Back

Acord depunere solicitare de mediu pentru proiectul „RECONDUCTORARE, MODERNIZARE, SECURIZARE SI SISTEMATIZARE BRANSAMENTE ZONA PTA 3 MAIERUS, LOCALITATEA MAIERUS, JUDETUL BRAASOV”, SFDEE ELECTRICA DISTRIBUTIE TRANSILVANIA SUD SA

 

                       

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr.....03.2018

....

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de SFDEE ELECTRICA DISTRIBUTIE TRANSILVANIA SUD SA prin SC ENERGOGTI SRL, cu sediul in str.Pictor Luchian, nr.25, Judetul Brasov, ...., înregistrată la APM Brasov cu nr. 17232/26.10.2017,  în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

şi ca urmare a completarilor depuse la dosar sub nr.1195/23.01.2018, nr.1561/01.02.2018 si nr.3146/27.02.2018 (solicitare electronica cu nr.1549/26.10.2017),

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 03.04.2017, că proiectul „RECONDUCTORARE, MODERNIZARE, SECURIZARE SI SISTEMATIZARE BRANSAMENTE ZONA PTA 3 MAIERUS, LOCALITATEA MAIERUS, JUDETUL BRAASOV”, propus a fi realizat in jud. Brasov, com.Maierus, sat.Maierus, sect.intravilan, conform certificatului de urbanism  nr. 220 din 28.06.2017, eliberat de  Consiliul Judetean Brasov, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.  

    Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului in Anexa 2, la pct. 13, alin.a)  orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct.22 din anexa nr.1, ale proiectelor prevazute in anexa nr.1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;
  2. titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;
  3. lipsa observatiilor din partea publicului interesat;
  4. in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

            1. Caracteristicile proiectului:

a) marimea proiectului :

Pentru realizarea lucrărilor de modernizare a LEA jt se propun următoarele lucrări energetice:

  Actualul post de transformare aerian existent se va reamenaja prin înlocuirea actualei cutii de distribuţie jt și se va reface priza de pământ existentă la o valoare având Rp ≤ 4 Ω.

Modernizarea rețelei de jt existente prin înlocuirea conductorului funie AL neizolat de secțiuni necorespunzătoare cu conductor izolat torsadat tip T2X, cu secțiunea conductorului de fază de 95 mm2, 70 mm2 și 50 mm2, montat pe stâlpi de beton, cu trifazarea porțiunilor monofazate de circuit.

 Lungimea totală a circuitelor modernizate pentru zona PTA 3 sunt de:

Circuitul 1:

o  Axuri + derivații: 843 m.

Circuitul 2:

o  Axuri + derivații: 1.374 m.

Circuitul 3:

o  Axuri + derivații: 91 m.

Se vor realiza bucle de jt între PTA 3 Măieruș și PTA 1 Măieruș prin montarea a 3 cutii de separație zone de post. 

   Se vor monta descărcătoare cu oxid de zinc și cleme de fixe de legare la pământ a scurtcircuitoarelor pe primul stâlp de la PTA pe fiecare circuit modernizat, la capetele circuitelor, respectiv la primul stâlp al derivaţiilor şi la capetele acestora.

   Se vor înlocui stâlpii necorespunzători cu stâlpi de beton armat centrifugat montați în fundație turnată, se vor îndrepta stâlpii înclinați, se vor inscripționa și renumerota toți stâlpii LEA jt din zona de post.

   Corpurile de iluminat existente se vor menține, iar la stâlpii j.t. înlocuiţi se vor remonta corpurile existente, cu schimbarea cârjelor aferente.

Se vor moderniza 155 branşamente monofazate şi 4 branşamente trifazate. Branşamentele se vor realiza  cu  FDCS–uri din poliester întărit cu fibră de sticlă, cu capac netransparent, cu vizoare în dreptul contoarelor, amplasate pe stâlpii LEA j.t.

  1. Lucrări pe medie tensiune şi în zona posturilor de transformare:

a) Lucrări de modernizare zona PTA 3 Măieruș

  Se înlocuiește CD existentă de tipul CD 1.4 cu carcasă metalică, cu cutie de distribuţie cu carcasă din poliester armat cu fibră de sticlă.

Cutia de distribuţie proiectată va fi echipată cu întrerupător automat j.t. debroșabil având valoarea In= 250 A pentru coloana trafo, reglabil, bloc cu protecţie la întreruperea nulului şi a fazei şi cu protecţie de maximă tensiune (BPNTT), descărcători pe barele jt, întrerupătoare automate debroșabile pentru plecări circuite, măsură generală cu contor electronic cu curbă de sarcină, cu modem inclus, integrat în sistemul de telegestiune existent la SDEE Braşov şi transformatori de curent TC 3x150/5A, respectiv cu loc de montare analizor de calitate a energiei electrice.

  Coloana de la transformator la cutia de distribuţie se va realiza cu cablu ACYY 3x150+70 mm2, protejată în tub PVC cu d=90 mm, în lungime de 4 m.

  Cutia de distribuţie se va monta pe unul dintre cei doi stâlpi portal la înălţime minimă de 60 cm faţă de sol şi va fi prevăzută cu loc pentru montare analizor de calitate a energiei electrice.

  Se va reface priza de pământ a postului de transformare până la o valoare Rp ≤ 4 Ω.

  Consolele şi suporturile metalice vor fi legate la pământ, elementele şi accesoriile de montaj vor fi protejate prin zincare.

  Se vor numerota şi inscripţiona cu indicatoare de avertizare toţi stâlpii proiectaţi.

  1. Lucrări pe joasă tensiune:

a) Modernizarea RJT aferentă PTA 3 Măieruș, 20/0,4 kV – 100 kVA:

Modernizarea LEA jt existente prin:

• înlocuirea conductoarelor aeriene clasice şi torsadat de secțiune necorespunzătoare cu conductoare torsadate tip T2X (cu izolaţie din polietilenă reticulată XPLE):

  -pe axele principale se montează T2X Ol-Al 50+3x95+16 Al mm2, respectiv T2X Ol-Al 50+3x70+16 Al mm2

  -pentru derivații se montează T2X Ol-Al 50+3x50+15 Al mm2.

Astfel:

Pentru Zona PTa 3 existent, redistribuirea consumatorilor şi lucrări de modernizare:

  - circuitul 1 va prelua consumatorii de pe strada Morii (spre școală), de la stâlpul nr. 1 până la stâlpii nr. 22, derivaţia de la stâlpul nr. 8-8A.

1.înlocuire conductor existent cu conductor torsadat T2X Ol-Al 50+3x95+16 Al mm2 în lungime 0,803 km de la stâlpul nr. 1 până la stâlpii nr. 22.

a.înlocuire stâlp nr. 2 SE 4 existent cu unul nou de tip SC 10002

b.înlocuire stâlp nr. 7 SE 4 existent cu unul nou de tip SC 10005

2.înlocuire conductor existent cu conductor torsadat T2X Ol-Al 50+3x50+16 Al mm2 în lungime 0,040 km de la stâlpul nr. 8-8A

a.înlocuire stâlp nr. 8A SE 4 existent cu unul nou de tip SC 10005

  - circuitul 2 va prelua consumatorii de la stâlpul nr. 23 până la stâlpul nr. 59

1.înlocuire conductor existent cu conductor torsadat T2X Ol-Al 50+3x95+16 Al mm2 în lungime 1,374 km de la stâlpul nr. 1 până la stâlpul nr. 59.

a.înlocuire stâlp nr. 25(24) SE 10 existent cu unul nou de tip SC 10005

b.înlocuire stâlp nr. 26(25) SC 10001 existent cu unul nou de tip SC 10005

c.înlocuire stâlp nr. 38 SE 10 existent cu unul nou de tip SC 10005

d.înlocuire stâlp nr. 39 SC 10001 existent cu unul nou de tip SC 10005

e.înlocuire stâlp nr. 50 SC 10001 existent cu unul nou de tip SC 10005

f.            înlocuire stâlp nr. 58 SE 4 existent cu unul nou de tip SC 10005

  - circuitul 3 va prelua consumatorii (spre Uniunea Penticostală) de la stâlp nr. 60- stâlp nr. 61

1.înlocuire conductor existent cu conductor torsadat T2X Ol-Al 50+3x70+16 Al mm2 în lungime 0,091 km de la stâlpul nr. 60 până la stâlpul nr. 61.

a.înlocuire stâlp nr. 60 SE 4 existent cu unul nou de tip SC 15015

b.înlocuire stâlp nr. 61 SE 10 existent cu unul nou de tip SC 15015

Secționarea rețelei de joasă tensiune între PTA 3 Măieruș, PTA 1 Măieruș:

  Pentru realizarea buclării între PTA 3 Măieruș – PTA 1 Măieruș, se vor monta cutii de secţionare astfel:

  - pe stâlpul nr. 22 de tip SE10 – „punct trenus 1” (stâlp comun pentru circuitul 1 plecare din PTA 3 Măieruș şi circuit plecare din PTA 1 Măieruș);

  - pe stâlpul nr. 47 de tip SC 10005 – „punct trenus 2” (stâlp comun pentru circuitul 2 plecare din PTA 3 Măieruș şi circuit plecare din PTA 1 Măieruș);

  - pe stâlpul nr. 59 de tip SE10  stâlp comun pentru circuitul 2 al PTA 3 Măieruș și PTA 1 Măieruș  – „punct trenus 2”.

Stâlpii noi se montează în fundație turnată tip pahar cu respectarea normativului 1LI Ip4/7-90. Toți stâlpii se vor reinscripționa şi renumerota.

Se refac/montează/completează prizele de pământ la stâlpii din rețeaua jt a PTa 3, astfel:

  -stâlpii cu aparataj priză pământ 2B4 2 contururi 4 țăruși, respectiv 2C3 (4 Ω la sol 80Ωm).

c) Modernizare relegare branșamente

  Contoarele de energie se vor scoate din interiorul locuințelor şi se vor reface branșamentele consumatorilor, astfel:

- Se vor monta firide de distribuție şi contorizare pe stâlpi (FDCS) prin care se vor prelua consumatorii existenţi;

d) Iluminatul public

  Corpurile de iluminat public existente, se vor relega la rețeaua proiectată, cu cleme CDD15IL. Pe stâlpii noi, s-au prevăzut brăţări noi pentru prinderea corpurilor de iluminat, conform tipului de stâlp înlocuit.

  Lucrari de organizare de santier: Organizarea de santier se va face prin grija constructorului si consta in stabilirea surselor de curent electric si a sursei de apa, utilitare, magazie de scule si materiale cu sistem de inchidere si paza, gard imprejmuitor, dotare pentru servit masa si locatii pentru dormit.

Lucrari de refacere a amplasamentului la finalizarea investitiei: In timpul si dupa executia lucrarii, solul se va aduce la starea initiala dinaintea executiei lucrarii prin imprastierea pamantului in zona sau, daca surplusul de pamant este mare, acesta se va depozita in locurile indicate de Primaria Apata.

b) cumularea cu alte proiecte –nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul;

d) productia de deseuri –deşeurile  rezultate   vor fi stocate in pubele care vor fi predate in vederea eliminarii/valorificarii cu societati autorizate. Pamantul in exces rezultat in urma sapaturilor se va imprastia in zona astfel incat terenul sa se aduca la starea initiala dinaintea construirii, iar daca surplusul de pamant rezultat este prea mare, acesta se va transporta in locurile indicate de Primaria Apata.

 

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort –

În perioada de realizare a proiectului, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele si mijloacele de transport utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii care va avea in vedere ca utilajele si mijloacele de transport utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate – lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect au fost luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident; 

2. Localizarea proiectelor:.

2.1. utilizarea existenta a terenului  -  terenul studiat este situat in  intravilanul  com.  Maierus, sat.Maierus, cu destinatia de „ domeniu   public ”,  in conformitate cu  C.U.   nr. 220 din 28.06.2017  emis de Consiliul Judetean Brasov;

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

d) parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. – nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite – nu este cazul;

h) ariile dens populate – nu este cazul;

i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica – monumente istorice, monumente clasificate cu indicativele:

- BV-II-a-A-11727 (cod RAN:41391.09) – „Ansamblul bisericii evanghelice fortificate”

conform listei monumentelor istorice din judetul Brasov.

3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  nu este cazul ;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – impact redus;

d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor  de constructii ;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

  1. proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;

  Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Deşeurile rezultate pe parcursul derulării lucrărilor de execuție vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale şi stradale;
  3. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate pe parcursul execuției lucrărilor;
  4. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  5. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  6. Se va acorda atenţie manevrării utilajelor în apropierea zonelor locuite; Se  vor lua masuri corespunzatoare de a nu degrada sau ocupa terenul din zona limitrofa.
  7. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • curatarea  rotilor vehiculelor care ies de pe santier;
  1. Oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  2. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  3. Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

            Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov  se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, in conditiile in care nu intervin modificari ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

Conform prevederilor ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

 

   

    Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

    

DIRECTOR EXECUTIV,

    Sorin HORNOIU                                                                                        

                                                                                                               SERVICIUL A.A.A,  

                                                                                                       Daniela BIRAU

              

 

                                                                                    

             

 

 

                INTOCMIT:

  consilier Costel BUCATARU