Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE „Amplasare instalatie reducere noxe bazata pe apa amoniacala SC CRH CIMENT (ROMANIA) SA

                                      

Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului

Agenţia pentru Protecţia Mediului Brașov

 

 

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE 

                                    

Nr. ....  din

 

 

Ca urmare a solicitării depuse SC CRH CIMENT (ROMANIA) SA cu sediul in Bucuresti, Piata Charhes de Gaulle, nr. 15, et. 1 si 2, înregistrată la APM Brasov cu nr. 4396 din 14.03.2018 si nr. ELO 122/06.03.2018, in baza:

               - Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului

               - Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei salbatice, cu modificările şi completările ulterioare,

si ca urmarea a completarii documentatiei cu nr. 7654 din 10.05.2018 si nr. 8678 din 04.06.2018,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 21.05.2018, că proiectul „Amplasare instalatie reducere noxe bazata pe apa amoniacala”, propus a fi amplasat in jud. Brasov, comuna Hoghiz, sat Hoghiz, str. Padurii, nr.1, nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

a) proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului in Anexa 2, la pct. 13, lit. a)  Orice modificări sau extinderi, altele decât cele prevăzute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevăzute în anexa nr. 1 sau în prezenta anexă, deja autorizate, executate sau în curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;          

b)  titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;

c)  in lipsa observatiilor din partea publicului;

d) in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea un impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:   

1.  Caracteristicile proiectului

a) Marimea proiectului: prin proiect se propune amplasarea unei instalatii de reducere noxe bazata  pe apa amoniacala pe o suprafata de 70 mp, in vederea inlocuirii instalatiei de reducere a noxelor (NOx) din gazele rezultate in cuptorul de calcinare care utilizeaza ca agent reducator ureea – CO (NH2)2, acesta fiind ineficienta.

Instalatia existenta de reducere a noxelor bazata pe solutie de uree va ramane in functiune si va fi considerata ca rezerva. 

Instalatia de  reducere noxe bazata pe apa amoniacala se va amplasa in incinta SC CRH Ciment ( ROMANIA ) SA Punctul de lucru  Hoghiz in vecinatatea cuptorului rotativ de calcinare si a turnului de cicloane.

 Rezervorul de apa amoniacala este un echipament executat din otel inox, cu pereti dubli, de forma cilindrica, amplasat pe o platforma betonata prevazuta cu bordura si cu ziduri de sprijin/protectie pe 3 laturi.

Peste placa de beton a fundatiei pe care se afla rezervorul este prevazut un strat de asfalt de 50 mm cu rol de protectie anticoroziva.

Instalatia de reducere a noxelor din gazele de ardere rezultate la fabricarea clincherului in cuptorul rotativ utilizeaza apa amoniacala (sau hidroxidul de amoniu - NH4OH ) cu o concentratie de 25% amoniac (NH3) pentru reducerea oxizilor de azot (NOx), in special a oxizilor NO, in urma unei reactii de tipul:

                                       4NO +4 NH3 + O2 → 4 N2 + 6 H2O + ∆ Q

           Prin injectarea apei amoniacale in fluxul de gaze arse de la cuptorul de calcinare se obtine o reducere semnificativa a oxizilor de tip NOx , de la o medie de 1100 mg /Nmc normalizata la 10%O2 dar si de la varfuri de 1900 mg /Nmc normalizata la 10%O2, la valori sub 500 mg /Nmc.

 Instalatia de tip SNCR (reducere selectiva non-catalitic) este o tehnologie in conformitate cu „BAT pentru Industriile de fabricatie a cimentului, varului si oxidului de magneziu- EC-IPPC.2009”  si este executata cu respectarea normelor europene , in principal a urmatoarelor :

- Directiva Masini 2006/42/EC ( transpusa in Romania  in HG nr. 1029/2008 privind conditiile introducerii pe piata a masinilor )

- Directiva ATEX 94/9/EC ( transpusa in Romania in HG nr. 752/2004 privind stabilirea conditiilor pentru introducerea pe piata a echipamentelor si sistemelor protectoare destinate utilizarii in atmosfere potential explozive )

Instalatia este dimensionata pentru epurarea unui debit de  gaze arse, Q = 360.000 Nm3 / h.

Capacitatea de stocare a agentului reducator ( apa amoniacala ) este  V= 100 mc  ( 77,35 t apa amoniacala ), cu un consum  Q orar = 500-590 Kg / h.pentru ≤1100 m NOx / Nmc si de 1290-1520 Kg / h.pentru ≤1900 m NOx / Nmc.

Instalatia constă, în principal, din urmatoarelor echipamente:

- o pompa pentru descarcarea apei amoniacale din cisterne auto - PMF

- un rezervor de stocare a apei amoniacale V= 100 mc

- un modul  pentru transportul apei amoniacale de la  rezervor la modulul  de distributie – PMR-D

- un modul de distributie a apei amoniacale catre injectoare( unitatea de procesare - PU )

- un modul de pompare apa de spalare

- 8 injectoare pentru injectarea agentul reducator in gazele de ardere

- tubulaturi pentru agentul reducator

- tubulaturi pentru aer comprimat , aer instrumental si apa potabila

- instalatie de producere si tubulatura pentru apa dedurizata

                      - 2  dusuri de salvare cu apa proaspata calda  pentru operatori, in caz de necesitate

                      - unitati de procesare pentru agentul reducator si apa dedurizata;

                      - un modul de comanda si control, pentru operare automata- MCC

Solutiile de alimentare cu apa menajera/ tehnologica si evacuare ape uzate menajere si pluviale sunt avizate prin Avizul de gospodarire a apelor nr. 82/21.04.2018 emis de SGA Brasov.

Organizarea de santier va fi amenajata in incinta societatii, pe o suprafață restrânsă.

b) cumularea cu alte proiecte – Societatea detine AIM nr. BV 2 din 10.04.2018 emisa pentru activitarea principala de „Fabricarea cimentului” de catre APM Brasov.

c) utilizarea resurselor naturale:

Alimentarea cu apa potabila si tehnologica si tehnologica se realizeaza din sursa subterana (3 foraje, din care unul nu este in stare de functionare). Inmagazinarea apei se realizeaza intr-un rezervor metalic cu capacitatea de V=10 mc.

Alimentarea cu apa tehnologica se realizeaza din sursa de suprafata (raul Olt si paraul Cuciulata).

Inmagazinarea apei se realizeaza intr-un castel de apa cu V=2000 mc si H=42 m.

d) productia de deseuri :

  1. In perioada de executie a lucrarilor

Deşeurile generate în această perioadă (cca. 2,5 luni) pe amplasament sunt:

  • Deşeuri municipale amestecate (cod 20 03 01) rezultate în urma activităţii personalului executantului lucrărilor de investiţii şi sunt alcătuite din plastic, hârtie, sticlă, resturi alimentare, etc. Cantitate: 10 persoane X 2,5 luni X 22 zile/lună X 3,5 Kg deşeuri/ persoană şi zi = 192,2 Kg, rotund 200 Kg.
  • Deşeuri din construcţii (cod 17 01 01; 17 01 07; 17 05 04; 17 02 03) rezultate ca urmare a operaţiilor de excavare, taluzare, turnare beton, etc. şi alcătuite din resturi de beton, , pământ şi pietre. Cantitate: cca. 10 t.
  • Desuri metalice ( cod 17 04 07 si 17 04 05 ). Cantitate: cca. 1,5 t
  1. În perioada de exploatare

Deşeurile generate pe amplasament sunt :

  • Deşeuri municipale amestecate (cod 20 03 01) rezultate în urma activităţii personalului de exploatare, care  sunt alcătuite din plastic, hârtie, sticlă, resturi alimentare, etc. Cantitate: 2 persoane X 22 zile/lună X 12 luni/an X 3,5 Kg deşeuri/ persoană şi zi = 1848 kg/an, rotund 1850 Kg/an.
  • Deseuri lichide apoase cu continut de substante periculoase  ( cod 16 10 01*), provenite in urma operatiilor de neutralizare a  eventualelor scurgeri de apa amoniacala de la modulele de pompare, cu continut de acetat de amoniu. Cantitatea apreciata : cca. 50 kg/an.
  • Deseuri de absorbanti, imbracaminte contaminata cu substante periculoase ( cod 15 02 02* ) provenite de la interventiile in urma unor deversari accidentale de apa amoniacala, cu continut de apa  amoniacala  Cantitatea apreciata : cca 100 kg

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort

Factorul de mediu AER:

  1. În perioada de executie a lucrărilor

Sursele de poluare a aerului sunt utilajele pentru execuţie, care generează gaze arse (CO, CO2, NOx, SOx), pulberi şi praf.

  1. În perioada de exploatare

Sursele de poluare a aerului în timpul exploatării instalatiei  sunt constituite din:

  • Rezervorul de apa amoniacala, modulele de pompare a agentului reducator, prin emisii fugitive, nedirijate, cu durata foarte redusa – emisii de amoniac ( NH3 ) sub forma de vapori
  • Cosul de fum pentru gaze arse, la care se inregistreaza emisii continue, dirijate , de gaze cu continut de pulberi , SOx, NOx, CO2 , CO, HCl, HF, PCDD/F, NH3

Fata de situatia actuala, constituentii care isi modifica concentratiile in gazele arse sunt NOx si NH3 .  Prezenta amoniacului in gazele arse apare ca urmare a faptului ca nu intreaga cantitate de amoniac intra in reactie cu oxizii de azot, rezultand o cantitate mica de amoniac nereactat. Oxizii de azot vor avea concentratii mai reduse , acesta fiind si scopul instalatiei SNCR.  Ceilalti costituenti isi pastreaza concentratiile, in conformitate cu  AIM BV 2 din 10.04.2018 si conform BAT.

Astfel, prin implementarea instalatiei de reducere de tip SNCR pe baza de apa amoniacala, se vor inregistra urmatoarele valori ale concentratiilor NOx si NHin gazele eliminate la cos:

Emisia

Valori medii, la ½ h,

pentru ≤1100 mg/Nm3 NOx initial

( mg/Nm3 )

Valori mediii la 24 h

pentru ≤1900 mg/Nm3 NOx initial

( mg/Nm3 )

Observatii

NO( ca NO2 )

˂ 5oo

˂ 5oo

Conformare BAT

(˂ 5oo mg/Nm3 )

NH3 ( nereactat )

˂ 10

˂ 40

Conformare BAT

(˂ 50 mg/Nm3 )

 

Instalaţiile pentru reţinerea şi dispersia poluanţilor în atmosferă

  1. În perioada de execuţie a lucrărilor

Diminuarea poluării aerului se va realiza printr-o serie de măsuri tehnice şi organizatorice astfel:

  • Întreţinerea corespunzătoare a utilajelor şi echipamentelor, pentru reducerea consumului de combustibil şi diminuarea emanaţiilor de gaze
  • Proceduri de lucru pentru evitarea timpilor de funcţionare în gol a utilajelor
  • Stropirea cu apă a drumurilor şi suprafeţelor de lucru pentru a impiedica formarea prafului.

Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra incadra in valorile limita pentru emisii stabilite de Ord. nr. 462/1993 al MAPM.

  1. În perioada de exploatare

Instalatia SNCR pentru reducerea oxizilor de azot va avea tocmai rolul de a diminua concentratia  unor poluanti in atmosfera. Instalatia va asigura prin controlul automat al parametrilor de proces, un debit si o dispersie (atomizare) a agentului reducator in gazele arse, pe fiecare injector, astfel incat sa se realizeze randamentul programat de reducere a oxizilor de azot si o cantitate cat mai redusa de amoniac nereactat in gaze.  Exploatarea si intretinerea  conform cu  manualele de exploatare si  intretinere ale furnizorului de echipamente si tehnologie vor  asigura performantele privind retinerea poluantilor.

Factorul de mediu APA:

  1. In perioada de execuţie a lucrărilor sursele de poluanţi pentru ape pot fi:
  • utilajele şi tehnologia de lucru prin:
  • scurgerile de ulei şi combustibil pe sol, iar de acolo, prin infiltrare sau prin antrenarea acestora de către precipitaţii, în apele subterane şi în cele de suprafaţă;
  • apele de la spălarea neautorizată, direct pe sol, care poluează după acelaşi principiu;
  • activitatea umană prin:
  • producerea de deşeuri menajere;
  • activităţi de spălare neautorizată a utilajelor şi alte activităţi tehnologice neconforme.
  • Deşeurile prin răspândirea necontrolată a acestora în vecinătatea apelor de suprafaţă.
  1. În perioada de exploatare: eventualele scurgeri de apa amoniacala din zona modulelor de pompare.

Se apreciaza ca scurgerile de apa amoniacala vor fi in cantitati foarte mici, datorita sistemelor de siguranta ale instalatiei si a sistemelor de avertizare care sesizeaza orice scurgere.

Staţiile şi instalaţiile de epurare sau de preepurare a apelor uzate prevăzute

Scurgerile de apa amoniacala sunt captate printr-o retea de conducte distincta si trimise la o  statie de neutralizare.

Statia  de neutralizare este amplasata in zona rezervorului si a pompei PMF de descarcare apa amoniacala din cisterne de apa amoniacala si este compusa, in principal, din:

- rezervor din polipropilena  pentru stocarea si neutralizarea apei amoniacale, cu un volum de 500 l;

- sistem de dozare a acidului slab pentru neutralizare ( acid citric, acid acetic );

- pH – metru electronic pentru controlul neutralizarii.

Instalatia de recirculare: apa calda recuperata de la racirea instalatiilor este colectata si trimisa catre la turnul de racire cu capacitatea de V=125 mc, deunde este pompata in turnul de apa. Gradul de recirculare interna este de 95%.

Statii de preepurare si epurare:

  • Apele uzate menajere sunt descarcate in statia de epurare mecano-biologica cu capacitatea de Q=125 mc/zi si evacuate in raul Olt;
  • Separator de grasimi pentru preepurarea apelor uzate menajere provenite de la cantina societatii;
  • Decantoare pentru preepurarea apelor pluviale de pe platformele betonate
  • Separator de hidrocarburi petroliere si nisip  pentru preepurarea apelor pluviale.

Ca urmare a cantitatii foarte mici de apa amoniacala provenita din eventuale scurgeri accidentale de la modulele de pompare, statia de neutralizare va prelua cantitati  aparute intr-o perioada lunga de timp, in masura in care acestea exista. 

Poluarea apelor  cauzata de activitatati de spalare a utilajelor, scurgeri de ulei si/sau combustibili sau de deseuri, poate fi evitata prin:

-            Pastrarea utilajelor in perfecta stare de functionare prin masuri de intretinere, reparare si exploatare;

-            Masuri organizatorice privind interzicerea spalarilor de utilaje in locuri neautorizate;

-            Gestionarea deseurilor conform legislatiei;

-            Proceduri privind indepartarea scurgerile accidentale de uleiuri/combustibili si prevederea de materiale absorbante pentru aceste situatii.

Factorul de mediu SOL:

  1. În perioada de execuţie a lucrărilor

Sursele de poluare a solului, subsolului şi  a apelor freatice pot fi:

- Utilajele care execută lucrările de investiţii, prin scurgeri de ulei şi/sau combustibil pe sol, iar de acolo, prin infiltrare şi/sau antrenare de către precipitaţii, în subsol şi în apele freatice;

b) În perioada de exploatare

În perioada de exploatare, principala sursă de poluare a solului, subsolului şi apelor freatice o poate constitui apa amoniacala ajunsa pe sol  ca urmare a unor eventuale scurgeri ( altele decat cele care sunt captate si trimise la neutralizare ) in urma unor incidente produse la operatiile de descarcare a apei amoniacala . Aceste surgeri de apa amoniacala ar putea avea loc pe suprafata betonata a platformei rezervorului si nu sunt de asteptat cantitati mari, datorita sistemelor de protectie impotriva scurgerilor, care opresc imediat alimentarea rezervorului si  functionarea instalatiei.

Măsuri tehnice pentru protecţia solului şi a subsolului:

  • Întreţinerea corespunzătoare a pompelor si echipamentelor care alcatuiesc modulele de pompare, pentru evitarea scurgerilor de apa amoniacala;
  • Urmarirea permanenta a functionarii  sistemelor de detectie a scurgerilor de apa amoniacala de la modulele de pompare si tancul de stocare si neutralizarea scurgerilor produse.
  • Materiale absorbante ( nisip, pamant, alte materiale absorbante necombustibile, inerte  ) pentru indepartarea eventualelor scurgeri de apa amoniacala pe sol.

Măsuri organizatorice:

  • Proceduri privind exploatarea şi întreţinerea instalatiei SNCR;
  • Proceduri privind neutralizarea scurgerilor de apa amoniacala;
  • Proceduri privind absorbtia scurgerilor de apa amoniacala pe sol;
  • Proceduri privind gestionarea deşeurilor;
  • Proceduri privind monitorizarea factorilor de mediu;
  • Plan de răspuns la situaţii de urgenţă

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate: În perioada de exploatare, instalatia SNCR va consuma apa amoniacala, apa ( sub forma de apa dedurizata si apa calda ), aer comprimat si  energie electrica.    

 

Materie prima

Natura chimica/

compozitie

Destinatie

Mod de depozitare

Periculozitate

Apa amoniacala 25%

Cca. 10.000 t/an

 NH4OH, 25% NH3

Nr. CAS  1336-21-6

EC Nr. 215-647-6

Proprietati fizice si chimice:

Masa moleculara , M = 35,03

Stare de agregare- lichid

Proprietati combustibile- incombustibil, la incalzire degaja amoniac, cu proprietati combusibile

Culoare- lichid incolor

Miros puternic intepator

pH = 14 ( la 20ºC )

Temperatura de fierbere, t = 37,7 ºC

Solubilitatea in apa – f. solubil

Densitatea , ρ = 0,91 g/cm3 ( la 20ºC )

Punct de topire/inghet , t = -57,5 ºC ( la 25 % conc. )

Proprietati de explozie (NH3) : LEL = 16% si UEL = 25%

Temperatura de autoaprindere (NH3) , t = 651 ºC

Agent reducator pentru oxizii da azot din gazele arse

Rezervor

V=100mc

H314-provoaca arsuri grave ale pielii

H400-foarte toxic pentru mediul acvatic

H315- provoaca iritarea pielii

H 319- provoaca iritarea grava a ochilor

H 335- poate provoca iritarea cailor respiratorii

 

      

 2. Localizarea proiectelor: in intravilanul localitatii Hoghiz

2.1. utilizarea existenta a terenului: dincinta fabrica de ciment (Certificatul de urbanism nr. 2 din 21.02.2018 emis de catre U.A.T. Comuna Hoghiz);

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

d) parcurile si rezervatiile naturalenu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc.nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologicanu este cazul;

     g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite nu este cazul;

     h) ariile dens populate -  nu este cazul;

     i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica nu este cazul.

            3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectatenu este cazul;

b) natura transfrontiera a impactuluinu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – impact pozitiv, instalatia se amplaseza pentru reducerea oxizilor de azot din gazele arse (la functionarea instalatiei);

d) probabilitatea impactuluiredusa, doar pe perioada executarii lucrarilor de construire/amenajare (in perioada de implementare a proiectului);

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactuluidurata scurta (in perioada de implementare a proiectului).

  

II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele: proiectul propus nu intra sub incidenta OUG 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor natural, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
  2. Se vor respecta conditiile impuse de Avizului de gospodãrire a apelor nr. 82  din  20.04.2018  emis de SGA Brasov, respectiv:
  • se interzice depozitarea si/sau aruncarea deseurilor de orice fel pe malurile cursurilor de apa sau in albiile acestora.
  • se interzice evacuarea de ape uzate neepurate sau insuficient epurate in apele de suprafata, canale de desecare sau in panza freatica, atat pe perioada executarii constructiilor cat si dupa punerea in functiune a acestora.
  1. se vor respecta prevederile Legii 211/2011 privind regimul deseurilor, actualizata, cu completarile si modificarile ulterioare;
  2. se vor respecta prevederile Hotararii nr. 1756 din 06.12.2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizarii in exteriorul cladirilor;
  3. Nivelul de zgomot se va incadra in SR 10009/2017;
  4. se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate;
  5. se va asigura salubrizarea zonei şi menţinerea curaţeniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizării construcţiilor;
  6. se vor lua toate masurile de minimizare a producerii emisiilor de pulberi din activitatea de constructii  printr-o organizare judicioasa a santierului (bariere in jurul zonei de activitati cu praf), controlul traficului (oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate în staţionare, amenajarea traseelor din şantier si umezirea drumurilor, spalarea rotilor la plecarea din santier), utilizarea apei pentru a incorpora praful;
  7.  se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  8. in conformitate cu prevederile OUG nr. 195/2005 privind Protectia Mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 15 alin (2) lit a), aveti obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actului de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii acestuia, înainte de realizarea modificării;
  9. în cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;
  10. Conform art. 21, alin.(4) din OUG 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului activitatii”.

 

Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea etapelor procedurii de evaluare adecvata.

La finalizarea investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

       Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Dupa intocmirea procesului verbal de constatare a respectarii tuturor conditiilor de realizare a proiectului, societatea care va desfasura activitatea in urma implementarii acestuia, are obligatia de a solicita si obtine autorizatia integrata mediu revizuita.

       Prezenta decizie este valabila pe toata perioada punerii in aplicare a proiectului, in conditiile in care nu intervin modificari ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

 

Conform prevederilor Ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

 

Nerespectarea prevederilor prezentului acord de mediu se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

 

           Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ciprian BANCILA

                                                                                         

        

          SEF SERVICIU A.A.A                                                                                                                                   Daniela BIRĂU

 

 

INTOCMIT: Cons. Codruța SAUCA