Înapoi

Anunt concurs recrutare martie 2023

ANUNȚ

concurs de recrutare pentru ocuparea unei funcții publice de execuție vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior

 

În conformitate cu prevederile art. 618 alin. (1) lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, Agenția pentru Protecția Mediului Neamț organizează la sediul instituţiei din Piața 22 Decembrie, nr. 5, Piatra Neamț, jud. Neamț, concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a unei funcţii publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul Serviciului Monitorizare și Laboratoare.

Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

Calendarul de desfășurare a concursului pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie vacante:
proba scrisă, în data de 24 aprilie 2023, ora 10.00, la sediul Agenției pentru Protecția Mediului Neamț;
proba interviu, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la sediul Agenției pentru Protecția Mediului Neamț, doar de către candidații care au obținut minimum 50 puncte la proba scrisă.

Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul Agenției pentru Protecția Mediului Neamț, în termen de 20 zile de la data publicării anunțului, respectiv în perioada 21 martie 2023 – 10 aprilie 2023, inclusiv, și conțin în mod obligatoriu următoarele:

a) formularul de înscriere, pe care îl puteţi descărca de pe pagina de internet a instituției;

b) curriculum vitaemodelul comun european;

c) copia actului de identitate;

d) copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;

e) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/ funcţiei sau pentru exercitarea profesiei.

Modelul orientativ al adeverinţei este prevăzut în Anexa nr. 2D din H.G. nr. 611/2008. Adeverinţele care au un alt format trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în anexa menționată mai sus şi din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/ funcţiile ocupată/ ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor;

f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului.

Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii.
Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii;

g) cazierul judiciar.

Acest document poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.

În situaţia în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional;

h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

În cazul în care există un candidat cu dizabilități, prin raportare la nevoile individuale, acesta poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilității probelor de concurs.

Copiile de pe actele de mai sus, precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.


Condiții de participare la concurs:

Condiții generale: Conform art. 465 alin.(1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:

-are cetăţenia română şi domiciliul în România;

-cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

-are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;

-are capacitate deplină de exerciţiu;

-este apt din punct de vedere medical să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie;

-îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;

-îndeplineşte condiţiile specifice, conform fişei postului, pentru ocuparea funcţiei publice;

-nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;

-nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;

-nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;

-nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

Condiţii specifice:

-studii de specialitate: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul de studiu Matematică și științe ale naturii, ramura de știință – Chimie și inginerie chimică;

-minimum 7 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice.

Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare: capacitate de analiză și sinteză, capacitate de lucru în echipă și independent, gestionarea eficientă a resurselor alocate, asumarea responsabilității, adaptabilitate, creativitate și spirit de inițiativă, capacitatea de a fi ordonat/organizat, operativitate în luarea deciziilor.

Cerinţe specifice: deplasări în teren pentru recoltarea probelor, permis de conducere categoria B.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Agenției pentru Protecția Mediului Neamț şi la secretarul comisiei de concurs, d-na Sorina Beșu, responsabil R.U, tel. 0233215049,  e-mail sorina.besu@apmnt.anpm.ro

Atribuțiile prevăzute în fișa postului:

  1. Efectuează prelevări şi încercări în domeniile: poluarea aerului şi calitatea precipitaţiilor, poluarea rezultată din gestionarea deşeurilor şi aplică măsurile prevederilor din legislaţia specifică în cazul producerii unor evenimente deosebite;
  2. Îşi însuşeşte şi implementează sistemul de management în conformitate cu standardul SR EN ISO/ CEI 17025:2018 - Cerinţe generale pentru competenţa laboratoarelor de încercări şi etalonare, referitor la încercările pe care le efectuează, respectând toate responsabilităţile înscrise în MC, PGL, PO şi PSL pentru responsabil de încercare;
  3. Preia atribuții de responsabil/locțiitor pentru activități conform SR EN ISO/IEC 17025:2018 (ex: responsabil calitate, responsabil metrolog);
  4. Implementează şi respectă legislaţia naţională armonizată cu prevederile şi cerinţele legislaţiei comunitare şi referenţialele în vigoare, în toate activităţile de prelevare/ măsurare/ încercare pe care le execută;
  5. Asigură prestarea unor servicii de laborator la solicitări externe sau interne, în domeniile sale de competenţă;
  6. Pregăteşte materialele necesare prelevării, inclusiv curăţirea recipienţilor de prelevare, prepară agenţii de conservare şi conservă proba recoltată conform procedurilor specifice de lucru;
  7. Efectuează prelevarea probelor, înregistrează probele, etichetează/ completează etichetele aferente probelor prelevate, identifică probele necorespunzătoare şi întocmeşte Raportul de prelevare - conservare;
  8. Depozitează corespunzător probele după finalizarea încercărilor şi le distruge/ elimină  după scurgerea perioadei de depozitare în laborator;
  9. Efectuează curba de etalonare pentru încercările care le efectuează;
  10. Efectuează experimentările aferente modului de asigurare a calităţii rezultatelor încercărilor prin analize repetate, diagrame de control şi scheme de intercalibrare între laboratoare, sesizează şeful ierarhic privind rezultatele necorespunzătoare obţinute şi înregistrează rezultatele experimentărilor efectuate;
  11. Efectuează analizele, calculele referitoare la încercări, pentru determinarea incerctitudinii de măsurare asigurând trasabilitatea înregistrărilor şi întocmeşte Raportul de încercare pentru măsurătorile efectuate;
  12. Identifică potenţiale surse de neconformităţi la activităţile pe care le desfăşoară şi propune acţiuni  preventive/ corective;
  13. Implementează acţiunile preventive/ corective stabilite Planul de acţiuni preventive şi de îmbunătăţire a activităţii laboratorului; 
  14. Urmărește atingerea standardelor și a țintelor de calitatea aerului la nivel județean;
  15. Efectuează  monitorizarea condiţiilor de mediu (temperatură şi umiditate) din laborator şi le consemnează în formularul de lucru aferent;
  16. Asigură buna desfăşurare a  auditului intern şi extern, cooperează cu echipa de audit  şi participă la interviu.
  17. Efectuează înregistrarea în LIMS a tuturor măsuratorilor pe care le efectuează;
  18. Este desemnat prin rotație, conform programării săptămânale, ca personal de intervenție în caz de poluare accidentală;
  19. Îşi îmbunătăţeşte continuu/ permanent pregătirea profesională şi cunoştinţele în specialitatea sa, în domeniul poluării şi chimiei analitice prin studiu individual şi diferite forme instruire organizate de APM, AMPM și MMAP.

     Bibliografie și tematică:

1. Constituția României, republicată cu tematica Titlul I și Titlul II;

2. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare cu tematica Capitolul I: art. 1- art. 2, Capitolul II: Secțiunea I-Secțiunea V;

3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare cu tematica Capitolul I, Capitolul II, Capitolul III, Capitolul IV;

4. Titlul I și II ale părții a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare cu tematica Titlul I, Titlul II: Capitolul II, V, VI, VIII, IX;

5. Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător, cu modificările și completările ulterioare cu tematica Capitolul I, Capitolul II: art. 7- art.10, Capitolul III, Capitolul IV, Capitolul V, Anexele 1-11;

6. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată prin Legea nr. 265/2006, cu modificările și completările ulterioare cu tematica Capitolul I, Capitolul III, Capitolul IV, Capitolul VII, Capitolul X, Capitolul XIV.

Pentru toate actele normative mai sus menționate în cadrul Bibilografiei și tematicii, forma valabilă se considera aceea având toate modificările și completările ulterioare, până la ziua publicării anunțului.

formular inscriere concurs