Înapoi

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI, în temeiul H.G nr. 611/2008, cu modificările și completările ulterioare și OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare organizează concurs pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie vacante de consilier juridic, clasa I, grad profesional superior la Direcția Juridică, Resurse Umane, în data de 21.01.2020 - proba scrisă

ANUNŢ

 

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI, în temeiul H.G nr. 611/2008, cu modificările și completările ulterioare și OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare organizează concurs pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie vacante de consilier juridic, clasa I, grad profesional superior la Direcția Juridică, Resurse Umane, în data de 21.01.2020 - proba scrisă.

  • Data şi ora probei interviu se vor afişa împreună cu rezultatele la proba scrisă

CONDIŢIILE DE PARTICIPARE, BIBLIOGRAFIA ȘI ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie vacante de consilier juridic, clasa I, grad profesional superior la Direcția Juridică, Resurse Umane:

Funcţia publică de execuţie vacantă:

- consilier juridic, clasa I, grad profesional superior, la Direcția Juridică, Resurse Umane.

Conditii de participare pentru funcţia publică de execuţie vacantă de consilier juridic, clasa I, grad profesional superior: 

  • Condiţii generale – prevăzute de art. 465 din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:
  • Condiţii specifice  :

- studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ramura de știință ,, Științe juridice”, domeniul de licență „Drept”, specializarea „Drept”.

- Vechime în specialitatea studiilorminim 7 ani

BIBLIOGRAFIA DE CONCURS  pentru organizarea concursului în vederea ocupării funcţiei publice de execuție vacante de consilier juridic, clasa I, grad profesional superior la Direcția Juridică, Resurse Umane.

  1. Art.1 – art.13 și art.365 – art.579 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
  2. Constituția României;
  3. Hotărârea de Guvern nr. 1000/2012 privind reorganizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului și a instituțiilor publice aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. OUG nr.195/2005 privind protecţia mediului, aprobată prin Legea nr.265/29.06.2006, cu modificările și completările ulterioare;
  5. Legea nr.134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare:

Domeniul de reglementare al Codului de procedură civilă și principiile fundamentale ale procesului civil ;

  • Participanții la procesul civil;
  • Competența instanțelor judecătorești;
  • Actele de procedură;
  • Termenele procedurale;
  • Procedura contencioasă;
  1. Legea contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificările și completările ulterioare.

 

Atribuțiile prevăzute de fișa postului aferent funcției publice de execuție vacante de consilier juridic, clasa I, grad profesional superior sunt:

 

  1. asigură reprezentarea A.N.P.M. în faţa instanţelor de judecată, în baza împuternicirii preşedintelui A.N.P.M.;
  2. întocmeşte toate actele procedurale necesare apărării intereselor A.N.P.M. în vederea depunerii lor la instanţe;
  3. exercită căile de atac în dosarele în care este parte A.N.P.M.;
  4. în condiţiile legii şi ale regulamentelor A.N.P.M., avizează actele cu caracter juridic;
  5. asigură consultanţă de specialitate, întocmeşte opinii cu caracter juridic în legătură cu solicitările formulate în acest sens de către departamentele de specialitate din cadrul A.N.P.M.;
  6.  respectă secretul şi confidenţialitatea activităţii sale, în condiţiile legii;
  7.  comunică departamentelor de specialitate hotărârile judecătoreşti şi alte acte cu valoare de titlu executoriu în vederea punerii în executare;
  8. ţine evidenţa tuturor cauzelor în care asigură reprezentarea A.N.P.M., indiferent de calitatea procesuală;
  9. asigură asistenţa legală, informarea operativă şi periodică a conducerii A.N.P.M. în privinţa problemelor rezultate din litigiile aflate pe rolul instanţelor judecătorești;
  10. formulează, în conformitate cu prevederile Legii nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, răspunsurile la plângerile prealabile, pe baza punctelor de vedere tehnice formulate şi comunicate de departamentele de specialitate;
  11.  întocmeşte rapoarte privind activitatea proprie;
  12. respectă legislația referitoare la sănatatea şi securitatea în muncă, precum şi pe cea referitoare la prevenirea şi stingerea incendiilor;
  13. are obligaţia respectării Regulamentului de Organizare și Funcționare pentru aparatul propriu al A.N.P.M., precum și a Regulamentului Intern;
  14. îndeplinește și alte atribuții stabilite de conducerea Direcției Juridice, Resurse Umane și de către preşedintele A.N.P.M., în limitele și potrivit scopului postului;
  15. desfășoară activități de dezvoltare a sistemului de control managerial în cadrul Direcției Juridice, Resurse Umane

 

CONDIŢIILE DE DESFĂŞURARE ale  concursului organizat în data de 21.01.2020

  • Perioada/ locul depunerii dosarelor: 20.11-09.12.2019 / Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti
  • Selecţia dosarelor de concurs : 10.12-16.12.2019

          Data/ ora / locul desfăşurării concursului :   

  • proba scrisă: 21.01.2020/ ora 10,00/ Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti
  • Data şi ora probei interviu se vor afişa împreună cu rezultatele la proba scrisă

Dosarul de inscriere

Pentru concursul de recrutare, dosarul va cuprinde următoarele documente, conform prevederilor art. 49, alin.(1) din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificările și completările ulterioare:

a) formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 3 la H.G nr.611/2008, cu modificările și completările ulterioare Model formular;

b) curriculum vitae, modelul comun European;

c) copia actului de identitate;

d) copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;

e) copie a diplomei de master sau de studii postuniversitare în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, după caz;

f) copia carnetului de muncă şi după caz, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice Model adeverinta;

g) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;

h) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare pentru efort fizic, în cazul funcţiilor publice pentru a căror ocupare este necesară îndeplinirea unor condiţii specifice care implică efort fizic şi se testează prin probă suplimentară;

i) cazierul judiciar (acesta poate fi înlocuit cu o declaraţie pe proprie răspundere, cu obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire);

j) declaraţia pe propria răspundere sau adeverinţa care să ateste calitatea sau lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia Model declaratie.

     Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs, cu excepţia copiei actului de identitate care se poate transmite şi în format electronic, la adresa de e-mail resurse­­_umane@anpm.ro.

 

Coordonate de contact pentru primirea dosarelor de concurs:

  • adresă de corespondență: Splaiul Independenţei, nr. 294, corp clădire B, sector 6, Bucureşti;
  • telefon (021) 207.11.01,  (021) 207.11.53;
  • fax: (021)207.11.03, (021)207.11.18;
  • adresa de e-mail: resurse_umane@anpm.ro;
  • persoană de contact: Răducu Blidaru - consilier - Serviciul Resurse Umane - Direcția Juridică, Resurse Umane.