Back

„Construire rezervă intangibilă de apă, cameră pompe și instalații PSI, modificări compartimentări interioare fără afectarea structurii de rezistență, organizare de șantier” SC ELDON SRL

Ministerul Mediului

Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului

AGENŢIA PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI BRAȘOV

 

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

                                                        Proiect

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de SC ELDON SRL cu sediul în jud. Brașov, com. Prejmer, str. Bruxelles nr. 4 înregistrată la APM Brașov cu 19627 din 20.12.2018 în baza:

  • Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, aprobata cu cu modificǎri și completǎri prin Legea nr. 49/2011, cu modificarile si completarile ulterioare;

și ca urmare a completărilor depuse la dosar cu nr. 1360/28.01.2019 și nr ............ autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 25.02.2019, că proiectul „Construire rezervă intangibilă de apă, cameră pompe și instalații PSI, modificări compartimentări interioare fără afectarea structurii de rezistență, organizare de șantier”, propus a fi amplasat jud. Brașov, com. Prejmer, sat Prejmer, str. Berlin nr. 2 conform C.U. nr. 209 din 27.09.2018 emis de U.A.T. Comuna Prejmer, nu se supune evaluarii impactului asupra mediului, nu se supune evaluarii adecvate si nu se supune evaluarii impactului asupra corpurilor de apa.  

 

    Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1.  proiectul se încadreaza în prevederile Legii nr. 292/2018, privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, Anexa 2, pct. 13, lit. a) orice modificări sau extinderi, altele decât cele prevăzute la pct. 24 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevăzute în anexa nr. 1 sau în prezenta anexă, deja autorizate, executate sau în curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului       
  2. titularul și APM Brașov au mediatizat în presa locală cât și pe pagina web atât depunerea solicitării acordului cât și decizia etapei de încadrare;
  3. lipsa observațiilor din partea publicului interesat;
  4. în urma parcurgerii listei de control pentru etapa de încadrare și a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevăzute în Anexa 3 din Legea nr. 292/2018, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din următoarele considerente:

 

 

 

 

 

 

  1. Caracteristicile proiectului:

            a) dimensiunea și conceptia întregului proiect:

Prezentul proiect prevede construirea unei instalatii de stingere incendiu de tip sprinklere, inclusiv dotarile si echipamentele aferente (rezervor de apa, camera pompelor, gospodarie de apa, etc.) si recompartimentari interioare ale halei existente.

Terenul pe care se va amplasa investiția se afla in cadrul Parcului Industrial Prejmer, încadrat intre strada Berlin, Barcelona si strada Milan, având o suprafața de 10.370 mp.

 Accesul principal in cadrul parcului se realizează din DN 10, accesul auto si pietonal pe amplasamentul studiat se realizează din strada Berlin si din strada Barcelona.

Pe teren exista deja o constructie, un centru logistic cu depozitare si showroom, având ca si funcțiuni adiacente o zona de birouri si spatii pentru angajați, incluzând vestiare si o sala de mese. Constructia a fost realizata in baza AC nr. 88/ 16.09.2014, eliberata de către Primaria Prejmer, si receptionata si intabulata in anul 2015.

Constructiile noi reprezinta un procentaj mic fata de suprafetele constructiei existente.

Indici urbanistici

Regim de înălțime = P + E parțial (h cca. 10m)

Suprafata teren = 10.370 m²

A construita propusa =7.385 m2 (7.315 m2 constructia existent +70 m2 gospodaria de incendiu si rezervorul de apa)

A platforme si parcari  =     1.629m2  = 16,30%

A zona verde    =                1.592 m2  = 15.30%

Accesul in incinta nu se modifica (se pastreaza legaturile directe din strada Barcelona si din str. Berlin, fără a perturba circulația locala).

NU se vor aduce modificări asupra sistematizării verticale existente a Parcului Industrial.

 

 Racordarea la retelele utilitare existente in zona

Alimentarea cu apa

Necesarul de apa rece de consum se asigura dintr-un cămin de branșament existent, situat la limita proprietății. Pentru alimentarea rezervorului de incendiu se va realiza un bransament nou la un camin de apa al Parcului Industrial situat in apropierea limitei de proprietate.

Evacuare ape uzate

Evacuarea apelor uzate este realizează printr-o rețea de canalizare exterioara, formata din conducte de PVC-KG, la rețeaua Parcului Industrial Prejmer, prin intermediului căminelor de racord.

Apele preluate de pe platformele de circulație si staționare auto sunt evacuate in rețeaua pluviala a Parcului Industrial Prejmer ce are separatoare de hidrocarburi proprii.

Evacuare ape pluviale

Captarea apelor pluviale de pe acoperiș se face prin sistem de vacuum gravitațional. Captarea apelor pluviale de pe suprafețele exterioare, respectiv parcări, alei, drumuri de acces se face prin intermediul rigolelor liniare, terenul amenajat fiind prevăzut cu pantele necesare pentru captarea apelor in rigole.

Alimentarea cu energie electrica

Alimentarea cu energie electrica se va realiza dintrun punct de distributie al Parcului Industrial Prejmer. Pentru a asigura alimentarea cu energie electrica a gospodariei de incendiu se vor face modificari la instalatiile electrice interioare existente.

Alimentarea cu energie termica

Spatiile destinate birourilor, vestiarelor si sala de mese, au o centrala termica proprie de cu combustibil gaz metan ce asigura agentul termic distribuit într-o centrala de tratare a aerului ce va asigura o permanenta ventilație a spatiilor.

Zona de logistica si depozitare se va încălzi cu ajutorul unor aeroterme cu agent termic furnizat tot de centrala termica pe gaz.

 

ORGANIZARE DE SANTIER

Organizarea de santier se poate amenaja pe terenul beneficiarului in fata rampelor de descarcare-incarcare, in imediata apropiere a zonei unde se vor construi rezervorul/ camera pompelor.

Se vor realiza baraci de lucru module tip din schelet metalic si panouri termoizolante, pentru adapostire, depozitare materiale speciale de 3 x 6 m. Se va amplasa si un grup sanitar ecologic.

Se va realiza o platforma deschisa de lucru si depozitare a materialelor in cadrul zonei de parcaje actuale.  

La iesirea din santier a vehiculelor, acestea vor fi curatate, daca este cazul.

 

b) cumularea cu alte proiecte existe și/sau aprobate – nu este cazul

c) utilizarea resurselor naturale în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversitatii – nu este cazul;

d) productia de deșeuri – deșeurile de orice natură vor fi stocate selectiv în spații special destinate și predate către societăți specializate autorizate;

e) poluarea și alte efecte negative –

În perioada de execuție, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate. Ca urmare vor fi luate toate măsurile în vederea limitarii generarii de praf de catre prestatorul lucrărilor de execuție care va avea în vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic și sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor încadra în valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificările și completările ulterioare coroborat cu Legea. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va încadra în limitele impuse de SR 10.009:2017. Se vor respecta de asemenea prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igienă și sănătate publică privind mediul de viata al populatiei cu modificarile și completarile ulterioare.

f) riscul de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform informațiilor științifice – nu este cazul;

g) riscurile pentru sănătatea umanănu este cazul;

 

2. Amplasarea proiectelor:.

a) utilizarea actuala și aprobata a terenurilor

Amplasamentul investitiei este situat ăn intravilan în perimetrul Parcului Industrial Prejmer. Imobilul este proprietate SC ELDON SRL conform extras CF nr. 103099 Prejmer, nr. Cad. 103099, destinatia conform PUZ aprobat prin HCL 9/2006 și Hotarârea 15/2008, in conformitate cu CU 209 din 27.09.2018 emis de UAT Comuna Prejmer.

b) bogatia, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zona și subteranulul acetuia – nu este cazul;

c) capacitatea de absorbtie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala următoarelor zone:

i) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor - nu este cazul;

ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

iii) zonele montane și forestiere – nu este cazul;

iv) rezervatii și parcuri naturale – nu este cazul;

v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: zone Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei salbatice; zonele prevăzute de legislatia privind aprobarea planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III – a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul și marirea zonelor de protectie sanitara și hidrogiologica – nu este cazul;

vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute de legislatia nationala și la nivelul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se considera ca exista astfel de cazuri- nu este cazul

vii) zone cu densitate mare a populatiei – nu este cazul;

viii) peisajele și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic – nu este cazul;

 

3. Tipurile și caracteristicile impactului potential:

a) importanta și extinderea spatiala a impactului: aria geografica și numarul persoanelor afectate – nu este cazul;

b) natura impactului - nu este cazul;

c) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

d) intensitatea și complexitatea impactului – impact redus;

e) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrărilor propuse prin proiect ;

f) debutul, durata, frecventa și reversibilitatea preconizate ale impactului – pe perioada executarii lucrărilor durata impactului va fi scurta.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate - nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectiva a impactului – nu este cazul;

 

II. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii  adecvate, sunt următoarele:

  • proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei salbatice, cu modificarile și completarile ulterioare;

III. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra corpurilor de apa: - nu este cazul ;

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuție lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  4. Drumurile de acces şi tehnologice, toate zonele a căror suprafaţă (învelişul vegetal) a fost afectată, vor fi refăcute şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;
  5. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc. revine în totalitate titularului de proiect;
  6. Se va acorda atenţie manevrării utilajelor în apropierea zonelor locuite; Se vor lua măsuri corespunzatoare de a nu degrada sau ocupa terenul din zona limitrofa;
  7. Deșeurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale și stradale;
  8. Se va evita depozitarea necontrolata a deșeurilor rezultate;
  9. Se va asigura salubrizarea zonei și mentinerea curateniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizarii lucrărilor;
  10. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor și a deșeurilor rezultate în urma implementarii proiectului;
  11. Vor fi luate măsuri pentru limitarea vibratiilor produse de sapatura prin utilizarea de tehnologii performante de execuție și de fundare, în vederea încadrarii valorilor parametrilor vibratiilor în limitele admisibile stabilite de SR 12025-2/94;
  12. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor), reparatiile mijloaceor de transport/utilajelor se vor executa doar la societati autorizate.
  13. În vederea menținerii calității aerului, în parametri optimi, în zona amplasamentului, se vor respecta următoarele conditii:
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului în cantitatile, frecventa și proportiile necesare, în zona de lucru, la sfarșitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrărilor, s-a îndepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • minimizarea activităților generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  • se vor lua măsuri de acoperire, îngradire, închidere a stocurilor de materiale de constructie sau deșeuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • curatarea rotilor vehiculelor care ies de pe șantier;
  1. Oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate în stationare, în zona șantierului;
  2. Respectarea duratei de execuție a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  3. În cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;
  4. Nu se vor evacua ape uzate neepurate sau insuficient epurate în emisari naturali, canale de desecare, rigole stradale sau freatic atat pe perioada execuției lucrărilor cat și dupa aceasta;
  5. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările și completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil și de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  6. Se vor alege trasee optime din punct de vedere al protectiei mediului, pentru deplasarea vehiculelor care transporta materiale de constructie care pot elibera în atmosfera particule fine; transportul acestor materiale se va face pe cat posibil cu vehicule dotate cu prelate;
  7.  Transportul materialelor și transportul utilajelor grele se va realiza pe traseele stabilite, astfel încat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona;
  8.  Titularul proiectului raspunde pentru refacerea zonelor afectate de implementarea proiectului;
  9. Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;
  10.  Organizarea de șantier va respecta obligatoriu măsurile specifice pentru reducerea şi/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sănătăţii umane și mediului înconjurător. Se vor avea în vedere:

• împrejmuirea corespunzătoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc;

• organizarea de șantier se va realiza astfel încât impactului generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derulării lucrărilor prevăzute prin proiect să fie cât mai redus;

• organizarea de șantier va fi amenajată astfel încât să asigure facilităţile de bază conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările și completările ulterioare, după caz;

• întreţinerea corespunzătoare a utilajelor/mijloacelor de transport utilizate în lucrările de construcţii în vederea evitării scurgerilor de combustibili și uleiuri uzate pe sol/apă și de alte substanţe toxice și periculoase;

• se interzice stocarea temporară și depozitarea carburanţilor și substanţelor periculoase în zona aferenta amplasamentului;

• în perioada de execuție a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor și a utilajelor utilizate;

• este interzisă părăsirea incintei organizării de șantier cu roţile autovehiculelor şi/sau caroseria murdară;

În conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările și completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum și asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările și completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului și a publicului revine titularului proiectului”.

 

          Conform prevederilor Legii nr. 292/2018 :

 - anexa 5, art. 43, alin. (3) la finalizarea proiectelor publice si private care au facut obiectul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, autoritatea competenta pentru protectia mediului care a parcurs procedura verifica respectarea prevederilor deciziei etapei de incadrare;

 - anexa 5, art. 43 alin. (4) procesul - verbal intocmit in situatia prevazuta la alin. (3) se anexeaza si face parte integranta din procesul - verbal de receptie la terminarea lucrarilor.

 

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procesului de evaluare a impactului asupra mediului de evaluare adecvata si de evaluare asupra corpurilor de apa.

 

           Pentru legalitatea si autenticitatea documentelor depuse la dosar se face raspunzator titularul proiectului.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuției lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov se sanctioneaza conform prevederilor legale în vigoare.

 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar in situatia cand intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifica conditiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul  proiectului are obligatia de a notifica autoritatea competenta emitenta.

 

          Conform prevederilor Legii nr. 292/2018 : 

    - anexa 5, art. 34, alin. (1) titularul de proiect are obligația de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, acordului de mediu și anterior emiterii aprobarii de dezvoltare;

    -anexa 5, art. 34, alin (2) notificarea prevazuta la alin. (1), insotita de raportul de verificare intocmit in conformitate cu prevederile art. 20 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 292/2018 de catre verificatorul de proiecte atestat in conditiile legii pentru cerinta esentiala D) igiena, sanatate si mediu inconjurator prevazuta la art. 3 din Ordinul ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice nr. 2264/2018 sau dupa caz de punctul de vedere al autoritatii competente emitente a aprobarii de dezvoltare conform art. 20 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 292/2018, se depune în termen de 10 zile de la data aparitiei necesitatii modificarii/extinderii;

   -art. 18, alin. (13 ) in cazul in care una dintre deciziile prevazute la alin. (8) si (9) nu se emite in termen de 5 ani de la emiterea acordului de mediu, titularul proiectului este obligat sa se adreseze autoritatii de mediu emitente in vederea confirmarii faptului ca acordul de mediu nu este depasit .

            Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.

    

                                           

 

                                                 DIRECTOR EXECUTIV,

                                                      Ciprian BĂNCILĂ                                                                                        

                                                                                                    

 

  SERVICIUL A.A.A,                                                                  ȘEF BIROU C.F.M.,

     Daniela BIRĂU                                                                          Sorin Hornoiu

    

      

                                                                                                    

             ÎNTOCMIT:                                                                               ÎNTOCMIT:

  Consilier Daniela LUNGU                                         Consilier Viorel MAREAN