaţiile sau documentele de care ia cunoştinţă în exercitarea funcţiei publice, în condiţiile legii, cu excepţia informaţiilor de interes public;             

24. respectă întocmai regimul juridic al conflictului de interese şi al incompatibilităţilor şi prezintă, în condiţiile legii, declaraţia de avere şi declaraţia de interese;                      

25. respectă prevederile privind situaţiile de urgenţă şi măsurile privind securitatea şi sănătatea în muncă (SSM).            

 

 

 

CONDIŢIILE DE DESFĂŞURARE

a concursului organizat în data de 07.11.2023

 

 

 

  1. Perioada / locul depunerii dosarelor: 25.10-01.11.2023 / Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti;
  2. Selecţia dosarelor de concurs: 02.11.2023;
  3. Data / ora / locul desfăşurării concursului :
  4. proba scrisă: 14.11.2023 ora 10:00 / Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti;

Data şi ora probei interviu se vor afişa împreună cu rezultatele la proba scrisă.

 

 

DOSARUL  DE CONCURS

 

Pentru concursul de recrutare, dosarul va cuprinde următoarele documente, conform prevederilor art. 49 din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările și completările ulterioare:

  1. Formularul de înscriere, prevăzut în anexa nr.3 la H.G. nr.611/2008, cu modificările și completările ulterioare;
  2. Curriculum vitae, modelul comun european;
  3. Copia actului de identitate;
  4. Copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
  5. Copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului:
  • Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii.
  • Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
  1. Cazierul judiciar:
  • Poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.
  • În situaţia în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

 

     Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

 

     Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.

COORDONATE DE CONTACT pentru primirea dosarelor de concurs:

  • adresă de corespondență: Splaiul Independenţei, nr. 294, corp clădire B, sector 6, Bucureşti;
  • telefon (021) 207.11.01,  (021) 207.11.53;
  • fax: (021)207.11.03, 021)207.11.18;
  • adresa de e-mail: resurse_umane@anpm.ro;
  • persoană de contact: Sorina-Ștefania MOGA - consilier - Serviciul Resurse Umane - Direcția Juridică, Resurse Umane.