Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE „CONSTRUIRE 4 IMOBILE DE LOCUINTE COLECTIVE P+2 CU FUNCTIUNI COMPLEMENTARE LA PARTER; CONSTRUIRE 32 LOCUINTE INDIVIDUALE P+1 SI IMPREJMUIRE TEREN; CONSTRUIRE 35 LOCUINTE INDIVIDUALE P+1 SI IMPREJMUIRE TEREN; CONSTRUIRE 29 LOCUINTE INDIVIDUALE P+1 SI IMPREJMUIRE TEREN” SC NYM HOUSE SRL

                    

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr.  din .04.2018

....

 

 

 

 

Ca urmare a solicitării depuse de SC NYM HOUSE SRL, cu sediul in jud. Brasov, oras Ghimbav, str. Zambilei, nr. 3, pentru proiectul „CONSTRUIRE 4 IMOBILE DE LOCUINTE COLECTIVE P+2 CU FUNCTIUNI COMPLEMENTARE LA PARTER; CONSTRUIRE 32 LOCUINTE INDIVIDUALE P+1 SI IMPREJMUIRE TEREN; CONSTRUIRE 35 LOCUINTE INDIVIDUALE P+1 SI IMPREJMUIRE TEREN; CONSTRUIRE 29 LOCUINTE INDIVIDUALE P+1 SI IMPREJMUIRE TEREN” propus a fi realizat in jud. Brasov, oras Ghimbav, f.n., conform certificatelor de urbanism nr. 338/27.10.2017, nr. 328/24.10.2017, nr. 327/24.10.2017, nr. 329/24.10.2017, eliberate de Primaria Orasului Ghimbav, înregistrata la APM Brasov cu nr. 3185 din data de 27.02.2018,  în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

şi ca urmare a completarilor depuse sub nr. 4047/08.03.2018 si nr. xx/26.04.2018,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedintelor Comisiei de Analiză Tehnică din 12.03.2018 si 19.03.2018, că proiectul „CONSTRUIRE 4 IMOBILE DE LOCUINTE COLECTIVE P+2 CU FUNCTIUNI COMPLEMENTARE LA PARTER; CONSTRUIRE 32 LOCUINTE INDIVIDUALE P+1 SI IMPREJMUIRE TEREN; CONSTRUIRE 35 LOCUINTE INDIVIDUALE P+1 SI IMPREJMUIRE TEREN; CONSTRUIRE 29 LOCUINTE INDIVIDUALE P+1 SI IMPREJMUIRE TEREN” propus a fi realizat in jud. Brasov, oras Ghimbav, f.n., nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

 

    Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

    a) proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, Anexa 2, la pct. 10, lit. b) proiecte de dezvoltare urbana, inclusiv constructia centrelor comerciale si a parcarilor auto;

    b) titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;

    c) lipsa observatiilor din partea publicului interesat;

    d) in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

 

            1. Caracteristicile proiectului:

a) marimea proiectului: - pe terenul aflat in proprietatea societatii NYM HOUSE SRL cu suprafata totala de 32279 mp conform extraselor CF nr. 104726, nr. 104724, nr. 104725, nr. 104723 se propune construirea unui ansamblu de 4 imobile de locuinte colective cu regim de inaltime P+2 si 96 locuinte individuale cu regim de inaltime P+1.

Cele 4 imobile de locuinte colective se vor amenaja 60 apartamente din care: 24 apartamente cu 3 camere si 36 apartamente cu 2 camere.
In fiecare imobil se vor amenaja 15 apartamente din care:
- 6 apartamente cu 3 camere (camera de zi si 2 dormitoare), bucatarie inchisa si 2 bai;
- 9 apartamente cu 2 camere (camera de zi si 1 dormitor), bucatarie inchisa si 1 baie.
Pentru cele 4 blocuri, se vor amenaja 67 de locuri pentru parcarea autoturismelor in incinta amplasamentului.

 

Pentru cele 95 locuinte individuale s-au propus 4 tipuri de locuinte individuale: Tip A si Tip B si varianta lor in oglinda, Tip A1 si Tip B1. Terenurile vor fi lotizate in parcele de cate 250mp fiecare. Compartimentarea şi dimensiunile incaperilor si diferitelor functiuni pe tip de locuinta:
TIP A (27 buc.) si A1 (29 buc.) cu 4 camere (camera de zi si 3 dormitoare), bucatarie inchisa, 2 bai, casa scarii, si 2 balcoane.
Suprafata construita: 77.18 mp
Suprafata desfasurata: 154.51 mp
TIP B (16 buc.) si B1 (23 buc.) cu 4 camere (camera de zi si 3 dormitoare), bucatarie inchisa, 2 bai, casa scarii, debara si 2 balcoane.
Suprafata construita: 74.17 mp
Suprafata desfasurata: 147.13 mp
Pentru cele 95 de locuinte individuale, parcarea autoturismelor se va face in incinta terenului, se vor amenaja 190 de locuri de parcare, cate 2/unitate.

 

 

 

Alimentarea cu apa se va realiza din reteaua centralizata  existenta in zona, printr-o conducta PEHD Dn 500 SDR 11 care se racordeaza din str. Orhideei nr.4, conform Avizului de principiu nr.481/16.03.2016 emis de SC Compania APA Brasov.

Evacuarea apelor uzate menajere provenite de la imobile vor fi colectate în colectorul de canalizare menajeră existent pe str. Orhideei nr.4, conform Avizului de principiu nr.481/16.03.2016 emis de SC Compania APA Brasov.

Evacuarea apelor pluviale, colectate in interiorul proprietatii, prin intermediul sistemelor de jgheaburi, burlane vor fi folosite pentru intretinerea spatiului verde propus.

Alimentarea cu energie electrica se va face prin racordarea la postul de transformare existent in zona, care a fost executat conform solutiei propuse de furnizorul de energiei electrica la faza PUZ.

 

Producerea agentului termic pentru incalzirea apartamentelor din cele 4 imobile de locuinte colective se va realiza cu microcentrale termice in condensatie, murale, de apartament, cu functionare pe gaz si cu tiraj fortat, cu putere termica nominala de 24kW montate in bucataria fiecarui apartament. Agentul termic preparat in centralele termice proiectate este apa calda, combustibilul folosit fiind gazul natural. Producerea agentului termic pentru incalzirea celor 95 de locuinte individuale se va realiza cu microcentrale termice in condensatie, murale, cu functionare pe gaz si cu tiraj fortat, cu putere termica nominala de 30kW montate in bucataria fiecarui imobil. Agentul termic preparat in centralele termice proiectate este apa calda, combustibilul folosit fiind gazul natural. 8 Admisia aerului de combustie cat si evacuarea gazelor arse se realizeaza pentru fiecare cazan, prin intermediul a cate unui kit de evacuare gaze arse cu evacuare orizontala din: record cazan concentric, segment concentric ajustabil.

 

Organizarea de santier se va realiza în incinta proprietăii, cu împrejmuire provizorie și va cuprinde: amplasare panou metallic pentru inscripționarea datelor tehnice ale proiectului; amplasare containere și/sau barăci metalice cu destinația de vestiar pentru muncitori și șeful de șantier; amplasare șoproane din lemn, acoperite, pentru depozitarea materialelor de construcții și a uneltelor de lucru; delimitarea zonei pentru utilaje; amplasare toalete ecologice; racorduri provizorii la utilități. Nu vor fi afectate proprietatile private invecinate sau domeniul public.

 

 

 

 

 

Lucrari necesare organizarii de santier: se va realiza în incinta proprietăii, cu împrejmuire provizorie și va cuprinde: amplasare panou metallic pentru inscripționarea datelor tehnice ale proiectului; amplasare containere și/sau barăci metalice cu destinația de vestiar pentru muncitori și șeful de șantier; amplasare șoproane din lemn, acoperite, pentru depozitarea materialelor de construcții și a uneltelor de lucru; delimitarea zonei pentru utilaje; amplasare toalete ecologice; racorduri provizorii la utilități. Nu vor fi afectate proprietatile private invecinate sau domeniul public.

b) cumularea cu alte proiecte – nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul;

d) productia de deseuri – deseurile rezultate in urma desfasurarii lucrarilor de construire prevazute prin proiect (fier, otel, amestecuri metalice si de beton, deseuri de lemn, ambalaje) si deseurile municipale amestecate vor fi stocate selectiv, pe suprafete betonate, in spatii special amenajate si vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate, dupa caz;

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort

- pe perioada derularii lucrarilor de construire: emisiile sunt generate de utilajele de executie/transport; substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011, iar nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de STAS 10.009/88 si Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei;

- in perioada functionarii: apele uzate menajere vor fi evacuate in retelele de canalizare existente in zona a caror indicatori se vor incadra in limitele valorilor stabilite in NTPA 002/2002, aprobate cu HG 188/2002 modificata si completata cu HG nr. 352/2005, iar incalzirea apartamentelor se va realiza cu ajutorul centralelor termice pe baza de gaz metan, cu puterea de 24 kW fiecare, a caror valori de emisie se vor incadra in limitele valorilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare ;

            f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate – lucrarile de construire vor fi asigurate cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect sunt luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident.

 

2. Localizarea proiectelor:

2.1. utilizarea existenta a terenului:- terenul este situat in intravilanul localitatii Ghimbav, are folosinta actuala de curti constructii, cu destinatia stabilita prin PUZ aprobat cu HCL Ghimbav nr. 15/28.02.2017 de “zona de functiuni complemetare locuirii, in constructii amplasate independente sau la parterul locuintelor”, conform certificatelor de urbanism nr. 338/27.10.2017, nr. 328/24.10.2017, nr. 327/24.10.2017, nr. 329/24.10.2017 eliberate de Primaria Orasului Ghimbav.

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

      d) parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. – nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite – in aglomerarea Brasov este depasita valoarea limita pentru NO conform prevederilor legale in vigoare ( Lg 104/2011; OM nr. 1206/2015);

- prin proiect au fost estimate emisiile de oxizi de azot in perioada de functionare a imobilului, respectiv 76 kg/an;

h) ariile dens populate: – terenul pe care vor fi construite imobilele de locuinte  se afla la 1.8 km fata de centrul orasului Ghimbav.
Zona studiata este marginita de urmatoarele strazi:
la Nord – str. Zorelelor;

la Sud str. Zambilei;
la Est str. Lalelei si nr.cad 104932
la Vest str. Margaretei.

-proiectul se va implementa in zona de locuinte;

i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica – nu este cazul.

           

            3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate – masurile prevazute prin proiect vor asigura protectia factorilor de mediu si protectia factorului uman;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – prin proiect au fost prevazute toate masurile necesare astfel incat, in perioada de aplicare a proiectului sa nu existe impact asupra factorilor de mediu

            d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor prevazute de proiect;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

  1. proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  4. Se vor respecta conditiile prevazute in Aviz de gospodarire a apelor nr. 65/02.04.2018 emis de SGA Brasov, respectiv:
  • Se interzice evacuarea apelor uzate neepurate sau insuficient epurate in apele de suprafata, rigole stradale sau in stratul freatic prin puturi filtrante, atat pe perioada executarii lucrarilor cat si dupa punerea in functiune a acestora;
  1. Deseurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilitati de eliminare/valorificare cu societati autorizate; vor fi evacuate ritmic.
  2. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate în urma derulării lucrărilor propuse;
  3. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor) , reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate;
  4. Pe amplasament nu se vor depozita carburanți, alimentarea utilajelor se va realiza la stațiile de carburanți;
  5. În cazul poluării accidentale a solului cu produse petroliere şi uleiuri minerale de la vehiculele grele şi echipamentele mobile se va proceda imediat la decopertarea solului contaminat, stocarea lui în saci, tratarea de către firme autorizate, depozitarea în depozite de deşeuri autorizate;
  6. În cazul unor poluării accidentale proiectantul si constructorul raspund in solidar;
  7. Se va asigura salubrizarea zonei şi menţinerea curaţeniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizării lucrarilor;
  8. Se vor restrânge la minim suprafeţele ocupate de organizarea de şantier;
  9. Pamantul rezultat in urma excavarii (circa 625,50 mc) va fi preluat de o firma specializata
  10. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
  • utilizarea apei sau a soluţiilor speciale care măresc eficienţa apei în fixarea prafului la:  stropirea căilor de acces în şantier, a zonei de descărcare a materialelor de construcţie.
  • minimizarea, prin realizarea pe amplasament numai a lucrărilor strict necesare în ceea ce priveşte  activităţile generatoare de praf : ex. tăierea, măcinarea, şlefuirea, căderi de material, spargerea betonului, etc.
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • curatarea/spalarea rotilor vehiculelor care ies de pe santier;
  • oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  1. Utilajele şi mijloacele de transport folosite la executarea lucrărilor trebuie să corespundă cerinţelor tehnice ale nivelului acustic.
  2. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  3. Se va asigura insorirea corespunzatoare atat pentru locuintele proiectate, cat si pentru cele invecinate existente, in conformitate cu actul de reglementare nr.831/A/17.05.2017 emis de catre DSP Brasov;
  4. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  5. În timpul executării lucrărilor, constructorul va soluţiona reclamaţiile şi sesizările apărute din vină proprie datorate nerespectării legislaţiei de mediu. Constructorul va avea în vedere ca execuţia lucrării sau nu creeze blocaje ale căilor de acces particulare sau căilor învecinate amplasamentului;
  6. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  7. Darea in functiune a locuintelor se va face numai dupa bransarea acestora la sistemul hidroedilitar;
  8. Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;
  9. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, a drumurilor de acces, etc. revine în totalitate titularului de proiect.

   

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

            Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor decizie se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

Conform prevederilor ordinului mmp 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării dezvoltare.

   

    Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

 

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

      Sorin HORNOIU

        

 

 

 

 

SERVICIUL A.A.A.,

Daniela BIRAU

                                                                                    

 INTOCMIT,                                                                                               

 Consilier Simona PASCU