Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE SC FLAVUS INVESTITII SRL

Ministerul Mediului

Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului

Agenţia pentru Protecţia Mediului Brașov

 

 

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

-PROIECT -

 

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de SC FLAVUS INVESTITII SRL cu sediul in jud. Brasov, mun. Brasov, str. Turnului, nr. 5, pentru proiectul „Extindere retea de canalizare pluviala”, propus a fi amplasat în jud. Brasov, mun. Brasov, str. Henri Coanda, f.n., înregistrată la APM Brasov cu nr. 11602 din 18.07.2017, cu nr. electronic 832 din 12.07.2017 si completata cu nr. 14443 din 08.09.2017, în baza:

               - Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului

               - Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei salbatice, cu modificările şi completările ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

 autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 18.09.2017, că proiectul „Extindere retea de canalizare pluviala”, propus a fi amplasat în jud. Brasov, mun. Brasov, str. Henri Coanda, f.n (certificat de urbanism nr. nr. 1214 din 12.06.2017 emis de Primaria Municipiului Brasov), nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

a) proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului in Anexa 2, pct.10, lit. b) proiecte de dezvoltare urbană..., coroborat cu pct.13, lit. a) orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct.22 din anexa nr.1, ale proiectelor prevazute in anexa nr.1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;                

b)  titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;

c) in lipsa comentariilor motivate din partea publicului;

d)  in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea un impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

           1.  Caracteristicile proiectului

           a) Marimea proiectului: prin proiect se

 propune extinderea colectorului existent de canalizare pluviala Dn 500 situat pe Str. Henri Coanda, pana in capatul de Nord-Est al strazii Henri Coanda.

Extinderea colectorului de canalizare pluviala de pe Str. Henri Coanda se va realiza cu o conducta avand diametrul Dn 1000 de la intersectia Str. Henri Coanda cu Str. Tudor Arghezi catre zona de Nord-Est pe o lungime totala de 595 m. Pentru noul tronson de canalizare pluviala avand o lunigime de 595 m s-a ales diametrul Dn 1000, pentru a deservii ca rezervor tampon in situatia unor ploi maxime pe aceasta zona.

Pe noul tronson de canalizare pluviala s-au prevăzut 12 cămine de vizitare prefabricate din beton Dn 1200 mm cu adâncimile variabile descrescător din amonte spre aval, amplasate la distanțe cuprinse între 18 și 55 m.

Portiunea colectorului de canalizare pluviala nou proiectata va avea o panta de min.0,43 %.

Noul colector de canalizare pluviala va prelua debitele de apa pluviale provenite de pe terasele constructiilor, spatiile exterioare inierbate si spatiile exterioare circulabile conform breviarului de calcul anexat, respectiv debitele de ape pluviale ce vor proveni de pe parcarile exterioare (autoturisme), sunt luate in calcul ca si debite dar momentan nu s-au prevazut separatoare de hidrocarburi deoarece zona studiata este la inceputul dezvoltarii, astfel incat la proiectele oricarei constructii noi se vor prevedea separatoare de hidrocarburi pentru fiecare imobil cu parcare.

Caminele sunt prevăzute cu rame şi capace din fontă, carosabilă.

Traseul  reţelei de canalizare  va fi  paralel cu instalaţiile subterane existente.

Portiunea colectorului de canalizare menajera deviat se va poza pe un strat de nisip de 15 cm. grosime, şi va fi acoperit tot cu un strat de 15 cm grosime.

Executarea terasamentelor a fost prevăzută a fi executată cu săpătura manuală şi săpătură mecanizată în şanţ cu pereţi verticali sprijiniţi.

            După execuţia lucrărilor de racordare, suprafeţele din carosabil, rigolele afectate, zonele verzi, se readuc la starea iniţială.

Execuţia lucrări se va face în şanţuri deschise. Pentru  a  evita  apariţia  accidentelor  de  muncă, execuţia  săpăturii  se  va  face  cu sprijiniri ale malurilor.

Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor se va realiza semnalizarea  rutieră temporară propriuzisă pe timp de zi și noapte prin indicatoare caracteristice.

Lucrările de decopertare şi săpătură se vor realiza sub protecţia unor balize cu două feţe şi lămpi cu lumină galbenă intermitentă sau în cascadă și se vor proteja cu gard de protecție pentru accesul persoanelor neautorizate.

In zona amplasamentului studiat exista retele centralizate de alimentare cu apa potabila, de canalizare ape uzate menajere si pluviale, administrate de SC FLAVUS INVESTITII SRL.

Apele pluviale colectate sunt trecute printr-un separator de  nisip si hidrocarburi petroliere existent, dimensionat pentru un debit Q = 120 l/s si descarcate in colectorul ovoid din beton cu L = 1,1 km, care descarca apele pluviale in paraul Timis. Pentru epurarea debitului suplimentar de ape pluviale ce vor proveni de pe zonele carosabile aferente extinderii, se prevede montarea unui separator de nisip si hidrocarburi petroliere dimensionat pentru un debit de Q = 365 l/s.

          Organizarea de santier

           Lucrările de organizare de şantier constau din amenajări minime, care să asigure spaţiul necesar pentru depozitarea materialelor şi al sculelor pentru o durată foarte scurtă. Pe şantier se vor asigura condiţii pentru necesităţile igienice.

b) cumularea cu alte proiecte –  construire imobile. Prin proiect sunt luate in calcul debite pentru preluarea apelor pluviale provenite de la imobilele ce vor fi construire in zona, dar momentan nu s-au prevazut separatoare de hidrocarburi deoarece zona studiata este la inceputul dezvoltarii, astfel incat la proiectele oricarei constructii noi se vor prevedea separatoare de hidrocarburi pentru fiecare imobil cu parcare;

c) utilizarea resurselor naturale nu este cazul;

d) productia de deseuri – deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate;

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort

AER: pe perioada derularii lucrarilor, emisiile sunt generate de utilajele de executie/transport;

APA: pH: 6,5-8,5 upH; reziduu filtrabil la 105°C: 1000 mg/l; materii totale in suspensie: 35 mg/l; CBO5: 25 mg/l; CCOCr: 40 mg/l; substante extractibile cu solventi organici: 10 mg/l.

Punctul de prelevare probe se va situa pe canalul de evacuare, amonte de descarcarea in paraul Timis, mal stang, la cca. 5 m amonte de podul de pe DJ 103 Brasov-Sanpetru.

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate: nu este cazul.

2. Localizarea proiectelor: in intravilanul municipiului Brasov

2.1. utilizarea existenta a terenului: domeniul public si teren privat (C.U. nr. 1214 din 12.06.2017 emis de Primaria Municipiului Brasov);

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite nu este cazul;

      d) parcurile si rezervatiile naturalenu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc.nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite nu este cazul;

h) ariile dens populate:  proiectul se realizeaza intr-o zona populata;

            i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica nu este cazul

3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectatenu este cazul;

b) natura transfrontiera a impactuluinu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactuluiimpact redus;

d) probabilitatea impactuluiredusa, doar pe perioada executarii lucrarilor de construire/amenajare;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactuluidurata scurta.

 

   II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele: proiectul propus nu intra sub incidenta OUG 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor natural, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
  2. pe tot parcursul derulării lucrărilor de execuţie se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. deşeurile rezultate la faza de construire vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces;
  4. se vor respecta prevederile Legii 211/2011 privind regimul deseurilor, actualizata, cu completarile si modificarile ulterioare;
  5. se vor respecta prevederile HG 235/2007 privind gestionarea uleiurilor uzate;
  6. se vor respecta prevederile HG 1132/2008, actualizata, privind regimul bateriilor şi acumulatorilor şi al deşeurilor de baterii şi acumulatori;
  7. se vor respecta prevederile Hotararii nr. 1756 din 06.12.2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizarii in exteriorul cladirilor;
  8. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra incadra in valorile limita pentru emisii stabilite de Ord. nr. 462/1993 al MAPM, coroborat cu Legea 104/2011.
  9.  Nivelul maxim al zgomotului produs, se va incadra in limitele impuse de SR 10009/2017 si  OMS  119/2014.
  10. se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate;
  11. se va asigura salubrizarea zonei şi menţinerea curaţeniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizării construcţiilor;
  12. se vor lua toate masurile de minimizare a producerii emisiilor de pulberi din activitatea de constructii  printr-o organizare judicioasa a santierului (bariere in jurul zonei de activitati cu praf), controlul traficului (oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate în staţionare, amenajarea traseelor din şantier si umezirea drumurilor, spalarea rotilor la plecarea din santier), utilizarea apei pentru a incorpora praful;
  13.  se va respecta programul de lucru impus de primarie in concordanta cu programul de odihna a locuitorilor din zona in conformitate cu Legea nr.61/1991 privind linistea publica, cu modificarile aduse prin Legea 2/2000 privind sanctionarea faptelor de incalcare a unor norme de convietuire sociala, a ordinii si linistii publice,  pe toata perioada de executie a lucrarilor de construire
  14. se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant.
  15. in conformitate cu prevederile OUG nr. 195/2005 privind Protectia Mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 15 alin (2) lit a), aveti obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actului de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii acestuia, înainte de realizarea modificării;
  16. în cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;
  17. Conform art. 21, alin.(4) din OUG 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului activitatii”
  18. Se vor respecta conditiile din Avizul de gospodarire a apelor nr. 180 din  30.08.2017 emis de SGA Brasov, respectiv:
  • se interzice depozitarea si/sau aruncarea deseurilor de orice fel pe malurile cursurilor de apa sau in albiile acestora;
  • la terminarea lucrarilor de investitii se vor dezafecta si reda folosintei initiale terenurile ocupate cu drumurile de acces si platformele de lucru;
  • Materialul solid rezultat în urma lucrãrilor pregãtitoare va fi adunat şi depozitat în afara zonei de lucru, fãrã a afecta amplasamentul altor lucrãri ce urmeazã a se executa în zonã şi scurgerea liberã a apelor de suprafaţã.
  • execuţia lucrãrilor avizate nu va pune în pericol lucrãrile existente în albie şi malurile cursului de apã, precum şi execuţia altor lucrãri hidrotehnice necesare în viitor.
  • se interzice amplasarea cãminelor de vizitare în zona de protecţie a Canalului Timis.

       Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea etapelor procedurii de evaluare adecvata.

            Proiectul este valabil pe toata perioada de derulare a investitiei.

La finalizarea investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

Conform prevederilor ordinului mmp 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

           Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

     Sorin HORNOIU                                                               

                                                                                                  SEF SERVICIU A.A.A.,

                                                                                           Alexandrina VASILE

 

 

INTOCMIT : Consilier Codruta SAUCA