Back

Decizie incadrare BRAN Canalizare si Extindere statie epurare

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

Nr. 591 din 30.10.2017

 

            Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate de COMUNA BRAN prin Primar Dorel Nicu Rares Radacina cu sediul in Jud. Brasov, com. Bran, sat Bran, str.Piata I.G.Stoian, nr.1,   înregistrată la APM Brasov cu nr.15058/21.09.2017, nr. elo 1301 din 19.09.2017 , completari sub nr. 16938 din 19.10.2017, in baza:

{C}-       {C}HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului

{C}-       {C}OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobata prin Legea nr. 49/2011

autoritatea competenta pentru protectia mediului Brasov decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica, din data de 20.10.2017, ca proiectul „Canalizarea si epurarea apelor uzate menajere in comuna Bran, sat Simon si sat Predelut, judetul Brasov”-Studiu de Fezabilitate, propus a  se implementa cu fonduri prin PNDL, (Certificat de Urbanism nr.145/05.09.2017 emis de Primaria  Comunei Bran), nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

           

            Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

- proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului in Anexa 2, la pct. 13 a) orice modificari sau extinderi, ale proiectelor  executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;

- titularul a mediatizat in presa locala si APM Brasov pe pagina web atat solicitarea de obtinere a acordului de mediu, cat si decizia de continuare a procedurii privind emiterea aprobarii de dezvoltare a proiectului;

- lipsa observatiilor din partea publicului interesat;

-SGA Brasov  a emis pentru titularul de activitate S.C Utilitati Publice Bran S.R.L. Autorizatia de gospodarire a apelor nr. 89 din 26.06.2017 pentru:

-sistem de alimentare cu apa centralizata cu retele de distributie apa in lungime totala de 27,70 km,

-retea , in lungime de 2690 m, realizata din tuburi PVC Dn 250 mm, str Bisericii- statie de epurare in lungime de 1000 m realizata din tuburi PVC Dn 315 mm si subtraversare DN73-statie de epurare, in lungime din 310 m, realizata din tuburi PVC Dn 315 mm, si

-statie de epurare tip  RESETILOVS tip N2-CA1S-720-961.N+P. dimensionata pentru Qu zi med=720 mc/zi pentru 3600 le,  amplasatã în partea de nord a localitãţii Bran, pe malul stang al paraului Turcu.

Autorizatia de gospodarire a apelor are ca parte integranta program de etapizare aprobat si asumat de Consiliul Local Bran prin HCL 20/31.03.2014, program care prevede realizarea retelelor de canalizare prin extindere pe etape, cu termen de finalizare anul 2018.

- in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

           

1. Caracteristicile proiectului:

a) marimea proiectului –   

Situatia existenta: Comuna Bran, compusa din 4 localitati(Bran, Predelut, Simon si Poarta), este o zona cu dezvoltare bazata pe turism, fiind declarata Statiune Turistica.

In toate localitatile componente ale comunei Bran exista sisteme de alimentare cu apa, cu gospodarii de apa si retele de distributie. Sistem de canalizare cu statii de epurare exista doar in localitatile Bran si Predelut.

Situatia propusa:

Extindere retea canalizare menajera in lungime totala de 17776,00  m

Extinderea reţelei de canalizare menajeră se va realiza cu conducte PVC SN8, astfel:

Nume Strada

Lungime

Diame

tru

Nr racorduri

Cămine de vizitare

[m]

[mm]

1

2

3

4

5

I. Tronson Șimon

Strada Iancu Gonțea

5.400

250

476

178

Strada Podul Șimonului

437

250

12

29

Strada Lunca Șimonului

186

250

18

7

Strada Muchia Scorții

239

250

46

14

Strada Podul Obânceștilor

445

250

2

36

 

6.707

 

 

264

II. Tronsonul Gura Șimonului –Bran

Strada General Traian Mosoiu (DN73)

334

315

150

14

Strada General Traian Mosoiu (DN73)

708

250

 

29

Strada Cavaler Ioan de Puscariu (DN73)

2.455

250

80

58

 

4.828

 

 

152

III. Tronson Predeluț

Strada Predeluț (DJ112H)

2.418,00

250

209

114

Strada Padina

377

250

48

13

Strada Nicolae Boboc

634,00

250

10

21

Strada Măgurii

748,50

250

28

22

Strada Ion Ionică

470,50

250

15

31

Strada Pe Țarină

753,00

250

38

27

Strada Cernilei

483,50

250

37

20

Strada Muscelului

776,50

250

45

46

Strada Nicolae Malaxa

261,00

250

12

13

Strada Bisericii

650,00

315

60

15

 

7.572,00

 

 

383

TOTAL

17.776,0

 

1286

748

 

In traseu reteaua de canalizare proiectata, va avea:

{C}·                4 statii de pompare:

 

Statie de pompare

Q pompa

Hp/mCA

Coordonate

mc/h

l/s

 

 

SPAU1 - Obancestilor

3,6

1,00

9

X: 527754.997

Y: 441668.575

SPAU2 - Muchia Scortii

3,6

1,00

9

X: 527852.269

Y: 442851.379

SPAU3 - Lunca Șimonului

3,6

1,00

11

X: 527819.384

Y: 444616.098

SPAU6 - Cernila

3,60

1,00

18

X: 528741.731

Y: 448564.239

 

Conductele de refulare vor transporta apa uzată menajeră de la staţiile de pompare proiectate la reţeaua de canalizare menajeră gravitaţională existentă sau proiectată.

            Statie de pompare

Diametru (mm)

Lungime (m)

Material

 
 

SPAU1 - Obancestilor

75

21

PEID PN 6

 

SPAU2 - Muchia Scortii

75

26

PEID PN 6

 

SPAU3 - Lunca Șimonului

75

56

PEID PN 6

 

SPAU4 - Liceu

160

372

PEID PN 6

 

SPAU 6 - Cernila

75

498

PEID PN 6

 

{C}·         7 subtraversari drumuri

Nr. Crt.

Denumire

Conducta subtraversare

Tub de protecţie

Diametru (mm)

Lungime (m)

Material

Diametru exterior (mm)

Lungime (m)

Material

1

Subtraversare drum naţional DN73 cu conducta canalizare

250

12

PVC

355x9,5

12

OL

2

Subtraversare drum naţional DN73 cu conducta canalizare

250

11

PVC

355x9,5

11

OL

3

Subtraversare drum naţional DN73 cu conducta canalizare

250

11

PVC

355x9,5

11

OL

4

Subtraversare drum naţional DN73 prin foraj orizontal cu conducta refulare

160

14

PEID

273x7,9

14

OL

5

Subtraversare drum judeţean DJ112H cu conducta canalizare

315

10,5

PVC

457x9,5

10,5

OL

6

Subtraversare drum judeţean DJ112H cu conducta canalizare

250

8,5

PVC

355x9,5

8,5

OL

7

Subtraversare drum judeţean DJ112H cu conducta canalizare

250

14

PVC

355x9,5

14

OL

{C}·         15 traversari cursuri de apa din care 3 supratraversari si 12 subtraversari:

Nr.crt.

Denumire traversare

Denumire traversare curs apa

Adâncimea maximă de afuiere la probabilitatea de depășire 1%     (m)

1

Traversare 1

Nr. 1. Subtraversare afluent parau Simon cu conducta de canalizare

0,36

2

Traversare 2

Nr. 2. Subtraversare afluent parau Simon cu conducta de canalizare

0,18

3

Traversare 3

Nr. 3. Supratraversare parau Șimon cu conducta de refulare

0,72

4

Traversare 4

Nr. 4. Subtraversare parau Valea Tisei cu conducta de canalizare

0,62

5

Traversare 5

Nr. 5. Supratraversare parau Șimon cu conducta de refulare

0,55

6

Traversare 6

Nr. 6. Subtraversare afluent parau Simon cu conducta de canalizare

0,22

7

Traversare 7

Nr. 7. Subtraversare afluent parau Simon cu conducta de canalizare

0,18

8

Traversare 8

Nr. 8. Subtraversare parau Șimon cu conducta de canalizare

0,61

9

Traversare 9

Nr. 9. Supratraversare parau Șimon cu conducta de refulare

0,77

10

Traversare 10

Nr. 10.  Subtraversare parau Șimon cu conducta de canalizare

0,82

11

Traversare 11

Nr. 22. Subtraversare afluent parau Cernila cu conducta de canalizare

0,22

12

Traversare 12

Nr. 24. Subtraversare afluent parau Cernila cu conducta de canalizare

0,24

13

Traversare 13

Nr. 27 Subtraversare afluent parau Cernila cu conducta de canalizare

0,22

14

Traversare 14

Nr. 28. Subtraversare parau Cernila cu conducta de canalizare

0,31

15

Traversare 15

Nr. 29. Subtraversare parau Cernila cu conducta de canalizare

0,38

Reţeaua de canalizare menajeră proiectată se va alcătui din tuburi PVC, Dn 250 mm si 315 mm pozate pe un strat de nisip cu o grosime de 10 cm. Stabilirea schemei conductelor pentru canalizare s-a făcut urmărind încadrarea acesteia în teren, atât sub aspectul asigurării în plan cât şi în profil în lung, a unor condiţii optime pentru dimensionarea economică a reţelei cât şi pentru condiţiile de evacuare a apei din gospodării.

            Pe reţeaua de canalizare menajeră proiectată s-au prevăzut cămine de vizitare prefabricate din beton. Aceste cămine se vor amplasa la fiecare intersecţie, schimbare de direcţie şi pe aliniamente unde distanţa este mai mare de 60 m. Capacele căminelor vor fi prevăzute cu garnitura de etanşare din EPDM, balamale si sistem de închidere si blocare antifurt.

            Adâncimea medie de pozare a conductelor este de 2,00 m.

            Legarea tuburilor se realizează prin îmbinare cu mufă şi garnitură de cauciuc.

Adâncimea de îngropare a conductelor s-a prevăzut de minimum 1,5 m în capătul amonte al conductei – pentru cazurile când panta şi direcţia pantei terenului sunt din amonte spre aval.

Excavaţiile pentru reţeaua de canalizare se vor executa atât manual cât şi mecanic. Având în vedere caracteristicile zonei, vor fi necesare și săpături în teren foarte tare sau teren stâncos.

Pentru traseele care vor avea probleme cu stabilitatea pământului, se prevede săpătură cu sprijiniri, cu epuizmente şi consolidarea fundului tranşeei cu balast.

Odată cu realizarea extinderii reţelei de canalizare, se va executa si racordarea tuturor utilizatorilor la aceasta.

Racordarea proprietarilor la reţeaua de canalizare se va face prin intermediul unor conducte având De 160 mm, respectiv Dn 200 mm si a căminelor de racordare la reţea.

Pe toata lungimea reţelei extinse s-a evaluat un număr de 1286 racorduri

Pentru epurarea apelor uzate menajere (1286 racorduri noi) transportate de reteaua de canalizare proiectata se impune realizarea modului II al statiei de epurare .

  • Modulul II- Statie de epurare

Datorita extinderii reţelei de canalizare (realizarii a cca. 1286 racorduri noi), se impune extinderea capacitaţii staţiei de epurare existente,in localitatea Bran, prin construcția  unui nou modul de epurare mecanico-biologica. Statia de epurare se va extinde cu modulul II cu treapta mecano - biologica terţiara si dezinfecţie cu o capacitate egala cu primul modul (Qmax = 723 m3/zi).

Pentru aceasta, staţia de epurare se va completa cu următoarele echipamente tehnologice:

1. Electropompă de apă uzată având caracteristicile:

{C}·         Q = 101,60  mc/h 

{C}·         H = 10,30 mCA

{C}·         Putere: 4.7 kW / 400 V / 50 Hz / 1445 rpm

{C}·         Accesorii montaj:

                        10 m cablu electric + cablu de contro

                        Cot refulare                 = 1 buc

                        Bridă                           = 1 buc

                        Lanţ                             = 6 m

2. Debitmetru electromagnetic compus:`

→ Convertor de semnal:

{C}-        IP67  

{C}-        display 

{C}-        alimentare 115÷230 V , 50/60 Hz , 

Montaj cu flanşe cu următoarele caracteristici: Dn 100/Pn6.

3. Bloc de epurare mecano – biologic compact din  inox cu module de epurare biologice, containerizate montată  suprateran format din:

a) Bloc de epurare mecanică (P instalat = 8,91 kW) compus din:

{C}-        grătar automat Q = 50-100 m3/h cu fineţea de filtrare de 3 mm

{C}-        presa hidraulica

{C}-        container pentru materialul solid reţinut 

{C}-        desnisipator tangenţial 

{C}-        unitate deshidratare nisip cu compresor si robinet acţionat pneumatic

b)  Bloc de epurare biologică din inox pentru Q u zi max  = 723  m3/zi (Pinstalat = 9,96 kW) având următoarele caracteristici:

{C}-        instalaţie cu funcţionare automată

{C}-        montaj, orizontal, suprateran, containerizat în container termoizolat, ventilat si încălzit.

Acest bloc Include:

{C}-        tanc de sedimentare primară prevăzut cu decantor lamelar

{C}-        tanc de mineralizare prevăzut cu sistem de încălzire electric

{C}-        tanc de hidroliză – fermentare prevăzut cu sistem de aerare cu bule fine si sistem de medii plutitoare de susţinere a biofilmului

{C}-        tanc de bio - oxidare prevăzut cu sistem de aerare cu bule fine si sistem de medii fixe de susţinere a biofilmului

{C}-        tanc de mineralizare trofică (treapta I) prevăzut cu sistem de aerare cu bule fine si sistem de medii fixe de susţinere a biofilmului

{C}-        tanc de mineralizare trofică (treapta II) prevăzut  cu sistem de aerare cu bule fine si sistem de medii plutitoare de susţinere a biofilmului

{C}-        compresor submersibil

c) Instalaţie deshidratare nămol din  inox  cu saci, cu reglare manuală a umplerii sacilor, montată în container izolat termoincalzit si ventilat pentru Q = 72 kg substanţă uscată/zi, Pinstalat =5,54 kW

d) Sistem de sterilizare apa uzata cu ultraviolete din  inox compus din doua module pentru un debit de apa tratata de Q u zi max  723 m3/zi, Pinstalat = 3.12 kW

Sistem compus din:

{C}-        camera de egalizare debite

{C}-        lămpi cu ultraviolete

e)  Rezervor coagulant  având volumul de  4000  l cu staţie de dozare, Pinstalat = 0,22 kW

f)  Staţie de analiza probe apa uzata conectata la instalaţia de prelevat probe

g) Staţie de prelevat probe apa uzata (analizator)

h) Tablou electric si de automatizare pentru unitatea de epurare inclusiv controller cu modem

4.Căminele de canalizare CV1, CV11, CV12 sunt cămine monobloc standard de canalizare, sau executate din tuburi/plastic, cu Di=1 m, cu racorduri la conductele de canalizare adiacente si adâncime variabila. Acestea sunt prevăzute cu capace si trepte pentru acces personal de mentenanță si exploatare.

5.Reţele tehnologice sunt formate din conducte de canalizare (gravitaţionale - K1, M4) Dn300, Dn 200 executate din PVC si conducte sub presiune (de pompare - K1H, O1H) Dn 100, Dn 50, executate din PEHD si montate îngropat intre obiectele tehnologice la o adâncime care sa evite îngheţul acestora.

Descrierea schemei tehnologice

Noul modul de epurare va prelua apele menajere din Bazinul de egalizare, omogenizare şi pompare existent. De la Bazinul de egalizare, omogenizare şi pompare, apa menajera (K1H) ajunge prin pompare, prin doua circuite separate, la blocul de epurare mecanica. Înainte de intrarea in treapta de epurare mecanica, pe conductele de refulare, se prevede cate un debitmetru electromagnetic cu înregistrare. După reţinerea materiilor in suspensie in Blocul de epurare mecanica (deşeuri solide, parţial grăsimi si nisip), apa epurata mecanic ajunge in blocurile de tancuri de epurare biologica, unde se elimină substanţele organice biodegradabile (exprimate prin CBO5) şi compuşii azotului şi fosforului. Blocurile de tancuri de epurare biologica formează doua linii de epurare biologica, in paralel.

Pentru deservirea Blocurilor de tancuri de epurare biologica se prevede un Rezervor si dozator coagulant.

In final apa epurata mecanic si biologic in Blocul de epurare mecanica si Blocurile de tancuri de epurare biologica este trecuta prin Unităţile de dezinfecţie cu ultraviolete, cate una pentru fiecare linie de epurare biologica, si evacuata apoi in căminele de prelevare probe (CV11 si CV12).

Nămolul (O1H) rezultat din Blocurile de tancuri de epurare biologica ajunge prin pompare in Bazinul de colectare, decantare si îngroşare nămol existent.

Din căminele de prelevare probe, apa epurata si dezinfectata ajunge gravitaţional in căminul de evacuare apa epurata si dezinfectata (CV1) de la limita platformei Staţiei de epurare, si de aici in emisar.

La realizarea lucrarilor se vor utiliza numai materiale agrementate conform reglementarilor nationale in vigoare, precum si legislatiei si standardelor nationale armonizate cu legislatia U.E.  Aceste materiale sunt in conformitate cu prevedrile HG nr. 766/1997, modificata cu HG nr. 1.231/2008,  pentru aprobarea unor regulamente privind calitatea în constructii, cu modificarile si completarile ulterioare si a Legii nr. 10/1995, modificata si republicata prin Legea nr. 163/2016,  privind calitatea în construcţii, referitoare la obligativitatea utilizarii de materiale agrementate tehnic pentru executia lucrarilor.

Organizarea santierului Se va realiza un sigur punct de organizare aflat la distanţă convenabilă de limitele lucrării. Acesta va fi împrejmuit cu gard de sârmă ghimpată, va avea  pază si in acest punct se vor stabili locurile de depozitare a materialelor şi a barăcilor de şantier.

Utilitati:

In faza de construcţie  asigurarea cu utilităţi va fi realizată prin organizarea de șantier.

            - apa potabila necesara angajaților din șantier se va asigura prin distribuirea de apa îmbuteliata;

- pentru colectarea apelor uzate menajere de la activitățile igienico – sanitare ale angajaților în perioada de execuție a lucrărilor investiţiei vor fi prevăzute toalete ecologice;

- alimentarea cu carburanți precum si întreținerea utilajelor si a mijloacelor de transport se vor face in unități specializate.

In faza de operare investitia necesită alimentare cu energie electrică. Aceasta va fi asigurata din reţeaua stradală a localitatii Bran.

b) cumularea cu alte proiecte – nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul;

d) productia de deseuriÎn perioada de execuţie pot rezulta următoarele tipuri de deşeuri: pământ de decopertă, de excavaţie, material de construcţii, resturi conducte, conductor, deseuri municipal amestecate, etc. Aceste materiale vor fi depozitate pe suprafeţe impermeabilizate  in pubele/containere special pana la predarea lor prin grija constructorului la unităţi de valorificare/eliminare.

 Având în vedere că  aceasta activitatea nu este permanentă, nu se impun condiţii speciale de gestionare a deşeurilor generate pe amplasament.

La functionare sistemul de preluare a deseurilor este deja pus in functiune, deoarece statia de epurare este functionala. Deşeurile municipale amestecate  rezultate de la personalul angajat ce asigura buna functionarea a statiei vor fi colectate în pubele tipizate şi preluate de serviciile de salubritate din zonă.Namolul rezultat în urma deshidratării, este compactat, containerizat, după care este transportat la depozitul ecologic zonal de catre  serviciile de salubritate din zonă.

Apele uzate menajere produse pe amplasamentul statiei de epurare sunt colectate prin reteaua de canalizare proprie si tratate impreuna cu celelalte ape menajere.

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort:

APA. In faza de executie, pe amplasament nu rezulta ape uzate.

          In faza de operare,  apele uzate sunt colectate prin racorduri și evacuate în canalizarea publică, iar de aici transportate la stația de epurare existentă.

Indicatorii de calitate ai acestor ape evacuate în canalizare se vor incadra in NTPA-002/2002.

Pentru apele epurate in statia de epurare deversate in  efluent  indicatorii de calitate   se vor incadra in :

  • NTPA- 001/2005 - normativul care stabileste concentratiile poluantilor in apele evacuate in receptori naturali, cu modificarile si completarile ulterioare.
  • Legea apelor nr. 107/1996, modificata si republicata prin OUG nr. 69/2013, modificata ulterior cu OUG nr. 94/2016.

AER- In faza de executie emisiile sunt generate de utilajele de executie/transport.

{C}-       {C}Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;

-  Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011, iar nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017 si Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei;

Sursele de zgomot şi vibraţii sunt de scurtă durată, numai pe durata zilei şi implică într-o mică măsură  disconfortul locuitorilor din zonă.

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate – lucrarile de realizare a  retelei  de canalizare si a statie de epurare  se vor asigura cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect sunt luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident.

 

2. Localizarea proiectelor:

2.1. utilizarea existenta a terenului – Terenul afectat de lucrari este amplasat pe teritoriul administrativ al comunei Bran, intravilan domeniu public, conform Certificatului de urbanism nr. 145/05.09.2017 , emis de Primaria Comunei Bran;

Lucrările necesare pentru extinderea reţelei de canalizare sunt amplasate în judeţul Braşov, pe intravilanul domeniu public al comunei Bran satele Simon si Predelut. Conform Certificatului de Urbanism folosinţa actuala a terenului este strazi.

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

d) parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. – nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite – nu este cazul;

h) ariile dens populate – lucarile se vor derula  in intravilanul comunei Bran,domeniu public;

i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica – nu este cazul.

           

               3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate – masurile prevazute prin proiect vor asigura protectia factorilor de mediu si protectia factorului uman;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului –impact redus;

d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor prevazute de proiect;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele: -proiectul propus nu intră sub incidenţa O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;

           

Conditiile de realizare a proiectului:

{C}-{C}se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare;

{C}-{C}pe tot parcursul derulării lucrărilor propuse prin proiect se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;

{C}-{C}beneficiarul va solicita si obtine avizul de gospodarire a apelor la faza DTAC, in conformitate cu prevederile Ordinului 799 din 2012, avand in vedere ca Avizul de gospodarire a apelor  pentru situatie exceptionala nr. 246 din 18.10.2017 emis de SGA Brasov,este valabil numai pentru finantare si promovarea investitiei conform Ordinului Ministrului Mediului si Gospodaririi Apelor nr. 662/2006, art. 7, si nu poate fi folosit pentru obtinerea autorizatiei de constructie.

{C}-{C}urmarirea respectarii executiei lucrarilor prevazute prin proiect, respectiv refacerea rigolelor de-a lungul drumurilor, in caz de afectare, conform documentatiei tehnice;

{C}-{C}manipularea materialelor, a pământului şi a altor substanţe folosite se va realiza astfel incât sa se evite dizolvarea şi antrenarea lor de către apele din precipitaţii ; se vor lua masuri pentru curgerea normala  a apelor;

{C}-{C}materialul solid rezultat in urma lucrarilor va fi depozitat in afara zonei de lucru, fara a afecta scurgerea libera a apelor;

{C}-{C}se vor lua toate masurile de evitare a a poluarii apelor de suprafata prin actiuni de prevenire si combatere a poluarilor accidentale ; existenta dotarii necesare interventiei in cazul scurgerilor de produs petrolier (materiale absorbante);

{C}-{C}se interzice depozitarea deseurilor din constructii, a materialelor si stationarea utilajelor in albia cursurilor de apa;

{C}-{C}constructorul va fi obligat să menţină funcţionalitatea naturală a tuturor apelor din zonă si să asigure măsuri de protecţie a cursurilor de apă şi a apelor subterane din zonă ;

{C}-{C}alimentarea cu carburanţi şi întreţinerea utilajelor şi a mijloacelor de transport se vor face în unităţi specializate;

{C}-{C}pentru colectarea apelor uzate menajere de la activităţile igienico – sanitare ale angajaţilor în perioada de execuţie a lucrărilor investiţiei se va asigura un număr de toalete ecologice corespunzător prevederilor standardelor şi normelor de proiectare,  care se vor intretine periodic de catre societati specializate; se interzice răspândirea direct  în cursuri de apă, a apelor uzate menajere;

{C}-{C}respectarea legislatiei de mediu in vigoare privind depozitarea deseurilor rezultate din activitatea desfasurata pe amplasament : sortarea, stocarea temporara separata, evacuarea periodica a deseurilor de pe amplasament catre operatori economici autorizati;

{C}-{C}utilizarea vehiculelor şi echipamentelor cu emisii reduse;

{C}-{C}realizarea inspectiei tehnice periodice si intreţinerea adecvată a vehiculelor şi echipamentelor, pentru evitarea de pierderi de materiale pe traseu;

{C}-{C}intreţinerea platformelor de lucru prin umidificare permanentă pentru curatarea masei de aer de pulberile antrenate si limitarea ariei afectate de depunerea acestora ;

{C}-{C}la finalizarea lucrarilor de constructie, zonele afectate vor fi reabilitate asternere de pamant vegetal si nivelare.

{C}-{C}reducerea poluării fonice prin măsuri tehnico-organizatorice cum ar fi mărimea fronturilor de lucru;

{C}-{C}se vor poza conducte pe distante scurte , concomitent cu aprovizionare, realizarea sapaturii si acoperirea  tronsonului realizat intr-o zi, fara a bloca caile de acces rutiere ai pietonale.  

{C}-{C}folosirea de utilaje moderne, silenţioase, în stare bună, cu respectarea graficului de reparaţii şi revizii tehnice;

{C}-{C}respectarea programului de lucru precum şi stabilirea şi respectarea unui grafic de funcţionare a utilajelor grele producătoare de zgomot şi vibraţii, astfel încât sa fie minimizat impactul indus;

{C}-{C}realizarea transportului de materiale cu viteză redusă pentru diminuarea nivelului de zgomot şi vibraţii, respectiv antrenarea pulberilor sedimentabile în atmosferă.

{C}-{C}evitarea poluării solului cu carburanţi sau uleiuri prin scurgeri accidentele din utilajele şi mijloacele de transport ;

{C}-{C}suprafeţele de teren contaminate accidental cu substanţe petroliere vor fi excavate iar deseurile de produse petroliere rezultate in urma accidentelor vor fi colectate, stocate in recipienti speciali si predater unitatilor specializate in valorificarea/eliminarea acestora;

{C}-{C}asigurarea unui management corespunzător al deşeurilor rezultate in perioada de realizare a investiţiei;

{C}-{C}respectarea instrucţiunilor de lucru, a graficelor de lucrari, a traseelor şi a ocupării suprafeţelor conform prevederilor din proiect ;

{C}-{C}utilizarea de mijloace auto corespunzătoare cerinţelor tehnice R.A.R.;

{C}-{C}realizarea de lucrări de refacere a terenului, prin nivelare si renaturalizare ;

{C}-{C}după finalizarea investiţiei, beneficiarul va lua măsuri privind întreţinerea corectă a infrastructurii nou create ;

{C}-{C}se va interzice racordarea la sistemul public de alimentare cu apă a gospodăriilor populaţiei fara bransarea la sistemul de canalizare a apelor uzate ;

{C}-  {C}răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc. revine în totalitate titularului de proiect;

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

            Conform art. 21, alin.(4) din Oug. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

Conform prevederilor Ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

{C}·      art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;

  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

Prezenta decizie se emite in vederea pomovarii si finantarii lucrarilor prevazute in aceasta, cu conditia solicitarii si obtinerii revizuirii acesteia la urmatoarea faza de proiectare ( proiect tehnic) in situatia modificarii proiectului si/sau a conditiilor din Avizul de gospodarire a apelor pentru situatie exceptionala nr.246 din 18.10.2017 emis de  SGA Brasov si inainte de obtinerea aprobarii de dezvoltare (autorizatia de construire).

Proiectul propus nu necesită parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si ale procedurii de evaluare adecvată.

            La finalizarea investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

           Nerespectarea prevederilor prezentei decizii se sanctioneaza conform prevederilor legale in  vigoare.

    Prezenta decizie poate fi contestata, in conformitate cu prevederile HG nr. 445/2009 si ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

    Sorin HORNOIU                                                              

                                                                                               SERVICIUL A.A.A.,  

                                                                                                Alexandrina VASILE

 

 

INTOCMIT:

Liliana BARBU