Înapoi

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din data de 30.06.2020

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de MUNICIPIUL SFÂNTU GHEORGHE, cu sediul în Sf. Gheorghe, str. 1 decembrie 1918, FN , județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 2523/19.05.2020,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţelor Comisiei de Analiză Tehnică din data de 25.06.2020 că proiectul ”MODERNIZARE STRADA ROZELOR” propus a fi amplasat în mun. Sfântu Gheorghe, str. Rozelor, județul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, pct. 10. lit. e). corelat cu pct. 13 lit. a).
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 27.05.2020; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în ziarul Observatorul de Covasna din data de 29.05.2020, nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Proces-verbal ședință CAT nr. 14/25.06.2020;
  4. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  5. Memoriul de prezentare depus la APM Covasna cu nr. înregistrare 2929/09.06.2020 și punctele de vedere ale membrilor CAT formulate în scris;
  6. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Proiectul este de dimensiune mică și prevede reabilitarea și modernizarea unei străzi existente din municipiul Sf. Gheorghe.

Situația existentă

Strada Rozelor se situează în partea sudică a Municipiului Sf. Gheorghe în cartierul Simeria, între străzile Vânătorilor și Váradi József. Strada este nemodernizată, pietruită, neamenajată corespunzător, neasigurând condiții optime pentru circulația rutieră și pietonală, în condiții de siguranță și confort. Din această cauză atat pietonii cat si autovehiculele circula cu mare greutate iar in conditii meteorologice dificile, traficul rutier devine si mai anevoios. Strada este marginită de proprietăți, traseul obiectivelor în plan fiind în mare parte în aliniament. În profil transversal strada prezintă iregularități și deformări, pantele transversale nu sunt asigurate, ceea ce face ca scurgerea apelor să nu se facă corespunzător, conducând astfel la degradări ale suprafeței de rulare. Colectarea și evacuarea apelor nu este asigurată.

Obiectivul analizat se află într-o stare continuă de degradare și nu este sistematizat corespunzător,nu există semnalizare rutieră, nu există elemente de preluare și evacuare a apelor pluviale în condiții corespunzătoare.

Situația proiectată

Coordonatele Stereo – strada Rozelor: început: X=560326.1808, Y=485276.2696

                                                                 sfârșit: X=560403.5623, Y=485863.0803.

Traseul în plan:

Lungimea totală a străzii proiectate este de 592 metri. Categoria conform Ordinului MT 1295/2017 în urma modernizarii va fi: III. Viteza de baza (proiectare) adoptată este de 50 km/h conform STAS 10144-3/91.

La proiectarea traseului în plan s-a urmărit respectarea prescriptiilor prevăzute în STAS 10144/1,3-90, traseul în plan urmărind traseul existent, cu realizarea corecțiilor care s-au impus prin adoptarea elementelor geometrice corespunzătoare, respectiv platforma proiectată a fost incadrată cât mai aproape de limitele amprizei actuale datorită spațiului redus dintre limitele de proprietate. Prin lucrările proiectate se imbunătățesc elementele geometrice în plan ale traseului.

Profilul longitudinal

La proiectarea profilului longitudinal s-a avut în vedere evitarea frângerii frecvente a liniei roșii și a declivităților alternante.

Elementele de baza in profil longitudinal s-au mentinut cu corecturile care s-au impus, profilul longitudinal fiind proiectat avandu-se în vedere asigurarea acceselor la proprietăți.

Profilul transversal

În profil transversal strada a fost prevăzută cu următoarele elemente:

Partea carosabilă: km 0+000 – 0+568.80 va fi de 7.00 m, cu două benzi de circulație de 3.50 m fiecare;

km 0+568.80 – 0+592.00 va fi de 5.50 m, cu două benzi de circulație de 2.75 m fiecare (datorită amprizei delimitate de proprietăți).

Delimitarea carosabilului se va realiza cu borduri prefabricate din beton C35/45, mari, 20x25x50 cm  pozate pe o fundație din beton C16/20, 30x15 cm (conform planului de situatie și a profilului transversal tip).

Lățime spații verzi: variabilă între 3.00-3.50 m, între km 0+000.00 – 0+510.00; variabilă min 1.00 m km 0+510.00 – 0+530.00.

Lățime trotuare: variabilă de min 1.50 m între km 0+000.00 – 0+510.00; variabilă de min 1.00 m între km 0+510.00 – 0+592.00;

Lățime piste bicicliști: de 1.30 m între km 0+000.00 – 0+510.00 (adiacente părții carosabile – cu sens unic); de 2.00 m între km 0+510.00 – 0+558.80 (pe partea dreaptă a străzii – cu dublu sens);

Delimitarea trotuarului se va realiza cu borduri prefabricate din beton C 35/45, mici 10x15x50 cm, pozate pe o fundatie din beton C16/20, 20x10 cm, pe partea dinspre spatiul verde și pe partea dinspre proprietăți (conform planurilor de situatie si a profilelor transversale tip).

Delimitarea pistelor de cicliști se va realiza cu borduri prefabricate din beton C 35/45 ,mari, 20x25x50 cm, pozate pe o fundație din beton C16/20, 30x15 cm pe partea dinspre carosabil și cu borduri din beton C35/45 mici 10x15x50 cm, pozate pe o fundație din beton C16/20, 20x10 cm, pe partea dinspre spațiul verde (conform planurilor de situație si a profilelor transversale tip).

Panta transversală a părții carosabile este de 2.5%, profil acoperiș. Panta transversală a trotuarelor și a pistelor de cicliști este de 2%.

Structura rutieră

Structura rutieră se va constitui din:

-           4 cm strat de uzură MAS 16

-           6 cm strat de legătură BAD22.4.leg 50/70

-           20 cm piatră spartă

-           20 cm balast

-           20 cm strat de formă din balast.

Trotuare+Accese: Pe ambele părți ale străzii au fost prevăzute trotuare pietonale respectiv a fost prevăzută amenajarea acceselor, având următoarea structură:

Trotuare + accese:

-           4 cm mixtura asfaltică BA 8

-           15 cm piatră spartă

-           15 cm balast

Lungimea acceselor amenajate la proprietăți va fi egală cu lungimea porților existente, dar de min. 5.00 m pentru realizarea cu usurință a virajelor necesare la intrarea/ieșirea din curte.

La nivelul trecerii de pietoni se va dispune pavaj tactil pentru a facilita trecerea persoanelor cu dizabilități, trotuarele și accesele se vor racorda cu carosabilul astfel încât să permită traversarea persoanelor aflate în fotolii rulante.

Piste de bicicliști

Se vor realiza două piste de biciclisti la marginea părții carosabile (câte una pe sens) având lățimea de 1.30 m, intre Km 0+000.00 – 0+510.00. Între Km 0+510.00 - 0+ 568.80 datorită configurariței străzii s-a prevăzut doar pe partea dreaptă a străzii pistă de biciclisti, a cărei lățime este de 2.00 m și care poate să asigure din punct de vedere tehnic circulația în ambele sensuri. Sensurile de cirulație vor fi delimitate prin marcaj rutier cu linie continua.

Datorită imposibilității continuizării pistei de bicicliști motivate prin lipsa spațiului necesar (km 0+568.80 – 0+592.00) circulația bicicletelor se va dirija de pe pistele de bicicliști pe carosabil și se va realiza prin lucrări de siguranță rutieră.

Spații verzi

Spațiile verzi nou amenajate în suprafață de 2300 mp, se vor incadra între pistele de bicicliști și trotuarele pietonale având structura de - rulou (fâșii) gazon natural și umplutură pământ vegetal, 20 cm.

Lățimea lor este variabilă cuprinsă intre 3.00 - 3.50 m, lățimea minimă fiind de 1.00 m.

Asigurarea colectării și evacuării apelor pluviale

Apele pluviale vor fi preluate de către canalizarea pluvială subterana proiectată, care are în componență canalul colector, gurile de scurgere, căminele colectoare cu racorduri la gurile de scurgere.

Conducta principală de canalizare pluvială (canalul colector) va fi din țeavă PVC-KG, SN8, și DN400. Gurile de scurgere pentru captarea apelor pluviale vor fi din PEHD, cu diametru DN400, cu depozit de sedimente, prevăzute cu placă din beton cu ramă și grătar din fontă clasa D400, iar racordul (legătura) cu căminele de vizitare va fi din PVC-KG, DN200, cu panta de 2%. Gurile de scurgere vor fi amplasate la marginea părții carosabile, lângă borduri. Apele colectate prin gurile de scurgere se dirijează spre căminele colectoare, amplasate în apropiere. În general, se vor descărca câte 2 guri de scugere într-un cămin pluvial de colectare. Căminele colectoare (de vizitare) vor fi amplasate pe canalul colector principal (conducta principală) si se vor realiza din elemente prefabricate din beton cu DN1000 și Hmed=2m și coș de acces tronconic.

Apele colectate de pe strada vor fi descărcate în căminul colector existent din strada Vânătorilor, cămin colector ce se va înlocui cu unul nou. Canalizarea pluvială proiectată va funcționa în sistem separativ, cu scurgere gravitațională. Apele pluviale colectate de canalizare vor fi descărcate în canalizarea pluvială a municipiului.

Statii de autobuz:

În vederea asigurării transportului public local, se vor amenaja două stații de autobuz, amplasate conform planurilor de situatie. Avand in vedere spațiul insuficient pentru crearea alveolelor necesare delimitării stațiilor de autobuz de carosabil, acestea se vor conforma spațiului disponibil și se vor amenaja astfel încât să asigure minimul de confort. In dreptul acestora, adiacent părții carosabile se va amenaja stașia de asteptare, din structură metalică, pereti din sticla securizata 6-8 mm și acoperis din tablă dreapta zincata. Acestea vor fi prevăzute cu coșuri de gunoi și bănci incorporate.

Amenajarea intersecțiilor și racordurilor cu străzile laterale

Străzile laterale se vor amenaja până la limita intabulării străzii Rozelor prin frezarea structurii rutiere existente pe o grosime 4 cm urmata de curatarea de impuritati și pregătirea acesteia în vederea așternerii unui strat de uzură MAS 16 în grosime de 4 cm.

Durata de executie a investitiei este estimata la 7 luni calendaristice.

 

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: Nu este cazul.

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității:

Resursele naturale utilizate în lucrările de reparaţii ale drumului sunt agregatele minerale (balast, nisip), piatră spartă.

Apa tehnologică in cadrul organizării de șantier va fi asigurată prin transportul cu cisterna de la o sursă de apă existentă.

Având în vedere dimensiunea proiectului, impactul lucrării asupra utilizării resurselor naturale este nesemnificativ

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

Deşeurile tehnologice rezultate din activitatea de construire şi activităţile anexe sunt: deșeuri menajere sau asimilabile – de la personalul care lucrează pe șantier; hartie si ambalaje; deseuri materiale de constructie (in cazul rebutării încărcăturilor de betoane sau mixturi asfaltice); deseuri metalice (resturi de armături, alte deșeuri metalice).

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: - surse de poluare în perioada de demolare/construire: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor și deşeurilor, organizare de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice: Se vor respecta cu stricteţe normativele de protectia muncii și PSI, a regulamentelor de exploatare a utilajelor.

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): Proiectul nu prezintă risc pentru sănătatea umană, din contră va contribui la îmbunătățirea condițiilor de viață a populației din zonă.

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: Conform Certificatului de urbanism nr. 135 din 13.03.2020 imobil în proprietatea publică a mun. Sf. gheorghe proiectului, situat în intravilan. Regimul econimic: zonă căi de comunicație rutieră, folosință actuală drum.

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: str. Rozelor se află în intravilanul mun. Sf. Gheorghe.

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional – nu este cazul;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu este cazul .

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: str. Rozelor este drum public și se află într-o zonă antropizată, asigurând accesul la locuințele din zonă.

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: în zona amplasamentului nu se găsesc monumente istorice.

 

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): Suprafata ce va fi ocupată definitiv de obiectivul de investiții si lucrările aferente acestuia, este de aproximativ 12 250 mp. Impactul este local, pe amplasament şi în imediata vecinătate a acestuia. Realizarea proiectului, va contribui la îmbunătățirea condițiilor de viață a locuitorilor din zonă, respectiv la fluidizarea traficului și reducerea noxelor, prafului și zgomotelor generate de traficul auto.

  b) natura impactului: organizarea de șantier pentru execuția lucrărilor, eventuale zgomote și vibrații, emisii în aer generate pe perioada de execuție;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: nu vor fi schimbări profunde ale factorilor de mediu; impact nesemnificativ.

  e) probabilitatea impactului – numai în cazul unor poluări accidentale;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact nesemnificatic și reversibil, numai pe perioada de execuție a lucrărilor. Prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor pot fi evitate poluările accidentale.

  g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

  h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: platforma prevăzută pentru organizarea de șantier după finalizarea lucrărilor de execuție se va dezafecta și va fi redată la folosința anterioară.

 

    II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, amplasamentul proiectului fiind situat în afara perimetrelor siturile Natura 2000 din județ.

 

    III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- proiectul propus intră sub incidenţa prevederilor art. 48 și 54 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

-- pentru proiectul ”Modernizare str. Rozelor” s-a emis Avizul de gospodărire a apelor nr. 24/05.06.2020 de către ABA Olt, SGA Covasna.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile Legii nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  5. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  6. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  7. Gestionarea deșeurilor de construcții se va realiza cu respectarea prevederilor Art. 4 și Art. 17, alin 3 din Legea 211/2011 privind regimul deșeurilor;
  8. Deşeurile se vor colecta selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  9. Platforma organizării de șantier va fi dezafectată permițând revenirea la folosința anterioară. Se va curăța terenul de posibile resturi de materiale de constructie și deșeuri. Se va așterne un strat de pământ de calitate similară cu cel din zona învecinată amplasamentului organizării de șantier, apoi se va așterne un strat de sol vegetal la suprafața terenului astfel încât să permită desfășurarea activităților anteriore
  10. La finalul lucrărilor de reabilitare a drumului, vehiculele și utilajele folosite vor fi îndepărtate de pe amplasament
  11. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  12. În cazul unor scurgeri de motorină sau uleiuri, vor fi luate imediat măsuri de colectare și prevenire sau înlăturare a poluării solului, pentru a preveni infiltararea în adâncime spre apa subterană;
  13. În situația producerii de poluări accidentale în timpul execuției lucrărilor, titularul proiectului va anunța Administrația Bazinală de Apă Olt, APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  14. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor; pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  15. Obţinerea tuturor avizelor precizate în certificatul de urbanism nr. 135/13.03.2020 eliberat de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  16. Respectarea condițiilor impuse prin Avizul de gospodărire a apelor 24/05.06.2020 emis de către ABA Olt-SGA Covasna;
  17. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  18. titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare

 

 

DIRECTOR EXECUTIV

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

Şef Serviciu Avize,

Acorduri, Autorizaţii                                                                                                Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                              ecol. Balázsi Beáta

 

 

 

Responsabil Biodiversitate,

Geogr.  Berde Lajos