25 ianuarie - 15 februarie 2011, Campanie de informare dedicata Zilei Mondiale a Zonelor Umede
"Paduri pentru ape si zone umede"
Tema sub care s-au organizat anul acesta activităţile în cadrul Zilei Mondiale a Zonelor Umede: „Zone Umede şi Păduri” a fost aleasă pentru că 2011 a fost identificat ca Anul Internaţional al Pădurilor şi pentru că s-a celebrat a 40-a aniversare a Convenţiei Ramsar. Sloganul: “Păduri pentru ape şi zone umede” atrage atenţia asupra multiplelor beneficii pe care le oferă pădurile oamenilor: apă, hrană, bunuri, recreere etc. Protejarea şi conservarea pădurilor, ca rezultanta implicării tuturor „beneficiarilor” resurselor acestor zone cât şi a tuturor factorilor responsabili care au „obligaţii” faţă de acestea, ar putea oferi un raspuns la problemele de mediu cu care se confruntă astăzi omenirea.
În perioada 25 ianuarie - 15 februarie 2011 ARPM Bacău şi Peace Corps România, prin voluntarul Megan Hopper, a desfăşurat următoarele acţiuni dedicate acestei zile, după cum urmează:
1. O serie de seminarii, susţinute de reprezentantul ARPM în care au fost prezentate materiale informaţionale şi dezbătute aspecte la temă;
2. Activităţile: „Reţeaua trofică” şi „Cum ajută zonele umede la epurarea apelor”, susţinute de voluntarul american Peace Corps România Megan HOPPER.
Calendarul acţiunilor:
25 ianuarie ora 12 – Şcoala G. M. Cancicov Bacău, la ora 14 – Palatul Copiilor Bacău
26 ianuarie ora 13 - Colegiul M. Eminescu Bacău
27 ianuarie ora 12 – Şcoala I. Creangă Bacău
7 februarie ora 11 – Colegiul Ştefan cel Mare Bacău, la ora 13 – Liceul Sportiv Bacău
8 februarie ora 12 – Şcoala N. Iorga Bacău
9 februarie ora 12 – Şcoala Traian
10 februarie ora 12.30 - Colegiul H. Coandă Bacău
11 februarie ora 12 – Şcoala Al. I. Cuza Bacău
15 februarie ora 13 – Colegiul Economic I. Ghica Bacău
Toate cele 11 acţiuni ale campaniei s-au bucurat de o buna prezenţă (cca. 430 elevi şi 28 cadre didactice), iar elevii au făcut dovada cunoaşterii zonelor umede din judeţ şi nu numai, a importanţei acestora şi a complexităţii biodiversităţii din aceste areale. Din activităţile practice elevii au învăţat: cum asigură zonele umede fenomenul de epurare naturală a poluanţilor care ajung în apă, precum şi modul de funcţionare al unei reţele trofice dintr-o zonă umedă şi cât de importantă este păstrarea echilibrului ecosistemelor din aceste zone.
În toate materialele prezentate s-a evidenţiat necesitatea utilizării raţionale a resurselor oferite de zonele umede, pentru ca generaţiile viitoare să se poată bucura din plin de beneficiile oferite de acestea. Numai prin protejarea patrimoniului natural şi prin realizarea unui management adecvat al zonelor umede se vor crea premisele pentru o dezvoltare economică durabilă şi pentru menţinerea sănătăţii planetei noastre.
Scoala GM Cancicov Bacau Palatul Copiilor Bacau Colegiul M Eminescu Bacau
Scoala I Creanga Bacau Colegiul Stefan cel Mare Bacau Liceul Sportiv Bacau
Scoala N Iorga Bacau Colegiul H Coanda Bacau Colegiul I Ghica Bacau