Înapoi

16-22 septembrie -:- Săptămâna Mobilității Europene

 

Mobilitate inteligentă. Economie puternică.

 

Săptămâna Europenă a Mobilităţii este o campanie organizată cu sprijinul Comisiei Europene, care promovează mobilitatea urbană durabilă, desfășurată, anual, în perioada 16-22 septembrie. Scopul campaniei este de a încuraja autoritățile publice locale să introducă și să promoveze măsuri durabile de transport, și de a invita cetățenii să încerce alternative la folosirea propriei mașini. Astfel, se oferă oportunitatea de a iniția o gamă largă de activități fiind pusă la dispoziție o platformă (http://www.mobilityweek.eu ) destinată autorităților, organizațiilor și asociațiilor de pe plan local, pentru promovarea inițiativelor de mobilitate urbană durabilă, şi creșterea gradului de conștientizare a cetăţenilor cu privire la efectele negative ale traficului motorizat asupra calităţii vieţii.

 

Tema din acest an "Mobilitate inteligentă şi durabilă – o investiţie pentru Europa" se referă la legătura strânsă dintre transportul durabil şi ecomonie. Beneficiile mobilităţii inteligente se aplică din sectorul public în sectorul privat, din partea societăţii în general, pentru individ. În 2016, campania Săptămâna Mobilităţii Europene încurajează cetăţenii şi persoanele cu putere de decizie să privescă spre mobilitatea inteligentă şi durabilă, ca la o investiţie pentru Europa.

 

Studiile arată că, orașele care promovează transportul durabil au un avantaj economic semnificativ față de cele care utilizează mașini alimentate în mod tradițional. People who travel by active transport modes, such as walking and cycling, are not only more productive at work, they also take fewer sick days and spend less time on average in the doctor's office. Persoanele care folosesc pentru deplasare bicicleta sau care merg pe jos, sunt mai productive la locul de muncă şi mai sănătoase.

And the benefits go far beyond better health.Beneficiile merg dincolo de o sănătate mai bună, astfel, orașele cu facilități de ciclism bune și transport public durabil au beneficiile economice mai mari decât alte oraşe.Reports reveal an increase in trading of up to 40 percent in areas where walking and cycling become the norm. Rapoartele relevă o creștere a productivităţii muncii, în zonele în care mersul pe jos și cu bicicleta este ceva obişnuit. De exemplu,In Copenhagen (Denmark), customers who travel to cities by bicycle spend €2 billion per year - more than those who travel by private vehicle. la Copenhaga (Danemarca), cetăţenii care călătoresc în orașe cu bicicleta cheltuie, pentru alte activităţi, cu circa 2 miliarde euro pe an mai mult decât cei care călătoresc cu un vehicul privat.

From a governmental standpoint, investing in infrastructure for active travel, encouraging public transport use to reduce traffic congestion, and supporting bike-to-work schemes can save public money and boost local commerce.Din punct de vedere guvernamental, investind în infrastructura pentru călătorii active, încurajând utilizarea transportului public pentru decongestionarea traficului și sprijinirea programelor pentru ciclism, se pot economisi bani publici care ar putea stimula economia locală.

În cadrul campaniei “Săptămâna Mobilităţii Europene” din acest an, Agenţia pentru Protecţia Mediului Alba va desfăşura acţiuni educative în școli, acţiuni de realizare şi diseminare de materiale informative care promovează mobilitatea durabilă, participă ca partener cu Agenţia Locală a Energiei Alba la desfăşurarea concursului pentru elevi „Eco bike – tenis”, în data de 11 septembrie, colaborează cu mai multe autorităţi şi organizaţii locale la desfăşurarea seminarului ”Info Day Data4Action” de promovare a măsurilor de eficienţă energetică, ce va avea loc în 14 septembrie. Ca în fiecare an, angajaţii instituţiei vor participa la acţiunea “În oraş fără maşina mea”, în data de 22 septembrie.

 

DIRECTOR EXECUTIV

Nicolae – Iosif PIENAR