Înapoi

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI, în temeiul OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, organizează concurs de promovare pentru ocuparea unei funcţii publice de conducere vacante șef serviciu, clasa I, grad II la Serviciul Reglementare Gaze cu Efect de Seră și Administrare Conturi Naționale – Direcția Schimbări Climatice, în data de 03.12.2019 (proba scrisă)

ANUNŢ

 

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI, în temeiul OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, organizează concurs de promovare pentru ocuparea unei funcţii publice de conducere vacante șef serviciu, clasa I, grad II la Serviciul Reglementare Gaze cu Efect de Seră și Administrare Conturi Naționale – Direcția Schimbări Climatice, în data de 03.12.2019 (proba scrisă).

 

CONDIŢIILE DE PARTICIPARE, BIBLIOGRAFIA ȘI ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI pentru ocuparea funcţiei publice de conducere vacante de șef serviciu, clasa I, grad II la Serviciul Reglementare Gaze cu Efect de Seră și Administrare Conturi Naționale – Direcția Schimbări Climatice:

 

Funcţia publică de conducere vacantă:

- șef serviciu, clasa I, grad II la Serviciul Reglementare Gaze cu Efect de Seră și Administrare Conturi Naționale – Direcția Schimbări Climatice;

 

Conditii de participare la concursul de promovare pentru ocuparea funcţiei publice de conducere vacantă de șef serviciu, clasa I, grad II:

  • Condiții generale – art. 465 din OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ;
  •  Condiţii specifice :

a) să fie numiţi într-o funcţie publică din clasa I;

b) să îndeplinească condiţiile minime de vechime în specialitate, respectiv 5 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice de conducere de șef serviciu, clasa I, grad II;

c) să îndeplinească condiţiile de studii, precum şi condiţiile specifice necesare ocupării funcţiei publice de conducere de șef serviciu, clasa I, grad II:

 - Studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în specializarea: știința mediului;

d) să fie absolvenţi cu diplomă ai studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice;

e) să nu aibă o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ.

 

BIBLIOGRAFIA DE CONCURS pentru ocupărea funcţiei publice de conducere vacante de șef serviciu, clasa I, grad II la Serviciul Reglementare Gaze cu Efect de Seră și Administrare Conturi Naționale – Direcția Schimbări Climatice:

 

  1. Ordonanța de Urgență nr.57/2019 privind codul administrativ;
  2. Constituția României;
  3. H.G. nr.1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. H.G nr. 780/2006 privind stabilirea schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, cu modificările și completările ulterioare;
  5. Ordinul ministrului mediului și pădurilor nr.3420/2012 pentru aprobarea procedurii de emitere a autorizaţiei privind emisiile de gaze cu efect de seră pentru perioada 2013 – 2020, cu modificările și completările ulterioare;
  6. Ordinul ministrului mediului și schimbărilor climatice nr. 89/2013 pentru aprobarea Metodologiei privind alocarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră din Rezerva pentru instalaţiile nou-intrate, pentru instalaţiile nou-intrate, pentru instalaţiile cu modificări semnificative de capacitate şi pentru instalaţiile care îşi încetează parţial sau total funcţionarea (închideri) pentru perioada 2013 – 2020, cu modificările și completările ulterioare;
  7. Ordinul ministrului mediului şi dezvoltării durabile nr.1474/2007 pentru aprobarea Regulamentului privind gestionarea şi operarea registrului naţional al emisiilor de gaze cu efect de seră, cu modificările și completările ulterioare;
  8. Regulamentul (UE) nr. 389/2013 al Comisiei din 2 mai 2013 de creare a regstrului Uniunii în conformitate cu Directiva 2003/87/CE a Parlamentului European și a Consiliului și cu Deciziile nr. 280/2004/CE și nr. 406/2009/CE ale Parlamentului European și ale Consiliului și de abrogare a Regulamentelor (UE) nr. 920/2010 și (UE) nr. 1193/2011 ale Comisiei Text cu relevanță pentru SEE, cu modificările și completările ulterioare.

 

ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI aferente funcției publice de conducere vacante de șef serviciu, clasa I, grad II la Serviciul Reglementare Gaze cu Efect de Seră și Administrare Conturi Naționale – Direcția Schimbări Climatice sunt:

  1. Coordonează optim toate activitățile și echipa având atribuțiile și responsabilitățile implementării legislației specifice administrării Schemei de Comercializare a Certificatelor de Emisii de Gaze cu Efect de Seră.
  2. Coordonează optim toate activitățile și echipa având atribuțiile și responsabilitățile implementării legislației specifice administrării Registrului Național de Gaze cu Efect de Seră.
  3. Implementează activități asociate administrării Schemei de Comercializare a Certificatelor de Emisii de Gaze cu Efect de Seră.
  4. Reprezintă România la grupurile de lucru ale Comisiei Europene și alte reuniuni pe domeniul de activitate la nivel european și internațional.
  5. Colaborează cu celelalte compartimente din cadrul ANPM și cu alte autorități publice în probleme de interes comun, specifice domeniului de activitate.
  6. Asigură accesul publicului la informațiile privind emisiile/reținerile prin sechestrare a gazelor cu efect de seră, în conformitate cu prevederile legislației în vigoare.
  7. Păstrează secretul de stat, secretul de serviciu, precum și confidențialitatea în legătură cu faptele, informațiile sau documentele de care ia cunoștință în exercitarea funcției publice, în condițiile legii, cu excepția informațiilor de interes public.
  8. Respectă regimul juridic al conflictului de interese şi al incompatibilităţilor şi prezintă, în condiţiile legii, declaraţia de avere şi declaraţia de interese.
  9. Îndeplinește îndatoririle de serviciu cu profesionalism și impartiațitate, în conformitate cu legea.
  10. Respectă normele de conduită profesională și civică prevăzute de lege și Regulamentul de Ordine Interioară al ANPM.
  11. Respectă prevederile din NTSM și PSI.
  12. Îndeplinește alte sarcini și atribuții din domeniul său de competență stabilite de conducătorul ierarhic superior, în condițiile legii.

 

CONDIŢIILE DE DESFĂŞURARE ale concursului organizat în data de 03.12.2019:

  • Perioada/ locul depunerii dosarelor: 31.10-19.11.2019 / Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti
  • Selecţia dosarelor de concurs: în perioada: 20.11-26.11.2019
  • Data / ora / locul desfăşurării concursului: proba scrisă: 03.12.2019/ ora 10:00 / Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti.
  • Data şi ora probei interviu se vor afişa împreună cu rezultatele la proba scrisă.

 

Dosarul de inscriere

 

            Pentru concursul de recrutare, dosarul va cuprinde următoarele documente, conform prevederilor art. 49 din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, modificată şi completată de H.G. nr. 1173/2008:

  • formularul de înscriere, conform anexei nr. 3 la H.G. nr. 611/2008, modificată Model formular;
  • curriculum vitae, modelul comun european;
  • copia actului de identitate;
  • copiile diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări;
  • copie a diplomei de master sau de studii postuniversitare în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, după caz;
  • copia carnetului de muncă și, după caz, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice Model adeverinta;
  • copia adeverinței care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;
  • cazierul administrativ ( La cererea candidatului, formulată la data înscrierii la concurs, dar nu mai târziu de data finalizării perioadei de depunere a dosarelor cazierul administrativ poate fi solicitat Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici de către instituţia organizatoare a concursului de promovare).
  • declaraţia pe propria răspundere sau adeverinţa care să ateste calitatea sau lipsa calității de lucrător al Securității sau colaborator al acesteia Model declaratie.

 

Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs, cu excepția copiei actului de identitate care se poate transmite și în format electronic, la adresa de e-mail resurse_umane@anpm.ro.

 

Coordonate de contact pentru primirea dosarelor de concurs:

  • adresă de corespondență: Splaiul Independenţei, nr. 294, corp clădire B, sector 6, Bucureşti;
  • telefon (021) 207.11.01,  (021) 207.11.53;
  • fax: (021)207.11.03, 021)207.11.18;
  • adresa de e-mail: resurse_umane@anpm.ro;
  • persoană de contact: Mihaela Preda – consilier – Serviciul Resurse Umane – Direcția Juridică, Resurse Umane.