Agenția Națională pentru Protecția Mediului organizează examen de promovare în grad profesional, la sediul instituţiei
ANUNŢ
Agenția Națională pentru Protecția Mediului organizează examen de promovare în grad profesional, la sediul instituţiei, după cum urmează:
Nr. Crt. |
Data și ora probei scrise |
Funcția publică pentru care se organizează examen de promovare |
1 |
27.05.2024, ora 11:00 |
Consilier, clasa I, grad profesional superior – Serviciul Resurse Umane – Direcția Jurdică, Resurse Umane |
2 |
28.05.2024, ora 11:00 |
Consilier juridic, clasa I, grad profesional superior – Direcția Jurdică, Resurse Umane |
Consilier juridic, clasa I, grad profesional superior – Biroul Juridic, Contencios Administrativ – Direcția Jurdică, Resurse Umane |
||
3 |
29.05.2024, ora 11:00 |
Consilier, clasa I, grad profesional superior – Serviciul Autorizări și Evaluare Impact – Direcția Controlul Poluării, Reglementări |
4 |
30.05.2024, ora 11:00 |
Consilier, clasa I, grad profesional principal – Serviciul Calitate Aer – Direcția Centru Evaluare Calitate Aer – Direcția Generală Monitorizare |
Data şi ora probei interviu se vor afişa împreună cu rezultatele la proba scrisă.
CONDITIILE DE PARTICIPARE la examenul de promovare în gradul profesional celui deţinut sunt cele prevăzute la art. 478 și art. 479 coroborat cu art. 597, alin. (1), lit. h) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:
- să aibă cel puţin 3 ani vechime în gradul profesional al funcţiei publice din care promovează;
- să fi obţinut cel puţin calificativul "bine" la evaluarea performanţelor individuale în ultimii 2 ani de activitate;
- să nu aibă o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
DOSARELE DE ÎNSCRIERE se pot depune la Serviciul Resurse Umane în perioada 25.04- 14.05.2024 şi trebuie să conţină în mod obligatoriu:
- copie de pe carnetul de muncă sau adeverinţa eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării vechimii în gradul profesional din care se promovează;
- copii de pe rapoartele de evaluare a performanţelor profesionale individuale din ultimii 2 ani de activitate;
- adeverinţa eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării situaţiei disciplinare a funcţionarului public, în care se menţionează expres dacă acestuia i-a fost aplicată o sancţiune disciplinară, care să nu fi fost radiată;
- formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) coroborat cu art. 156, alin. (5) și (6) din Anexa nr. 10 la Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 .
Coordonate de contact pentru înscrierea la examenul de promovare în grad profesional:
ADRESA DE CORESPONDENŢĂ |
|
Agenția Națională pentru Protecția Mediului, Splaiul Independenței, nr. 294, Sector 6, Bucureşti, Cod Poștal 060031 |
|
TELEFON |
|
+4021.207.1101 |
|
|
|
PERSOANA DE CONTACT ȘI FUNCŢIA PUBLICĂ DEŢINUTĂ |
|
Numele, prenumele și funcția persoanei de contact |
Pentru functia publică în care se promovează |
FRĂȚIEAN Diana |
Consilier, clasa I, grad profesional superior – Serviciul Resurse Umane – Direcția Jurdică, Resurse Umane |
Consilier, clasa I, grad profesional superior – Serviciul Autorizări și Evaluare Impact – Direcția Controlul Poluării, Reglementări |
|
MOGA Sorina-Ștefania |
Consilier, clasa I, grad profesional principal – Serviciul Calitate Aer – Direcția Centru Evaluare Calitate Aer – Direcția Generală Monitorizare |
PREDA Mihaela |
Consilier juridic, clasa I, grad profesional superior – Direcția Jurdică, Resurse Umane |
Consilier juridic, clasa I, grad profesional superior – Biroul Juridic, Contencios Administrativ – Direcția Jurdică, Resurse Umane |
BIBLIOGRAFIA DE SPECIALITATE SI TEMATICA DE SPECIALITATE
- Consilier, clasa I, grad profesional superior – Serviciul Resurse Umane – Direcția Jurdică, Resurse Umane
Bibliografie de specialitate:
- Titlul I și II ale părții a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
- Hotărârea de Guvern nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată (3), cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul Președintelui Agenției Naționale a Funcționarilor Publici nr. 332/2024 pentru aprobarea Metodologiei-cadru de analiză a posturilor.
Tematica de specialitate:
- Titlul I și II ale părții a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:
- Partea a VI-a - Statutul funcționarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administrația publică și evidența personalului plătit din fonduri publice, Titlul I și II (art. 365-537).
- Hotărârea de Guvern nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare:
- Articolele 7-99.
- Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată (3), cu modificările și completările ulterioare:
- Titlul II - Contractul individual de muncă (art. 10-110);
- Titlul III - Timpul de muncă şi timpul de odihnă (art. 111-158).
- Ordinul Președintelui Agenției Naționale a Funcționarilor Publici nr. 332/2024 pentru aprobarea Metodologiei-cadru de analiză a posturilor:
- Anexa - Metodologie-cadru de analiză a posturilor.
- Consilier juridic, clasa I, grad profesional superior – Direcția Jurdică, Resurse Umane și consilier juridic, clasa I, grad profesional superior – Biroul Juridic, Contencios Administrativ – Direcția Jurdică, Resurse Umane.
Bibliografie de specialitate:
- Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 287/2009 – Codul civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Tematica de specialitate:
1. Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:
- Partea I, Titlul III - Principiile generale aplicabile administrației publice (art. 6-13);
- Partea a VI-a - Statutul funcționarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administrația publică și evidența personalului plătit din fonduri publice, Titlul I și II (art. 365-537).
2. Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare:
- Titlu preliminar - Domeniul de reglementare al Codului de procedură civilă și principiile fundamentale ale procesului civil (art. 1-28);
- Cartea I, Titlul I – Acțiunea civilă (art. 29-40);
- Cartea I, Titlul II – Participanții la procesul civil (art. 41-60; art. 80-89);
- Cartea I, Titlul III - Competența instanțelor judecătorești (art. 94-139);
- Cartea I, Titlul IV - Actele de procedură (art. 148-179);
- Cartea I, Titlul V - Termenele procedurale (art. 180-186);
- Cartea a II-a - Procedura contencioasă (art. 192-526);
- Cartea a V-a - Despre executarea silită (art. 622-720).
3. Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare:
- Capitolul I - Dispoziții generale (art. 1-6);
- Capitolul II - Procedura de soluționare a cererilor în contenciosul administrativ (art. 7-21);
- Capitolul III - Procedura de executare (art. 22-26);
- Capitolul IV - Dispoziții tranzitorii și finale (art. 27-31).
4. Legea nr. 287/2009 – Codul civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare:
- Titlu preliminar, Capitolul II - Aplicarea legii civile și Capitolul III - Interpretarea și efectele legii civile (art. 6-24);
- Cartea I, Titlul IV – Persoana juridică (art. 187 – 251);
- Cartea a III-a, Titlul VI - Proprietatea publică (art. 858-875);
- Cartea a V-a – Despre obligații (art. 1164-2170).
- Consilier, clasa I, grad profesional superior – Serviciul Autorizări și Evaluare Impact – Direcția Controlul Poluării, Reglementări
Bibliografie de specialitate:
- Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările și completările ulterioare.
- Hotărârea de Guvern nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare.
- Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului;
- OMMDD nr. 1798/2007 pentru aprobarea procedurii de emitere a autorizaţiei, cu modificările şi completările ulterioare.
- OMMAP nr. 1150/2020 privind aprobarea Procedurii de aplicare a vizei anuale a autorizaţiei de mediu şi autorizaţiei integrate de mediu, cu modificările și completările ulterioare.
Tematica de specialitate:
1. Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările și completările ulterioare:
- Capitolul I: Principii şi dispoziţii generale;
- Capitolul II: Procedura de reglementare;
- Capitolul XIV, Secțiunea 1: Atribuţii şi răspunderi ale autorităţilor pentru protecţia mediului;
- Capitolul XIV, Secțiunea a 3-a: Obligaţiile persoanelor fizice şi juridice.
2. Hotărârea de Guvern nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare:
- Capitolul I: Dispoziţii generale;
- Capitolul II: Funcţiile şi atribuţiile Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului.
3. Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului, cu modificările și completările ulterioare:
- Capitolul I: Dispoziţii generale și domeniul de aplicare;
- Capitolul II: Procedura de reglementare.
4. OMMDD 1798/2007, pentru aprobarea procedurii de emitere a autorizaţiei, cu modificările şi completările ulterioare:
- Capitolul I: Dispoziţii generale;
- Capitolul II: Aplicabilitate şi competenţe de emitere a autorizaţiei de mediu;
- Capitolul III: Emiterea autorizaţiei de mediu.
5. OMMAP nr. 1150/2020 privind aprobarea Procedurii de aplicare a vizei anuale a autorizaţiei de mediu şi autorizaţiei integrate de mediu, cu modificările și completările ulterioare:
- Capitolul II: Autorităţi competente
- Capitolul III: Solicitarea, aplicarea şi respingerea vizei anuale
- Consilier, clasa I, grad profesional principal – Serviciul Calitate Aer – Direcția Centru Evaluare Calitate Aer – Direcția Generală Monitorizare
Bibliografie:
- Hotărârea de Guvern nr. 1000/2012 privind reorganizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului și a instituțiilor publice aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul Ministrului Mediului, Apelor și Pădurilor nr. 1.818 din 2 octombrie 2020 privind aprobarea indicilor de calitate a aerului, care reprezintă un sistem de codificare utilizat pentru informarea publicului privind calitatea aerului.
Tematica de specialitate:
1. Hotărârea de Guvern nr. 1000/2012 privind reorganizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului și a instituțiilor publice aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare:
- Capitolul II Funcţiile şi atribuţiile Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului;
- Capitolul IV Organizarea, funcționarea și atribuțiile instituțiilor din subordinea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului.
2. Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător, cu modificările și completările ulterioare:
- CAPITOLUL I: Dispoziţii generale;
- Capitolul II: Atribuții și responsabilități;
- Capitolul III: Evaluarea și gestionarea calității aerului înconjurător;
- Capitolul V Informarea publicului;
- ANEXA Nr. 3: DETERMINAREA CERINŢELOR pentru evaluarea concentraţiilor de dioxid de sulf, dioxid de azot şi oxizi de azot, particule în suspensie PM10 şi PM2,5, plumb, benzen, monoxid de carbon, ozon, arsen, cadmiu, nichel şi benzo(a)piren în aerul înconjurător într-o anumită zonă sau aglomerare;
- ANEXA Nr. 4: Obiective de calitate a datelor;
- ANEXA Nr. 5: EVALUAREA calităţii aerului înconjurător şi amplasarea punctelor de prelevare;
- ANEXA Nr. 10: Informaţiile care urmează a fi incluse în planurile locale, regionale sau naţionale de îmbunătăţire a calităţii aerului înconjurător.
3. Ordinul Ministrului Mediului, Apelor și Pădurilor nr. 1.818 din 2 octombrie 2020 privind aprobarea indicilor de calitate a aerului, care reprezintă un sistem de codificare utilizat pentru informarea publicului privind calitatea aerului:
- Articolele 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 și 10;
- Anexele 2, 3, 4 și 5.