Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE SC LEONRO SRL

DECIZIA  ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr.                    / I din      2016

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de  SC LEONRO SRLprin CHICHERNEA LEONTE cu sediul in Mun. Brasov, str. Mihail Kogalniceanu, nr. 15, bl. C4, et. M2, ap.4, pentru proiectul “Obtinere A.C. pentru Finalizare fatada spre Piata Civica si fatadele laterale la Galeria Comerciala pe axele X0-X15, Y3-Y7, in baza avizului Comisiei Tehnice de Amenajarea Teritoriului si Urbanism din 19.08.2014 pentru varianta de fatada ( conform adresei nr. 6511/2014).Compartimentare interioara pentru amenajrea spatiilor.”, propus a se realiza in Mun. Brasov, str. Mihail Kogalniceanu, nr. 15, Galerie Comerciala Centru Civic, înregistrată la APM Brasov cu nr.13331 din 25.08.2016 si electronic nr.1163/23.08.2016 si completari  ulterioare ,  în baza

 Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului

O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei salbatice, cu modificările şi completările ulterioare,

           Autoritatea competentă pentru protecţia mediului Brasov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei CAT din data de 14.11.2016 că pentru proiectul   de “Obtinere A.C. pentru Finalizare fatada spre Piata Civica si fatadele laterale la Galeria Comerciala pe axele X0-X15, Y3-Y7, in baza avizului Comisiei Tehnice de Amenajarea Teritoriului si Urbanism din 19.08.2014 pentru varianta de fatada ( conform adresei nr. 6511/2014).Compartimentare interioara pentru amenajrea spatiilor.”, propus a se realiza in Mun. Brasov, str. Mihail Kogalniceanu, nr. 15, Galerie Comerciala Centru Civic ( CU nr. 2692 din 24.08.2016 emis de Primaria Municipiul Brasov) , nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare, în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

-proiectul se încadrează în prevederile H.G. nr. 445/2009, Anexa nr.2, la   pct.  13 a) orice modificari sau extinderi, ale proiectelor  executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;

 -titularul  si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web emiterea deciziei etapei de incadrare, nu au fost inregistrate observatii din partea publicului;

-in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea un impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

 

1. Caracteristicile proiectului:

a)marimea proiectului

  1. Situaţia existenta

Construcţiile Galeriilor Comerciale din Centrul Civic al Municipiului Braşov s-au executat in baza proiectului nr. 28022 din 1992 elaborat de S.C. PROIECT S.A. Construcţiile au fost complectate si modificate ulterior pe baza unor proiecte realizate in conformitate cu necesităţile funcţionale solicitate de beneficiarii spatiilor respective.

Lucrările de execuţie ale Galeriilor Comerciale au inceput in anii 1992-1993 si au continuat pana in prezent. In zona cuprinsa intre axele X0-X15 SI Y3-Y7 situaţia existenta este următoarea:

  • structura compartimentări funcţionale si racorduri la instalaţiile interioare executate si finalizate la parter, mezanin I si mezanin II, iar spatiile realizate sunt parţial utilizate de către beneficiari si ceilalţi proprietari;
  • toate spatiile comune sunt funcţionale si racordate Ia reţelele de instalaţii interioare si deservesc toate spatiile comerciale interioare adiacente;
  • exista o singura circulaţie interioara pe verticala (scara) dimensionata in conformitate cu funcţiunile iniţiale
  • structura de rezistenta a mezaninului III este patial realizata ( stâlpii din b.a ); este executata si zidăria din BCA a închiderilor perimetrale la mezaninul III;
  • este realizata si funcţionala scara interioara si casa scării inclusiv la mezaninul III.
  • spatiile mezaninului II sunt funcţionale si utilizate de beneficiar S.C. LEONRO S.R.L. pentru alimentaţie publica - un restaurant cu doua saloane independente, holuri, garderobe,grupuri sanitare oficii si baruri separate deservite de o bucătărie si spatii anexa comune.

In baza proiectului nr.014/2006 elaborat de SC LIMAGE SRL, s-a executat perimetral adiacent faţadei nord-estice o structura metalica tip trafor ancorata de structura clădirii in care sunt amenajate balcoane la toate nivelurile.

  1. Situaţia propusa

Prezentul proiect tratează lucrările de arhitectura si rezistenta pentru construire a mezaninului III si a mezaninului partial IV pentru portiunea de construcţii cuprinse intre axele X0-X15 SI Y3-Y7. Modificările si complectatile in cadrul structurii de rezistenta, închideri perimetrale, compartimentări interioare si structurări funcţionale a spatiilor rezultate sunt specificate si cuprinse in comanda beneficiarului anexata prezentului proiect.

Proiectul este structurat in doua etape prima cuprinzând structura de rezistenta si închiderile perimetrale ale celor doua nivele.

Pentru evacuarea in caz de incendiu si buna funcţionare a spatiilor existente si a celor noi propuse, se vor executa doua scări, doua ascensoare pentru persoane si un ascensor de marfa, amplasate exterior in doua structuri in cadre b.a. proprii pe faţada nord-estica.

In etapa a doua de proiectare si execuţie sunt prevăzute pentru parter, mezaninul III si mezaninul partial IV, lucrările de compartimentări interioare pentru amenajarea, funcţionarea spatiilor interioare si dotarea si racordul la reţelele de instalaţii interioare existente. La parter si mezaninul III este propus a se realiza cate un restaurant compus din doua saloane de tip clasic deservite de un bloc alimentar comun. Organizarea funcţionala:

  1. Spatii destinate publicului:

 

Parter:

Salon restaurant 1 ;Capacitate 120 locuri,......         Au = 300,0 mp

Foier 1.........................................................................       Au= 50,2mp

Grup sanitar bărbaţi 1..................................................... Au= 14.0mp

Grup sanitar femei 1....................................................... Au= 11.5 mp

Garderoba+depozit garderoba 1...........................         Au= 8.3mp

Salon restaurant 2 ;Capacitate 150 locuri,......         Au = 350,0 mp

Foier 1.........................................................................       Au= 50,2mp

Grup sanitar bărbaţi 1..................................................... Au= 14.0mp

Grup sanitar femei 1....................................................... Au= 13.5 mp

Garderoba+depozit garderoba 1................................... Au= 8.3mp

 

Mezanin III

Salon restaurant 1 ;Capacitate 200 locuri,......         Au = 405,0 mp

Foier 1.........................................................................       Au= 60,2mp

Grup sanitar bărbaţi 1..................................................... Au= 16.0mp

Grup sanitar femei 1....................................................... Au= 15.5 mp

Garderoba+depozit garderoba l.................................... Au= 10.3mp

Salon restaurant 2;Capacitate 300 locuri,.........       Au = 486,0 mp

Foier 2.........................................................................       Au= 60,2 mp

Grup sanitar bărbaţi 2..................................................... Au= 16.0mp

Grup sanitar femei 2....................................................... Au= 15.5 mp

Garderoba 2................... ,.........................................         Au= 12.3 mp

Depozit garderoba........................................................... Au=   4.4 mp

Birou manager...........................................................       Au=   6.8 mp

Grup sanitar Birou manager.......................................... Au=   4.2 mp

 

B)        Spatii bloc alimentar comun

Bar de zi + depozit salon restaurant 1.......................... Au=      3,7mp

Oficiu salon restaurant 1................................................ Au=      9,2mp

Spălător vesela salon restaurant 1........................        Au=       l,8mp

Bar de zi+depozit salon restaurant 2.....................        Au=  10,3 mp

Oficiu salon restaurant2..........................................        Au=     7,5 mp

Spălător vesela salon restaurant 2........................        Au=       l,6mp

Bar de zi + depozit salon restaurant 3.......................... Au=      3,7mp

Oficiu salon restaurant 3................................................ Au=      9,2mp

Spălător vesela salon restaurant 3........................        Au=       l,8mp

Bucătărie rece ................................................................. Au=     7,5 mp

Bucătărie calda.........................................................        Au=  39,5 mp

Spalator oua..................................................................... Au=     3,6 mp

Preparări carne..........................................................       Au=      2,4mp

Preparări peste............................................................      Au=     2,4 mp

Preparări legume............................................................. Au=    5,3 mp

Spalator vase...............................................................      Au=     2,4 mp

 

  1. Spatii tehnice si servicii personal

Coridor aprovizionare, frigidere si lăzi frigorifice de zi...   Au = 30,6 mp

Vestiar si grup sanitar bărbaţi.....................................    Au=  5,3 mp

Vestiar si grup sanitar femei........................................    Au=  5,1 mp

Aprovizionarea restaurantului se va face cu un palan-macara cu nacela amplasat pe balconul metalic adiacentexistent

-  Accesul se face pe scara existenta amintita in capitolul II

La mezaninul IV este propus a se realiza spatii de birouri individuale si spatii de cazare 33 camere cu cate 2 locuri fiecare, cu spatii de recepţie si oficiu de etaj.

-  Pentru evacuarea in caz de incendiu si buna funcţionare a spatiilor existente si a celor noi propuse,
se vor executa doua scări, doua ascensoare pentru persoane si un ascensor de marfa, amplasate exterior in doua structuri in cadre b.a. proprii pe faţada nord-estica amplasate adiacent balconului pe structura metalica.

După execuţia celor doua case de scări si ascensoare, celelalte doua scări metalice deja executate cu

lăţimea de 1,30 m respectiv 1,60 m pentru evacuare in caz de urgenta de la mezanin II vor fi

dezafectate.

-  Toate uşile pe caile de acces si evacuare sunt usi batante in unul sau doua canate cu orientare a de
deschidere spre direcţia de evacuare si ieşire, cu gabarite libere de 0.90^-1,60 m

Pereţi exteriori si interiori din zidărie de cărămidă si BCA centuri din beton armat elementele structurale ale pereţilor si planseelor sunt amenajate cu panouri de pereţi si plafoane din gips-carton pe structura metalica.

Invelitorile vor fi tip terasa circulabila cu spatii amenajate tip gradina de acoperiş peste mezanin III si terasa cu luminatoare si structuri pentru panouri fotovoltaice si panouri încălzire solara, peste mezanin IV.

INDICI TEHNICO ECONOMICI

înălţimea de nivel mezanin III................. H m3 = 3.90 m

înălţimea libera mezanin III...................... HI m3 = 3.40 m

înălţimea de nivel mezanin IV................. H m3 = 3.00 m

înălţimea libera mezanin IV..................... HI m3 = 2.70 m

Suprafaţa construita a mezaninului III........................................ Ac m3     = 1798.70 mp

Suprafaţa construita a mezaninului IV...................................... Ac m4      =  918.50 mp

Suprafaţa construita a balconului mezaninului III........            Ac bm3     =   76.75 mp

Suprafaţa construita a scări + ascensoare la mezanin III...... Ac s+am3  =   96.65 mp

Suprafaţa construita a balconului mezaninului IV.................. Ac bm3     =   76.75 mp

Suprafaţa construita a scări + ascensoare la mezanin IV...... Ac s+am3  =   96.65 mp

La saloanele de restaurant, pentru evacuarea fumului si gazelor fierbinţi in caz de incendiu, la partea superioara a tamplariilor ferestrelor (hp = 2,10 m) sunt montate trape de fum acţionate electric si manual.

-FINISAJE:

- In saloanele de restaurant: Pardoseli de granit, perei de gips carton decoraţi cu linie luminoase din

plexiglas satinat, tencuieli decorative, oglinzi, aplicaţii de elemente decorative ORAC (profile

ornament, pilaştrii, ancadramente, etc). Tavane fixe din gips carton, prevzute Cu scafe luminoase

ornamentate de asemenea cu elemente ORAC (cornie, scafe,

brâuri, cupolete, etc). Corpurile de iluminat sunt specifice programului: aplice, plafoniere, lustre,

candelabre, spoturi, mituri luminoase mascate de scafe, etc. -

  • In .grupurile sanitare i bucătarii: Pardoseti de gresie,, tavane fixe din gips carton si zugrăveli lavabile.

casele scărilor noi propuse vor fi închide cu tâmplari metalice tip perete cortina cu geam

-    balustradele existente si cele noi executate vor fi realizate din structura inox hp = 1,00 m si Vpanouri de sticla duplex termorezistenta cu inaltimea h — 1.65 m (măsura psi pentru împiedicare W propagări focului intre etaje.

       -   toate termosistemele existente si propuse se vor executa cu termoizolatie din lanouri din vata minerala bazaltica tip Rockwood conform prevederilor normativului indicativ SC 0007- 2013,

Soluţii cadru privind reabilitarea termo-hidro-energetica a anvelopei clădirilor de locuit existente si normativul indicativ GP 123-2013 Ghid privind proiectarea si executarea lucrărilor de reabilitare termica a blocurilor de locuinţe.

 

Utilitati:

In mun. Brasov  exista retea centralizata de alimentarea cu apa potabila, alimentarea cu apa potabila facandu-se din aceasta conform Avizului eliberat de Comp.APA Brasov.

In mun. Brasov    exista retea centralizata de canalizare ape uzate menajere,  evacuarea apelor uzate de la pensiune facandu-se in aceasta conform Avizului eliberat de Comp.APA Brasov.

Instalatii de captare:  bransament din conducta PEHD, Dn 100 mm, PN6, care se va executa la reteaua locala de distributie a apei potabile.

Evacuarea apelor uzate  menajere: se vor colecta printr- o retea de canalizare, din conducta PVC –KG, cu Dn 160 mm, in lungime de 20 m, cu descarcare in reteaua stradala de canalizare. Apele uzate de la bucatarie, vor fi trecute printr-un separator de grasimi inainte de descarcarea lor in reteaua de canalizare ape uzate.

Apele pluviale: apele pluviale de pe acoperisul cladirii vor fi  colectate prin burlane, din PVC,  cu descarcare in reteaua pluviala.

Statii si instalatii de preepurare ape uzate :

Separator de grasimi, amplasat pe conducta de evacuare a apelor uzate provenite de la bucatarie, Q = 1,0 l/s, compartiment grasimi cu V =300 l.

 

Electricitatea va fi asigurata din retelele de medie tensiune din zona.

 

b) cumularea cu alte proiecte- nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul;

d) producţia de deşeuri – atat in faza de constructie, de functionare, deseurile menajere rezultate se vor colecta selectiv, pe categorii, in pubele separate si se vor preda firmelor specializate pe baza de contract;

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort-

. Protecţia calităţii apelor:

  • sursele de poluanţi pentru ape, locul de evacuare sau emisarul;

Singurele surse de poluanti pentru apa sunt apele uzate provenite de la bucatarie si grupurile sanitare. Pentru evacuarea apelor uzate de la bucatarie este prevazuta montarea unui separator de grasimi la sistemul local de canalizare.

- staţiile şi instalaţiile de epurare sau de preepurare a apelor uzate prevăzute separator de grasimi.

2. Protecţia aerului:

  • sursele de poluanţi pentru aer, poluanţi;

Sursele de poluanti pentru aer sunt centralele termice pe gaze naturale.

  • instalaţiile pentru reţinerea şi dispersia poluanţilor în atmosferă.

Centralele termice pe gaze naturale va fi prevazute cu cosuri de fum moderne si performante, la standarde europene in domeniu. La cele doua saloane de restaurant, pentru evacuarea fumului si gazelor fierbinţi in caz de incendiu, la parte superioara a tamplariilor ferestrelor (hp = 2,10 m) sunt montate trape de fum acţionate electric si manual.

3. Protecţia împotriva zgomotului şi vibraţiilor:

  • sursele de zgomot şi de vibraţii;

Investitiile propuse nu sunt sursa de zgomot si vibratii.

  • amenajările şi dotările pentru protecţia împotriva zgomotului şi vibraţiilor. - nu e cazul

4. Protecţia împotriva radiaţiilor:

  • sursele de radiaţii;

Investitiile propuse nu sunt sursa de radiatii

  • amenajările şi dotările pentru protecţia împotriva radiaţiilor. - nu e cazul

5. Protecţia solului şi a subsolului:

  • sursele de poluanţi pentru sol, subsol şi ape freatice;

Investitiile propuse nu sunt sursa de poluanti pentru sol, subsol si apre freatice

  • lucrările şi dotările pentru protecţia solului şi a subsolului. - nu e cazul

6. Protecţia ecosistemelor terestre şi acvatice:

  • identificarea arealelor sensibile ce pot fi afectate de proiect;

In zona nu se afla nici un areal sensibil ce poate fi afectat de proiect.

  • lucrările, dotările şi măsurile pentru protecţia biodiversităţii, monumentelor naturii şi ariilor protejate. – nu e cazul

7. Protecţia aşezărilor umane şi a altor obiective de interes public:

  • identificarea obiectivelor de interes public, distanţa faţă de aşezările umane, respectiv faţă de monumente istorice şi de arhitectură, alte zone asupra cărora există instituit un regim de restricţie,  zone de interes tradiţional etc.;

Amplasamentul este situat intr-o zona in care prevederile PUZ mentioneaza ca zona este exclusiva pentru constructia de birouri, banci, comert. Nu exista obiective istorice sau culturale in vecinatate, investitiile propuse neproducand nici un impact asupra patrimoniului istoric sau cultural local

  • lucrările, dotările şi măsurile pentru protecţia aşezărilor umane şi a obiectivelor protejate şi/sau de interes public. - nu e cazul

f) riscul de accident, ţinându-se seama în special de substantele şi de tehnologiile utilizate- nu e cazul;

 

2. Localizarea proiectului Amplasarea staţiei de sortare – spălare se realizeaza  pe un teren proprietate privata, inscris in CF nr.100570, com. Budila, nr. cad 100570, in suprafata de 17500 mp, conform contractului de inchiriere autentificat sub nr. 1838/12.11.2014 si Certificatului de Urbanism nr. 21/27.11.2015, emis de Primaria com. Budila.

Terenurile riverane perimetrului temporar de exploatare sunt ocupate dupa cum urmeaza:

  • in partea de est si vest a perimetrului se gasesc terenuri agricole private;
  • in partea de nord-est a perimetrului se gasesc terenuri virane, linia de cale ferata Brasov-Intorsura Buzaului la circa 500 m si cantonul CFR;

    2.1. utilizarea existenta a terenului- terenul unde se va realiza investitia are in prezent categoria de folosinta arabil-slab productiv;

    2.2. relativă abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea şi capacitatea regenerativa a acestora- proiectul  va utiliza resursele naturale din zona conform studiului preliminar;

    2.3. capacitatea de absorbţie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

    a) zonele umede- nu e cazul;

    b) zonele costiere- nu e cazul;

    c) zonele montane şi cele împădurite – nu este cazul;

    d) parcurile şi rezervaţiile naturale-nu este cazul;

    e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare: nu este cazul;

    f) zonele de protecţie specială, mai ales cele desemnate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi a faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin OUG 154/2008, sau zonele în care se efectuează determinări pentru includerea lor în zone clasificate de ordonanta de urgenta menţionată anterior, zonele desemnate prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare: nu este cazul;

     g) ariile în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depasite-nu e cazul;

     h) ariile dens populate- nu e cazul;

     i) peisajele cu semnificatie istorica, culturală şi arheologică- nu e cazul.

 

3. Caracteristicile impactului potenţial: se iau în considerare efectele semnificative posibile ale proiectelor, în raport cu criteriile stabilite la pct. 1 şi 2, cu accent deosebit pe:

    a) extinderea impactului: aria geografică şi numărul persoanelor afectate- nu e cazul;

    b) natura transfrontiera a impactului- nu e cazul;

    c) mărimea şi complexitatea impactului- impact  nesemnificativ;

    d) probabilitatea impactului- nu e cazul;

    e) durata, frecventa şi reversibilitatea impactului- nu e cazul;

 

II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:- nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

-respectarea legislaţiei de mediu în vigoare, a condiţiilor impuse de ceilalţi avizatori şi a proiectului înaintat spre avizare;

-deşeurile rezultate la faza de construire si functionare  vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; se va avea o deosebita atentie la manipularea carburantilor la alimentarea utilajelor.

-in conformitate cu prevederile OUG 164/2008 "Art. 15 alin(2) lit a - «  Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării »;

 

 Proiectul propus nu necesită parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si de evaluare adecvată.

            La finalizarea investitiei  din prezentul act , titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private .

             Solicintantul este obligat ca  la finalizarea investitiei sa solicite si obtina autorizatie de mediu, revizuirea celei existente, dupa caz.

           Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

Conform prevederilor Ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr.445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

    Sorin HORNOIU                                                               

                                                                                               SERVICIUL A.A.A.,  

                                                                                                Alexandrina VASILE

 

 

INTOCMIT: Consilier

Liliana BARBU