Back

Decizie incadrare APATA Asfaltare drum

 

 

 

 

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

 

Nr. 569 din  25.10.2017

 

Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresata de COMUNA  APATA cu sediul in Jud. Brasov, comuna Apata,  str.Principala, nr.57, înregistrată la APM Brasov cu nr.16361/11.10.2017 si electronic nr.1469/13.10.2017, completari sub nr. 16464 din 12.10.2017,  in baza

 Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului;

O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei salbatice, cu modificările şi completările ulterioare, aprobata cu Legea nr. 49/2011

           Autoritatea competentă pentru protecţia mediului Brasov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei CAT din data de 16.10.2017 că pentru proiectul, „ASFALTAREA DRUMURILOR DE INTERES LOCAL DIN COMUNA APATA, JUDETUL BRASOV”-faza D.A.L.I., propus a se realiza cu fonduri PNDL, in comuna Apata, jud. Brasov, intravilan,  (Certificat de Urbanism nr.286 din 29.08.2017 emis de Consiliul Judetean Brasov), nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

 

    Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

a) proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, Anexa 2 pct. 13 a) orice modificari sau extinderi, ale proiectelor  executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;

-titularul  si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare, nu au fost inregistrate sesizari.

-in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea un impact semnificativ asupra mediului:

1.Caracteristicile proiectului 

a) marimea proiectului – Prin proiect se propune modernizarea drumurilor de interes local din comuna APATA  cu lungimea de 8140 m.

Lucrarile se vor executa pe platforma existenta  a drumurilor de interes local aflate in intravilanul comunei.Suprafata ocupata de lucrari (cca. 78645 mp) apartine domeniului public al comunei Apata.

Modernizarea  acestor drumuri are ca scop:

  • îmbunatatirea accesibilitatii zonelor sau regiunilor periferice;
  • dezvoltarea locală prin modernizarea legăturilor directe de transport;
  • reducerea poluării mediului în zonă prin reducerea noxelor şi a zgomotului;
  • realizarea unui confort sporit pentru participanţii la trafic;
  • sporirea siguranţei circulaţiei şi reducerea numărului de accidente de circulaţie.

Drumurile de interes local care fac obiectul acestui proiect sunt: Strada Apaczai Csere Janos – L= 600 m, Strada Apaczai Csere Janos Ramura 1 – L=136 m, Strada Apaczai Csere Janos Ramura 2 – L=65 m, Strada Bartalis Janos – L=430 m, Strada Bartalis Janos Ramura 1 – L=133 m, Strada Bartalis Janos Ramura 2 – L=56 m, Strada Gării – L=435 m, Strada Gării Ramura 1 – L=135 m, Strada Gării Ramura 2 – L=346 m, Strada Gării Ramura 3 – L=140 m, Strada Gării Ramura 4 – L=138 m, Strada Gării Ramura 5 – L=149 m, Strada Lebedei – L=175 m, Strada Livezii – L=565 m, Strada Mare – L=740 m, Strada Morii – L=130 m, Strada Mihai Viteazu – L=1.195 m, Strada Mihai Viteazu Ramura – L=200 m, Strada Nouă – L=600 m, Strada Nouă Ramura – L=102 m, Strada Pădurii – L=335 m, Strada Școlii – L=230 m, Strada Stadionului – L=470 m, Strada Tokoze – L=330 m, Strada Unirii – L=305 m.

Lucrarile prevazute in proiect  sunt:

  • Modernizarea  strazilor : Apaczai Csere Janos(Ramura 1+2); Bartalis Janos( Ramura 1 +2),Gării (Ramura 1,2,3,4 si 5), Lebedei, Livezii, Mare, Morii, Mihai Viteazu,Nouă, Pădurii, Școlii, Stadionului, Tokoze si  Unirii;
  • Realizare podete  tubulare noi Φ 1000 mm,Φ 800 mm,Φ600 mm;
  • Realizare podete  dalate noi cu Lungime=5 m si latime=1 m;;
  • Reabilitare podete tubulare existente;
  • Reabilitare podete dalate existente;
  • Realizare pod nou pe strada Tokoze la km 0+305, peste pr. Valea Lunga, prin demolarea podului existent;
  • Realizare semnalizare orizontala si verticala prin montarea de  indicatoare rutiere;
  • Realizare de lucari de decolmatare in sectiunea podetelor, suprainaltari coronamente si refacerii timpane, reparatii cu mortare reoplastice, racordurilor cu terasamente (camere de cadere, aripi sau ziduri intoarse, pereu zidit din piatra bruta,etc.) ;
  • Realizarea santurilor si rigolelor din beton pentru colectarea si dirijarea apelor pluviale.

Descrierea lucrarilor prevazute in proiectul prezentat- faza D.A.L.i

Sisteme rutiere

S-au stabilit, conform categoriei de drum și a traficului estimat, solutiile de ranforsare a sistemului rutier existent.

Din punct de vedere al îmbrăcăminții rutiere se propune urmatoarea structură:

  • Strada Apaczai Csere Janos, strada Apaczai Csere Janos Ramura 1, strada Apaczai Csere Janos Ramura 2, strada Bartalis Janos, strada Bartalis Janos Ramura 1, strada Bartalis Janos Ramura 2, strada Gării km 0+110 – km 0+435, strada Gării Ramura 1, strada Gării Ramura 2, strada Gării Ramura 3, strada Gării Ramura 4, strada Gării Ramura 5, strada Lebedei, strada Livezii, strada Mare, strada Morii, strada Nouă, strada Nouă Ramura, strada Pădurii, strada Școlii, strada Stadionului, strada Unirii, astfel:

Parte carosabilă:

  • 4 cm strat de uzură BA16 AND 605-2013
  • 5 cm binder de criblură BAD20 - AND 605-2013
  • 15 cm strat din piatră spartă amestec optimal
  • 15 cm strat agregate naturale amestec optimal
  • 20 cm pamant stabilizat cu liant hidraulic rutier

Acostamente:

  • 24 cm piatră spartă

Trotuare:

  • 6-8 cm dale beton color mixt
  • 3 cm suport nisip
  • 10 cm fundatie balast
  • strada Gării km 0+000 – km 0+110

Parte carosabilă:

  • 4 cm strat de uzură BA16 AND 605-2013
  • 5 cm binder de criblură BAD20 - AND 605-2013
  • Structură rutieră existentă

Acostamente (casetă):

  • 24 cm piatră spartă
  • 15 cm strat agregate naturale amestec optimal
  • 20 cm pamant stabilizat cu liant hidraulic rutier

Trotuare:

  • 6-8 cm dale beton color mixt
  • 3 cm suport nisip
  • 10 cm fundatie balast
  • strada Tokoze, strada Mihai Viteazu, strada Mihai Viteazu Ramura

Parte carosabilă:

  • 4 cm strat de uzură BA16 AND 605-2013
  • 5 cm binder de criblură BAD20 - AND 605-2013
  • 15 cm strat din piatră spartă amestec optimal
  • 25 cm strat agregate naturale amestec optimal
  • 20 cm pamant stabilizat cu liant hidraulic rutier

Acostamente:

  • 24 cm piatră spartă

Trotuare:

  • 6-8 cm dale beton color mixt
  • 3 cm suport nisip
  • 10 cm fundatie balast

Traseul in plan

Se va păstra traseul existent al drumurilor, alcătuit din succesiuni de aliniamente și curbe amenajate conform STAS 863-85, eliminându-se porțiunile amenajate necorespunzător, care prezintă disconfort și nesiguranță pentru desfășurarea circulației.

Curbele s-au amenajat în functie de viteza de proiectare. Viteza minimă de proiectare s-a adoptat conform STAS 863-85 ca fiind 25 km/h.

Traseul în plan nu a suferit modificări semnificative, menținându-se pe amplasamentul existent cu mici dezaxări locale.

Profilul longitudinal

La proiectarea profilului longitudinal s-a tinut cont de profilul existent al terenului.       Pentru realizarea continuitătii traseului în profil longitudinal, circulatie comodă si vizibilitatea necesară, se introduc în punctele de schimbare a declivitătilor curbe circulare dispuse simetric fată de aceste puncte. Racordarea a două declivităti poate fi convexă sau concavă corespunzător formei de frângere a liniei roșii. Linia roșie trebuie corelată cu alura traseului în plan, urmărindu-se în general armonizarea ondulațiilor topografice, geotehnice, hidrologice, climatice ce caracterizează regiunea respectivă precum și a condițiilor economice.

Linia roşie proiectată respectă în general niveleta existentă, cu păstrarea pe căt posibil a cotelor la proprietăţile riverane. Această tratare se impune pentru asigurarea scurgerii apelor de pe platformă în zona drumului, fără a afecta proprietăţile riverane.

Profilul transversal tip

Profilul transversal proiectat are următoarele elemente geometrice:

  • latime platforma:
  • variabil 3,00 – 6,50 m + supralărgirile în curbe;
    • lăţime carosabil: 
  • variabil 3,00 – 5,50 m + supralărgirile în curbe;
    • acostamente:     
  • 2 x 0.50  m;
    • numarul benzilor carosabile:          - 1, 2;
    • panta transversală carosabil:          - 2,50 %;
    • panta transversala acostament:     - 4,00 %;

Terasamente

În cadrul lucrărilor de terasamente se vor face corecturi ale traseului în plan prin lărgirea amprizei până la atingerea dimensiunilor necesare, prin săpături în debleu pe partea dinspre versant și umpluturi în rambleu, se vor executa recalibrarea șanțurilor de scurgere prin săpături manuale executate la șablon sub forma trapezoidală cu peretii înclinati 2:3 dinspre partea carosabilă si 1:1 pe partea dinspre versant, finisarea taluzelor asigurând uniformitatea și liniaritatea acestuia și a inclinației de 1:1 la debleu și 2:3 pentru taluz în rambleu conform normativelor în vigoare și îmbrăcarea lor cu pământ vegetal. Patul drumului în cazul terasamentelor executate din pământuri necoezive sau în cazul terasamentelor prevăzute cu strat de formă trebuie să aibă aceleași pante în profil transversal, aceleași declivități în profil longitudinal ca ale suprafețelor îmbrăcaminților, admițându-se aceleași tolerante ale acestora.

Valorile terasamentelor s-au obţinut prin însumarea valorilor săpăturii şi a umpluturii, rezultate în funcţie de linia roşie rezultată în urma geometrizării drumului.

Scurgerea apelor

Pe sectoarele cu declivităţile sub 0,5 % şi peste 4% în intravilanul localităţilor (conform normativelor şi stasurilor în vigoare) se vor executa şanturi şi rigole din beton turnate monolit (sau pavate).

În toate zonele în care drumul se află în debleu sau la nivelul terenului înconjurător se vor executa şanţuri sau rigole pentru asigurarea scurgerii apelor conform STAS 2916-73.

Podeţele noi care se vor executa pe drumurile de interes local sunt amplasate la următoarele poziţii kilometrice:

 

 

Drum de interes local

Poziţia kilometrică podeţ

Tipul podeţului

Observatie

1

Str. Apaczai

Km 0+188

Dalat L=1,0 m

Înlocuieşte podeţ existent

2

Km 0+427

Tubular Æ 600 mm

-

3

Str. Apaczai Ram. 1

Km 0+002

Tubular Æ 1000 mm

Înlocuieşte podeţ existent

4

Str. Apaczai Ram. 2

Km 0+002

Tubular Æ 600 mm

Înlocuiește podeț existent

5

Strada Bartalis Ianos

Km 0+001

Tubular Æ 600 mm

 

6

Km 0+193

Dalat L=5,0 m

Înlocuiește podeț existent

7

Km 0+380

Tubular Æ 800 mm

Înlocuiește podeț existent

8

KM 0+428

Tubular Æ 1000 mm

Înlocuiește rigola carosabila

9

Strada Bartalis Ianos Ram.1

Km 0+002

Tubular Æ 600 mm

Înlocuiește rigola carosabila

10

Strada Bartalis Ianos Ram.2

Km 0+001

Rigola carosabila noua

 

11

Strada Garii Ram.1

Km 0+002

Tubular Æ 600 mm

Înlocuiește podeț existent

12

Km 0+124

Tubular Æ 1000 mm

Înlocuiește podeț existent

13

Strada Garii Ram.2

Km 0+100

Dalat L=1,0 m

-

14

Km 0+380

Tubular Æ 800 mm

 

15

Strada Garii Ram.3

Km 0+002

Tubular Æ 600 mm

 

16

Strada Garii Ram.4

Km 0+000

Tubular Æ 600 mm

Înlocuiește podeț existent

17

Strada Garii Ram.5

Km 0+005

Tubular Æ 600 mm

 

18

Km 0+149

Tubular Æ 1000 mm

 

19

Strada Garii

Km 0+002

Tubular Æ 600 mm

Înlocuiește podeț existent

20

Km 0+125

Tubular Æ 1000 mm

 

21

Km 0+080

Tubular Æ 800 mm

 

22

Strada Livezii

Km 0+003

Tubular Æ 1000 mm

 

23

Km 0+074

Tubular Æ 600 mm

Înlocuiește rigola carosabila

24

Km 0+102

Tubular Æ 600 mm

Înlocuiește rigola carosabila

25

Km 0+394

Tubular Æ 600 mm

La drum lateral dreapta

Înlocuiește rigola carosabila

26

Km 0+483

Tubular Æ 600 mm

La drum lateral

27

Km 0+565

Tubular Æ 600 mm

La drum lateral si transversal drum

28

Strada M.Viteazu

Km 0+238

Podet dalat L=5,00 m

Înlocuiește podet dalat L=4,0 m

29

Km 0+461

Tubular Æ 1000 mm

Înlocuiește podeț existent

30

Km 0+670

Tubular Æ 1000 mm

Înlocuiește podet existent

31

Strada M.Viteazu

Ramura

Km 0+110

Dalat L=5,0 m

Înlocuiește podet existent

32

Km 0+180

Tubular Æ 600 mm

 

33

Strada Morii

Km 0+125

Tubular Æ 600 mm

Înlocuiește podet existent

34

Strada Noua

Km 0+005

Tubular Æ 600 mm

Înlocuiește rigola carosabila

35

Km 0+115

Tubular Æ 1000 mm

 

36

Km 0+318

Podet dalat L=1,00 m

 

37

Km 0+597

Tubular Æ 600 mm

-

38

Strada Noua Ramura

Km 0+102

Tubular Æ 600 mm

La drum lateral

39

Strada Padurii

Km 0+327

Tubular Æ 800 mm

 

40

Strada Scolii

Km 0+006

Tubular Æ 600 mm

Înlocuiește rigola carosabila

41

Km 0+080

Tubular Æ 600 mm

La drum lateral stânga

42

Strada Stadionului

Km 0+002

Tubular Æ 600 mm

Înlocuiește rigola carosabila

43

Km 0+240

Tubular Æ 600 mm

Înlocuiește rigola carosabila

44

Km 0+407

Dalat L=1,0 m

-

45

Strada Tokoze

Km 0+007

Tubular Æ 600 mm

Înlocuiește podet existent

46

Km 0+256

Dalat L=1,00 m

-

47

Strada Unirii

Km 0+002

Tubular Æ 600 mm

Înlocuiește rigola carosabila

           
 

 

Pod nou pe strada Tokoze la km 0+305

Pentru punerea în siguranță a lucrării și pentru asigurarea securității participanților la trafic în zonă se propune execuția unui pod nou cu lumina de 7,0 m și o lungime totală de 13.20 m.

Infrastructurile vor fi două culei masive din beton având înălţimea de 1,76 m. Fundaţiile culeilor au înălţimea de 1,60 m. Culeele vor avea fundaţiile realizate prin intermediul unor piloţi Benotto cu diametrul de 1080 mm, care conlucrează la partea superioară prin intermediul unui radier.

Piloţii Benotto cu diametrul de 1080 mm au lungimea de 10,00 m şi sunt în număr de 3 bucăţi la o culee.

Suprastructura va avea ca principale elemente de rezistență 12 grinzi în secțiune transversală de lungime 8,0 m prefabricate cu armatură preîntinsă. Grinzile se solidarizează cu ajutorul unei plăci de suprabetonare peste care se pune o hidroizolație cu protecție corespunzătoare si două straturi de beton asfaltic pentru poduri. Pe culei grinzile sunt solidarizate cu doua antretoaze de 20 cm.

Lăţimea podului este este de 8.00 m, alcătuită astfel: calea este de 5.00 m, două trotuare de 1,00 m, încadrate de borduri 20x25 cm în partea dinspre carosabil şi două grinzi pentru prinderea parapetului mixt (2x0.30 m) pe partea exterioară. Profilul transversal pe pod a fost proiectat în acoperiș, cu o panta transversală de 2.0%.

Ca schemă statică, suprastructura este alcătuită din grindă simplu rezemată cu L=8.00m.

Ca element de siguranță este prevăzut un parapet de siguranță de tip mixt.

Racordările cu terasamentele se fac prin intermediul unor aripi din beton simplu fundate direct.

Suprastructura reazemă pe infrastructuri direct prin intermediul unui mortar de poză de 2 cm M200.

Pentru asigurarea condițiilor de scurgere a apelor și punerea în siguranță a structurii se va curața vegetația pe o zonă de cca. 100 m în aval și amonte de axul podului.

Semnalizarea

Pe lungimea totală a drumurilor studiate se vor monta borne kilometrice şi hectometrice, respectiv panouri indicatoare conform normativului PD-67.

Semnalizare pe timpul execuţiei 

Aceasta se va organiza în conformitate cu «Norme metodologice privind condiţiile de închidere a circulaţiei şi de instituire a restricţiilor de circulaţie în vederea executării de lucrări în zona drumului public şi/sau pentru protejarea drumului», în funcţie de situaţia concretă şi se va supune avizării serviciului Siguranţa circulației din cadrul Consiliului Judeţean Brașov şi aprobării Inspectoratului Judeţean al Poliţiei Rutiere Brașov.

Semnalizare Definitivă (pe perioada de exploatare) va fi compusă din panouri indicatoare pentru:

  • curbe;
  • curbe periculoase;
  • limitare de viteză;
  • prioritate de circulate pe zonele de drum fără vizibilitate;
  • limitare de gabarit;
  • limitare de tonaj;

Amenajarea circulaţiei

Amenajarea circulatiei a fost analizată conform standardelor şi normativelor în vigoare, avându-se în vedere fluidizarea circulaţiei printr-o presemnalizare corespunzatoare.

Metode de lucru folosite  la amenajarea şi modernizarea drumurilor: săpătură manuală, săpătură cu excavatorul, umpluturi pământ.

Organizarea  de şantier

Se va realiza un sigur punct de organizare aflat la distanţă convenabilă de limitele lucrării. Acesta va fi împrejmuit cu gard de sârmă ghimpată, va avea  pază si in acest punct se vor stabili locurile de depozitare a materialelor şi a barăcilor de şantier.

Racordarea la utilitati(numai pe parcursul execuţiei lucrărilor):

  • energia electrică se va asigura prin legarea la reţeaua electrică existentă în zonă;

-apa necesară va fi asigurată din  sursele existente în zonă.

Materialele utilizate sunt:

  • produse de balastieră (aprovizionate de la balastiere autorizate);
  • betoane asfaltice şi betoane de ciment (aprovizionate de la staţii de betoane autorizate, sau preparate local conform normelor);
  • combustibili auto necesari functionării utilajelor (vor fi aprovizionaţi din staţii de distribuţie);
  • energie electrică va fi asigurată din reţeaua existentă în zonă;

b) cumularea cu alte proiecte – nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale – folosite la execuția lucrării: balast, pietriș, umplutură cu pământ vegetal, lemn pentru cofraje.

d) productia de deseuri–În procesul tehnologic de modernizare şi construire, toate deşeurile rezultate vor fi colectate în pubele tipizate şi preluate de serviciile de salubritate din zonă.

Având în vedere că activitatea de modernizare a drumurilor nu este permanentă, nu se impun condiţii speciale de gestionare a deşeurilor generate pe amplasament, la faza de cosntruire.

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort:

Lucrările de modernizare a drumurilor nu presupun un impact major asupra populaţiei, deoarece lucrările se derulează pe o perioadă scurtă.

Ocuparea temporară a solului cu materialele de construcţie şi utilajele necesare, nu va avea un impact negativ asupra solului.

Nu vor fi evacuate ape uzate sau reziduale.

Execuţia lucrărilor de modernizare constituie pe de o parte o sursă de emisii de praf, iar pe de altă parte o sursă de emisii de substanţe poluante evacuate în atmosferă de:

  • surse liniare, reprezentate de traficul rutier desfăşurat zilnic în cadrul şantierului;
  • surse de suprafaţă, reprezentate de funcţionarea utilajelor şi echipamentelor în zona fronturilor de lucru;

Sursele de impurificare a atmosferei asociate activităţilor care au loc in amplasamentul studiat sunt surse libere, deschise.

Activitatea de modernizare a străzilor poate avea temporar, doar pe durata execuţiei, un impact local asupra calităţii atmosferei.

În perioada de execuţie zgomotul este produs de organizarea de şantier, funcţionarea utilajelor pentru transport, dar zgomotul se produce local şi temporar.

  •  pe perioada derularii lucrarilor de modernizare a  drumurilor existente:
  • Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;

-  Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011, iar nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017 si Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei;

            f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate – lucrarile de modernizare , asfaltare vor fi asigurate cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect sunt luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident.

 

2. Localizarea proiectelor:

2.1. utilizarea existenta a terenului – conform CU nr. 286 din 29.08.2017 emis de Consiliul Judetean Brasov, lucrarile se vor executa pe platforma existenta  a drumurilor de interes local aflate in intravilanul comunei.Suprafata ocupata de lucrari (cca. 78645 mp) apartine domeniului public al comunei Apata .

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

      d) parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. – nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite – nu este cazul;

h) ariile dens populate – o parte din proiect se va derula in intravilanul loc. Teliu;

i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica – nu este cazul.

           

 

 

            3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate – masurile prevazute prin proiect vor asigura protectia factorilor de mediu si protectia factorului uman;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – prin proiect au fost prevazute toate masurile necesare astfel incat, in perioada de aplicare a proiectului sa nu existe impact asupra factorilor de mediu

            d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor prevazute de proiect;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele: -proiectul propus nu intră sub incidenţa O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;

           

            Conditiile de realizare a proiectului:

  • se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare;
  • pe tot parcursul derulării lucrărilor propuse prin proiect se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  • executantul va asigura în permanență o buna întreținere a utilajelor și mijloacelor de transport pentru a nu fi posibile pierderi accidentale de carburanți și/sau lubrifianți în apă sau pe drumuri;
  • executantul se va dota cu un minim de absorbanti si/sau substante neutralizate pentru a putea asigura o interventie rapida in caz de poluare accidentala generate de pierderi de carburanti si/sau lubrifianti;
  • executantul va asigura pe toata perioada desfăsurarii lucrarilor, intretinerea drumurilor tehnologice pe care vor circula utilajele si mijloacele sale de transport si va lua masuri necesare in vederea limitarii emisiilor de praf generate de circulatia auto pe drumuri;
  • se vor folosi utilaje şi camioane de generaţie recentă, prevăzute cu sisteme performante de minimizare a emisiilor de poluanţi în atmosferă;
  • se vor alege trasee optime din punct de vedere al protecţiei mediului, pentru vehiculele care transportă materiale de construcţie ce pot elibera în atmosferă particule fine; transportul acestor materiale se va face pe cât posibil cu vehicule cu prelate;
  • executantul va depozita stratul vegetal curăţat, in conditii corespunzatoare, care sa permita utilizarea ulterioara a acestuia;
  • executantul va asigura transportul si depozitarea materialului rezultat în urma decopertarii si care nu este corespunzator realizarii umpluturilor, in amplasamente ce vor fi stabilite de comun acord cu autoritatile teritoriale de mediu si cu autoritatile locale;
  • utilizarea materialelor speciale (folie de plastic, plasa, etc.) cu care se va acoperi pamantul excavat, pana la reutilizarea sau transportarea lui;
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • minimizarea activitatilor generatoare de praf ;
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  • in cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;
  • dacă in decursul implementării proiectului intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actului de reglementare, sau modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actului de reglementare, aveti obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, înainte de realizarea modificării;
  • răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc. revine în totalitate titularului de proiect;

           

            Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

             Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

Conform prevederilor articolului art. 39, alin. 1 si art. 40 din Ordinului MMP 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  1. de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, anterior emiterii aprobării de dezvoltare;
  2. de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

 

Prezenta decizie se emite in vederea pomovarii si finantarii lucrarilor prevazute in aceasta, cu conditia solicitarii si obtinerii revizuirii acesteia la urmatoarea faza de proiectare ( proiect tehnic) in situatia modificarii proiectului si/sau a conditiilor din Avizul de gospodarire a apelor pentru situatie exceptionala  nr. 226 din 09.10.2017 emis de  SGA Brasov si inainte de obtinerea aprobarii de dezvoltare (autorizatia de construire) .

Proiectul propus nu necesită parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si ale procedurii de evaluare adecvată.

            La finalizarea investitiei  din prezentul act , titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private .

         Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

Nerespectarea prevederilor decizie se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

    Sorin HORNOIU                                                              

                                                                                               SERVICIUL A.A.A.,  

                                                                                                Alexandrina VASILE

 

INTOCMIT:

Liliana BARBU