Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE „Amplasare statie Dieselpoint pentru carburanti”

                                      

Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului

Agenţia pentru Protecţia Mediului Brașov

 

 

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

                                            Nr. .... din .....09.2018

 

Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate de : COMUNA PREJMER prin Primar SERBAN TODORICA CONSTANTIN, cu sediul  in  jud. Brasov, comuna Prejmer, sat Prejmer, Str. Mare, nr.565, înregistrată la APM Brasov cu 4814 din 22.03.2018, in baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

şi ca urmare a completarii documentatiei cu nr.11527din 23.07.2018, nr.13106 din 21.08.2018, nr...... din ......2018 (solicitare electronica cu nr. 209 din 22.03.2018) autoritatea competenta pentru protectia mediului Brasov decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedinței Comisiei de Analiza Tehnica, din data de 03.09.2018, ca proiectul „Amplasare statie Dieselpoint pentru carburanti”, propus a fi realizat in jud. Brasov, comuna Prejmer, sat Prejmer, amplasament identificat prin CF nr.102319. (C.U. nr.15 din 01.02.2018 eliberat de Primaria Comunei Prejmer), nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

            Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

  1. proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului  in Anexa 2, la  pct.6c) instalaţii de depozitare a produselor petroliere, petrochimice şi chimice, altele decât cele prevăzute în anexa nr. 1;
  2. titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;
  3. in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

1. Caracteristicile proiectului:

a) marimea proiectului

Proiectul prevede realizarea unei statii de alimentare cu carburant,  ce va asigura alimentarea cu motorina a mijloacelor de transport apartiand SC HIDRO-SAL SRL. Pe teren exista o statie de sortare si transfer deseuri menajere.

Terenul are suprafata totala de 10047,00 mp, este situat in intravilanul com. Prejmer, str. FS, nr. FN. Accesul se face din DJ 112 D Prejmer - Carpinis.

Statia va fi amplasata la 7,5 m fata de limita de proprietate dinspre nord, la 37 m fata de limita de proprietate dispre vest, la 41.2 m fata de limita de proprietate dinspre est. Cea mai apropiata constructie e afla la aprox.188 m inspre sud avand ca destinatie hamgar de avioane

Pe terenul studiat, beneficiarul urmeaza sa realizeze urmatoarele obiective:

Statie de incinta Diesel Point 5000 l Self Service formata din:

  1. Rezervor cilindric din otel – carbon Fe 360 B, grosime 3 mm, cu capacitatea de 5 mc, gura de vizitare cu diametrul de 400 mm, gura de alimentare de 3”, supapa de limitare a sarcinii (max 90%), teava de aerisire si indicator de nivel.
  2. Bazin metalic de siguranta (cuva de retentie dotata cu buson de golire) cu urmatoarele dimensiuni: L = 3200 mm, l = 1750 mm, H = 900 mm (100%), 475 mm (50%).
  3. Acoperis cu urmatoarele caracteristici: L = 3500 mm, l = 2500 mm montata la o inaltime de h = 2300 mm fata de platforma betonata.
  4. Pompa electronica de distributie cu debit marit tip Panther 72.
  5. Sistem electronic de gestiune a alimentarilor.

Statia de alimentare cu combustibil va fi amplasata pe o platforma betonata construita astfel:

  • Radier din beton armat C20/25 cm cu suprafata de s = 2 x 3,5 m.
  • Sub radier se va amplasa un strat de protectie hidroizolanta.
  • Strat hidroizolatie 2c + 3b.
  • Beton de egalizare C8/10 cm.
  • Strat de pietris compactat cu grosimea de 50 cm.

Evacuarea apelor uzate pluviale se face conform avizului de gospodarire a apelor nr.110 din 14.05.2018 emis de SGA Brasov astfel: 

Apele pluviale potential impurificate colectate din zona din care se face alimentarea rezervorului de carburant si alimentarea autovehiculelor beneficiarului se vor colecta prin rigole stradale, trecute printr-un separator de hidrocarburi petroliere tip aquaClean SR EN 858 cu capacitatea de Q = 3 l/s si evacuate printr-o conducta PVC KG Dn 110 mm cu lungimea de L = 6 m in bazinul de retentie existent folosit ca rezerva pentru stingerea incendiilor.

Apa pluviala care se strange in bazinul de siguranta (cuva de retentie) este evacuata printr-un buson de golire pe platforma de alimentare a autovehiculelor, de unde este preluata de rigolele stradale si conduse catre separatorul de hidrocarburi petroliere.

Dupa separatorul de hidrocarburi, inainte de evacuarea in bazinul de retentie se va amplasa un camin pentru prelevarea probelor de apa.       

Instalatii de epurare

Pentru preepurarea apelor pluviale inainte de deversarea in bazinul de retentie existent folosit ca rezerva pentru stingerea incendiilor se va folosi un separator de hidrocarburi petroliere tip aquaClean SR EN 858 cu urmatoarele caracteristici:

  • Debit: Q = 3 l/s
  • Volum total: 1400 l
  • Volum trapa namol: 600 l
  • Volum depozitare lichide usoare: 150 l
  • Dimensiuni: 1910 x 1062 x 1500 mm
  • Conectari: Dn 110 mm

Oragnizarea de santier

Organizarea de santier va fi amenajata in incinta obiectivului.

In vederea amenajarii organizarii de santier au fost prevazute suprafete pe care constructorul isi va amenaja platforma de depozitare a materialelor, stationarea utilajelor si amplasarea unei magazii pentru materiale marunte, grup sanitar, un pichet PSI.

Cazarea nu se va face in organizarea de santier, se va face zilnic transportul muncitorilor.

După terminarea lucrărilor, terenul afectat de lucrari va fi adus la starea initiala.

b) cumularea cu alte proiecte –in prezent pe aceeasi parcela se afla o hala de productie de 1997m², avand ca activitate sortare, presare, balotare si depozitare, statia dieselpoint avand scopul de a alimenta masinile si utilajele ce deservesc aceasta hala.

c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul;

d) productia de deseuri – deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului vor fi colectate selectiv si valorificate/eliminate cu societati autorizate;

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort –

În perioada de construcţie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele si mijloacele de transport utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de executie care va avea in vedere ca utilajele si mijloacele de transport utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate – lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect au fost luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident; 

2. Localizarea proiectelor:

2.1. utilizarea existenta a terenului: terenul studiat se afla in intravilanul localitatii Prejmer, zona penru constructii si amenajari, si este proprietatea Comunei Prejmer; folosinta actuala: consructii edilitare si teren, in conformitate cu C.U. nr.15 din 01.02.2018 emis de Primaria Comunei Prejmer.

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

d) parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. – nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite – nu este cazul;

h) ariile dens populate: nu este cazul;

3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  nu este cazul;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – impact redus;

d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor de executie;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

-proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;

-proiectul propus nu necesita parcurgerea etapelor  procedurii de evaluare adecvata.

            Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005, aprobată prin Legea nr. 265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Se vor respecta prevederile Avizului de Gospodarire a apelor nr.110 din 14.04.2018 emis de SGA Brasov;
  3. Lucrarile se vor executa etapizat (zilnic) si se vor reface tronsoanele afectate;
  4. Refacerea cailor de acces pietonale si stradale precum si accesul proprietarilor la imobile. Lucrarile propuse nu vor ingreuna circulatia auto si pietonala, fiind semnalizate corespunzator.
  5. Deşeurile rezultate pe parcursul derulării lucrărilor vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate;
  6. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate pe parcursul execuției lucrărilor;
  7. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  8. In cazul unor poluari accidentale titularul proiecului si constructorul/executantul vor raspunde in solidar.
  9. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  10. Drumurile de acces şi tehnologice, toate zonele a căror suprafaţă (învelişul vegetal) a fost afectată, vor fi refăcute şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;
  11. Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;
  12. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc. revine în totalitate titularului de proiect.
  13. Se va acorda atenţie manevrării utilajelor în apropierea zonelor locuite; Se  vor lua masuri corespunzatoare de a nu degrada sau ocupa terenul din zona limitrofa.
  14. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  15. Vor fi luate  măsuri pentru limitarea vibratiilor  produse de sapatura   prin  utilizarea  de  tehnologii performante  de executie și  de fundare, în vederea  incadrarii valorilor parametrilor vibratiilor in limitele admisibile stabilite de SR 12025-2/94;
  16. Se vor lua măsuri și se vor realiza, dacă este cazul,  lucrări (ziduri) de sprijin pentru evitarea alunecărilor/surpărilor de teren;
  17. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  18. Organizarea de şantier, pentru lucrările prevăzute prin proiect, va respecta obligatoriu măsurile specifice pentru reducerea şi/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sănătăţii umane si mediului înconjurător. Se vor avea în vedere:

 •  împrejmuirea corespunzătoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc;

 • organizarea de şantier se va realiza astfel încât impactului generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derulării lucrărilor prevăzute prin proiect să fie cât mai redus;

 • organizarea de şantier va fi amenajată astfel încât să asigure facilităţile de bază conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările şi completările ulterioare (alimentarea cu energie electrică, alimentarea cu apă pentru asigurarea necesităţilor igienico–sanitare, facilităţi pentru depozitarea temporară a materialelor, facilităţi pentru personal (baracă birou, vestiare muncitori, punct prim ajutor, toaleta ecologică), împrejmuire cu gard din panouri metalice pentru protecţia organizării de şantier si a vecinătăţilor), după caz;

• întreţinerea corespunzătoare a utilajelor/mijloacelor de transport utilizate în vederea evitării scurgerilor de combustibili şi uleiuri uzate pe sol/apă şi de alte substanţe toxice si periculoase;

• se interzice stocarea temporară si depozitarea carburanţilor si substanţelor periculoase în zona aferenta amplasamentului;

• în perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si a utilajelor utilizate;

• este interzisă părăsirea incintei organizării de şantier cu roţile autovehiculelor şi/sau caroseria murdară;

• alimentarea cu carburanţi, repararea şi întreţinerea mijloacelor de transport şi a utilajelor folosite pe şantier se va face numai la societaţi specializate şi autorizate.

 

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

           Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            La finalizarea fiecarei etape a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov atrage după sine suspendarea şi/sau anularea acesteia, după caz, conform prevederilor legale.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

Conform prevederilor OM 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

Prezenta decizie poate fi contestata, in conformitate cu prevederile HG nr. 445/2009 si ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

    Ciprian BANCILA

                                                                                                   SEF SERVICIU A.A.A,  

                                                                                            Daniela BIRAU

                                                                                                      

 

 

 

 

 

      INTOCMIT:

Cons.  Teodora MUNTEANU