Back

DÎ-Primaria Harman-Modernizare str. T.Vladimirescu amenajare rigole, trotuare si acces proprietati

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT

 

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de PRIMĂRIA HĂRMAN prin DIȘOR MIHAI,, cu sediul în jud. Brașov, Comuna Hărman, Satul Hărman, str. Pieții, nr. 1,  înregistrată la APM Brașov cu 15036 din 02.09.2019 în baza:

  • Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, aprobată cu modificǎri și completǎri prin Legea nr. 49/2011, cu modificările și completările ulterioare;

și ca urmare a completărilor depuse la dosar cu nr. 18961/30.10.2019, cu nr. 20611/22.11.2019, cu nr. 20715/26.11.2019, cu nr. 21074/03.12.2019 și nr. 1642/31.01.2020  autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 13.01.2020, că proiectul „Modernizare strada Tudor Vladimirescu amenajare rigole, trotuare și acces la proprietăți” propus a fi amplasat în jud. Brașov, Comuna Hărman, Satul Hărman, str. Tudor Vladimirescu, nr. F.N., identificat prin C.F. nr. 110346 Hărman, nr. cadastral 110346, conform C.U. nr. 123 din 19.04.2019 emis de Primăria Comunei Harman, nu se supune evaluării impactului asupra mediului, nu se supune evaluării adecvate și nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă.  

 

    Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1.  proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292/2018, privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului, Anexa 2, pct. 13, lit. a) orice modificări sau extinderi, altele decât cele prevăzute la pct. 24 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevăzute în anexa nr. 1 sau în prezenta anexă, deja autorizate, executate sau în curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;  
  2.  titularul și APM Brașov au mediatizat în presa locală cât și pe pagina web atât depunerea solicitării acordului cât și decizia etapei de încadrare;
  3. lipsa observațiilor din partea publicului interesat;
  4. în urma analizării criteriilor de selectie pentru stabilirea necesității efectuării evaluării impactului asupra mediului, prevăzute în Anexa 3 din Legea nr. 292/2018, s-a constatat că proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din următoarele considerente:

 

  1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

 

SITUATIA EXISTENTA  in situatia existenta nu exista un sistem coerent si functional de infrastructura stradala care sa lege strada Tudor Vladimirescu de proprietarile deservite de aceasta.

            De asemenea lipsa unui sistem de preluare a apelor pluviale, in cazul precipitatilor abundente, duce la inundarea proprietatilor deservite de strada Tudor Vladimirescu, precum si la afectarea structurii rutiere existente.

            Prin realizarea unor rigole si accese pe strada Tudor Vladimirescu, se va crea un sistem unitar, care va asigura accesul rutier al populatiei la proprietatile aferente, atat din punct de vedere estetic, cat si al straturilor componente. Imbracamintea prevazuta la accese v-a conferi un confort mai mare la rulare si va reduce semnificativ riscul producerii de accidente rutiere.

Prin realizarea unor trotuare pe Strada Tudor Vladimirescu,  se va crea un sistem unitar, care va asigura traficul pietonal, atat din punct de vedere estetic, cat si al straturilor componente. Imbracamintea prevazuta la trotuare v-a conferi un confort mai mare la rulare si va reduce semnificativ riscul producerii de accidente rutiere.

SITUATIA PROPUSA

Lucrarea de modernizare a strazi Tudor Vladimirescu este compusa din urmatoarele elemente :

- amenajare borduri

- amenajare trotuare cu pavele

- amenajare rigole

- amenajare podete

- amenajare accese proprietati

Accesele rutiere vor avea urmatoarele caracteristici tehnice:

-   latimi accese 4,50m;

-   se vor realiza lucrari de protejare a taluzelor in vederea amplasarii acceselor;

-   se va asigura pozarea la cota suprafetei pietonale a retelelor existente in amplasamentul acestora;

-   se va asigura accesul persoanelor cu dizabilitati.

 

Pentru amenajarea trotuarului se vor folosi urmatoarele materii prime:

      -  montare borduri pe fundatie de beton;

      -  realizare strat piatra sparta 10 cm;

-   realizare pat nisip - 5cm;

-   montare pavele din beton .

 

Pentru amenajarea rigolei se vor folosi urmatoarele materii prime :

-   realizare strat balast - 20cm;

-  realizare strat piatra sparta - 10 cm;

-   realizarea unei rigole din bolovani de rau.

 

Pentru amenajarea podetelor se vor folosi urmatoarele materii prime:

      -  realizare strat balast compactat;

      -  realizare talpa beton h =10cm;

      -  realizare strat balast compactat h=10 cm;

-   montaj tub din PE corugat F315mm;

-   realizare placa beton turnat monolit h=10cm ;

-  turnare asfalt BA8 - 4 cm.

 

Pentru amenajarea acceselor de proprietate se vor folosi urmatoarele materii prime:

 -  realizare strat balast nisipos - 20cm;

 -  realizare piatra sparta - 10cm;

 -  turnare asfalt BA8 - 4 cm.

Lucrari necesare organizarii de santier:

Organizarea de santier pentru realizarea lucrarii “Modernizare strada Tudor Vladimirescu-Amenajare rigole, trotuare si acces la proprietati, comuna Harman" solicita, ca de fiecare data, rezolvarea unor probleme care se refera la asigurarea conditiilor pentru desfasurarea activitatii de baza.

Astfel, sunt necesare realizarea unor spatii (social-culturale si administrative, pentru asigurarea conditiilor de viata, de depozitare a materialelor etc.), a unor retele pentru utilitati (apa, caldura, energie, aer comprimat) si a instalatiilor aferente producerii acestora, a cailor de comunicatie (drumuri, cai ferate, retele telefonice etc).

Organizarea de santier pentru aceasta lucrare presupune urmatoarele:

  • realizare cailor de acces;
  • obtinerea si depozitarea unelte, scule, dispozite, utilaje si mijloace necesare;
  • asigurarea surselor  de energie;
  • asigurare vestiare, apa potabila, grup sanitar;
  • organizarea spatiilor necesare depozitarii temporare a materialelor, masurile specifice pentru conservare pe timpul depozitarii si evitarii degradarilor;

Impreuna cu beneficiarul se vor gasii de preferinta o locatie unde se poate pregatii organizarea de santier. Acesta va trebui amplasate pe un platou cat de cat orizontal. La organizarea de santier va trebui sa existe cel putin doua magazii provizorii cu rol de depozitare a materialelor, vestiar muncitori si depozitare scule si care sa fie dotate cu:

  • Tablou electric si platforma depozitare materiale.
  • Sursa apa pe santier:
  • Apa potabila ambalata in peturi de plastic.
  • Apa menajera - bidon plastic 1000.
  • WC ecologic.
  • Magazia de scule si materiale (sistem de inchidere) - vagon de fier; inchidere cu lacat,
  • Puncte PSI

Pentru organizarea de santier in vederea  executiei lucrarilor se impun urmatoarele:

-materialele de constructii necesare, se vor depozita temporar pe amplasamentele organizarilor de santier , pana la punerea in opera.

-se vor respecta HG300/2006 privind cerintele de securitate sanatate pentru santierele temporare sau mobile .

-la accesul in incinta organizarilor de santier se va amplasa un panou cu toate datele de recunoastere ale obiectivului , durata executiei, etc.

-va fi evitată utilizarea unor utilaje cu defecțiuni și/sau exploatare în condiții anormale de funcționare în vederea reducerii emisiilor atmosferice și a pulberilor de praf.

-pe amplasament nu se vor depozita carburanți, alimentarea utilajelor se va realiza la stațiile de carburanți.

-suprafeţele de circulaţie ale mijloacelor auto, platformele de depozitare deşeuri, precum şi căile de acces vor fi betonate.

-deșeurile menajere provenite din activitate sunt colectate de firme de specialitate cu care este contract de salubrizare.

-colectarea și evacuarea periodică a deșeurilor și rezidurilor provenite din activitatea prestată, reduce la minim posibilitatea de poluare a solului.

-in cazul poluării accidentale se va proceda imediat la decopertarea solului contaminat, stocarea lui în saci, tratarea de către firme autorizate / depozitarea în depozite de deşeuri autorizate.

-stratul de sol vegetal indepartat va fi depozitat in gramezi separate si va fi partial reutilizat dupa finalizarea lucrarilor.

În incinta şantierului se vor organiza pichete si puncte de interventie PSI dotate cu mijloace de stins incendii.

Pichetele vor avea în componenţă minimal urmatoarele mijloace de interventie:

     - 2 extinctoare tip P6 ;

     - 2 rangi ;

     - 2 cangi ;

     - 2 topoare psi ;

     - 2 galeti tip psi ;

     - 1 buc. lada cu nisip ;

     - 1 butoi cu apa de 500l .

Pichetul principal va fi amplasat într-un loc accesibil şi vizibil, langa organizarea de santier.

Se vor prevedea pichete PSI, sau cel putin puncte de interventie specifice dotate cu stingatoare corespunzatoare, in zona spatiilor de depozitatare a materialelor, in special a celor inflamabile si/sau explozibile .

Aceste materiale vor fi identificate si tinute sub control, iar stingatoarele vor fi adecvate, suficiente din punct de vedere numeric, functionale si in termen de valabilitate

     La terminarea lucrarilor, constructorii vor dezafecta zona organizarilor de santier,  readucandu-se terenul la starea initiala.

 

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate – nu este cazul

c) utilizarea resurselor naturale în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității – nu este cazul;

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate – În perioada de execuţie pot rezulta următoarele tipuri de deşeuri: pământ de descopertă, de excavaţie, materiale de construcţii, resturi conducte, conductori, tâmplărie, uleiuri uzate. Evidenţa gestiunii deşeurilor generate în decursul desfăşurării lucrărilor pe şantier, colectarea, transportul şi depozitarea temporară sau definitivă a acestora se va face conform prevederilor HGR nr. 856/2002 privind evidenţa gestiunii deşeurilor şi aprobarea listei cuprinzând deşeurile, inclusiv deşeurile periculoase, cu modificările și completările ulterioare.

Deșeurile menajere vor fi transportate la groapa de gunoi, după obţinerea în prealabil a  

acordului proprietarului acesteia. Toaletele ecologice vor fi golite periodic de o firmă  autorizată. Celelalte deşeuri vor fi valorificate prin predarea lor către un operator

specializat pentru colectarea reciclarea/reutilizarea lor, respectând prevederile Legii nr. 211 din 15/11/2011 privind regimul deșeurilor, republicată;

e) poluarea și alte efecte negative – În perioada de construcţie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile în vederea limitării generării de praf, de către prestatorul lucrărilor de construcții care va avea în vedere ca utilajele utilizate să fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic și să nu genereze noxe peste limitele admise. Substanțele poluante pentru atmosferî se vor încadra în valorile limită pentru imisii stabilite de Lg. nr. 104/2011 si STAS 12574/1987 și în valorile limită pentru emisii stabilite de Ord. nr. 462/1993 al MAPM, actualizat în 2016;

Nivelul de zgomot se va încadra în limitele impuse de SR 10.009/2017. Se vor respecta  de asemenea prevederile Ord. MS nr. 119/2014, actualizat în 2018 pentru aprobarea Normelor de igiena și sănătate publică privind mediul de viață al populației, cu precădere respectarea distanțelor de protecție față de zonele de locuințe, în special a organizării de șantier;

f) riscul de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform informațiilor științifice – nu este cazul;

g) riscurile pentru sănătatea umanănu este cazul;

 

2. Amplasarea proiectelor:.

a) utilizarea actuală și aprobată a terenurilor

Conform Certificatului de Urbanism nr. 123 din 19.04.2019 emis de Primăria Comunei Harman, terenul afectat de lucrări este situat în intravilanul comunei Harman; lucrările se execută pe teren aparținând domeniului public. Destinația actuala a terenului: drum.

b) bogația, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zona și subteranul acestuia – nu este cazul;

c) capacitatea de absorbție a mediului natural, acordându-se o atenție specială următoarelor zone:

     i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor - nu este cazul;

    ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

   iii) zonele montane și forestiere – nu este cazul;

   iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional – nu este cazul;

    v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: zone Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei salbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea planului de amenajare a teritoriului național – Secțiunea a III –a– zone protejate, zonele de protecție instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul și mărirea zonelor de protecție sanitară și hidrogiologică – nu este cazul;

   vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute de legislația națională și la nivelul Uniunii Europene și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri- nu este cazul

   vii) zone cu densitate mare a populației – nu este cazul;

  viii) peisajele și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic – nu este cazul;

 

3. Tipurile și caracteristicile impactului potential:

a) importanța și extinderea spațială a impactului: zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată – nu este cazul;

b) natura impactului - nu este cazul;

c) natura transfrontieră a impactului – nu este cazul;

d) intensitatea și complexitatea impactului – impact redus;

e) probabilitatea impactului – redusă, doar pe perioada executarii lucrărilor propuse prin proiect ;

f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului – pe perioada executării lucrărilor durata impactului va fi scurta.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate - nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului – nu este cazul;

 

II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării  adecvate, sunt următoarele: proiectul nu intră sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei salbatice, cu modificările și completările ulterioare;

 

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă: proiectul se încadrează în art 54  din Legea apelor nr. 107/1996 cu modificările și completările ulterioare. Titularul deține Aviz de gospodărire a apelor nr.02 / 15.01.2020 emis de SGA Brașov.

Măsurile și condițiile de realizare a proiectului în conformitate cu Avizul de gospodărire a apelor Nr. 02 / 15.01.2020 emis de SGA Brașov:

 

  • Elaboratorul documentatiei tehnice isi asuma responsabilitatea exactitatii datelor si informatiilor cuprinse in prezentul proiect, conform Ordinului MAP 828/2019, Anexa 1.
  • Beneficiarul si proiectantul vor urmari indeaproape executarea lucrarilor prevazute in documentatia tehnica de fundamentare, beneficiarului revenindu-i obligatia sa anunte orice modificare fata de prevederile prezentului aviz.
  • Executia lucrarilor avizate nu va pune in pericol lucrarile existente in albiile si malurile cursurilor de apa precum si executia altor lucrari hidrotehnice necesare in viitor;
  • Pe toata durata de executie a lucrarilor de investitii, beneficiarul are obligatia sa asigure scurgerea libera a apelor si sa nu obtureze sectiunea de curgere;
  • Se vor lua masuri de prevenire a poluarii cursurilor de apa cu produse petroliere pe durata executiei lucrarilor;
  • Beneficiarul are obligatia conform Legii Apelor 107 din 1996 sa anunte in scris la S.G.A. Brasov data inceperii lucrarilor cu cel putin 10 zece zile inaintea inceperii acestora;

 

Condițiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuție lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă aprobarea de dezvoltare;
  4. Drumurile de acces şi tehnologice, toate zonele a căror suprafaţă (învelişul vegetal) a fost afectată, vor fi refăcute şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;
  5. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc. revine în totalitate titularului de proiect;
  6. Se va acorda atenţie manevrării utilajelor în apropierea zonelor locuite; Se vor lua măsuri corespunzatoare de a nu degrada sau ocupa terenul din zona limitrofă;
  7. Deșeurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale și stradale;
  8. Se va evita depozitarea necontrolată a deșeurilor rezultate;
  9. Se va asigura salubrizarea zonei și mentinerea curățeniei pe traseul drumurilor de acces, pe toată perioada realizării lucrărilor;
  10. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor și a deșeurilor rezultate în urma implementării proiectului;
  11.  Vor fi luate măsuri pentru limitarea vibrațiilor produse de săpătura prin utilizarea de tehnologii performante de execuție și de fundare, în vederea încadrării valorilor parametrilor vibrațiilor în limitele admisibile stabilite de SR 12025-2/94;
  12.  Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor), reparațiile mijloacelor de transport/utilajelor se vor executa doar la societăți autorizate.
  13. Oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate în stationare, în zona șantierului;
  14. Respectarea duratei de execuție a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  15.  În cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;
  16.  Nu se vor evacua ape uzate neepurate sau insuficient epurate în emisari naturali, canale  de desecare, rigole stradale sau freatic atât pe perioada execuției lucrărilor cât și după aceasta;
  17. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările și completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil și de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  18.  Se vor alege trasee optime din punct de vedere al protecției mediului, pentru deplasarea vehiculelor care transportă materiale de construcție care pot elibera în atmosferă particule fine; transportul acestor materiale se va face pe cât posibil cu vehicule dotate cu prelate;
  19.  Transportul materialelor și transportul utilajelor grele se va realiza pe traseele stabilite, astfel încât să nu creeze disconfort locuitorilor din zonă;
  20.  Titularul proiectului răspunde pentru refacerea zonelor afectate de implementarea proiectului;
  21. Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;
  22.  Organizarea de șantier va respecta obligatoriu măsurile specifice pentru reducerea şi/sau   eliminarea efectelor generate de acestea asupra sănătăţii umane și mediului înconjurător. Se vor avea în vedere:

• împrejmuirea corespunzătoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc;

• organizarea de șantier se va realiza astfel încât impactului generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derulării lucrărilor prevăzute prin proiect să fie cât mai redus;

• organizarea de șantier va fi amenajată astfel încât să asigure facilităţile de bază conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările și completările ulterioare, după caz;

• întreţinerea corespunzătoare a utilajelor/mijloacelor de transport utilizate în lucrările de construcţii în vederea evitării scurgerilor de combustibili și uleiuri uzate pe sol/apă și de alte substanţe toxice și periculoase;

• se interzice stocarea temporară și depozitarea carburanţilor și substanţelor periculoase în zona aferentă amplasamentului;

• în perioada de execuție a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor și a utilajelor utilizate;

  • vederea menținerii calității aerului, în parametri optimi, în zona amplasamentului, se vor respecta următoarele conditii:
  •  utilizarea apei, pentru suprimarea prafului în cantitățile, frecvența și proporțiile necesare, în zona de lucru, la sfârșitul fiecărei săptămâni de lucru, dacă nu se vor deșfășura operațiuni active mai mult de două zile consecutiv;
  •  pe spațiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrărilor, s-a îndepărtat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetația va fi replantată;
  •  minimizarea activităților generatoare de praf (tăiere, spargerea betonului, etc.);
  •  se vor lua măsuri de acoperire, îngrădire, închidere a stocurilor de materiale de construcție sau deșeuri, pentru prevenirea împrăștierii cauzată de vânt;
  •  curățarea roților vehiculelor care ies de pe șantier;

 

În conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protecția mediului, cu modificările și completările ulterioare:

 - art. 15 alin (2) lit a - ”Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum și asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării”;

- art. 21, alin.(4) ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului și a publicului revine titularului proiectului”.

 

Pentru legalitatea și autenticitatea documentelor depuse la dosar se face răspunzător titularul proiectului.         

Proiectul propus nu necesită parcurgerea celorlalte etape ale procesului de evaluare a impactului asupra mediului de evaluare adecvată și de evaluare asupra corpurilor de apă.

După întocmirea procesului verbal de constatare a respectării tuturor condițiilor de realizare a proiectului, societatea care va desfășura activitatea în urma implementării acestuia, are obligația de a solicita și obține autorizația de mediu, după caz.

           Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuției lucrărilor sau exploatării acestora.

          Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov se sancționează conform prevederilor legale în vigoare.

          Conform prevederilor Legii nr. 292/2018 :

 - anexa 5, art. 43, alin. (3) la finalizarea proiectelor publice și private care au făcut obiectul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, autoritatea competenta pentru protecția mediului care a parcurs procedura verifică respectarea prevederilor deciziei etapei de încadrare;

 - anexa 5, art. 43 alin. (4) procesul - verbal întocmit în situația prevazută la alin. (3) se anexează și face parte integrantă din procesul - verbal de recepție la terminarea lucrărilor;

 - anexa 5, art. 34, alin. (1) titularul de proiect are obligația de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, acordului de mediu și anterior emiterii aprobării de dezvoltare;

    -anexa 5, art. 34, alin (2) notificarea prevăzută la alin. (1), însoțită de raportul de verificare întocmit în conformitate cu prevederile art. 20 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 292/2018 de către verificatorul de proiecte atestat în conditiile legii pentru cerința esențială “D) igienă, sănătate și mediu înconjurător” prevăzută la art. 3 din Ordinul ministrului dezvoltării regionale și administrației publice nr. 2264/2018 sau după caz de punctul de vedere al autorității competente emitente a aprobării de dezvoltare conform art. 20 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 292/2018, se depune în termen de 10 zile de la data apariției necesității modificării/extinderii;

   -art. 18, alin. (13 ) în cazul în care una dintre deciziile prevăzute la alin. (8) si (9) nu se emite în termen de 5 ani de la emiterea acordului de mediu, titularul proiectului este obligat să se adreseze autorității de mediu emitente în vederea confirmării faptului că acordul de mediu nu este depășit .

           

     Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

    Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor <LLNK 12004   554 12 2N1   0 47>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

    Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

    Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

    Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

    Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

    Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale <LLNK 12004   554 12 2N1   0 18>Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

 

                                                  DIRECTOR EXECUTIV,

                                                      Ciprian BĂNCILĂ                                                                                        

 

   ȘEF SERVICIU A.A.A,                                                               ȘEF BIROU C.F.M.,

       Daniela BIRĂU                                                                        Sorin HORNOIU

    

 

                                                                           

             ÎNTOCMIT:                                                                             ÎNTOCMIT:

  Consilier Mariana NEGULICI                                                Consilier Mirela MOISA