Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE „1. Obtinere A.D. pentru Demolare magazie apicola. 2. Obtinere A.C. pentru Construire ansamblu locuinte.” SC MANCRIS RESIDENCE SRL

 

                       

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr. 622 din 31.10.2017

 

....

 

Ca urmare a solicitării depuse de SC MANCRIS RESIDENCE SRL, cu sediul in jud. Brasov, mun. Brasov, str. Marte, nr. 32, cam. 2, pentru proiectul „1. Obtinere A.D. pentru Demolare magazie apicola. 2. Obtinere A.C. pentru Construire ansamblu locuinte.” propus a fi realizat in jud. Brasov, mun. Brasov, str. Nicovalei, nr. 2A, conform certificatului de urbanism  nr. 1585 din 19.07.2017, eliberat de Primaria Municipiului Brasov, înregistrata la APM Brasov cu nr. 12784 din data de 08.08.2017,  în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

şi ca urmare a completarilor depuse sub nr. 13497/25.08.2017 si nr. 15373/28.09.2017;

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 25.09.2017, că proiectul „1. Obtinere A.D. pentru Demolare magazie apicola. 2. Obtinere A.C. pentru Construire ansamblu locuinte.” propus a fi realizat jud. Brasov, mun. Brasov, str. Nicovalei, nr. 2A, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate. 

    Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

    a) proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, Anexa 2, la pct. 10, alin. b) - proiecte de dezvoltare urbana, inclusiv constructia centrelor comerciale si a parcarilor auto;

    b) titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;

   c)  lipsa observatiilor din partea publicului interesat;

    d) in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

 

            1. Caracteristicile proiectului:

a) marimea proiectului: prin proiect se propune demolarea magaziei apicole existente si construirea unui ansamblu de 10 locuinte P+1E si suprafata construita de 62,43 mp/locuinta si 624,30mp (suprafata totala a celor 10 locuinte) pe un teren in suprafata de 4097,00 mp. Terenul se afla in proprietatea SC MANCRIS RESIDENCE SRL (conform extras C.F. nr. 103639, nr.cad. 4984/top10994/11/1/1/1/2).

Magazia apicola este o constructie formata partial din zidarie de caramida si tamplarie PVC in zona din fata, lemn si  tamplarie metalica zona din spate, cu sarpanta din lemn si invelitoare din tabla. Fatadele, structura si interioarele sunt in stare avansata de degradare.

Ansamblul va fi format din 10 imobile de locuinte individuale, pentru fiecare revenind o portiune de teren care se va ingradi.

Structionala functionala a fiecarei cladiri va fi urmatoarea: Parter: hol cu casa scarii, bucatarie, baie, terasa; mansarda: hol cu casa scarii, 2 dormitoare, dressing, baie. Legatura intre parter si etaje se propune a se realiza prin intermediul unei scari interioare din beton.

Invelitoarea este tip sarpanta din lemn, acoperita cu tabla.

Parcaje la sol: sunt prevazute 20 de locuri de parcare, cu acces dinspre str.Nicovalei. Se vor folosi dale ecologice inierbate pentru realizarea platformei de parcare.

Accesul auto si pietonal la teren se va realiza din strada existenta de pe latura sudica (str. Nicovalei).

Suprafata spatiu verde S= 1326,85mp (32.3%)

Suprafata alei, trotuare S=550,20mp

Suprafata totala terase parter S=115,00mp

Suprafata parcaje cu dale inierbate S=426,50mp

Suprafata carosabil incinta S=1054,15mp.

Alimentarea cu apă potabilă: Alimentarea cu apa potabila se va realiza din reteaua centralizata de alimentare cu apa existenta pe strada Nicovalei, conform Avizului de principiu favorabil nr. 2633/29.11.2016 emis de Compania APA Brasov;

Evacuarea apelor uzate: Apele uzate menajere vor fi evacuate printr-o retea noua de canalizare in lungime totala de 1800m, la conducta de canalizare menajera din zona (intersectia strazilor Plugarilor si Merilor), conform Avizului de gospodarire a apelor nr. 35/10.03.2017 emis de SGA Brasov.

Apele pluviale potential curate de pe acoperisul constructiilor, vor fi colectate prin jgheaburi si burlane si se vor descarca liber la nivelul solului din incinta fiecarui imobil, conform Avizului de gospodarire a apelor nr. 35/10.03.2017 emis de SGA Brasov.

Alimentarea cu gaze naturale:  Alimentarea cu gaze naturale se va face din reteaua centralizata existenta in  zona. Agentul termic va fi asigurat  cu ajutorul unor centrale murale pe gaz cu tiraj fortat 24 kW, situate in bucataria fiecarei locuinte.

Alimentarea cu energie electrică  - necesarul de energie electrica este asigurata din reteaua de energie electrica centralizata.

Lucrari necesare organizarii de santier: in vederea inceperii executarii lucrarilor, prin proiect s-au prevazut urmatoarele:

  • organizarea de santier se va realiza in incinta proprietatii, intr-o zona delimitata, cu imprejmuire provizorie, fara a afecta proprietatile vecine, domeniul public si retelele edilitare existente;
  • in interiorul zonei imprejmuite vor fi amplasate toate elementele necesare: containere-baraci pentru birou/vestiar muncitori, depozitare materiale, bancuri de lucru, schele, utilaje, platforme de depozitare deseuri, grupuri sanitare ecologice, punct de prim ajutor dotat cu trusa sanitara; de asemenea, baracile vor fi dotate cu extinctoare;
  • toate activitățile necesare executării lucrărilor de constructii se vor desfășura în interiorul proprietatii;

Lucrările de refacere a amplasamentului în zona afectată de execuţia investiţiei:                

La finalizarea investitiei, suprafetele de teren ramase libere vor fi amenajate si intretinute ca spatii verzi.

b) cumularea cu alte proiecte –nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul;

d)productia de deseuri :

- materialele rezultate în urma demolării constructiei existente pe amplasament, precum si cele rezultate in perioada de executie a proiectului/ exploatare a investitiei vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate;

- deseurile menajere vor fi colectate in europubele amplasate pe o platforma betonata din incinta amplasamentului de unde vor fi preluate de firme specializate pe baza de contract;

- depozitarea deșeurilor rezultate din demolare se va face in europubele amplasate corespunzător, iar colectarea si transportul lor catre depozit autorizat de va face în baza contractului incheiat cu firma licentiata;

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort – În perioada de construcţie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii care va avea in vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10009/2017. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr.119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate:  - lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect au fost luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident; 

 

2. Localizarea proiectelor:

2.1. utilizarea existenta a terenului:  terenul studiat in suprafata totala de 4097 mp este situat in intravilanul Municipiului Brasov. Destinatia acestuia conform PUZ- Zona Stupini, aprobat cu HCL nr. 221/2010, prelungita valabilitate cu HCL nr. 136/2015, este: ZL1 - zona locuinte individuale, conform CU nr.1585/19.07.2017 emis de Primaria Municipiului Brasov.

Pe teren exista o magazie apicola in stare avansata de degradare.

Terenul are armatoarele vecinatati: la N, E si V: proprietati private arabile; la SE: drum public: strada Nicovalei.

             2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora: - nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite -nu este cazul;

d) parcurile si rezervatiile naturale - nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. -  nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite - in aglomerarea Brasov este depasita valoarea limita pentru NO2 conform prevederilor legale in vigoare ( Lg. nr. 104/2011; OM nr. 1206/2015);

- prin proiect au fost estimate emisiile de oxizi de azot in perioada de functionare a imobilului, respectiv 21,25 kg/an;

h) ariile dens populate - domeniul public si proprietati private;

i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica - nu este cazul.

           

            3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  masurile prevazute prin proiect vor asigura protectia factorului  de mediu si protectia factorului  uman;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – prin proiect au fost prevazute masurile necesare astfel incat, in perioada de aplicare a proiectului sa nu existe impact asupra factorilor de mediu;

d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor  propuse prin proiect;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;

 

            Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Se vor respecta conditiile prevazute in actul de reglementare nr. 2372/A/24.11.2017 emis de DSP Brasov;
  4. Se vor respecta conditiile prevazute in Aviz de gospodarire a apelor nr. 35/10.03.2017 emis de SGA Brasov, respectiv:
  • Extinderea retelei de canalizare se va face pe cheltuiala titularului;
  • La punerea in functiune a retelei de canalizare din zona (strazile Barsei si Nicovalei), beneficiarul investitiei va racorda fiecare locuinta la canalizarea menajera, prin bransamente individuale;
  1. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  2. Deseurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilitati de eliminare/valorificare cu societati autorizate si vor fi evacuate ritmic;
  3. Se va evita depozitarea necontrolata a deseurilor rezultate, in special cele rezultate in faza de demolare a constructiei existente;
  4. Deseurile menajere se vor colecta in europubele si vor fi predate catre societati autorizate in vederea eliminarii;
  5. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor), reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate.
  6. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • mijloacele de transport vor circula cu viteză redusă pentru a ridica în atmosferă cantităţi reduse de particule fine de praf;
  • curatarea/spalarea  rotilor vehiculelor care ies de pe santier;
  • oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  1. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  2. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  3. Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;
  4. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, a drumurilor de acces, etc. revine în totalitate titularului de proiect.

 

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

            Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor decizie se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

Conform prevederilor ordinului mmp 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

      Sorin HORNOIU

        

                                                                                                         

SERVICIUL A.A.A.,         

                                                                                                           Alexandrina VASILE                                                                                                                                                          

 INTOCMIT,                                                                                               

 Consilier Simona PASCU