Înapoi

Comunicat de presa: Beneficiarii programului CASA VERDE CLASIC – sesiunea 2016, din județul Olt, publicaţi în Anexa nr.1/OT (a doua serie de verificări) pe pagina de internet a AFM, pot semna contractele de finanţare nerambursabilă începând cu data de 29 august 2017

Beneficiarii programului CASA VERDE CLASIC – sesiunea 2016, din județul Olt, publicaţi în Anexa nr. 1 / OT (a doua serie de verificări) pe pagina de internet a AFM, pot semna contractele de finanţare nerambursabilă începând cu data de 29 august 2017

În urma celei de-a doua serii de verificări efectuate de Administrația Fondului pentru Mediu pentru al doilea set de 50 de dosare de finanțare depuse la nivelul județului Olt în cadrul Programului Casa Verde Clasic, sesiunea 2016, de la numărul de înregistrare OT.00051.101016 la numărul de înregistrare OT.00100.101016, 38 dosare de finanțare au fost aprobate și 12 au fost respinse.

Solicitanții (persoane fizice) din județul Olt ale căror dosare au fost response, au avut posibilitatea să conteste în termen, la AFM, decizia de respingere a dosarelor.  Listele contestațiilor admise și respinse sunt afișate tot pe pagina de internet a AFM: www.afm.ro la domeniul Casa Verde Casic – persoane fizice.

Solicitanții (persoane fizice) din județul Olt, ale cător dosare de finanțare au fost aprobate și se regăsesc în Anexa nr 1/OT (a doua serie de verificări) afișată pe pagina de internet a AFM: www.afm.ro la domeniul Casa Verde Casic – persoane fizice, se pot prezenta începând cu data de 29.08.2017 la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Olt din Slatina, str. Ion Moroșanu, nr. 3, județul Olt, pentru semnarea contractelor de finanţare nerambursabilă.

Precizăm că persoana fizică – titular de contract, se prezintă cu Cartea de Identitate sau Buletinul de Identitate, în original, în termen de 60 zile de la data de 29.08.2017. Data limită de semnat contractul de finanțare este 27 octombrie 2017.

Conform Art. 20, alin (2) din Ordinul MMAP nr. 1817 / 2016 pentru aprobarea Ghidului de finanţare a Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, beneficiari persoane fizice – Sesiunea 2016, „se consideră renunţare la finanţarea aprobată neprezentarea solicitantului pentru semnarea contractului de finanţare nerambursabilă în termen de 60 de zile de la publicarea anunţului cu data de la care se pot semna contractele pentru finanţare nerambursabilă”.

Contractul de finanţare nerambursabilă intră în vigoare la data semnării acestuia de către beneficiar şi este valabil 12 luni de la data semnării.

Durata de execuţie a proiectului este de maximum 10 luni de la data intrării în vigoare a contractului de finanţare, termen în care beneficiarul depune cererea de decontare. Data depunerii cererii de decontare reprezintă data finalizării proiectului.

 Până la momentul perfectării contractului, Autoritatea are dreptul să modifice şi/sau să completeze modelul de contract, ulterior orice modificare şi/sau completare realizându-se cu acordul ambelor părţi, exprimat în scris, prin act adiţional.

În condiţiile neexecutării de către beneficiar a obligaţiilor prevăzute prin contractul de finanţare nerambursabilă, acesta poate fi reziliat, beneficiarul fiind înştiinţat asupra rezilierii contractului prin "Notificare de reziliere a contractului pentru finanţare".

Rezilierea contractului de finanţare nerambursabilă din culpa beneficiarului are drept consecinţă restituirea, în termenul precizat în notificare, de către beneficiar, a finanţării primite, sub formă de plată de daune-interese în cuantum egal cu suma trasă din finanţarea nerambursabilă acordată, la care se adaugă dobânda legală pentru suma acordată, la nivelul dobânzii de referinţă a Băncii Naţionale a României, calculată de la data plăţii.

În cazul în care încetarea contractului intervine înainte de decontare, beneficiarul nu este obligat la plata de daune-interese.

După semnarea contractului de finanţare şi după finalizarea lucrărilor aferente proiectului, beneficiarul este obligat să facă dovada achitării integrale a serviciilor / produselor / lucrărilor aferente proiectului, odată cu depunerea dosarului de decontare la APM Olt.

Beneficiarii finanţării vor depune la sediul agenţiei judeţene pentru protecţia mediului pe raza căreia îşi are domiciliul solicitantul dosarul de decontare conţinând următoarele documente:

a) cererea de decontare, conform anexei nr. 1 la contractul de finanţare nerambursabilă,  prevăzut în anexa nr. 5 din Ordinul MMAP nr. 1817 / 2016, completată integral prin tehnoredactare computerizată şi semnată de beneficiar;

                        b) contractul de execuţie, în original;

            c) factura fiscală/facturile fiscale, în copie (se va/se vor prezenta şi în original, în vederea certificării conformităţii de către personalul agenţiei judeţene pentru protecţia mediului responsabil cu derularea programului);

d) documente privind achitarea integrală a facturilor fiscale prezentate (în cazul achitării prin ordin de plată este necesară prezentarea extrasului de cont bancar cu viza instituţiei financiar-bancare) în copie;

                        e) proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, în original;

                        f) extras de cont bancar.

Documentele menționate mai sus se vor depune în plic pe care se vor completa numele şi adresa completă ale solicitantului, titlul programului: "Programul privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, beneficiari persoane fizice", precum şi numărul şi data contractului de finanţare nerambursabilă în baza căruia se solicită decontarea.

La nivelul județului Olt în cadrul Programului Casa Verde Clasic, sesiunea 2016, au fost depuse în total 288 dosare de finanţare din care: 286 dosare de finanţare pentru instalare panouri solare şi două dosare de finanţare pentru instalare pompe de căldură. Suma totală alocată judeţului Olt pentru Programul Casa Verde Clasic 2016 a fost de 1.735.047 lei, prin dispoziţia Preşedintelui Administraţiei Fondului pentru Mediu. În prima serie de verificări, pentru primele 50 de dosare de finanțare verificate, 45 de  dosare de finanțare au fost aprobate și 5 au fost respinse.

Prin program se finanţează următoarele sisteme de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv cele destinate înlocuirii sau completării sistemelor clasice de încălzire:

a) instalarea de panouri solare presurizate / nepresurizate;

b) instalarea de pompe de căldură, exclusiv pompele de căldură aer-aer.

Finanţarea se acordă după cum urmează:

a) până la 3.000 lei, pentru instalarea panourilor solare nepresurizate;

b) până la 6.000 lei, pentru instalarea panourilor solare presurizate;

c) până la 8.000 lei, pentru instalarea pompelor de căldură, exclusiv pompele de căldură aer aer.

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV

DOREL ŞTEOMLEGA