Înapoi

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI, în temeiul H.G nr. 611/2008, cu modificările și completările ulterioare și OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare organizează concurs de promovare pentru ocuparea funcţiei publice de conducere vacante de șef serviciu, clasa I, grad II la Serviciul Dezvoltare Durabilă, Proiecte, Relații Publice, în data de 19.11.2019 - proba scrisă

ANUNŢ

 

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI, în temeiul H.G nr. 611/2008, cu modificările și completările ulterioare și OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare organizează concurs de promovare pentru ocuparea funcţiei publice de conducere vacante de șef serviciu, clasa I, grad II la Serviciul Dezvoltare Durabilă, Proiecte, Relații Publice, în data de 19.11.2019 - proba scrisă.

 

  • Data şi ora probei interviu se vor afişa împreună cu rezultatele la proba scrisă

 

CONDIŢIILE DE PARTICIPARE, BIBLIOGRAFIA ȘI ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI pentru ocuparea funcţiei publice de conducere vacante de șef serviciu, clasa I, grad II la Serviciul Dezvoltare Durabilă, Proiecte, Relații Publice:

 

Funcţia publică de conducere vacantă:

- șef serviciu, clasa I, grad II la Serviciul Dezvoltare Durabilă, Proiecte, Relații Publice.

Conditii de participare pentru funcţia publică de conducere vacantă de șef serviciu, clasa I, grad II: 

  • Condiţii generale – art.465 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
  • Condiţii specifice :

- să fie numiți într-o funcție publică din clasa I;

- să îndeplinească condițiile minime de vechime în specialitate, respectiv 5 ani, în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice de conducere de șef serviciu, clasa I, grad II;

- să îndeplinească condițiile de studii, precum și condițiile specifice necesare ocupării funcției publice de conducere de șef serviciu, clasa I, grad II;

 

- Studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în specializările: administrație publică; comunicare și relații publice; instalații și echipamente pentru protecția atmosferei.

-să fie absolvenţi cu diplomă ai studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice;

- să nu aibă o sancțiune disciplinară neradiată în condițiile OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

 

 

BIBLIOGRAFIA DE CONCURS pentru pentru organizarea concursului  de promovare în vederea ocupării funcţiei publice de conducere vacante de șef serviciu, clasa I, grad II la Serviciul Dezvoltare Durabilă, Proiecte, Relații Publice.

 

  1. Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, partea VI și partea VII;
  2. Constituția României;
  3. H.G. nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. OUG nr.195/2005 privind protecția mediului, cu modificările și completările ulterioare, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr.265/2006, cu modificările și completările ulterioare;
  5. Legea nr.544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare;
  6. OUG nr.27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, cu modificările și completările ulterioare ;
  7. H.G nr.878/2005 privind accesul publicului la informația privind mediul cu modificările și completările ulterioare,

 

 

Atribuțiile prevăzute de fișa postului aferent funcției publice de conducere vacante de șef serviciu, clasa I, grad II sunt:

 

Coordonează, îndrumă și monitorizează îndeplinirea activităților de către angajații Serviciului Dezvoltare Durabilă, Proiecte, Relații Publice, privind:

  • Pregătirea, elaborarea şi transmiterea răspunsurilor privind: solicitările transmise conform Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, petiţiile/sesizările/reclamaţiile conform OG nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor şi al solicitărilor conform H.G nr. 878/2005 privind accesul publicului la informaţia privind mediul, precum şi a celor venite din partea mass-media;
  • întocmirea raportului semestrial pe baza căruia instituţia va analiza activitatea proprie de soluţionare a petiţiilor;
  • actualizarea permanentă a informaţiilor de interes public postate pe site-ul ANPM;
  • raportările cu informaţia publică de mediu şi/sau informaţiile de interes public;
  • transmiterea și realizarea raportărilor anuale privind liberul acces la informaţiile de interes public (Legea nr.544/2001) şi transparenţa decizională (Legea nr.52/2003) către MM;
  • publicarea buletinului informativ al ANPM, care va cuprinde informaţiile de interes public;
  • gestionarea email-ului oficial al instituţiei (office@anpm.ro) și a paginii oficiale de Facebook a ANPM;
  • participarea la organizarea campaniilor de conştientizare şi educaţie ecologică, şi la cele dedicate evenimentelor de mediu din agenda acţiunilor de mediu din cursul anului;
  • campania ”European Mobility Week” - Săptămâna Mobilității Europene, campanie derulată de Comisia Europeană, unde coordatorul național este desemnat din cadrul SDDPRP;
  • realizarea documentaţiei specifice privind deplasările externe ale conducerii ANPM cât și ale conducătorilor agențiilor subordonate, în vederea obţinerii aprobărilor de la toate ministerele şi autorităţile implicate/avizatoare;
  • realizarea și actualizarea permanetă a situației centralizate la nivel naţional a programelor şi proiectelor finanţate din fonduri comunitare, respectiv din împrumuturi externe contractate sau garantate de stat;
  • participarea la elaborarea împreună cu direcţiile de specialitate din ANPM a proiectelor de acorduri/convenţii/protocoale şi alte înţelegeri în domeniul protecţiei mediului;
  • participarea la organizarea de simpozioane, colocvii, mese rotunde, schimburi de experienţă, împreună cu direcţiile de specialitate din cadrul ANPM;
  • fundamentarea strategiilor specifice domeniul dezvoltării durabile/comunicării/relațiilor publice;
  • cunoaşterea legislaţiei în domeniu şi a problematicii specifice Serviciului Dezvoltare Durabilă, Proiecte, Relaţii Publice;
  • fundamentarea tehnică a politicilor, strategiilor şi planurilor de acţiune în domeniul protecţiei mediului, în domeniile:
    • domeniul Planul Naţional de Acţiune pentru Protecţia Mediului, Planul Local de Acţiune pentru Mediu, Agenda Locală 21;
    • domeniul Dezvoltare durabilă, ecologică şi informarea comunităţii;
    • domeniul Strategia Naţională pentru Protecţia mediului, indicatori de mediu şi armonizarea legislaţiei;
    • domeniul Sistemul de Control Intern/Managerial (SCIM – partea care revine DD) la nivelul ANPM şi al subordonatelor.
  • monitorizarea stadiului implementării planurilor locale (PLAM) la nivel naţional;
  • verificarea prelucrării datelor din teritoriu, colaborare la elaborarea Rapoartelor semestriale privind stadiul realizării/implementării PLAM;
  • verificarea/aprobarea formei finale a Rapoartelor semestriale privind stadiul realizării/implementării PLAM;
  • acurateţea datelor în vederea actualizării Planului Naţional de Acţiune pentru Protecţia Mediului (PNAPM) şi monitorizarea stadiul de implementare al proiectelor din portofoliul PNAPM;
  • verificarea armonizării indicatorilor de mediu în contextul dezvoltării durabile, cu cerinţele la nivel european;
  • urmărirea implementării Agendei Locale 21 ca instrument de promovare a conceptului dezvoltării durabile la nivel local şi regional;
  • colaborarea cu organizaţiile neguvernamentale în vederea organizării de dezbateri pe tema dezvoltării durabile pentru implicarea activă a societăţii civile în problemele de protecţie a mediului;
  • participarea în mod activ ca titular sau supleant la toate convocările (CIAP, COMSTAT), împreună cu alte compartimente din cadrul Ministerului Mediului Apelor și Pădurilor, consilii locale, agenţiile pentru dezvoltare regională (ADR), Centrul Naţional de Dezvoltare Durabilă(CNDD), Institutul Naţional de Statistică(INS), Ministerul Fondurilor Europene;
  • înregistrarea documentelor în SDDPRP;
  • multiplicarea, păstrarea şi arhivarea documentelor înregistrate în ANPM / SDDPRP;
  • realizarea/întocmirea comunicatelor de presă/informărilor de presă, care ulterior sunt supuse spre aprobarea conducerii;
  • sprijinirea în realizarea de broşuri sau materiale de prezentare necesare evenimentelor organizate de ANPM, sau evenimente la care participă reprezentanţi ai ANPM, conform bugetelor prevăzute;
  • diseminarea zilnică a Raportului de monitorizare a presei, în format electronic;
  • colaborarea cu toate serviciile/direcţiile din cadrul ANPM, în vederea îndeplinirii atribuțiilor specifice SDDPRP;
  • participarea la seminarii, twininguri, etc., în conformitate cu dispoziţiile conducerii ANPM;
  • implementarea și gestionarea bazei de date specifice domeniului de activitate –  Subsistem Management al Relației cu Cetățeanul (CRM), dezvoltată în cadrul Sistemului Integrat de Mediu;
  • perfecţionarea pregătirii profesionale teoretice şi însuşirea deprinderilor practice necesare exercitării unei funcţii publice.

Alte atribuții:

  • Asigură legătura privind schimbul de informații cu autoritățile administrației publice centrale și locale, specifice domeniului de activitate;
  • Colaborează cu celelalte departamente din cadrul ANPM și cu alte autorități publice în probleme de interes comun, specifice domeniului de activitate;
  • Repartizează documentele înregistrate în SDDPRP, coordonează gestionarea lucrărilor și verifică documentele care se transmit din cadrul SDDPRP;
  • Repartizează sarcinile de serviciu în mod echilibrat, ținând cont de atribuțiile stabilite fiecărei persoane prin fișa postului;
  • Întocmește anual rapoartele de evaluare a perfomanțelor individuale ale personalului din subordine, în condițiile legii;
  • Respectă prevederile din NTSM şi PSI;
  • Îndeplinește și alte atribuții stabilite de către conducerea ANPM în limitele și scopul postului;
  • Îndeplineşte atribuţiile ce îi revin din funcţia publică pe care o deţine, precum şi atribuţiile ce îi sunt delegate;
  • Rezolvă, în termenele stabilite lucrările repartizate;
  • Respectă normele de conduită profesională şi civică prevăzute de lege;
  • Respectă Regulamentul Intern al ANPM;
  • Păstrează secretul de stat, secretul de serviciu, precum şi confidenţialitatea în legătură cu faptele, informaţiile sau documentele de care ia cunoştinţă în exercitarea funcţiei publice, în condiţiile legii, cu excepţia informaţiilor de interes public;
  • Respectă regimul juridic al conflictului de interese şi al incompatibilităţilor şi prezintă, în condiţiile legii, declaraţia de avere şi declaraţia de interese;
  • Respectă prevederile privind situaţiile de urgenţă şi măsurile privind securitatea şi sănătatea în muncă (SSM);
  • Realizează instruirea la locul de muncă şi instruirea periodică a personalului conform normelor metodologice de aplicare a legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr.319/2006;
  • Elaborează, modifică, actualizează fișele de post pentru personalul din subordine;
  • Verifică și contrasemnează fișele de post (după caz).

 

 

CONDIŢIILE DE DESFĂŞURARE ale  concursului organizat în data de 19.11.2019

  • Perioada/ locul depunerii dosarelor: 18.10-06.11.2019 / Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti
  • Selecţia dosarelor de concurs:  07.11-13.11.2019

          Data/ ora / locul desfăşurării concursului :

  • proba scrisă: 19.11.2019/ ora 10,00/ Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti
  • Data şi ora probei interviu se vor afişa împreună cu rezultatele la proba scrisă

 

Dosarul de inscriere

Pentru concursul de recrutare, dosarul va cuprinde următoarele documente, conform prevederilor art. 49, alin.(1) din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificările și completările ulterioare:

- formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 3 la H.G nr.611/2008, cu modificările și completările ulterioare - Model formular;

- curriculum vitae, modelul comun European;

- copia actului de identitate;

- copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;

- copie a diplomei de master sau de studii postuniversitare în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, după caz;

- copia carnetului de muncă şi după caz, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice - Model adeverinta;

- copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;

- cazierul administrativ ( La cererea candidatului, formulată la data înscrierii la concurs, dar nu mai târziu de data finalizării perioadei de depunere a dosarelor cazierul administrativ poate fi solicitat Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici de către instituţia organizatoare a concursului de promovare).

- declaraţia pe propria răspundere sau adeverinţa care să ateste calitatea sau lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia - Model declaratie.

     Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs, cu excepţia copiei actului de identitate care se poate transmite şi în format electronic, la adresa de e-mail resurse­­_umane@anpm.ro.

 

Coordonate de contact pentru primirea dosarelor de concurs:

  • adresă de corespondență: Splaiul Independenţei, nr. 294, corp clădire B, sector 6, Bucureşti;
  • telefon (021) 207.11.01,  (021) 207.11.53;
  • fax: (021)207.11.03, (021)207.11.18;
  • adresa de e-mail: resurse_umane@anpm.ro;
  • persoană de contact: Răducu Blidaru - consilier - Serviciul Resurse Umane - Direcția Juridică, Resurse Umane.