Înapoi

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI, în temeiul H.G nr. 611/2008, cu modificările și completările ulterioare și OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ, organizează concurs de promovare pentru ocuparea funcţiei publice de conducere vacante de șef serviciu, clasa I, grad II la Serviciul Sistemul Național de Estimare a Emisiilor de Gaze cu Efect de Seră – Direcția Schimbări Climatice, în data de 15.10.2019 - proba scrisă

ANUNŢ

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI, în temeiul H.G nr. 611/2008, cu modificările și completările ulterioare și OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ, organizează concurs de promovare pentru ocuparea funcţiei publice de conducere vacante de șef serviciu, clasa I, grad II la Serviciul Sistemul Național de Estimare a Emisiilor de Gaze cu Efect de Seră – Direcția Schimbări Climatice, în data de 15.10.2019 - proba scrisă.

 

  • Data şi ora probei interviu se vor afişa împreună cu rezultatele la proba scrisă

 

CONDIŢIILE DE PARTICIPARE, BIBLIOGRAFIA ȘI ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI pentru ocuparea funcţiei publice de conducere vacante de șef serviciu, clasa I, grad II la Serviciul Sistemul Național de Estimare a Emisiilor de Gaze cu Efect de Seră – Direcția Schimbări Climatice:

 

Funcţia publică de conducere vacantă:

- șef serviciu, clasa I, grad II la Serviciul Sistemul Național de Estimare a Emisiilor de Gaze cu Efect de Seră – Direcția Schimbări Climatice.

Conditii de participare pentru funcţia publică de conducere vacantă de șef serviciu, clasa I, grad II: 

  • Condiţii generale – art.465 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ.
  • Condiţii specifice :

- să fie numiți într-o funcție publică din clasa I;

- să îndeplinească condițiile minime de vechime în specialitate, respectiv 5 ani, în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice de conducere de șef serviciu, clasa I, grad II;

- să îndeplinească condițiile de studii, precum și condițiile specifice necesare ocupării funcției publice de conducere de șef serviciu, clasa I, grad II;

 

- Studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în specializările: fizică; chimie; inginerie chimică; inginerie biochimică; ecologie și protecția mediului; ingineria mediului; electro-tehnică; biologie; biochimie;

-să fie absolvenţi cu diplomă ai studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice;

- să nu aibă o sancțiune disciplinară neradiată în condițiile OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ.

 

 

BIBLIOGRAFIA DE CONCURS pentru pentru organizarea concursului în vederea ocupării funcţiei publice de conducere vacante de șef serviciu, clasa I, grad II la Serviciul Sistemul Național de Estimare a Emisiilor de Gaze cu Efect de Seră – Direcția Schimbări Climatice .

 

  1. Ordonanța de Urgență nr.57/2019 privind Codul administrativ;
  2. Constituția României;
  3. H.G. nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. Hotărârea de Guvern nr.1570/2007 privind înfiinţarea Sistemului naţional pentru estimarea nivelului emisiilor antropice din surse sau al reţinerilor prin sechestrare a tuturor gazelor cu efect de seră, reglementate prin Protocolul de la Kyoto, cu modificările și completările ulterioare;
  5. Ordinul ministrului mediului și schimbărilor climatice nr.1442/2014 privind aprobarea procedurii referitoare la selectarea metodelor de estimare și a factorilor de emisie necesar estimării nivelului emisiilor de gaze cu efect de seră;
  6. Ordinul ministrului mediului și schimbărilor climatice nr.1602/2014 pentru aprobarea Planului cu privire la asigurarea și controlul calității (QA/QC) Inventarului național al emisiilor de gaze cu efect de seră;
  7. Ordinul ministrului mediului nr.1376/2008 privind aprobarea Procedurii de raportare a Inventarului național al emisiilor de gaze cu efect de seră (INEGES), precum și modalitatea de răspuns la observațiile și întrebările survenite în urma procesului de revizuire a INEGES;
  8. Ordinul ministrului mediului nr.1474/2008 pentru aprobarea Procedurii privind procesarea, arhivarea și stocarea datelor specifice Inventarului national al emisiilor de gaze cu efect de seră (INEGES).

 

Atribuțiile prevăzute de fișa postului aferent funcției publice de conducere vacante de șef serviciu, clasa I, grad II sunt:

 

1. Coordonează optim toate activităţile şi echipa având atribuţiile şi responsabilităţile implementării legislaţiei specifice administrării SNEEGES şi Inventarului Naţional al Emisiilor de Gaze cu Efect de Seră.

2. Coordonează sistemul privind asigurarea şi controlul calităţii (QA/QC) şi sistemul de arhivare şi

stocare a datelor şi informaţiilor asociate INEGES.

3. Realizează agregarea la nivelul aplicaţiei informatice „CRF Reporter” a datelor şi informaţiilor în

format electronic furnizate de către persoanele responsabile cu administrarea tuturor sectoarelor

INEGES şi generează varianta INEGES ce urmează a fi transmisă oficial la Secretariatul Convenţiei Cadru a Naţiunilor Unite asupra Schimbărilor Climatice (Secretariatul UNFCCC), Comisia Europeană

şi la Agenţia Europeană de Mediu (Tabele în Formatul Comun de Raportare – Tabelele CRF şi bazele

de date specifice; îndeplineşte funcţia de compilator al INEGES – NIC); asigură suport persoanelor cu atribuţiile administrării Sectoarelor INEGES în rezolvarea potenţialelor probleme la nivelul utilizării aplicaţiei informatice, inclusiv prin dialog cu persoanele de la dispeceratul dedicat de la nivelul Secretariatului UNFCCC.

 4. Coordonează activităţile echipei dedicate administrării SNEEGES şi INEGES şi asociate

revizuirii INEGES, inclusiv în sensul asigurării accesul echipelor de specialişti revizuitori

la datele şi informaţiile arhivate şi relevante SNEEGES şi INEGES, şi în sensul comunicării răspunsurilor asociate solicitărilor de clarificări asupra SNEEGES şi INEGES echipelor de specialişti revizuitori; activitatea este relevantă atât proceselor la nivel european cât şi celor la nivel international.

5. Coordonează încorporarea în INEGES a soluţiilor la recomandările şi încurajările echipelor de

specialişti revizuitori.

6. Este Punctul Focal Naţional în privinţa INEGES şi în legătură cu Secretariatul UNFCCC şi îndeplineşteşte atribuţiile asociate acestei calităţi.

 7. Realizează administrarea în condiţii optime a Sectorului Energie – Subsectorul Transport  Rutier al Inventarului Naţional al Emisiilor de Gaze cu Efect de Seră (INEGES), în acord cu prevederile legislaţiei interne şi internaţionale relevante SNEEGES/INEGES:

  1. colectează, verifică și procesează datele și informațiile furnizate de către autorități și instituții publice;
  2. estimează nivelul emisiilor de gaze cu efect de seră, în conformitate cu metodologia IPCC;
  3. pregăteşte datele şi informaţiile necesare implementării analizei categoriilor cheie şi, respectiv, analizei incertitudinilor;
  4. implementează recalculări și îmbunătățiri, în funcţie de necesitate;
  5. implementează activităţile privind controlul calităţii (QC) şi, în funcţie de caz, implementează sau coordonează implementarea activităţilor privind asigurarea calităţii (QA);
  6. asigură completarea Tabelelor în Formatul Comun de Raportare (CRF) urmare a introducerii în aplicaţia informatică „CRF Reporter” a tuturor datelor şi informaţiilor;
  7. asigură elaborarea Secţiunilor relevante din Raportul la INEGES;
  8. asigură arhivarea şi stocarea datelor şi informaţiilor;
  9. asigură accesul echipelor de specialişti revizuitori, incluzându-le pe cele în coordonarea Secretariatului Convenţiei Cadru a Naţiunilor Unite asupra Schimbărilor Climatice (UNFCCC) la datele şi informaţiile arhivate;
  10. comunică răspunsurile asociate solicitărilor de clarificări asupra SNEEGES/INEGES echipelor de specialişti revizuitori;
  11. analizează Rapoartele privind revizuirea individuală a INEGES elaborate de către echipele experţilor revizuitori în coordonarea Secretariatului UNFCCC şi alte raporte de revizuire, şi implementează măsuri de soluţionare a potenţialelor neconformităţi;
  12. elaborează măsuri de îmbunătăţire a calităţii datelor şi informaţiilor relevante;
  13. asigură administrarea studiilor, colaborărilor cu organizaţii terţe şi a altor activităţi vizând îmbunătăţirea calităţii SNEEGES şi INEGES;
  14. colaborează cu agenți economici, instituții și autorități care furnizează date pentru construirea INEGES.

8. Reprezintă România la grupurile de lucru ale Comisiei Europene și alte reuniuni pe domeniul de activitate, la nivel european și internațional;

9. Colaborează cu celelalte compartimente din cadrul ANPM și cu alte autorități publice în probleme de interes comun, specifice domeniului de activitate;

10. Asigură accesul publicului la informaţiile privind emisiile/reţinerile prin sechestrare a gazelor cu

efect de seră, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare;

11. Păstrează secretul de stat, secretul de serviciu, precum şi confidenţialitatea în legatură cu faptele, informaţiile sau documentele de care ia cunoştinţă în exercitarea funcţiei publice, în condiţiile legii, cu excepţia informaţiilor de interes public;

12. Respectă regimul juridic al conflictului de interese şi al incompatibilităţilor şi prezintă în condiţiile legii, declaraţia de avere şi de interese;

28. Îndeplineşte îndatoririle de serviciu cu profesionalism şi imparţialitate, în conformitate cu legea;

13. Respectă normele de conduită profesională şi civică prevăzute de lege şi Regulamentul de Ordine Interioară a ANPM;

14. Respectă prevederile din NTSM şi PSI;

15. Îndeplineşte alte sarcini și atribuții din domeniul său de competență stabilite de conducătorul ierarhic superior, în condiţiile legii.

CONDIŢIILE DE DESFĂŞURARE ale  concursului organizat în data de 15.10.2019

  • Perioada/ locul depunerii dosarelor: 13.09-02.10.2019 / Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti
  • Selecţia dosarelor de concurs:  03.10-09.10.2019

          Data/ ora / locul desfăşurării concursului :

  • proba scrisă: 15.10.2019/ ora 10,00/ Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti

Data şi ora probei interviu se vor afişa împreună cu rezultatele la proba scrisă

Dosarul de inscriere

Pentru concursul de recrutare, dosarul va cuprinde următoarele documente, conform prevederilor art. 49, alin.(1) din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificările și completările ulterioare:

- formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 3 la H.G nr.611/2008, cu modificările și completările ulterioare - Model formular;

- curriculum vitae, modelul comun European;

- copia actului de identitate;

- copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;

- copie a diplomei de master sau de studii postuniversitare în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, după caz;

- copia carnetului de muncă şi după caz, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice- Model adeverinta;

- copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;

- cazierul administrativ ( La cererea candidatului, formulată la data înscrierii la concurs, dar nu mai târziu de data finalizării perioadei de depunere a dosarelor cazierul administrativ poate fi solicitat Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici de către instituţia organizatoare a concursului de promovare).

- declaraţia pe propria răspundere sau adeverinţa care să ateste calitatea sau lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia - Model declaratie.

     Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs, cu excepţia copiei actului de identitate care se poate transmite şi în format electronic, la adresa de e-mail resurse­­_umane@anpm.ro.

 

Coordonate de contact pentru primirea dosarelor de concurs:

  • adresă de corespondență: Splaiul Independenţei, nr. 294, corp clădire B, sector 6, Bucureşti;
  • telefon (021) 207.11.01,  (021) 207.11.53;
  • fax: (021)207.11.03, (021)207.11.18;
  • adresa de e-mail: resurse_umane@anpm.ro;
  • persoană de contact: Răducu Blidaru - consilier - Serviciul Resurse Umane - Direcția Juridică, Resurse Umane.