Back

„Desfiintare constructii existente pe amplasament”-Radu Constantin

 

                       

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr. .......... din 31.07.2018

 

 

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de RADU CONSTANTIN ALEXANDRU pentru CALIN MITICA, cu domiciliul in Jud. Covasna, loc. Intorsura Buzaului, str. Hanului, bl.9, sc. C, ap. 12, înregistrată la APM Brasov cu nr. 10288 din 02.07. în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

si ca urmare a completarilor depuse la dosar sub nr. 11653 din 25.07.2018, nr...............

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 30.07.2018, că proiectul proiectul „Desfiintare constructii existente pe amplasament”, propus a fi realizat in  jud. Brasov, Mun.Brasov, str. Crisana, nr.31, conform certificatului de urbanism nr.865/26.04.2017 cu prelungirea valabilitatii pana la data 25.04.2019 emis de Primaria Municipiul Brasov,  nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.   

    Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

  1. proiectul se incadreaza in prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009, Anexa nr.2 la   pct.  13, lit.a-orice modificări sau extinderi, altele decât cele prevăzute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevăzute în anexa nr. 1 sau în prezenta anexă, deja autorizate, executate sau în curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;
  2. titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;
  3. lipsa observatiilor din partea publicului interesat;
  4. in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

 

  1. Caracteristicile proiectului:

            a) dimensiunea si conceptia intregului proiect :

Prin proiect se propune desfintarea constructiilor existente pe amplasamentul situat in Brasov, strada Crisana nr.31, identificat prin C.F. 103283 cad. 103283, proprietate particulara. Construcțiile nu au mai fost reabilitate de o lungă perioadă de timp și drept urmare au intrat într-un proces de degradare greu de controlat. In prezent constructiile nu mai sunt functionale, nu dispun de utilitati. Acestea au fost utilizate in trecut ca ateliere de reparat garnituri feroviare. Nu exista canale tehnologice, subsoluri tehnice sau rezervoare cu combustibili.

Starea de avariere a constructiilor cu pereţi din zidărie distrusi în multe zone, poate fi încadrată în clasa “avariere foarte gravă”. Capacitatea de rezistenţă însumată a pereţilor − care au avarii foarte grave − reprezintă mai mult de 30 % din capacitatea de rezistenţă totală a structurii pe fiecare din cele două direcţii principale. Există riscul de pierdere a capacităţii portante a clădirilor. Este necesară demolarea în totalitate a acestor corpuri de clădire.      

Terenul are o suprafata de 17227 mp, din care 5800.6 mp reprezinta suprafata construita si propusa pentru demolare. Accesul principal pietonal si autor se va face din partea de sud, respectiv din Aleea Sanzienelor.

             Pe amplasament se intalnesc 10 corpuri de cladire cu o vechime de circa 70 – 80 de ani, cu diferite tipuri de structuri.

 Sistemul de fundare al celor 10 construcţii este format din fundaţii continue sub zidurile din cărămidă pentru C1,C2,C3,C4,C6,C7,C8,C9,C10 si dintr-un radier general din beton armat si fundaţii izolate sub stalpii din beton si cei din metal, pentru corpul C5. Placa de la cota -0.05 are o grosime de 10cm.

            Structura corpului C1 -anexă portar, Parter- este alcatuită din zidărie de cărămidă de 40 cm grosime, dispusă pe două direcții. Aceasta  descarca pe o fundație continuă din beton armat. Planșeul acestei constructii este din beton armat .

            Structura corpului C2 - anexă, Parter - este, de asemenea, alcatuită din zidărie de cărămidă de 40 cm grosime dispusă pe două direcții. Aceasta  descarca pe o fundație continuă din beton armat. Planșeul acestei constructii este realizat din beton armat.

            Structura corpului C3 -birouri,  S+P -este alcatuită din zidărie de cărămidă de 50 cm grosime la partea exterioară si 35cm grosime la interior. Zidurile portante  descarca pe o fundație continuă din beton armat. Planșeul acestei constructii este realizat din beton armat, iar șarpanta este construită din lemn de rășinoase.

            Structura corpului C4 –magazie, Parter - este alcatuită din zidărie de cărămidă de 30 cm grosime, dispusă pe două direcții. Aceasta  descarca pe o fundație continuă din beton armat. Planșeul acestei constructii este din beton armat .

            Structura corpului C5- hala industriala, Parter- este o structură mixtă, alcatuită din zidărie de cărămidă de 50 cm grosime la partea exterioară, stalpi din beton armat(in partea din fata) pe care descarcă grinzi metalice cu zăbrele si ferme metalice in partea din spate. Stalpii in cadrul acestui sistem de elemente verticale au rolul de a sustine gravitational elementele orizontale dar au și rol de a prelua forțele orizontale. Dimensiunile geometrice ale stalpilor din beton sunt cu sectiune de 40x40cm.

            Zidăria din cărămidă exterioară si de compartimentare descarcă pe un radier general de cca. 50 cm grosime, iar stalpii metalici si cei din beton armat descarcă pe cate o fundație izolată din beton armat.

             Structura corpului C6 -administrativ - P+2E- este alcatuită din zidărie de cărămidă de 50 cm grosime la partea exterioară si 30cm grosime la interior. Zidurile portante  descarca pe o fundație continuă din beton armat. Planșeele acestei constructii sunt realizate din beton armat, iar șarpanta este construită din lemn de rașinoase.

            Structura corpului C7 - hală , Parter – este alcatuită din zidărie de cărămidă de 50 cm grosime la partea exterioară si 30cm grosime la interior. Zidurile portante  descarca pe o fundație continuă din beton armat. Șarpanta acestei constructii este realizată din lemn de rașinoase.

            Structura corpului C8 -garaje , Parter -  este alcatuită din zidărie de cărămidă de 50 cm grosime la partea exterioară si 30cm grosime la interior. Zidurile portante  descarca pe o fundație continuă din beton armat. Planșeul acestei constructii este realizat din beton armat.

            Structura corpului C9, ateliere reparații, Parter - este alcatuită din zidărie de cărămidă de 50 cm grosime la partea exterioară si 30cm grosime la interior. Zidurile portante  descarca pe o fundație continuă din beton armat. Planșeul acestei constructii este realizat din beton armat.

            Structura corpului C10-  hală metalică, Parter - este o structură mixtă, alcatuită din zidărie de cărămidă de 50 cm grosime la partea exterioară si grinzi metalice cu zăbrele care descarcă pe zidurile perimetrale. Zidăria din cărămidă descarcă pe o fundație continuă din beton armat.

Pentru executarea lucrarilor de demolare in condtitii optime si sigure se vor respecta urmatorii pasi:

1.Etapa de organizare de santier

Cuprinde lucrari aferente pozitionarii utilajelor, stabilirii treseelor de evacuare, a amplasarii baracamentelor( birou diriginte de santier, magazie, paza, closete ecologice) platform provizorii a deseurilor inerte.

2.Izolarea incintei

Imobilul are garduri spre vecinii din jur şi spre stradă, pentru a împiedica accesul persoanelor străine în incintă şi evitarea accidentelor de munca si pentru protejarea vecinatatilor.

3.Tăierea şi izolarea reţelelor de utilităţi

 Constructiile sunt debranşate de la retele de utilitati.

4.Dezechiparea clădirilor. Demontarea manuală a tuturor componentelor construcţiei, respectiv ferestre, uşi, instalaţii electrice.

5.Demolarea propriu-zisă a clădirii

Metode tehnologice de demolare: demolarea cu ciocan hydraulic, foarfeca hidraulica, monatate la excavator, pentru structuri supraterane sub forma de plansee si pereti, dispozitive hidraulice montate la exacavator, pentru plansee si platforme betonate.

6.Demolarea acoperişului

În mod normal, operaţiunile de demolare încep de sus de la acoperiş şi se continuă până la baza clădirii: se Desface învelitoarea, se demonteaza şarpanta de lemn şi planşeul.

7.Demolarea pereţilor

Pentru demolarea pereţilor se va folosi sistemul demolării în trepte. La demolarea zidurilor se divizează pereţii în zone autonome, prin executarea unor şanţuri de separare, cu răngi şi târnăcoape, în tronsoane de câte 1 – 2 m lungime, care apoi se lărgesc. Apoi pereţii vor fi slăbiţi la bază prin cioplirea pe o grosime egală cu 1/3 din grosimea zidului şi apoi vor fi trase cu cabluri, până la prăbuşire. 

8.Ordinea demolării zidurilor

Peretii se demoleaza conform unui plan de demolare, care arata care pereti cad primii si ce inaltime au aceştia. Întrucât clădirea are zidurile longitudinale ziduri de rezistenţă, iar zidurile transversale, ziduri de rigidizare, se va proceda la demolarea pe rând a pereţilor, fiecare demolare de perete fiind urmată de îndepărtarea molozului rezultat.

9.Demolarea planseelor

Demolarea planseelor incepe din centru catre reazeme.

Refacerea amplasamentului:

Dupa executarea lucrarilor de demolare si evacuare a molozului si deseurilor rezultate, se impune aducerea terenului la starea iniţială, operatie care include nivelarea terenului ce a fost ocupat de construcţia demolată. De asemenea, eventualele gropi de subsol, vor fi umplute cu   pământ.

In urma realizarii fazei de demolare si aducere a terenului la starea initiala, creste potentialul amplasamentului pentru construirea unui ansamblu residential asa cum este incadrata si destinata zona,  conform PUZ-ului aprobat de Primaria Brasov.

Organizarea de santier pentru lucrarile solicitate se va asigura in incinta, fara a afecta proprietatile vecine si retele edilitare existente. Graficul de lucrari va avea fazele determinante stabilite conform programului de control, anexa a documentatiei tehnice.

Pentru organizarea executiei se propun urmatoarele:

  • gard din plasa metalica sudata  h= 2,0 m ce cuprinde zonele in care imprejmuirea lipseste sau este deteriorate.
  • amplasarea unei baraci pentru vestiar muncitori
  • 1 buc. wc ecologic.
  • la punctul de acces in santier va exista punct de curatare a pneurilor de noroi 
  • la varf de activitate vor fi in santier 5 muncitori.
  • perioada de desfasurare a activitatii va fi de 2 luni de la inceperea lucrarilor.
  • programul de lucru va fi de 8 ore zilnic
  • toate locurile cu risc de accidente vor fi imprejmuite si semnalizate corespunzator existand persoana specializata pentru aceasta activitate.
  • va fi amenajat un punct de prim ajutor dotat cu trusa sanitara.
  • va fi amplasat un pichet de incendiu dotat corespunzator si toate baracile vor fi dotate cu extinctoare.

Se reface terenul afectat de sapaturile pentru scoaterea fundatiei si organizarea de santier, aducandu-se la starea initiala.

La terminarea lucrarilor terenul care a fost folosit sau afectat intr-un fel sau altul, va fi curatat, eliberat de materiale si resturi de materiale, nivelat.

b) cumularea cu alte proiecte existe si/sau aprobate –nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii – nu este cazul;

d) productia de deseuri deseurile rezultate in urma desfasurarii lucrarilor de demolare prevazute prin proiect vor fi stocate selectiv. In incinta vor fi asigurate spatii de stocare temporara pentru deseuri-suprafete betonate, spatii special amenajate si vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate, dupa caz;

- deseurile menajere se vor colecta in europubele si se vor preda catre societati autorizate in vederea eliminarii;

- se va evita depozitarea necontrolata a deseurilor rezultate; 

- deșeurile rezultate din demolare se vor evacua ritmic cu societăți autorizate și nu se vor crea depozite de deșeuri inerte pe o perioadă indelungata;

-  se va mentine curatenia in spatiul destinat depozitarii, fiind interzisa arderea lor in recipientii de colectare precum si aruncarea lor langa recipientii de colectare sau depozitarea lor pe terenuri virane sau pe domeniul public;

e) poluarea si alte efecte negative  –

În perioada de executie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de executie care va avea in vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de STAS 10.009/88. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

f) riscule de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice– lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect au fost luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident; 

g) riscurile pentru sanatatea umana – nu este cazul;

 

2. Amplasarea proiectelor:.

a) utilizarea actuala si aprobata a terenurilor - terenul studiat este situat in  jud. Brasov, municipiul Brasov, intravilan, proprietate particulara, cu folosinta actuala „constructii industriale si teren de 17227 mp” si destinatia conform PUZ  „zona mixta de locuinte colective cu regim mediu de inaltime, servicii de interes general (hoteluri, restaurant, etc), sedii de firma”, in conformitate cu C.U. nr.865 din 26.04.2017 cu prelungirea valabilitatii pana la data de 25.04.2019  emis de Primaria Municipiului Brasov;

b) bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si subteranulul acetuia – nu este cazul;

c)  capacitatea de absorbtie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

i) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor - nu este cazul;

ii) zonele costiere si mediul marin - nu este cazul;

iii) zonele montane si forestiere – nu este cazul;

iv) rezervatii si  parcuri naturale – nu este cazul;

v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei in vigoare: zone Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice; zonele prevazute de legislatia privind aprobarea planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III – a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul si marirea zonelor de protectie sanitara si hidrogiologica – nu este cazul;

vi) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevazute de  legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri- judeţul Braşov se încadrează în regimul de gestionare II a ariilor din zone şi aglomerări privind calitatea aerului pentru toţi poluanţii (particule în suspensie – PM2,5, particule în suspensie – PM10, dioxid de azot, dioxid de sulf, monoxid de carbon, benzen, plumb, arsen, cadmiu, nichel), cu excepţia Municipiului Braşov pentru poluantul dioxid de azot si PM10.

vii) zonel cu densitate mare a populatiei – investitia este amplasata in intravilanul

mun. Brasov, proprietate particulara;

Imobilul care urmează a fi demolat, este situat intr-o zona rezidentiala. Distanţa dintre clădirile ce se vor demola şi clădirea cea mai apropiată, este de aproximativ 10 m.

 

viii) peisajele si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic – nu este cazul;

 

3. Tipurile si caracteristicile impactului potential:

a) importanta si extinderea spatiala a impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  nu este cazul ;

b) natura impactului -  nu este cazul;

c) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

d) intensitatea si complexitatea impactului – impact redus;

e) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor propuse prin proiect ;

f) debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate -  nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectiva a impactului – nu este cazul;

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

  • proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. În vederea minimizarii emisiilor de praf; se va stropi aria santierului, dupa caz; incarcaturile care intra si ies din santier vor fi acoperite cu prelate impermeabile la praf; Accesul pe drumurile publice se va face doar cu mijloace de transport salubre.
  4. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  5. Drumurile de acces şi tehnologice, toate zonele a căror suprafaţă (învelişul vegetal) a fost afectată, vor fi refăcute şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;
  6. Autocamioanele vor fi asigurate astfel incat sa nu existe pierderi de material din acestea;
  7. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc. revine în totalitate titularului de proiect;
  8. Se va respecta programul de lucru impus de Primaria Municipiului Brasov in concordanta cu programul de odihna a locuitorilor din zona in conformitate cu Legea nr. 61/1991 cu modificarile si completarile ulterioare, privind linistea publica, pe toata perioada de executie a lucrarilor;
  9. Se va acorda atenţie manevrării utilajelor în apropierea zonelor locuite; Se  vor lua masuri corespunzatoare de a nu degrada sau ocupa terenul din zona limitrofa;
  10. Deşeurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale şi stradale;
  11. Se va evita depozitarea necontrolata a deseurilor rezultate;
  12. Se va mentine curatenia in spatiul destinat depozitarii deseurilor, fiind interzisa arderea deseurilor in recipientii de colectare precum si aruncarea lor langa recipientii de colectare sau depozitarea lor pe terenuri virane sau pe domeniul public;
  13. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate în urma implementarii proiectului;
  14. Vor fi luate  măsuri pentru limitarea vibratiilor  produse de sapatura   prin  utilizarea  de  tehnologii performante  de executie și  de fundare, în vederea  incadrarii valorilor parametrilor vibratiilor in limitele admisibile stabilite de SR 12025-2/94;
  15. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor) , reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate.
  16. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii, dupa caz:
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • utilizarea materialelor speciale (folie de plastic, plasa, etc.) cu care se va acoperi pamantul excavat, pana la reutilizarea sau transportarea lui;
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • curatarea  rotilor vehiculelor care ies de pe santier;
  • oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;

          -respectarea prevederilor STAS 12574/1987: pulberi sedimentabile 17g/m2/luna la limita amplasamentului în direcţia zonei de locuinţe; pulberi în suspensie medie de scurtă durată 30 min.-0,5 mg/m3, medie de lungă durată 24 h - 0,15 mg/m3;

  1. Vor fi luate măsuri pentru protecţia împotriva zgomotului şi vibraţiilor produse de utilajele şi instalaţiile în lucru, cu respectarea prevederilor HG 321/2005 republicată în 2008, privind gestionarea  zgomotului ambiental şi ale STAS 10009-88 privind Limitele admisibile ale nivelului de zgomot, pct.2.2, tab.3 (4) – nivelul de zgomot echivalent Lech 65dB(A).
  2.  Respectarea prevederilor art.16 din Ordinul nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei
  3. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  4. In cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;
  5. Nu se vor evacua ape uzate neepurate sau insuficient epurate in emisari naturali, canale de desecare, rigole stradale sau freatic atat pe perioada executiei lucrarilor cat si dupa aceasta;
  6. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  7. Se vor alege trasee optime din punct de vedere al protectiei mediului, pentru deplasarea vehiculelor care transporta materiale de constructie care pot elibera in atmosfera particule fine; transportul acestor materiale se va face pe cat posibil cu vehicule dotate cu prelate;
  8.  Transportul materialelor si transportul utilajelor grele se va realiza pe traseele stabilite, astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona;
  9.  Titularul proiectului raspunde pentru refacerea zonelor afectate de implementarea proiectului;
  10. Se va asigura salubrizarea zonei şi menţinerea curaţeniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizării lucrarilor propuse prin proiect; Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;
  11. Organizarea de şantier, pentru lucrările prevăzute prin proiect, va respecta obligatoriu măsurile specifice pentru reducerea şi/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sănătăţii umane si mediului înconjurător. Se vor avea în vedere:

 • împrejmuirea corespunzătoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc;

 • organizarea de şantier se va realiza astfel încât impactului generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derulării lucrărilor prevăzute prin proiect să fie cât mai redus;

 • organizarea de şantier va fi amenajată astfel încât să asigure facilităţile de bază conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările şi completările ulterioare (alimentarea cu energie electrică, alimentarea cu apă pentru asigurarea necesităţilor igienico–sanitare, facilităţi pentru depozitarea temporară a materialelor, facilităţi pentru personal (baracă birou, vestiare muncitori, punct prim ajutor, toaleta ecologică), împrejmuire cu gard din panouri metalice pentru protecţia organizării de şantier si a vecinătăţilor), după caz;

• întreţinerea corespunzătoare a utilajelor/mijloacelor de transport utilizate in lucrările de construcţii în vederea evitării scurgerilor de combustibili şi uleiuri uzate pe sol/apă şi de alte substanţe toxice si periculoase;

• se interzice stocarea temporară si depozitarea carburanţilor si substanţelor periculoase în zona aferenta amplasamentului;

• în perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si a utilajelor utilizate;

• este interzisă părăsirea incintei organizării de şantier cu roţile autovehiculelor şi/sau caroseria murdară;

• alimentarea cu carburanţi, repararea şi întreţinerea mijloacelor de transport şi a utilajelor folosite pe şantier se va face numai la societaţi specializate şi autorizate.

Lucrări de refacere a amplasamentului:

-dupa terminarea lucrarilor de demolare, se va face un control al incintei pentru stabilirea situatiei gropilor rezultate in urma demolarii cladirilor,canalelor tehnice.  Acolo unde se va costata vizual un potential de poluare a solului se vor aplica prevederile  HG 1.408/2007 privind modalităţile de investigare şi evaluare a poluării solului şi subsolului, ale HG 1.403/2007 privind refacerea zonelor în care solul, subsolul şi ecosistemele terestre au fost afectate  și ale Ordinului 756/1997- ordin pentru aprobarea reglementarii privind evaluarea poluarii mediului.

-se vor lua toate măsurile pentru evitarea poluărilor accidentale, iar în cazul unor astfel de incidente, se va acţiona imediat pentru a controla, izola, elimina poluarea, anunţându-se GNM-CJ Brașov;

 

In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procesului de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov  se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, in conditiile in care nu intervin modificari ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

Conform prevederilor ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

            Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    

DIRECTOR EXECUTIV,

    Ciprian BANCILA                                                                                        

                                                                                                              SEF SERVICIU A.A.A,  

                                                                                                       Daniela BIRAU

                                                                                                      

            

 

             INTOCMIT:

  consilier Teodora MUNTEANU