Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE „Intocmire studiu de fezabilitate pentru Reabilitare si extindere retele de alimentare cu apa in cartier Baciu”

 

                       

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr. număr din 10.2017

....

 

 

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de PRIMARIA MUNICIPIULUI SACELE, cu sediul în Str. P-ta Libertatii, Nr. 17, Săcele , Judetul Braşov, ...., înregistrată la APM Brasov cu nr. 16834/18.10.2017,  în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

şi ca urmare a completarilor depuse la dosar sub nr. 16954/19.10.2017 si nr. 17323/30.10.2017 (solicitare electronica cu nr.1404/05.10.2017)

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei/şedinţelor Comisiei de Analiză Tehnică din data de 20.10.2017 că proiectul „Intocmire studiu de fezabilitate pentru Reabilitare si extindere retele de alimentare cu apa in cartier Baciu” propus a fi amplasat în jud.Brasov, mun.Sacele, str.P-ta Libertatii, cu finantare prin PNDL, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.  

    Justificarea prezentei decizii:

 I.Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:   

a) proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, Anexa nr.2, la pct. 13, alin a) Orice modificări sau extinderi, altele decât cele prevăzute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevăzute în anexa nr. 1 sau în prezenta anexă, deja autorizate, executate sau în curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;

            b) titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;

            c) lipsa observatiilor din partea publicului interesat;

d) in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

1. Caracteristicile proiectului:

a) marimea proiectului : prin proiect se propune reabilitarea si extinderea sistemului de alimentare cu apa in cartierul Baciu din jud.Brasov, mun.Sacele, pe strazile: Canalului, A.I.Cuza, Dealului, Caraiman, Brazilor, Valcele, Horea, Crisan, Closca, De Mijloc, Verii si Izvoarelor.

Situatia existenta:

Reteaua de distributie apa potabila in cartierul Baciu este degradata si subdimensionata, cu problem majore in exploatare datorita gradului ridicat de uzura. In cartierul Baciu nu exista sistem centralizat de canalizare ape uzate menajere, realizarea infrastructurii de apa uzata fiind cuprinsa in programul de dezvoltare POIM 2014-2020, de catre operatorul regional  Compania Apa Brasov SA.

Situatia propusa:

Lucrarile de alimentare cu apa propuse in cadrul proiectului sunt urmatoarele:

  • realizarea de retele publice de distributie apa potabila din conducte cu diametrele De 110 mm, De 125 mm, pe strazi care nu detin retele publice de alimentare cu apa potabila sau a caror retea este invechita si prezinta defecte si problem in utilizare ( inclusive bransamente la toate imobilele);
  • bransamente de apa potabila cu diametrul De 32 mm pana la caminul de bransament sau pana la limita de proprietate, echipate cu puncte de masura (contor) aferente;
  • montare hidranti supraterani;
  • desfacerea sistemului rutier existent afectat de construirea retelelor publice de alimentare cu apa si a accesorilor acestora.

Lucrarile de organizare de santier:

  • organizarea de santier va consta in amplasarea toalete ecologice si containere pentru colectarea selectiva a deseurilor rezultate de pe santier si platforme pentru materiale;
  • organizarea de șantier va fi dotată și cu europubele pentru depozitarea deșeurilor rezultate în urma lucrărilor de execuție.

Lucrările de refacere a amplasamentului în zona afectată de execuţia investiţiei: după finalizarea proiectului , terenul afectat de lucrari va fi adus la starea initiala. Vor fi îndepărtate deșeurile depozitate în urma executării lucrărilor prevazute prin proiect.

b) cumularea cu alte proiecte – la momentul verificarii amplasamentului nu erau in derulare alte proiecte;

            c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul.

d) productia de deseuri – materialul rezultat în perioada de realizare  a proiectului, deseurile menajere si de ambalaje vor fi colectate, pe categorii, vor fi preluate de catre societati autorizate si transportate pentru eliminare sau valorificare;

            e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort

- pe perioada derularii lucrarilor: emisiile sunt generate de utilajele de executie/transport; substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011, iar nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017 si Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei;

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate – lucrarile propuse prin proiect vor fi asigurate cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

2. Localizarea proiectelor:

2.1. utilizarea existenta a terenului  - conform cu  C.U. nr. 429 din 31.08.2017 emis de Primaria Sacele, terenul are folosinta actuala de „strazi si spatiu verde aferent” si este amplasat  intr-o zona cu destinatia de „domeniu public”.

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

d) parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. – nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite - nu este cazul

h) ariile dens populate – domeniul public;

i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica – nu este cazul;

3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate – nu este cazul ;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – impact redus;

d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor  propuse prin proiect ;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

  1. proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;

            Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  4. Deseurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilitati de eliminare/valorificare cu societati autorizate; vor fi evacuate ritmic.
  5. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor) , reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate.
  6. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:

   - utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;

   - pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;

   -  minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);

   - se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;

   - curatarea/spalarea  rotilor vehiculelor care ies de pe santier;

  1.  Oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  2.  Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de    poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  3. Raspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc., revine în totalitate titularului de proiect.
  4. Se vor respecta conditiile din Avizul de Gospodarire a Apelor nr. 232 din 11.10.2017, respectiv: beneficiarul va solicita si obtine avizul de gospodarire a apelor la faza DTAC, in conformitate cu prevederile Ordinului 799 din 2012, avand in vedere ca avizul de gospodarire a apelor pentru situatie exceptionala este valabil numai pentru finantarea si promovarea investitiei conform Ordinului ministrului mediului si gospodaririi apelor nr. 662/2006, art. 7, si nu poate fi folosit pentru obtinerea autorizatiei de constructie;
  5.   Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  6.    Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

            Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procesului de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

Prezenta decizie de incadrare se emite in vederea promovarii si finantarii lucrarilor prevazute prin proiect;

Titularul va solicita si obtine revizuirea Deciziei etapei de incadrare, dupa stabilirea solutiilor tehnice de realizare a proiectului, aprobate prin actul de reglementare emis de SGA Brasov si inainte de obtinerea aproparii de dezvoltare (autorizatia de construire), in situatia modificarii acestuia si/sau a conditiilor impuse prin actul de reglementare emis de SGA Brasov.

Conform prevederilor ordinului mmp 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              

   

    Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

    

DIRECTOR EXECUTIV,

       Sorin HORNOIU                                                                                   

                                                                                                                 SERVICIUL A.A.A,  

                                                                                                    Alexandrina VASILE

 

 

 

 

 

             INTOCMIT:

consilier Costel BUCATARU