Înapoi

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI, în temeiul H.G. nr. 611/2008 și și OUG nr.57/2019, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante consilier, clasa I, grad profesional asistent la Serviciul Laborator Aer – Direcția Laboratoare Naționale de Referință – Direcția Generală Monitorizare, în data de 05.11.2019 (proba scrisă)

ANUNŢ

 

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI, în temeiul H.G. nr. 611/2008 și și OUG nr.57/2019, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante consilier, clasa I, grad profesional asistent la Serviciul Laborator Aer – Direcția Laboratoare Naționale de Referință – Direcția Generală Monitorizare, în data de 05.11.2019 (proba scrisă)

CONDIŢIILE DE PARTICIPARE, BIBLIOGRAFIA ȘI ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional asistent la Serviciul Laborator Aer – Direcția Laboratoare Naționale de Referință – Direcția Generală Monitorizare

Funcţia publică de execuţie vacantă:

- consilier, clasa I, grad profesional asistent la Serviciul Laborator Aer – Direcția Laboratoare Naționale de Referință – Direcția Generală Monitorizare;

 

Conditii de participare pentru funcţia publică de execuţie vacantă de consilier, clasa I, grad profesional asistent:

 

  • Condiții generale – prevăzute de art. 465 din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ;
  •  Condiţii specifice :

- Studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ramura de știință chimie și inginerie chimică ;

- Vechime în specialitatea studiilor – 1 an.

 

BIBLIOGRAFIA DE CONCURS pentru pentru organizarea concursului în vederea ocupării funcţiei publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional asistent la Serviciul Laborator Aer – Direcția Laboratoare Naționale de Referință - Direcția Generală Monitorizare:

 

  1. Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ (partea VI și VII);
  2. Constituția României;
  3. Hotărârea de Guvern nr. 1000/2012 privind reorganizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului și a instituțiilor publice aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. OUG nr.195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările și completările ulterioare;
  5. Legea nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător, cu modificările și completările ulterioare.

 

ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI aferentă funcției publice vacante de consilier, clasa I, grad profesional asistent la Serviciul Laborator Aer – Direcția Laboratoare Naționale de Referință - Direcția Generală Monitorizare sunt:

 

  1. Efectuează prelevarea, pregătirea şi analiza probelor de aer prin metode cromatografice, spectrometrice, instrumentale, fizico-chimice, având acces la toate echipamentele din cadrul laboratorului:
  2. Efectuează verificarea debitelor prelevatoarelor de pulberi şi ale sistemelor de diluţie din staţiile aparţinând RNMCA sau din cadrul unităţilor teritoriale de calibrare, verificarea gazelor din butelii și verificarea analizoarelor de gaze inclusiv calibratorul de O3  având acces la toate echipamentele din cadrul laboratorului; elaborează procedurile de operare şi conexe pentru aceste verificări;
  3. Menţine şi îmbunătăţeşte continuu a sistemul de management implementat al laboratorului, având ca scop menţinerea acreditării laboratorului conform SR EN ISO/IEC 17025 şi extinderea acestuia pentru noi analize;
  4. Participă la măsurarea poluanţilor atmosferici, în conformitate cu prevederile Legii privind calitatea aerului înconjurător;
  5. Participă la organizarea periodică a programelor naţionale de inter-calibrare pentru laboratoarele de calitate a aerului aparţinând agenţilor pentru protecţia mediului;
  6.  Asigură trasabilitatea măsurătorilor automate în domeniul calităţăii aerului la etaloanele şi standardele internaţionale;
  7. Participă la verificarea tehnicilor de laborator disponibile la nivelul laboratoarelor APM şi la asigurarea consultanţei tehnice pentru laboratoarele de mediu privind efectuarea analizelor de pulberi şi metale din aer; măsurarea debitelor si verificarea butelilor de gaze speciale din cadrul RNMCA;
  8. Participă la elaborarea de informări, sinteze şi rapoarte către MM privind starea echipamentelor din RNMCA, în conformitatea cu prevederile OM 546/2008;
  9. Participă la realizarea de programe şi proiecte la nivel naţional şi internaţional;
  10. Participă la programe de instruire privind tehnicile noi de măsurare, a poluanţilor din aer, noile evoluţii în domeniul instrumentelor sau standardelor tehnice de măsurare, precum şi apariţia de ghiduri şi metodologii relevante pentru activitatea de monitorizare şi de măsurare a factorilor de mediu;
  11. Participă la campaniile de monitorizare a calităţii aerului;
  12. Asigură asistenţă tehnică autorităţiilor de mediu în elaborarea legislaţiei din domeniul calităţii aerului;
  13.  Participă la analiza costurile măsurărilor; propunerea de tarife pentru prelevarea eşantioanelor şi efectuarea testelor pentru terţi de către laboratoarele aflate în subordinea autorităţilor pentru protecţia mediului;
  14. Participă la elaborarea documentaţiei tehnice necesare contractării de servicii şi materiale necesare desfăşurării activităţii de laborator;
  15. Participă la recepţionarea echipamentelor, lucrărilor, materialelor şi reactivilor necesari activităţii de laborator;
  16. Ia toate măsurile ce se impun pentru buna funcţionare a aparaturii pe care o utilizează şi o gestionează;
  17. Poate prelua atribuții de responsabil/locțiitor pentru activități conform SR EN ISO/CEI 17025;
  18. Respectă normele de SSM (sănătate şi securitate în muncă) şi în domeniul situaţiilor de urgenţă;
  19.  Îndeplinsște responsabilitățile specifice sistemului calității pentru care este desemnat.
  20. Participă la acţiunile de îndrumare la care este desemnat, precum şi la activităţile delegate de superiorii ierarhici, în calitate de reprezentant al ANPM;
  21. Îndeplineşte cu profesionalism, imparţialitate şi în conformitate cu legea îndatoririle de serviciu;
  22. Rezolvă, în termenele stabilite de către superiorii ierarhici, lucrările repartizate;
  23. Respectă normele de conduită profesională şi civică prevăzute de lege;
  24. Respectă Regulamentului de Ordine Interioară a ANPM;
  25. Păstrează secretul de stat, secretul de serviciu, precum şi confidenţialitatea în legătură cu faptele, informaţiile sau documentele de care ia cunoştinţă în exercitarea funcţiei publice, în condiţiile legii, cu excepţia informaţiilor de interes public;
  26. Respectă întocmai regimul juridic al conflictului de interese şi al incompatibilităţilor şi de a prezenta, în condiţiile legii, declaraţia de avere;
  27. Îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de conducerea instituţiei/şeful serviciului, în limitele şi în scopul fişei postului şi din sfera de activitate a laboratorului în care îşi desfăşoară activitatea, precum şi pe cele ale funcţionarului public cu atribuţii similare din cadrul laboratorului, în cazul în care acesta se află în incapacitate temporară de muncă ori se află în concediu de odihnă.

 

CONDIŢIILE DE DESFĂŞURARE ale concursului organizat în data de 05.11.2019

  • Perioada/ locul depunerii dosarelor: 04.10-23.10.2019/ Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti
  • Selecţia dosarelor de concurs: 24.10-30.10.2019

          Data/ ora / locul desfăşurării concursului :

  • proba scrisă: 05.11.2019/ ora 10,00/ Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti

Data şi ora probei interviu se vor afişa împreună cu rezultatele la proba scrisă.

Dosarul de inscriere

         Pentru concursul de recrutare, dosarul va cuprinde următoarele documente, conform prevederilor art. 49 din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările și completările ulterioare:

  1. formularul de înscriere, conform anexei nr. 3 la H.G. nr. 611/2008, modificată - Model formular;
  2. curriculum vitae, modelul comun european;
  3. copia actului de identitate;
  4. copiile diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări;
  5. copia carnetului de muncă și, după caz, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice - Model adeverinta;
  6. copia adeverinței care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;
  7. cazierul judiciar (acesta poate fi înlocuit cu o declaraţie pe proprie răspundere, cu obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire);
  8. declaraţia pe propria răspundere sau adeverinţa care să ateste calitatea sau lipsa calității de lucrător al Securității sau colaborator al acesteia - Model declaratie.

Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs, cu excepția copiei actului de identitate care poate se poate transmite și în format electronic, la adresa de e-mail resurse_umane@anpm.ro.

 

Coordonate de contact pentru primirea dosarelor de concurs:

  • adresă de corespondență: Splaiul Independenţei, nr. 294, corp clădire B, sector 6, Bucureşti;
  • telefon (021) 207.11.01,  (021) 207.11.53;
  • fax: (021)207.11.03, 021)207.11.18;
  • adresa de e-mail: resurse_umane@anpm.ro;
  • persoană de contact: Mihaela Preda – consilier – Serviciul Resurse Umane – Direcția Juridică, Resurse Umane.