Back

Acord depunere solicitare de mediu pentru proiectul proiectul „INTOCMIRE STUDIU DE FEZABILITATE CONSTRUIRE FERMA AVICOLA PRIN ACCESARE DE FONDURI EUROPENE” , titular SC RALUX INSEO SRL

Ministerul Mediului

Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului

Agenţia pentru Protecţia Mediului Brașov

 

 

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

-PROIECT -

 

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de SC RALUX INSEO SRL cu sediul in jud. Brasov, mun. Codlea, str. Negoiului, nr. 17, ca. 1, pentru proiectul „INTOCMIRE STUDIU DE FEZABILITATE CONSTRUIRE FERMA AVICOLA PRIN ACCESARE DE FONDURI EUROPENE”, propus a fi amplasat în jud. Brasov, mun. Codlea, DE 628/34, teren identificat prin CF nr. 106682 – Codlea, nr. cad. 106682, cofinantat din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurala 2014-2020, submasura 4.1 „Investitii in exploatatii agricole”, înregistrată la APM Brasov cu nr. 5329 din 05.04.2016 si nr. ELO 446 din 30.03.2016, si completata cu nr. 15377 din 28.09.2017, în baza:

               - Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului

               - Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei salbatice, cu modificările şi completările ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

 autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 02.10.2017, că proiectul „INTOCMIRE STUDIU DE FEZABILITATE CONSTRUIRE FERMA AVICOLA PRIN ACCESARE DE FONDURI EUROPENE”, propus a fi amplasat în jud. Brasov, mun. Codlea, DE 628/34 (certificat de urbanism nr. nr. 244 din 04.09.2017 emis de Primaria Municipiului Codlea), nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

a) proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului in Anexa 2, la pct. 1, lit. e) instalatii pentru cresterea intensiva a animalelor de ferma, altele decat cele incluse in anexa nr. 1;                

b)  titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;

c) in lipsa comentariilor motivate din partea publicului;

d)  in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea un impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

           1.  Caracteristicile proiectului

           a) Marimea proiectului: prin proiect se propune realizarea a unei ferme avicole prin accesare de fonduri europene.

Lucrari propuse se vor realiza pe un teren propietate cu suprafata totala de 7910 mp:

  • Construire hala pentru cresterea puilor de carne in regim de inaltime parter ce va avea o structura metalica cu inchideri exterioare din panouri tip sandwis si va cuprinde:

            - hala pentru crestese pui carne, S = 1968,20 mp, pardoseala ciment slivisit

Sconstruita = 2133,34 mp

Sutila=1977,20 mp

           - camera tehnica, S = 9,00 mp, pardoseala ciment sclivisit

Capacitatea totala: 33000 locuri pui de carne de 1 zi, rezultand o densitate de cca. 16 capete/mp.

Numar de cicluri/an: 6 cicluri

Consum specific mediu de furaje: 1,6 kg furaje/kg pui viu.

Puii vor fi crescuti pana la varsta de 35-42 zile, dupa care vor fi vanduti catre abatoare.

Sistemul de crestere a puilor:

  • Buncar exterior cu capacitatea de 16-20 t furaj cu umplere mecanica cu un snec mobil si cu umplere pneumatica
  • Linii de transport furaj din buncarul exterior in buncarele de pe liniile de furajare
  • Linii de hranire automatizate cu sistem de suspendare

Sistemul de adapare: prin adapatori circulare, cu picuratori, cu sistem de racordare la reteaua de apa cu apometru electronic, manometru, filtru, regularizator de presiune si dozator automat de medicamente.

Sistemul de ventilatie si climatizare: tip combi-tunel care functioneaza prin admisia aerului   prin depresiune prin peretii laterali si exhaustarea aerului viciat prin ventilatoare pozitionate la capatul halei si la coama. Admisia aerului proaspat se realizeaza prin intermediul unor clape de admisie.

Incalzirea se realizeaza cu generatoare de aer cald, iar racirea prin sistem de racire tip fagure.

  • Construire depozit de paie si rumegus cu regim de inaltime parter va avea o structura metalica cu inchideri exterioare din tabla cutata, invelitoare din tabla cutata.

Sconstruita=122,12 mp

Sutila=118,27 mp

Sdesfasurata=122,12mp

  • Construire filtru sanitar cu regim de inaltime parter va avea structura metalica cu inchideri exterioare din panouri tip sandwis cei va cuprinde:  un loc de luat masa cu S= 15,51 mp, birou cu S=12,36 mp, grup sanitar barbati cu S = 3,45 mp, grup sanitar femei cu  S= 2,36mp, zona haine lucru cu  S = 2,07 mp, hol cu S= 6,29 mp, zona haine lucru femei cu  S = 5,17 mp, dus cu S = 2,22 mp, spalator cu S = 2,63 mp, zona haine lucru barbati cu  S = 5,17 mp, dus femei cu S = 3,11 mp, vestiar femei S = 6,64 mp, dus barbati S = 3,11 mp, vestiar barbati cu S = 6,64 mp, farmacie S = 3,21 mp, sala necropsie S = 3,44 mp, atelier, S = 2,88 mp, coridor acces cu S = 5,23 mp, magazie cu S = 5,00 mp,

Sconstruita = 105,40 mp

Sutila = 96,49 mp

Sdesfasurata = 105,40 mp

  • Construire platforma pentru dejectii solide cu S = 448.05 mp.

Platforma de stocare a dejectiilor va avea capacitatea de 760 mc, și va fi realizata din beton, închisă pe trei laturi, prevazuta cu rigola perimetrala  de colectare a apelor în exces, cu deversare într-un bazin de stocare impermeabil. Dupa maturare, acestea vor fi folosite ca fertilizator în agricultura pe terenuri proprii sau către teri, prin contract de valorificare a acestora.

  • Casa put forat cu regim de inaltime parter va avea structura metalica cu inchideri exterioare din panouri tip sandwis cu S = 3.60 mp
  • Amenajarea terenului, realizarea cailor de acces si imprejmuirea terenului

Accesul in incinta se va realiza din drumul de exploatare  DE 628/34.

Se va realiza imprejmuirea trenului. In fata si in spatele halei se vor realiza platforme betonate, circulatile interioare pietonale si auto se vor realiza din piatra sparta.

Se vor realiza 2 locuri de parcare supraterane, situate langa filtrul sanitar. 

Cladirile vor fi racordate la utilitatile existente in zona, respectiv, energie electrica, gaz metan,  prin bransamente directe la retelele aflate la limita amplasamentului sau la extinderile acelora aflate la distanta de amplasament.

            Alimentarea cu apa a fermei se va realiza dintr-un put forat cu H = 120 m si Q = 4,5 mc/h dotat cu hidrofor.

Forajul se va racorda la gospodaria de apa compusa din conducta de refulare din PEHD Pn 10, cu Dn 110 mm și la rezervorul de inmagazinare cu V = 80 mc care va asigura debitul de compensare orara, cât și rezerva intangibila de apa pentru incendiu.

            Apele uzate menajere provenite de la grupurile sanitare ale filtrului sanitar vor fi preluate  de      o retea de canalizare din PVC-Kg Dn 150mm, cu descarcare  intr-un bazin vidanjabil, betonat, cu capacitatea de 50 mc. Bazinul va fi vidanjat de catre societati autorizate pe baza de contract incheiat.

           Apele uzate tehnologice provenite de la spalarea pardoselii si dezinfectarea halei de productie in perioada de vid sanitar vor fi descarcata in bazinul vidanjabil.

           Apele pluviale conventional curate de pe construcții vor fi colectate prinjgheaburi și burlane și descarcate liber la nivelul solului, în zona verde amenajata.

           Apele pluviale posibil impurificate din zona de circulatii auto și a platformei de parcare, vor fi colectate printr-o rețea de canalizare pluviala, epurate într-un separator de produse petroliere, corect dimensionat și evacuat in CCN 530, aflat în administrarea ANIF RA -Filiela Teritoriala de Imbunatatiri Funciare Mures-Olt Superior-Sucursala Brașov.

          Organizarea de santier

          Lucrarile de organizare de santier vor consta in realizarea unei imprejmuiri provizorii a terenului, crearea unor cai de acces prin realizarea infrastructurii aleilor carosabile cu strat de pietris si piatra sparta, amplasarea unor containere pentru muncitori, cabine WC ecologice, punct PSI si platforme pentru materiale. Organizarea de santier se va realiza strict in incinta amplasamentului investitiei, fara a afecta terenurile invecinate.

Pentru organizarea de santier  se vor executa  urmatoarele:

  • bransament provizoriu electric,
  • put forat pt apa, 
  • bransament provizoriu canalizare în bazin vidanjabil
  • rampa spalare autovehicule din beton racordata va fi racordata la un separator de hidrocarburi și deznisipator care va fi vidanjat periodic.
  • spatii pentru depozit  materiale si platforma de lucru executate din balast 20cm si strat piatra sparta 10cm,
  • 2 containere pentru birouri, magazii, vestiare muncitori, loc de luat masa,
  • 1 cabine WC ecologic , punct PSI,
  • 1 cabina paza amplasate la intrarea si la iesirea din santier
  • 3 containere pentru colectarea selectiva a gunoiului rezultat in santier

b) cumularea cu alte proiecte –ferma avicola. Se respecta zona de protectie sanitara de 1000 m;

La data verificarii amplasamentului, in zona nu erau in desfasurare alte proiecte.

c) utilizarea resurselor naturale –  nu este cazul;

d)productia de deseuri – deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate;

In perioada de implementare a proiectului, vor rezulta urmatoarele deseuri:

            - Ambalajele din plastic și sticla de la dezinfectamti, vaccinuri și medicamente vor fi colectate în saci de plastic, stocate separat în magazii și predate firmelor de specialitate, pe baza de contract.

            - Deseurile menajere vor fi colectate selectiv, pe categorii, în containere (deseuri menajere, hârtie, plastic, sticla), containerele vor fi amplasate pe o platforma betonata, și preluate de o firma specializata pe baza de contract.

            - Cadavrele de animale vor fi colectate în recipiente metalice etanse și predate către SC PROTAN SA, pe vbaza de contract pestari servicii, încheiat intre părți.

            - Dejectiile solide provenite de la hala de creștere a puilor de carne vor fi evacuate pe platforma de stocare, dimensionata corespunzător conform „Cod de bune prectice agricole”.

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort

AER: • poluanti de la manevrarea pământului şi a agregatelor de la  realizarea de săpături,  umpluturi, nivelări, compactări, descărcarea şi depozitarea agregatelor, transferul şi depozitarea temporară a pământului (cod NFR 2.A.7.b): pulberi

         •  funcţionarea utilajelor şi echipamentelor mobile motorizate – surse mobile nerutiere şi echipamente (în domeniul industrial) – poluanţi: NOx, SO2, CO, particule cu conţinut de metale;

         •  traficul vehiculelor în amplasamentul şantierului, – poluanţi: NOx, SO2, CO, particule cu conţinut de metale;

  • emisiile de oxizi de azot din folosirea centralei termice pentru  filtrul sanitar (total emisii oxizi de azot =  4208.51 g/an) si pentru generatoarele de aer cald (total emisii oxizi de azot =  138455.58  g/an).

            Total emisii oxizi de azot =142 664,09 g/an.

Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra incadra in valorile limita pentru emisii stabilite de Ord. nr. 462/1993 al MAPM, coroborat cu Legea 104/2011.

APA: pH; reziduu filtrabil la 105°C, materii totale in suspensie, CBO5, CCOCr, substante extractibile cu solventi organici.

Monitorizarea acviferului freatic se va realiza prin doua foraje, amplasate in amonte si aval, pe directia de curgere a acviferului freatic, cu H =15 m fiecare.

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate: nu este cazul.

2. Localizarea proiectelor: in intravilanul municipiului Codlea

2.1. utilizarea existenta a terenului: ferma avicola, conform PUZ aprobat cu HCL 123/28.08.2017 (C.U. nr. 244 din 04.09.2017 emis de Primaria Municipiului Codlea);

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite nu este cazul;

      d) parcurile si rezervatiile naturalenu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc.nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite nu este cazul;

h) ariile dens populate:  proiectul nu se realizeaza intr-o zona populata;

            i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica nu este cazul

3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectatenu este cazul;

b) natura transfrontiera a impactuluinu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactuluiimpact redus;

d) probabilitatea impactuluiredusa, doar pe perioada executarii lucrarilor de construire/amenajare;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactuluidurata scurta.

 

   II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele: proiectul propus nu intra sub incidenta OUG 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor natural, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
  2. pe tot parcursul derulării lucrărilor de execuţie se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. deşeurile rezultate la faza de construire vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces;
  4. se vor respecta prevederile Legii 211/2011 privind regimul deseurilor, actualizata, cu completarile si modificarile ulterioare;
  5. se vor respecta prevederile HG 235/2007 privind gestionarea uleiurilor uzate;
  6. se vor respecta prevederile Hotararii nr. 1756 din 06.12.2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizarii in exteriorul cladirilor;
  7. Nivelul maxim al zgomotului produs, se va incadra in limitele impuse de SR 10009/2017 si  OMS  119/2014.
  8. se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate;
  9. se va asigura salubrizarea zonei şi menţinerea curaţeniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizării construcţiilor;
  10. se vor lua toate masurile de minimizare a producerii emisiilor de pulberi din activitatea de constructii  printr-o organizare judicioasa a santierului (bariere in jurul zonei de activitati cu praf), controlul traficului (oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate în staţionare, amenajarea traseelor din şantier si umezirea drumurilor, spalarea rotilor la plecarea din santier), utilizarea apei pentru a incorpora praful;
  11.  se va respecta programul de lucru impus de primarie in concordanta cu programul de odihna a locuitorilor din zona in conformitate cu Legea nr.61/1991 privind linistea publica, cu modificarile aduse prin Legea 2/2000 privind sanctionarea faptelor de incalcare a unor norme de convietuire sociala, a ordinii si linistii publice,  pe toata perioada de executie a lucrarilor de construire
  12. se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant.
  13. in conformitate cu prevederile OUG nr. 195/2005 privind Protectia Mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 15 alin (2) lit a), aveti obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actului de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii acestuia, înainte de realizarea modificării;
  14. în cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;
  15. Conform art. 21, alin.(4) din OUG 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului activitatii”
  16. Se vor respecta conditiile din Avizul de gospodarire a apelor nr. 207 din  25.08.2017 emis de SGA Brasov, respectiv:
  • Instalatiile de stocare a dejectiilor se vor dimensiona si realiza conform Codului de bune practici agricole si Codului de bun epractici in ferma, sa asigure capacitate de stocare suficienta si crecpunzatoare pentru depozitarea in perioadele interzise pentru aplicarea in camp;
  •  Se vor realiza lucrari de impermeabilizare si hidroizolatii la platforma de stocare dejectii in vederea maturarii;
  • Se va realiza si respecta Planul de de management al dejectiilor, conform prevederilor legale in vigoare;
  • Se interzice evacuarea apelor uzate neepurate sau insuficient epurate in apele de suprafata, canalele de desecare, rigole stradale sau in acviferul freatic prin puturi filtrante.

       Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea etapelor procedurii de evaluare adecvata.

            Proiectul este valabil pe toata perioada de derulare a investitiei.

La finalizarea investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

Conform prevederilor ordinului mmp 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

           Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

     Sorin HORNOIU                                                               

                                                                                                  SEF SERVICIU A.A.A.,

                                                                                           Alexandrina VASILE

 

 

INTOCMIT : Consilier Codruta SAUCA