Back

„Studiu de fezabilitate privind infiintarea distributiei de gaze naturale in sat.Lisa, sat.Breaza, sat.Pojorta, jud.Brasov” SC SST GRUP TRANSILVANIA SRL

Ministerul Mediului

Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului

AGENŢIA PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI BRAȘOV

 

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr. ... din 22.03.2019

 

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de SC SST GRUP TRANSILVANIA SRL pentru COMUNA LISA cu sediul în Bucuresti, sect.2, str.Aurel Vlaicu, nr.147 înregistrată la APM Brașov cu 17012 din 05.11.2018, în baza:

  • Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, aprobata cu cu modificǎri și completǎri prin Legea nr. 49/2011, cu modificarile si completarile ulterioare;

și ca urmare a completărilor depuse la dosar cu nr. 18263/28.11.2018, 19522/18.12.2018 si nr.4281/07.03.2019 autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 11.02.2019, că proiectul „Studiu de fezabilitate privind infiintarea distributiei de gaze naturale in sat.Lisa, sat.Breaza, sat.Pojorta, jud.Brasov”, propus a fi amplasat în jud. Brașov, com.Lisa, satele Lisa, Breaza, Pojorta, sect.intravilan si extravilan, conform C.U. nr. 226 din 25.06.2018 emis de Consiliul Judetean Brasov, nu se supune evaluarii impactului asupra mediului, nu se supune evaluarii adecvate si nu se supune evaluarii impactului asupra corpurilor de apa.  

 

    Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1.  proiectul se încadreaza în prevederile Legii nr. 292/2018, privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, Anexa nr. 2, pct.3, lit. b) instalatii industriale pentru trasportul gazelor, aburului si apei calde ; transportul energiei electrice prin cabluri aeriere, altele decat cele prevazute in anexa nr.1 ;   
  2. titularul și APM Brașov au mediatizat în presa locală cât și pe pagina web atât depunerea solicitării acordului cât și decizia etapei de încadrare;
  3. lipsa observațiilor din partea publicului interesat;
  4. în urma parcurgerii listei de control pentru etapa de încadrare și a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevăzute în Anexa 3 din Legea nr. 292/2018, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din următoarele considerente:

  1. Caracteristicile proiectului:

            a) dimensiunea și conceptia întregului proiect:

Prin proiect se propune relizarea retelei de distributie gaze naturale in lungime totala de 20980 m, cu conducte PE80 SDR 11 cu diametre cuprinse intre 63 si 225 mm, ce vor fi amplasate subteran, in lungul drumurilor, pe domeniul public al comunei Lisa.

 

 

Diametre

conducte (mm)

Satul (ml)

Total comuna (ml)

Obs.

Pojorta

Breaza

Lisa

225 x 20,5

25

25

25

75

Tronson comun pentru cele 3 sate

200 x 18,2

125

125

 

250

Tronson comun pentru Breaza si Pojorta

180 x 16,4

-

4330

2530

6860

 

160 x 14,6

-

280

435

715

 

140 x 12,7

-

250

320

570

 

125 x 11,4

  •  

340

615

955

 

110 x 10,0

450

340

380

1170

 

90 x 8,2

-

75

495

570

 

75 x 6,8

905

665

2195

3765

 

63 x 5,8

470

1920

3380

5770

 

TOTAL

1975

8350

10375

20700

 

In unele locuri, pe anumite tronsoane, se impune montarea aparenta a conductelor – pe aliniamentul anumitor proprietati. In aceasta situatie se vor utiliza tevi de otel astfel:

Diametre

 (mm)

Satul (ml)

Total comuna (ml)

Obs.

Pojorta

Breaza

Lisa

114,3 x 4,75

-

-

80

80

 

60,3 x 3,5

-

200

-

200

 

TOTAL

-

200

80

280

 

Numarul de bransamente la nivelul intregii commune este 747 buc.

Reteaua de distributie gaze natural se afla in vecinatatea paraurilor astfel:

  • pr. Lisa in intravilan Lisa, intre traversarile 2 si 3, pe o lungime de cca 400 m, dar la

distante cuprinse intre 8 si 10 m fata de malurile cursului de apa.

  • pr.Breaza in localitatea Pojorta, in amonte de tranversarea paraului Breaza cu DC

75, pe lungimea de 550 m, la distant de 10 – 12 m fata de malul drept.

In traseu se vor realiza 3 subtraversari prin foraj orizontal dirijat ale cursurilor de apa, astfel: o subtraversare a pr.Breaza si doua subtraversari ale pr.Lisa.

  1. Subtraversare parau Breaza, in amonte cca 1,5 m de puntea pietonala peste parau

Coordonatele Stereo 70 ale caminelor de vane

  • mal stang      x= 471850.844;    y= 489682.047;
  • mal drept       x= 471872.574;    y= 489691.995;
  • lungimea totala a subtraversarii: 59,00 m;
  • distanta in plan intre caminele de vane: 73,00 m;
  • distanta camine de vane fata de mal stang – 7,00 m si mal drept – 7,00 m;
  • cota teren mal stang: 519, 84 mdM;
  • cota teren mal drept: 519, 825 mdM;
  • cota talveg albie actual: 517, 02 mdM;
  • adancime de afuiere: 1,10 mdM;
  • cota subtraversare albie: 515,22 mdM;
  • nivel maxim cu asigurarea de 1%: 518, 474 mdM;
  • Q1%: 130 mc/s;

Se vor realize doua camine 1,0 x 1,20 x 1,50 m din beton (pe fiecare mal) cu vane de izolare. Conducta este consolidate intr-un masiv de ancoraj realizat din beton pe o lungime de 20 m pana la cota talvegului 517, 02 mdM.

  1. Subtraversare parau Lisa, cu o conducta De 90 mm montata in tub de protectie Dn 200 mm, ce se va realiza amonte cca 2,5 m de pod peste parau.

Coordonatele Stereo 70 ale caminelor de vane

  • mal stang      x= 469673.318;    y= 488295.411;
  • mal drept       x= 469692.618;    y= 488311.314;
  • lungimea totala a subtraversarii: 20,00 m;
  • distanta in plan intre caminele de vane: 30,00 m;
  • distanta camine de vane fata de mal stang – 5,00 m si mal drept – 5,00 m;
  • cota teren mal stang: 545,674 m si mal drept: 545,570 m;
  • cota talveg albie actual: 542, 074 m;
  • adancime de afuiere: 0,77 m;
  • cota posibila dupa afuiere: 541, 304 m;
  • cota subtraversare albie cu tuburile montate prin foraj: 540, 870 m;
  • nivel maxim cu asigurarea de 1%: 544, 174 m;
  • Q1%: 98 mc/s;

Se vor realize doua camine 1,0 x 1,20 x 1,50 m din beton (pe fiecare mal) cu vane de izolare.

  1. Subtraversare parau Lisa, cu o conducta De 90 mm montata in tub de protectie Dn 200 mm, ce se va realiza amonte cca 3 m de pod peste parau.

Coordonatele Stereo 70 ale caminelor de vane

  • mal stang      x= 469562.106;    y= 488390. 580;
  • mal drept       x= 469563.038;    y= 488421.976;
  • lungimea totala a subtraversarii: 15,00 m;
  • distanta in plan intre caminele de vane: 30,20 m;
  • distanta camine de vane fata de mal stang – 7,60 m si mal drept – 7,60 m;
  • cota teren mal stang: 543,075 m si mal drept: 543,120 m;
  • cota talveg albie actual: 539,875 m;
  • adancime de afuiere: 0,92 m;
  • cota posibila dupa afuiere: 538,955 m;
  • cota subtraversare albie cu tuburile montate prin foraj: 538,555 m;
  • nivel maxim cu asigurarea de 1%: 542,375 m;
  • Q1%: 98 mc/s;

Se vor realize doua camine 1,0 x 1,20 x 1,50 m din beton (pe fiecare mal) cu vane de izolare.

Organizarea de șantier:

-organizarea de santier va consta in amplasarea toalete ecologice si containere pentru colectarea selectiva a deseurilor rezultate de pe santier;

-depozitarea temporara a pamantului excavat se va face pe suprafete cat mai reduse;

La iesirile din santier vor fiprevazute instalatii de curatat camioanele prevazute cu bazin si apa pentru curatarea rotilor acestora. Nu vor fi afectate proprietatile private invecinate sau domeniul public.

b) cumularea cu alte proiecte existe și/sau aprobate –  nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversitatii – nu este cazul;

d) productia de deșeuri – deșeurile de orice natură vor fi stocate selectiv în spații special destinate și predate către societăți specializate autorizate;

e) poluarea și alte efecte negative –

În perioada de construcţie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii care va avea in vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita pentru imisii stabilite de Lg. nr. 104/2011 si STAS 12574/1987 si in valorile limita pentru emisii stabilite de Ord. nr. 462/1993 al MAPM, actualizat 2016;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei, actualizat 2018.

 

f) riscul de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform informațiilor științifice – nu este cazul;

g) riscurile pentru sănătatea umanănu este cazul;

 

2. Amplasarea proiectelor:.

a) utilizarea actuala și aprobata a terenurilor

Terenurile sunt situate pe teritoriul administrativ al comunei Lisa, in extravilanul si in intravilanul satelor Lisa, Breaza, Pojorta, in conformitate cu C.U. nr. 226 din 25.06.2018 emis de Primaria Lisa.

b) bogatia, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zona și subteranulul acetuia – nu este cazul;

c) capacitatea de absorbtie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala următoarelor zone:

i) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor - nu este cazul;

ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

iii) zonele montane și forestiere – nu este cazul;

iv) rezervatii și parcuri naturale – nu este cazul;

v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: zone Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei salbatice; zonele prevăzute de legislatia privind aprobarea planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III – a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul și marirea zonelor de protectie sanitara și hidrogiologica – proiectul propus se implementeaza in situl Natura 2000  ROSPA0098 Piemontul Fagaras;

vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute de legislatia nationala și la nivelul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se considera ca exista astfel de cazuri- nu este cazul;

vii) zone cu densitate mare a populatiei – nu este cazul;

viii) peisajele și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic – nu este cazul;

 

3. Tipurile și caracteristicile impactului potential:

a) importanta și extinderea spatiala a impactului: aria geografica și numarul persoanelor afectate – nu este cazul;

b) natura impactului - nu este cazul;

c) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

d) intensitatea și complexitatea impactului – impact redus;

e) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrărilor propuse prin proiect ;

f) debutul, durata, frecventa și reversibilitatea preconizate ale impactului – pe perioada executarii lucrărilor durata impactului va fi scurta.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate - nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectiva a impactului – nu este cazul;

 

II. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii  adecvate, sunt următoarele:

  1. ) Proiectul propus intră sub incidenţa art. 28 din O.U.G. nr.57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, amplasamentul acestuia fiind situat in situl Natura 2000 ROSPA0098 Piemontul Fagaras;

b) Conform memoriului de prezentare realizarea proiectului nu releva impact negativ semnificativ asupra ariilor naturale protejate ROSPA 0098 Piemontul Făgăraș, din urmatoarele considerente:

       - proiectul nu include actiuni de constructie, functionare si dezafectare care sa duca la modificari fizice in aria de protectie speciala avifaunistica Piemontul Fagaras (topografie, utilizarea terenului, modificari ale cursurilor de rauri, etc.);

       - proiectul nu implica utilizarea, stocarea, transportul, manipularea sau producerea de substante sau materiale care ar putea afecta speciile si/sau habitatele de interes comunitar pentru care aria de protectie speciala avifaunistica Piemontul Fagaras a fost desemnata;

       - pe amplasamentul proiectului si in imediata apropiere nu exista habitate naturale si/sau specii salbatice de interes comunitar ce pot fi afectate de implementarea acestuia;

       - implementarea proiectului nu afecteaza direct sau indirect zonele de hranire/reproducere/migratie;

       - proiectul propus nu provoaca o deteriorare semnificativa sau o pierder totala a unui (unor) habitat(e) natural(e) de interes comunitar si nu duce la o izolare reproductiva a unei specii de interes comunitar sau a speciilor tipice care intra in compozitia unui habitat de interes comunitar;

       - proiectul nu implica utilizarea resurselor de care depinde diversitatea biologica (exploatarea apelor de suprafata si subterane, activitatile extractive de suprafata de sol, argila, nisip, pietris, defrisarea, inundarea terenurilor, pescuit, vanatoare, colectarea plantelor,

       c) Pentru implementarea proiectului societatea a obtinut aviz favorabil nr. 88/13.12.2018 emis de Administratia Siturilor Natura 2000 Munții Făgăraș și Piemontul Făgăraș;

d) Biroul CFM din cadrul APM Brasov a emis punct de vedere favorabil nr. 17012/05.02.2019;

 e) În urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare conform Ord. nr.19/2009 s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact negativ semnificativ asupra siturilor Natura 2000.

III. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii

impactului asupra corpurilor de apa: - nu este cazul ;

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuție lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  4. Drumurile de acces şi tehnologice, toate zonele a căror suprafaţă (învelişul vegetal) a fost afectată, vor fi refăcute şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;
  5. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc. revine în totalitate titularului de proiect;
  6. Se va respecta programul de lucru impus de Consiliul Județean Brașov în concordanta cu programul de odihna a locuitorilor din zona în conformitate cu Legea nr. 61/1991 cu modificarile și completarile ulterioare, privind linistea publica, pe toata perioada de execuție a lucrărilor de construire;
  7. Se va acorda atenţie manevrării utilajelor în apropierea zonelor locuite; Se vor lua măsuri corespunzatoare de a nu degrada sau ocupa terenul din zona limitrofa;
  8. Deșeurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale și stradale;
  9. Se va evita depozitarea necontrolata a deșeurilor rezultate;
  10. Se va asigura salubrizarea zonei și mentinerea curateniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizarii lucrărilor;
  11. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor și a deșeurilor rezultate în urma implementarii proiectului;
  12. Vor fi luate măsuri pentru limitarea vibratiilor produse de sapatura prin utilizarea de tehnologii performante de execuție și de fundare, în vederea încadrarii valorilor parametrilor vibratiilor în limitele admisibile stabilite de SR 12025-2/94;
  13. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor), reparatiile mijloaceor de transport/utilajelor se vor executa doar la societati autorizate.
  14. În vederea menținerii calității aerului, în parametri optimi, în zona amplasamentului, se vor respecta următoarele conditii:
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului în cantitatile, frecventa și proportiile necesare, în zona de lucru, la sfarșitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrărilor, s-a îndepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • minimizarea activităților generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  • se vor lua măsuri de acoperire, îngradire, închidere a stocurilor de materiale de constructie sau deșeuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • curatarea rotilor vehiculelor care ies de pe șantier;
  1. Oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate în stationare, în zona șantierului;
  2. Respectarea duratei de execuție a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  3. În cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;
  4. Nu se vor evacua ape uzate neepurate sau insuficient epurate în emisari naturali, canale de desecare, rigole stradale sau freatic atat pe perioada execuției lucrărilor cat și dupa aceasta;
  5. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările și completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil și de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  6. Se vor alege trasee optime din punct de vedere al protectiei mediului, pentru deplasarea vehiculelor care transporta materiale de constructie care pot elibera în atmosfera particule fine; transportul acestor materiale se va face pe cat posibil cu vehicule dotate cu prelate;
  7.  Transportul materialelor și transportul utilajelor grele se va realiza pe traseele stabilite, astfel încat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona;
  8.  Titularul proiectului raspunde pentru refacerea zonelor afectate de implementarea proiectului;
  9. Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;
  10.  Organizarea de șantier va respecta obligatoriu măsurile specifice pentru reducerea şi/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sănătăţii umane și mediului înconjurător. Se vor avea în vedere:

• împrejmuirea corespunzătoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc;

• organizarea de șantier se va realiza astfel încât impactului generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derulării lucrărilor prevăzute prin proiect să fie cât mai redus;

• organizarea de șantier va fi amenajată astfel încât să asigure facilităţile de bază conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările și completările ulterioare (alimentarea cu energie electrică, alimentarea cu apă pentru asigurarea necesităţilor igienico–sanitare, facilităţi pentru depozitarea temporară a materialelor, facilităţi pentru personal (baracă birou, vestiare muncitori, punct prim ajutor, toaleta ecologică), împrejmuire cu gard din panouri metalice pentru protecţia organizării de șantier și a vecinătăţilor), după caz;

• întreţinerea corespunzătoare a utilajelor/mijloacelor de transport utilizate în lucrările de construcţii în vederea evitării scurgerilor de combustibili și uleiuri uzate pe sol/apă și de alte substanţe toxice și periculoase;

• se interzice stocarea temporară și depozitarea carburanţilor și substanţelor periculoase în zona aferenta amplasamentului;

• în perioada de execuție a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor și a utilajelor utilizate;

• este interzisă părăsirea incintei organizării de șantier cu roţile autovehiculelor şi/sau caroseria murdară;

Se vor respecta prevederile OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, aprobata prin Lg. nr.49/2011 cu modificarile si completarile ulterioare;

    -se va interzice folosirea oricărei substanţe cu efect insecticid sau raticid pe amplasament, cât şi in vecinătate;

   -drumurile de acces şi tehnologice, toate zonele a căror suprafaţă (învelişul vegetal) a fost afectată, vor fi refăcute şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;

    - se interzice folosirea de substante chimice, toxice pentru mediul ambiant, in apropierea cursurilor apelor de suprafata si pe malurile acestora, care prin deversarea accidentala sa afecteze fauna si flora din zona;

    - se va evita deranjarea speciilor de fauna protejate in timpul lucrarilor, in cazul in care acestea se hranesc in vecinatatea amplasamentului

   -se interzic urmatoarele:

- orice forma de recoltare,capturare, ucidere, distrugere, sau vatamare a exemplarelor aflate in mediul lor natural, in oricare dintre stadiile ciclului lor biologic;

- perturbarea intentionata in cursul perioadei de hranire, reproducere, de crestere, de hibernare si de migratie;

- deteriorarea si/sau culegerea cuiburilor si/sau a oualor (chiar daca sunt goale);

- deteriorarea si/sau distrugerea locurilor de reproducere sau odihna;

- recoltarea florilor si a fructelor, culegerea, taierea, dezradacinarea sau distrugerea cu intentie a acestor plante in habitatele lor naturale, in oricare dintre stadiile ciclului lor biologic;

- detinerea, transportul, comertul, sau schimburile in orice scop ale exemplarelor luate din natura, in oricare dintre stadiile ciclului lor biologic.

 

În conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările și completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum și asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările și completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului și a publicului revine titularului proiectului”.

 

          Conform prevederilor Legii nr. 292/2018 :

 - anexa 5, art. 43, alin. (3) la finalizarea proiectelor publice si private care au facut obiectul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, autoritatea competenta pentru protectia mediului care a parcurs procedura verifica respectarea prevederilor deciziei etapei de incadrare;

 - anexa 5, art. 43 alin. (4) procesul - verbal intocmit in situatia prevazuta la alin. (3) se anexeaza si face parte integranta din procesul - verbal de receptie la terminarea lucrarilor.

 

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procesului de evaluare a impactului asupra mediului de evaluare adecvata si de evaluare asupra corpurilor de apa.

 

           Pentru legalitatea si autenticitatea documentelor depuse la dosar se face raspunzator titularul proiectului.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuției lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov se sanctioneaza conform prevederilor legale în vigoare.

 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar in situatia cand intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifica conditiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul  proiectului are obligatia de a notifica autoritatea competenta emitenta.

 

          Conform prevederilor Legii nr. 292/2018 : 

    - anexa 5, art. 34, alin. (1) titularul de proiect are obligația de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, acordului de mediu și anterior emiterii aprobarii de dezvoltare;

    -anexa 5, art. 34, alin (2) notificarea prevazuta la alin. (1), insotita de raportul de verificare intocmit in conformitate cu prevederile art. 20 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 292/2018 de catre verificatorul de proiecte atestat in conditiile legii pentru cerinta esentiala D) igiena, sanatate si mediu inconjurator prevazuta la art. 3 din Ordinul ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice nr. 2264/2018 sau dupa caz de punctul de vedere al autoritatii competente emitente a aprobarii de dezvoltare conform art. 20 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 292/2018, se depune în termen de 10 zile de la data aparitiei necesitatii modificarii/extinderii;

   -art. 18, alin. (13 ) in cazul in care una dintre deciziile prevazute la alin. (8) si (9) nu se emite in termen de 5 ani de la emiterea acordului de mediu, titularul proiectului este obligat sa se adreseze autoritatii de mediu emitente in vederea confirmarii faptului ca acordul de mediu nu este depasit .

            Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.                                      

 

                                                 DIRECTOR EXECUTIV,

                                                      Ciprian BĂNCILĂ                                                                                        

                                                                                                    

 

             SERVICIUL A.A.A,                                                                  ȘEF BIROU C.F.M.,

             Daniela BIRĂU                                                                          Sorin Hornoiu

    

      

     

 

                                                                                              

             ÎNTOCMIT:                                                                               ÎNTOCMIT:

  Consilier Costel BUCATARU                                            Consilier Viorel MAREAN