Back

Anunt concurs de recrutare

ANUNT SUSPENDARE CONCURS DE RECRUTARE/17.05.2023   

 A N U N Ţ/02.05.2023

Agenţia pentru Protecţia Mediului Argeş, în conformitate cu prevederile art. 618 alin. (1) lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, organizează la sediul instituţiei din Piteşti, Str. Egaliţăţii nr. 50A, jud. Argeş, concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a unei funcţii publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul Serviciului monitorizare şi laboratoare.

Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

Salariul brut lunar aferent funcției publice de execuție de consilier, clasa I, grad profesional superior, conform Legii-cadru nr.153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, poate fi începând cu suma de 7.412 lei.

Calendarul de desfășurare a concursului pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie vacante:

proba scrisă, în data de 6 iunie  2023, ora 10,50, la sediul APM Argeş;

proba interviu, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la sediul APM Argeş, doar de către candidații care au obținut minimum 50 puncte la proba scrisă.

Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul Agenţiei Pentru Protacţia Mediului Argeş, în termen de 20 zile de la data publicării anunțului, respectiv în perioada 2 mai – 22 mai 2023, inclusiv, și conțin în mod obligatoriu următoarele:

formularul de înscriere, pe care îl puteţi descărca AICI;

curriculum vitae, modelul comun european, care poate fi vizualizat accesând
 ▷ Model CV Europass Romana ✔️ FREE Download (curriculum.ro);`

copia actului de identitate;

copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea  unor specializări şi perfecţionări;

copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/ funcţiei sau pentru exercitarea profesiei;

Modelul orientativ al adeverinţei este prevăzut în Anexa nr. 2D din H.G. nr. 611/2008. Anexa menționată poate fi vizualizată accesând: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/95595, respectiv link-ul: Model adeverinta
 

Adeverinţele care au un alt format trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în anexa menționată mai sus şi din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor;

copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului.
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii.
Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii;

cazierul judiciar. Acest document poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub

sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire. În situaţia în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional;

declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

În cazul în care există un candidat cu dizabilități, prin raportare la nevoile individuale, acesta poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilității probelor de concurs.

Copiile de pe actele de mai sus, precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

 

Condiții de participare la concurs:

Condiții generale:

Conform art. 465 alin.(1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:

- are cetăţenia română şi domiciliul în România;

- cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

- are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;

- are capacitate deplină de exerciţiu;

- este apt din punct de vedere medical să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie;

- îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;

- îndeplineşte condiţiile specifice, conform fişei postului, pentru ocuparea funcţiei publice;

- nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;

- nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
- nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;

- nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

Condiţii specifice:


- studii de specialitate: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniu fundamental matematică şi ştiinţe ale naturii, studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă Chimie şi inginerie chimică (ramura de stiinta), Chimie (domeniu de licență), Chimie, Chimie informatică, Chimie tehnologică (specializarea); Inginerie chimică (domeniu de licență), Ingineria substanțelor anorganice și protecția mediului, Chimia și ingineria substanțelor organice, petrochimie și carbochimie, Știința și ingineria materialelor oxidice și nanomateriale, Știința și ingineria polimerilor,Ingineria și informatica proceselor chimice și biochimice, Inginerie chimică, Prelucrarea petrolului și petrochimie (domeniu de licență)

cunoștințe de operare calculator – nivel de bază. Cunoștințele de operare calculator se dovedeşte prin prezentarea de documente ce atestă competența specifică;

-minimum 7 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice.

Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare: asumarea responsabilității, eficienţă şi eficacitate în rezolvarea lucrărilor, imparțialitate şi obiectivitate, capacitate de implementare, capacitate de analiză şi sinteză, probitate morală, seriozitate, lucrul în echipă, comunicare, adaptabilitate, disponibilitate pentru alte sarcini specifice instituţiei şi compartimentului/biroului/serviciului, autoperfecţionare.
 

Cerinţe specifice: delegări, detașări, disponibilitate pentru lucru în program prelungit în anumite condiţii, după caz.

 

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Argeş din Piteşti, Str. Egaliţăţii nr.50A, jud. Argeş, cod poştal 110 049, România şi la secretarul comisiei de concurs, doamna Filofteia-Mihaela FIRICĂ, consilier, clasa I, grad profesional superior, e-mail: office@apmag.anpm.ro, telefon: 0248/213 099.


Atribuțiile prevăzute în fișa postului:

efectuează încercări: metale, CCOMn, TOC, NH4, hidrocarburi petroliere, sulfaţi, detergenţi, azotiţi, fosfor total, cloruri;

efectuează prelevări şi încercări în domeniile: poluare rezultată din gestionarea deşeurilor şi aplică măsurile prevederilor din legislaţia specifică în cazul producerii unor evenimente deosebite;

asigură calitatea şi controlul calităţii datelor obţinute în procesul de monitorizare;

asigură prestarea unor servicii de laborator pentru persoane fizice sau juridice (clienţi externi) în domeniile sale de competenţă, fără a perturba activitatea desfăşurată conform prevederilor şi cerinţelor legislative naţionale şi comunitare;

asigură, cu aprobarea Laboratoarelor Naţionale de Referinţă din cadrul DLNR-ANPM, servicii de monitorizare, verificare echipamente şi analize de laborator celorlalte agenţii pentru protecţia mediului (clienţi interni) care nu sunt dotate corespunzător;

implementează şi respectă legislaţia naţională armonizată cu prevederile şi cerinţele legislaţiei comunitare şi referenţialele în vigoare, în toate activităţile desfăşurate;

asigură calitatea analizelor efectuate prin implementarea, acreditarea şi menţinerea unui sistem de management, în conformitate cu standardul SR EN ISO/ CEI 17025:2018 - Cerinţe generale pentru competenţa laboratoarelor de încercări şi etalonare;

asigură verificarea, întreţinerea şi etalonarea corespunzătoare a echipamentelor din cadrul  laboratorului deşeuri, cu respectarea referenţialelor şi procedurilor în vigoare, stabilite la nivel naţional;

asigură trasabilitatea tuturor măsurărilor efectuate la etaloanele, materialele de referinţă naţionale şi internaţionale;

participă la scheme de comparări interlaboratoare, la nivel naţional şi internaţional;

asigură informaţiile necesare actualizării bazelor de date privind monitorizarea factorilor de mediu la nivel naţional;

participă la stabilirea cerinţelor de monitorizare din autorizaţiile integrate de mediu, ajută la interpretarea datelor obţinute din automonitorizare, efectuează verificări    ale datelor din automonitorizare şi contribuie cu informaţii la revizuirea periodică a acestor autorizaţii;

colaborează,  la  nivel  judeţean,  la  derularea  activităţilor  specifice  rezultate din angajamentele internaţionale ale României în domeniul protecţiei mediului;

colaborează cu agenţii internaţionale similare şi desfăşoară acţiuni de cooperare internaţională, în baza mandatului Preşedintelui ANPM;

participă la programe şi proiecte internaţionale, în baza mandatului Preşedintelui ANPM;

participă la instruirile organizate de către ANPM sau de alte instituţii abilitate;

răspunde, în limita competenţei, la sesizări primite de la persoane fizice şi juridice şi asigură suportul tehnic la soluţionările notificărilor primite de către APM şi ANPM,   din partea altor autorităţi publice centrale, Administraţia Prezidenţială, Parlament;

 înregistrează intrările  şi ieşirile  în Registrul Serviciului Monitorizare  şi Laboratoare  şi distribuie documentaţia conform rezoluţiei  şefului de Serviciu;

asigură furnizarea datelor şi informaţiilor necesare realizării informării publicului  cu privire la calitatea mediului, potrivit reglementărilor legale în vigoare;

susţine şi se implică în iniţiativele societăţii civile în domeniul protecţiei mediului;

implementează legislaţia specifică din domeniul protecţiei mediului;

contribuie la planificarea anuală a cantităţii şi frecvenţei prelevării de probe şi a analizelor efectuate de laboratorul APM;

se ocupa de punerea în funcţiune a aparaturii de laborator, urmareşte funcţionarea raţională a acesteia şi face propuneri privind dotarea laboratoarelor;

face propuneri privind dotarea cu aparatura în cadrul laboratorului, privind necesarul de reactivi şi service ;

participa la acţiunea de intercalibrare şi acreditare a laboratorului;

se ocupa în mod special de funcţionarea echipamentelor pentru analiza deşeurilor; efectueaza analize de deşeuri şi zone contaminate pentru factorii de mediu : aer, apă, sol;

trasează curbele de etalonare necesare analizelor şi le verifică periodic;

desfaşoară programe de prelevare şi analiză adiţionale cu scopul de a fundamenta studii sau proiecte de mediu iniţiate de APM;

implementează legislaţia specifică din domeniul protecţiei mediului;

asigură suportul tehnic la soluţionările notificărilor, primite din teritoriu, de la ANPM, din partea altor autorităţi publice centrale, Administraţia Prezidenţială, Parlament în domeniul său de activitate;

răspunde, în limita competenţei,la sesizările din teritoriu transmise de ANPM;

pune la dispoziţia autorităţilor teritoriale pentru sănătate, agricultură şi alimentaţie, lucrări publice, administraţiei publice locale, informaţiile necesare în activitatea de elaborare şi punere în aplicare a strategiilor sectoriale legate de calitatea mediului;

organizează şi derulează activităţi de educaţie în domeniul protecţiei mediului şi dezvoltării durabile şi susţine iniţiativele societăţii civile în aceste domenii;

participă la transmiterea de date şi rapoarte solicitate de către ANPM;

participă la colectarea şi analiza datelor din teritoriu, la nivel judeţean, în vederea fundamentării strategiilor şi programelor regionale;

realizează/revizuieşte/actualizează pentru activităţile specifice: procedurile, bazele de date şi rapoartele necesare pentru implementarea controlului managerial intern în cadrul agenţiei;

duce la indeplinire sarcinile specifice comisiilor în care este desemnat prin deciziile Directorului Executiv;

cunoaşte, aplică, respectă prevederile legale ce reglementează activitatea specifică;

organizează şi operează monitorizarea integrată a factorilor de mediu din judeţ, din punct de vedere al poluării rezultate din gestionarea deşeurilor;

răspunde cu promtitudine solicitărilor şefului serviciului îndeplinind sarcinile trasate de acesta;

respectă drepturile şi obligaţiile conform legislaţiei funcţionarilor publici;

respectă prevederile ROF şi ROI;

respectă Regulamentul APM privind acţionarea în caz de accidente/incidente ecologice, poluări accidentale;

răspunde de cunoaşterea şi respectarea normelor de PM şi PSI.

îndeplineşte şi alte atribuţii în domeniu stabilite de către conducerea unităţii.


Bibliografie şi tematică:

1. Constituţia României, republicată cu tematica - Titlul II - Drepturile, libertățile și îndatoririle fundamentale;

2. Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare cu tematica Titlul I-Dispoziţii generale şi Titlul II - Statutul funcţionarilor publici ale părţii a VI-a;

3. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare cu tematica Capitolul I - Principii şi definiţii;

4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare cu tematica Capitolul II - Egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii şi Capitolul IV - Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi în ceea ce priveşte participarea la luarea deciziei;

5. Hotărârea Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, cu modificările și completările ulterioare cu temetica integral.

6. Ordonanţa de Urgență a Guvernului nr. 195/2005 privind protecția mediului, cu modificările și completările ulterioare  cu temetica integral.

7. Hotărârea Guvernului nr. 188/2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate, cu modificările şi completările ulterioare cu temetica integral.

8. Ordinul ministrului apelor, pădurilor şi protecţiei mediului nr.756/1997 pentru aprobarea Reglementării privind evaluarea poluării mediului, cu modificările şi completările ulterioare cu temetica integral.

9. Ordinul ministrului sănătăţii nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţie cu modificările şi completările ulterioare cu temetica integral.

10. Ordonanţa de Urgență a Guvernului nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare cu temetica integral.

11. Legea nr. 17/2023 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor cu temetica integral.

12. Ordinul ministrului mediului şi gospodăririi apelor  nr. 161/2006 pentru aprobarea Normativului privind clasificarea calităţii apelor de suprafaţă în vederea stabilirii stării ecologice a corpurilor de apă cu temetica integral.

13. Decizia 2000/532 a Comisiei Europene, de înlocuire a Deciziei 94/3/CE de stabilire a unei liste de deşeuri în temeiul articolului 1 litera (a) din Directiva 75/442/CEE ( Comunitatea Economică Europeană ) a Consiliului privind deşeurile şi a Directivei 94/904/CE a Consiliului de stabilire a unei liste de deşeuri periculoase în temeiul articolului 1 alineatul (4) din Directiva 91/689/CEE a Consiliului privind deşeurile periculoase cu tematica integral.

14. Ordinul ministrul mediului şi gospodăririi apelor nr. 95/2005 privind stabilirea criteriilor de acceptare şi procedurilor preliminare de acceptare a deşeurilor la depozitare şi lista naţională de deşeuri acceptate în fiecare clasă de depozit de deşeuri, cu modificările şi completările ulterioare cu temetica integral.
 

Pentru toate actele normative mai sus menționate în cadrul Bibilografiei și tematicii, forma valabilă se considera aceea având toate modificările și completările ulterioare, până la ziua publicării anunțului.
 

 

 

Anunt concurs/ 02.05.2023

                      Formular de inscriere concurs/ 02.05.2023