Înapoi

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE

 

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE

din data de 18.09.2017

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de PRIMARIA ORASULUI BARAOLT prin Primar Lazar Kiss Barna Andras cu sediul/domiciliul în Orasul Baraolt, strada Libertatii, nr. 2, județul Covasna, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna cu nr.5831 din data de 08.09.2017 , în baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare,   

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăsurate în cadrul şedintei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 15.09.2017, că proiectul Constructia, reabilitarea, modernizarea si dotarea infrastructurii educationale din Orasul Baraolt   propus a fi realizat în Orasul Baraolt, strada Baroti Szabo David, nr. 1,  județul Covasna,  nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

- proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, anexa  nr. 2, pct. 10, litera a.

- anunt public afișat de titular în ziarul Observatorul de Covasna din data de 14.09.2017,  privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu;

- anunț public afișat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data de 18.09.2017;

- în urma anunţurilor publice nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;

- prin aplicarea criteriilor din Anexa 3 la HG 445/2009, s-au constatat următoarele: 

Caracteristicile proiectului:

- mărimea proiectului – se propune un  proiect de reabilitare, modernizare si dotare a infrastructurii educationale din Orasul Baraolt. Beneficiarul doreste definitivarea constructiilor incepute , una inceputa in 1990 , proiectata ca scoala cu 24 de clase cu denumirea initiala „liceu” , cu regim de inaltime S+P+3E, si o constructie S+P+1E  din anul 2006-2007 cu denumirea initiala de „cantina” ,din care s-a executat decat structura.

 Beneficiarul doreste constructiile propuse cu urmatoarele functii:  

Definitivarea  corpului de cladire ca scoala cu 24 de clase ,cu regim de inaltime S+P+3E, definitivarea corpului care va adaposti ateliere scolare si functiunile conexe aferente, reabilitarea terenului de sport, realizarea unei parcari aferente intregii incinte, lucrari de instalatii exterioare si amenajari exterioare respectiv trotuare, platforme dalate, spatii verzi.

Cladirea „ liceu” – are forma dreptunghiulara cu dimensiuni de 62m*25m , va adaposti : Sali de curs, laboratoare, spatii pentru cadrele didactice, birouri administrative, grupuri sanitare, anexe depozitare. Structura este cu stapli si grinzi din beton armat. Acoperisul este de tip sarpanta  cu invelitoare din tabla prevazuta cu sistem pentru colectarea apelor pluviale.

Cladirea „atelierelor scoala” – are o forma dreptunghiulara cu dimensiuni de 23,50m*21m,  va adaposti ateliere pentru diverse meserii, grupuri sanitare, spatii pentru cadrele didactice. Structura este cu stalpi si grinzi din beton armat. Acoperisul este de tip sarpanta  cu invelitoare din tabla prevazuta cu sistem pentru colectarea apelor pluviale.

Terenul de sport – va pastra amprenta celui existent si va cuprinde zone specifice protejate pentru practicarea diverselor sporturi : baschet, minifotbal, handbal, atletism, etc. Pe latura de est a incintei se va amenaja o parcare pentru 43 de locuri, cu acces din strada Libertatii.

 Suprafata construita propusa este de 3007 mp, in acest sens Primaria Orasului Baraolt  a eliberat  un Certificat de Urbanism cu nr. 23/09.12.2015.  Conform Extrasului CF  nr.24833 eliberat de BCPI  Sfantu Gheorghe, suprafata terenului unde va fi realizata investitia este de 3007  mp, folosinta actuala a terenului este teren de constructie pe acest imobil fiind doua constructii incepute. Conform PUG este incadrata in zona pentru utilitati publice.  Regimul tehnic conform Certificatului de Urbanism este  POT max 40%,CUT max 0,8.

-asigurarea utilităţilor:

  • Alimentarea cu apă: se va realiza din reteaua orasului;
  • Canalizare : evacuarea  apelor uzate se va realiza la canalizarea existenta in zona;
  • Energia electrică: alimentarea cu energie electrica a celor doua cladiri se va face dintr-un tablou general de distributie, prin racordarea  la reteaua existenta in zona;
  • Energia termica – solutia de alimentare cu caldura si preparare apa  calda este o centrala termica proprie de 700 kw,

- cumularea cu alte proiecte – proiecte similare  au fost executate in zona studiata;

- utilizarea resurselor naturale: în faza de execuție se vor utiliza diferite materiale de construcție: nisip, pietris,piatră spartă, balast, lemne, etc.

- producţia de deşeuri – deşeurile rezultate în perioada de execuţie (deşeuri de construcție respectiv  moloz, caramizi,pietre, material lemnos si metalic, deşeuri menajere produse de personalul care lucrează pe şantier etc.);

- deşeurile rezultate în perioada de funcţionare: deşeuri menajere, deşeuri rezultate în urma procesului tehnologic (deşeuri de hartie si carton,deseuri de lemn,deseuri menajere) , vor fi depozitate selectiv, în spaţii special amenjate şi preluate ulterior de către firme autorizate conform cu legislatia in vigoare.

- emisiile poluante, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: surse de zgomot și vibrații constituie: funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei;

- surse de poluare în perioada de funcţionare: utilajele din spaţiul comercial,

- riscul de accident, ţinându-se seama în special de substanţele şi de tehnologiile utilizate - se vor respecta cu stricteţe normativele de protecția muncii, PSI, de exploatare corectă a utilajelor şi prevederile fişelor tehnice de securitate.

- utilizarea existentă a terenului – conform CF nr.24833, terenul se află  în intravilanul Orasului Baraolt, conform PUG nr.38/97, aprobata prin Hotararea Consiliului Local al Orasului Baraolt nr.17 din 2011, si este in proprietatea Orasului Baraolt cu drept de administrare.

 - relativa abundenţă a resurselor naturale din zonă, calitatea şi capacitatea regenerativă a acestora – nu este cazul.

- Capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenție deosebită pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere- nu este cazul;

c) zonele montane şi cele împădurite – nu este cazul;

d) parcurile şi rezervaţiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare, cum sunt: zone de protecţie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale şi bazine piscicole amenajate – nu este cazul;

f) zonele de protecţie specială – nu este cazul;

g) ariile în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite – amplasamentul proiectului studiat se afla in intravilanul Orasului Baraolt;

h) ariile dens populate – nu este cazul.

i) peisajele cu semnificaţie istorică, culturală şi arheologică – nu este cazul.

- Caracteristicile impactului potenţial

a) extinderea impactului: aria geografică şi numărul persoanelor afectate – impact redus, pe durata realizării lucrărilor. Poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor;

b) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

c) mărimea şi complexitatea impactului- impact redus;

d) probabilitatea impactului – numai în perioada de execuție, poluări accidentale;

e) durata, frecvenţa şi reversibilitatea impactului – potenţial impact în perioada de execuţie.

II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile aduse de: OUG nr. 154 din 12 noiembrie 2008, Legea nr. 329 din 5 noiembrie 2009 şi Legea nr. 49 din 7 aprilie 2011, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţul Covasna.

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor și acordurilor stabilite în Certificatul de Urbanism nr.23 din 09.12.2015 emis de Primaria Orasului Baraolt, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acesta;
  2. în cadrul şedinţei CAT al APM Covasna din data de 15.09.2017 s- a solicitat  titularului, obtinerea  de avize/ puncte de vedere dupa caz din partea DSP Covasna si ISU Covasna ;
  3. se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv prevederile Legii nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor;
  4. respectarea prevederilor Legii Apelor nr. 107/1996 cu completările și modificările ulterioare;
  5. pentru protecţia zonelor de locuit şi a sănătăţii populaţiei se vor respecta Ordinului M.S. nr. 119 din 4 februarie 2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei;
  6. respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător; Legii nr. 278/2013 privind emisiile industriale; STAS 12574-87 privind condiţiile de calitate ale aerului din zonele protejate;
  7. nivelul de zgomot se va menţine în limitele prevăzute de  STAS 10009-88 privind acustica urbană, STAS 6161/3-89 – măsurarea nivelului de zgomot în localităţile urbane;
  8. HG nr. 321/2005(**republicată**)(*actualizată*) privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant
  9. titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea nr. 319/2006, HG nr. 1425/2006, HG nr.1091/2006, HG nr. 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  10. respectarea prevederilor OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;
  11. se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  12. se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel pe amplasament, în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate. În urma lucrărilor efectuate pe amplasament suprafeţele se vor elibera de deşeuri de orice natură
  13. deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  14. implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  15. pe parcursul execuţiei lucrărilor se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale, la terminarea lucrărilor se impune refacerea terenurilor afectate de lucrări la starea iniţială;
  16. titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei;

Titularul va notifica in scris APM Covasna la finalizarea lucrarilor in vederea realizarii ,verificarii si intocmirii procesului verbal de constatare a respectarii tuturor conditiilor impuse.

 

 

Înainte de punerea în funcţiune a obiectivului, titularul proiectului  are obligaţia de a solicita autorizaţie de mediu conform prevederilor Ordinului M.M.D.D. nr. 1798/2007, privind aprobarea procedurii de emitere a Autorizaţiei de Mediu, cu modificările şi completările ulterioare, dupa caz.

 

Nerespectarea prevederilor prezentului acord de mediu se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizații,                                       Intocmit,                    

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                      Ing. Bote Daniela