Back

Autorizatia de Mediu - informatii, documente

AUTORIZAȚII DE MEDIU

Autorizația de mediu este actul administrative emis de autoriatea competenta pentru protecția mediului , prin care sunt stabilite condițiile și/sau parametrii de funcționare a unei activități existente sau ai unei activități noi cu posibil impact semnificativ asupra mediului , obligatoriu la punerea in funcțiune.

Procedura de emitere a autorizației de mediu se desfășoară în conformitate cu prevederile următoarelor acte normative :

  • OUG nr. 195 /1995 aprobată prin Legea nr. 265/2006 privind protecția mediului , cu modificările și completările ulterioare
  • Ordinul MMDDnr. 1798/2007 pentru aprobarea Procedurii de emitere a autorizației de mediu
  • Ordinul 184/1997 pentru aprobarea Procedurii de realizare a bilanțurilor de mediu
  • Ordinul 756/1997 privind evaluarea pioluaării mediului

Lista activităților pentru funcționarea cărora este necesară obținerea autorizației de mediu este data in Anexa nr. 1 a OM 1798/2007

Acte necesare depunerii la APM Alba a solicitării autorizației de mediu :

  • Cerere  
  • Fișa de prezentare si declarație , având conținutul cuprins în Anexa nr. 2 la Ord. 1798/2007
  • Dovada că a fost făcută publică solicitarea prin cel puțin una din metodele de informare prevazute în Anexa nr. 3 la OM 1798/2007( model anunț)
  • Dovada plății tarifului pentru etapa de evaluare a documntației în vederea emiterii autorizației de mediu , 500 lei , conform Ordinului 1108/2007. Sumele pot fi achitate prin mandat postal la Oficiile Postale sau prin Ordin de plată la Bănci/TREZORERIE .
  • Beneficiar : APM ALBA, mun. Alba Iulia
  • Cod fiscal  5531224
  • cont IBAN : RO73TREZ0025032XXX000230
  • TREZORERIA municipiului Alba Iulia
  • Planul de situație și planul de încadrare în zonă
  • Proces verbal de constatare pentru verificarea respectării tuturor condițiilor impuse prin acordul de mediu , la solicitările de autorizare a obiectivelor noi.

 

VIZA ANUALĂ

Aplicarea vizei anuale se va face conform Ordinului MMAP nr. 1150/27.05.2020 privind aprobarea Procedurii de aplicare a vizei anuale a autorizației de mediu și autorizației integrate de mediu .

Acte necesare pentru solicitarea vizei anuale pentru autorizaţia de mediu si autorizatia integrată de mediu:

  1. Cerere conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 la procedură.
  2. Raportul anual de mediu şi/sau raportările menţionate în actele de reglementare, după caz. Pentru evitarea dublării raportărilor, titularul va menţiona în cerere numărul de înregistrare şi data la care a depus la APM Alba  rapoartele solicitate prin autorizaţia/autorizaţia integrată de mediu. În cazul raportărilor efectuate în sistem electronic, titularul va menţiona data la care a încărcat datele în sistem
  3. Declaraţia pe propria răspundere că desfăşoară activitatea în aceleaşi condiţii pentru care a fost emisă autorizaţia/autorizaţia integrată de mediu şi că nu au intervenit modificări de fond care să afecteze condiţiile stabilite prin autorizaţie, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la procedură.
  4. Dovada achitării tarifului în cuantum de 100 lei pentru autorizaţiile de mediu şi 300 lei pentru autorizaţiile integrate de mediu (în contul RO73TREZ0025032XXX000230, Cod fiscal 5531224 Trezoreria Alba, beneficiar APM Alba )