Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE „Construire ansamblu rezidential TREPTE – construire case de locuit, drum de acces, parcaje, imprejmuire, organizare de santier” SC TREPTE SRL

 

                       

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr....din....03.2018

....

 

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de SC TREPTE SRL, cu sediul in B-dul Eroilor, nr.3A, ap.M1, mun.Brasov, Judetul Brasov, ...., înregistrată la APM Brasov cu nr. 2575/15.02.2018,  în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

şi ca urmare a completarilor depuse la dosar sub nr.4287/13.03.2018 si nr.5034/27.03.2018

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 19.03.2018, că proiectul „Construire ansamblu rezidential TREPTE – construire case de locuit, drum de acces, parcaje, imprejmuire, organizare de santier”, propus a fi realizat in jud.Brasov, mun.Brasov, str.Dihamului-Plugarilor, amplasament identificat prin extras CF 136696, Brasov, nr.cad. 136696, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.  

    Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. a) proiectul se incadreaza in prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009, Anexa 2, la pct. pct. 10, lit. b) proiecte de dezvoltare urbana, inclusiv constructia centrelor comerciale si a parcarilor auto;

            b) titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;

            c) lipsa observatiilor din partea publicului interesat;

d) in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

1. Caracteristicile proiectului:

a) marimea proiectului :

Pe terenul studiat, beneficial urmeaza sa realizeze in prima etapa, un ansamblu de 20 locuinte individuale cu regim de inaltime P+1+M. Constructiile propuse cuprind fiecare:

Parter: camera de zi, bucatarie, hol, grup sanitar, centrala termica;

Etajul 1: doua dormitoare, o bliblioteca/birou, hol si baie;

Mansarda: neimpartita;

Se va realiza cate un loc de parcare pentru fiecare casa in parte.

In jurul constructiilor, terenul liber va fi amenajat ca spatiu verde.

Alimentarea cu apă potabilă: se va face din conducta HDPE De 160 mm existenta pe str.Dihamului, conform avizului de principiu favorabil nr.1423/06.07.2017 emis de Compania Apa Brasov SA.

Bransamentul de apa se va realiza din conducte  HDPE De 160 mm cu lungimea de aproximativ L=192 m, care se va extinde pana la fiecare locuinta in parte.Bransamentul la fiecare casa se va realiza din conducta HDPE De 32 mm prin intermediul unui camin prevazut cu apometru si vana de inchidere/deschidere.

Zilnic maxim = 16,40 mc/zi;

Zilnic mediu = 13,60 mc/zi;

Orar maxim = 2,00 mc/h;

Apele uzate menajere: de la fiecare locuinta individuala vor fi colectate prin retele interioare de canalizare din tuburi PVC-KG Dn 32-110 mm, care se descarca prin intermediul unui camin in reteaua exterioara de canalizare din PVC-KG Dn 200 mm cu lungimea de aproximativ L=190 m, de unde se vor descarca in colectorul de canalizare PVC-KG Dn 250 mm existent pe str.Dihamului. Pe traseul retelei de canalizare se vor realiza un numar de 5 camine de vizitare, care vor avea si rol de curatare a conductelor.

Apele pluviale: conventional curate de pe constructie vor fi colectate prin scocuri si burlane si vor fi eliberate liber la nivelul solului.

Solutiile de alimentare cu apa si evacuarea apelor uzate menajere/pluviale au fost aprobate prin avizul de principiu nr.1423/06.07.2017 emis de Compania Apa Brasov si aviz de gospodarire a apelor nr.51/12.03.2018 emisa de SGA Brasov;

Alimentarea cu energie electrică  -este asigurata prin racordarea la reteaua existenta;

Lucrarile de organizare de santier:

  • imprejmuirea provizorie a terenului pe care se executa lucrari pregatitoare ale investitiei de baza, ;
  • la limita proprietatii se va monta panoul de santier cu toate informatiile si datele despre investitie: beneficiar, proiectant, constructor, durata de realizare
  • se amplaseaza baraci tip container pentru personalul tehnic si muncitori (birouri, sala de sedinta, vestiare etc.)
  • de asemenea se mai amplaseaza baraci tip container pentru depozitarea materialelor, sculelor, uneltelor si utilajelor mici, magazine;
  • pentru asigurarea cerintelor igienice se amplaseaza WC-uri ecologice si grupuri sanitare;
  • containere pentru colectarea selectiva a deseurilor rezultate de pe santier;

Lucrările de refacere a amplasamentului în zona afectată de execuţia investiţiei: după finalizarea proiectului , terenul afectat de lucrari va fi adus la starea initiala. Vor fi îndepărtate deșeurile depozitate în urma executării lucrărilor de demolare.

b) cumularea cu alte proiecte – nu este cazul;

            c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul.

d) productia de deseuri – materialul rezultat în perioada de construire, deseurile menajere si de ambalaje vor fi colectate, pe categorii, si ridicate de catre societati autorizate si transportate pentru eliminare sau valorificare;

            e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort

- pe perioada derularii lucrarilor: emisiile sunt generate de utilajele de executie/transport; substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011, iar nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017 si Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei pentru proiect a fost emisa de DSPJ Brasov - notificarea asistentei de specialitate nr.1091/A/ 04.07.2017;

            f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate – lucrarile propuse prin proiect vor fi asigurate cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect au fost luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident; 

2. Localizarea proiectelor:.

2.1. utilizarea existenta a terenului  - terenul studiat este situat in  jud. Brasov, str.Dihamului - Plugarilor, cu folosinta actuala de „teren de 10355 mp” si destinatia terenului conform P.U.G. (plan urbanistic zonal)Brasov la data prezentei: zona locuinte, in conformitate cu  C.U.  nr. 745 din 11.04.2017  emis de Primaria  Brasov;

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

d) parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. – nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite - nu este cazul

h) ariile dens populate –  la Est si Sud – str.Dihamului;

                                               la Nord – proprietate privata;

                                               la Vest – str.Plugarilor;

i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica – nu este cazul;

3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –nu este cazul

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – impact redus;

d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor  propuse prin proiect ;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

  • proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  4. Deseurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilitati de eliminare/valorificare cu societati autorizate; vor fi evacuate ritmic.
  5. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor) , reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate.
  6. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
  1. utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  2.  pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  3. minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  4. se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  5.  curatarea  rotilor vehiculelor care ies de pe santier;
  1. Se va respecta programul de lucru impus de Primarie in concordanta cu programul de odihna a locuitorilor din zona in conformitate cu Legea nr. 61/1991 cu modificarile si completarile ulterioare, privind linistea publica, pe toata perioada de executie a lucrarilor de construire;
  2. Se va respecta programul de lucru impus de Primaria Municipiului Brasov in concordanta cu programul de odihna a locuitorilor din zona in conformitate cu Legea nr. 61/1991 cu modificarile si completarile ulterioare, privind linistea publica, pe toata perioada de executie a lucrarilor de construire;
  3. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc. revine în totalitate titularului de proiect.
  4. Oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  5. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  6. Se vor lua urmatoarele masuri de reducere a NO2 si oxizi de azot:
  1. - se vor adopta măsuri de control al emisiilor provenite de la instalațiile de ardere (ex: centrale termice cu arzator cu NOx scazut, centrale cu convectie, etc.);
  2. - se vor adopta pe cat posibil tehnologii verzi de producere a energiei din surse regenerabile pentru generarea curentului electric, producerea de apă calde, etc. (energia solară, energia apei, energia geotermică, etc.);
  3. - se vor evita eliminarea emisiilor la nivelul de respiraţie prin realizarea coşurilor de evacuare/dispersie conform cerinţelor OM 462/1993, ţinând seama de:
  • efectele pe scurtă durată ale emisiilor provenite din instalaţii (sarcină integrală a instalaţiei şi condiţiile cele mai defavorabile de emisie şi combustibil),
  • condiţiile meteorologice de dispersie favorabile (ampalasare în care vânturile sunt canalizate, prezintă direcţie predominantă),
  • existenţa unor obstacole în apropierea coşului (clădiri, vegetaţie).
  1. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  2. Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

            Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de

evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov  se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

Conform prevederilor ordinului mmp 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

   

    Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

    

DIRECTOR EXECUTIV,

       Sorin HORNOIU                                                                                  

                                                                                                                 SERVICIUL A.A.A,  

                                                                                                         Daniela BIRAU

     

        

                                   

 

                                                  

             INTOCMIT:

consilier Costel BUCATARU