Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE “CONSTRUIRE FERMA SUINE- FONDURI EUROPENE” DORIPESCO PROD SRL

 

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

Nr. din xx.11.2018

 

            Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate de societatea  DORIPESCO PROD SRL cu sediul social în jud. Brasov, comuna Hălchiu, Str. Bisericii, nr. 224, inregistrata la APM Brasov cu nr. 14947 din 27.09.2018, in baza:

  • HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare,

si ca urmare a completarilor depuse cu nr. 15579/05.10.2018, nr. 16381/19.10.2018 si nr. 16735/30.10.2018,

autoritatea competenta pentru protectia mediului Brasov decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica, din data de 22.10.2018, ca proiectul “CONSTRUIRE FERMA SUINE- FONDURI EUROPENE” propus a fi realizat jud. Brasov, com. Crizbav, str. DE 628/7-DE 628/9, f.n., identificat prin extras CF nr. 4331- Crizbav (sporadic nr. 103702), nr. cad. 4331 (certificat de urbanism nr. 167/31.05.2017 emis de Consiliul Judetean Brasov), nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

           

            Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

  1. proiectul intră sub incidenta HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, in Anexa 2 pct. 1, alin.e) instalaţii pentru creşterea intensivă a animalelor de fermă, altele decât cele incluse în anexa nr. 1;
  2. titularul a mediatizat in presa locala si APM Brasov pe pagina web atat solicitarea de obtinere a acordului de mediu, cat si decizia de continuare a procedurii privind emiterea aprobarii de dezvoltare a proiectului;
  3. lipsa observatiilor din partea publicului interesat;
  4. in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

 

  1. Caracteristicile proiectului:

            a) dimensiunea si conceptia intregului proiect:-

pe terenul cu suprafata de 16275 mp, amplasat in extravilanul localitatii Crizbav, aflat in propietatea privată a lui Crizbasan Simona si Crizbasan Emanoil- Dorin, cu drept de superficie pe o perioada de 15 ani in favoarea societatii DORIPESCO PROD SRL conform extrasului CF nr. 4331- Crizbav, nr. cad. 4331 (nr. cerere 125661/17.09.2018), se propune infiintarea unei ferme de ingrasare suine, cu o capacitate de 1990 locuri/ciclu (3 cicluri pe an), precum şi achiziţionarea celor mai adecvate utilaje tehnologice si agricole.

Pentru realizarea unui flux tehnologic corespunzator în cadrul fermei, sunt necesare următoarele obiective:

- Hala ingrasare S= 2425 mp

-Corp administrativ S= 146 mp

-Lagune dejectii S= 1256 mp

-Bazin intermediar colectare dejectii S=36.96 mp

-Bazin stocare ape uzate S=9.0 mp

-Silozuri S= 40.5 mp-

-Gospodaria de apa S=24.0 mp

-Puturi monitorizare

-Cantar S= 60 mp

-Alei auto S= 2170 mp

-Alei pietonale S= 620 mp

-Proprietatea privata cedata dom. public = 3x83.86=251.6 mp

-Spatii verzi amenajate S= 1385.6 mp

-Spatii verzi S= 6568 mp

-Imprejmuire

-Nr max de capete suine = 1990 locuri/ciclu (3cicluri pe an).

†HALA INGRASARE - Constructie metalica cu suprafata construita de 2425 mp si inaltime maxima de 5.70 mp, compartimentata cu elemente metalice galvanizate: se vor amenaja 2 compartimente cu boxe comune pentru cresterea suinelor (44 de boxe mari cu suprafața de cca. 46,5mp/boxă si 8 boxe mici cu suprafața de cca. 27,4mp/boxă), separate de o alee longitudinala cu dimensiunea de 129.70m/0.80m si una transversala cu dimensiunea de 2.30m/18.66m.

Pavimentul halei: placă de beton armat cu grosimea de 30 cm, panta de 0,5 %, prevazuta cu canale subterane acoperite cu gratare care asigura pavimentul.

Hala va fi prevazută cu sistem de alimentare cu apa si preluare/evacuare dejectii.

Sistemul de ventilatie va fi asigurat prin 10 ventilatoare/compartiment, cu un debit de 203000 mc/h, montate stanga si dreapta coamei iar admisia aerului proaspat se va face prin elementele verticale (pereti) prin intermediul unor flanse. Aspiratia aerului proaspat se realizeaza prin prize de aer realizate in peretii laterali ai halei. Sistemul de control al microclimatului este centralizat si este format dintr-un modul electronic.
Sistem hranire: Din silozuri, furajul este preluat automat de un şnec transportor carcasat care deverseaza în hrănitoarele automate aflate in interiorul halei. Furajarea este controlată prin senzorii de hrănitor.

†CORP ADMINISTRATIV

- Constructie metalică cu suprafata construita de 146,00 mp si inaltime maxima de 5.10 mp;

- pardoseala placata cu gresie;

- zone functionale: doua holuri, birou, depozit medicamente, depozit materiale, camera necropsie, doua module de vestiare haine strada/haine lucru dotate cu băi cu dus fiecare; grupuri sanitare dotate cu obiecte sanitare si racordate la instalaţia de canalizare.

†CANTAR AUTO de 60 tone dotat cu 8 senzori de greutate, amplasat langa platforma semiingropata de dezinsectie auto si preia incarcaturile auto, atat in sensul de intrare cat si in sensul de iesire a autotrenurilor.

†BAZIN VIDANJABIL

Este o constructie destinata depozitarii apelor uzate/menajere rezultate de la grupurile sanitare și spatii tehnice.

Constructia cu suprafata construita de 9 mp si capacitate de depozitare de 20 mc, va fi ingropata, impermeabilizata cu argilacompactata (20 cm), prevazuta cu folie bituminoasa hidrofuga, beton c25/30.

Bazinul se va construi cu peretii si radierul din beton, prevazut cu hidroizolatie pentru a prevenii infiltratii de ape uzate in sol si in acviferul freatic.

†LAGUNA DEJECTII

Este o constructie destinata depozitarii dejectiilor  rezultate in urma procesului tehnologic din halele de productie, constructie ingropata, descoperita, impermeabilizata cu argilacompactata (20 cm), prevazuta cu folie bituminoasa hidrofuga, beton c25/30.

Va avea forma unui trunchi de piramida cu suprafata bazei mari de (cota 0) de 1256 mp.

Inclinatia taluzelor va fi de 600, adancimea de 4,00 m, iar volumul total de 4300 mc.

 †BAZIN INTERMEDIAR – DEJECTII

Este o constructie destinata preluarii dejectiilor, cu Sc = 36,96 mp, capacitate utila 100 mc.    

Va fi construcţie ingropată,  impermeabilizată cu argilă compactată (20 cm), folie bituminoasă hidrofugă, beton C25/30 (20 cm), prevăzut cu pompă tocător pentru transportul dejecţiilor semilichide in lagună, prin intermediul unei conducte de refulare din PE Ф100 mm.

†SILOZURI

Furajele vor fi depozitate în 2 silozuri metalice cu capacitatea de 40 tone fiecare, amplasate în exteriorul halei de creştere a porcilor.

†ÎMPREJMUIRE

Împrejmuirea atat cea perimetrala cat si cea a filtrului sanitar va fi din panouri din plasă de sârmă, sudate pe stâlpi metalici. Fundaţiile vor fi din beton simplu. Înălţimea gardului va fi de 1,80 m.

Accesul în incintă se va face printr-o poartă pentru autovehicule cu lăţimea de 5,00 m şi o poartă pietonală cu latimea de 1,00m

†PUT DE MONITORIZARE

Dupa realizarea lagunei pentru dejectii, se vor efectua foraje de monitorizare a panzei freatice, pentru urmarierea calitatii panzei freatice, astfel se vor efectua 1 foraj in amonte si 1 foraj in aval pe directia de curgere a apelor subterane cu o adancime medie de 15 m tubate cu conducta de PVC 125 mm, perforate la captul conductei de tipul gen dren pe o lungime de 20 cm, pentru a putea capta apa din sol .cf  extras din Ordin nr. 1270 din 30.11.2005 privind aprobarea Codului de bune practici agricole pentru protectia apelor impotriva poluarii cu nitrati din surse agricole.

†ALEI, PLATFORME

Pentru accesul carosabil şi platforma de parcare se va folosi un sistem rutier format din

Fundaţie din balast agregate cu grosimea de 25 cm, 15 cm piatra sparta   peste care se dispune un strat placa de beton rutier BcR 4,0 in grosime de 20cm,  executat conform STAS 6400-84.

Pentru eliminarea apei de pe platforma de parcare, accesul carosabil şi zona sistematizată au fost create rigole care să le conducă inspre un bazin de stocare ape pluviale, dupa ce in prealabil au fost trecute printr-un filtru de hidrocarburi si apoi se vor deversa pe camp.

Indici de urbanism:

-POT propus =24.13%, CUT propus=0.24

-POT max = 60%, CUT max - 0.8

-Regim de inaltime S, P ; H max=8.90 m, 

 

Alimentarea cu apă a investiţiei se va realiza de la un put de apa forat de mare adancime, din subteran parau Homorod, c.b.h.VIII-1.51, foraj ce va avea H=85m, Nhs=30m, Qexpl=4 l/s, conform studiului hodrogeologic preliminar.

Din foraj apa va intra intr-un trei rezervoare orizontale de stocare apa rece menajera cu un volum de 3000 l fiecare montate subteran in camera de gospodarire a apelor.

Din aceste rezervorare apa va fi pompata in reteaua de distributie apa potabila a incintei cu ajutorul unui hidrofor.

Reteaua de alimentare cu apa din incinta se va realiza din teava PEHD De 110 mm Pn 10 bar. Pe reteaua de apa se vor amplasa camine de vane de unde se va putea ulterior extinde reteaua de apa pentru investitiile ulterioare de pe teren. Pozarea retelei de apa se va face sub adancimea de inghet (-1.10 m) pe un pat de nisip de 10 cm sub si peste conducta. Conductele de alimentare a obiectelor sanitare cu apa rece si apa calda de consum se vor executa din polipropilenă .

Instalaţia de adapare din hala de crestere va fi formată din: regulator de presiune, filtru, dozatoare de medicamente şi contoare electronice cu alarmă pentru măsurarea consumului de apă.
Distributia apei la utilizatorii interni ai fermei se face prin pompare, printr-o retea de conducte care alimenteaza adapatorile din boxele de creştere. Fiecare boxă va fi dotata cu adapatori cu suzeta si cupa.

Apa caldă menajera necesară grupurilor sanitare se va asigura de la patru boilere electrice de apa caldă menajeră cu capacitatea de 80 l fiecare. Alimentarea cu apă rece şi caldă a obiectelor sanitare se va face prin conducte din polipropilena izolate.

Conductele se vor monta aparent in saptiul tehnic si ingropat sub sapa sau in interiorul peretilor despartitori pentru restul imobilului.

De asemenea s-au prevăzut piese de curăţire în canalul tehnic înaintea fiecărei ramificaţii de coloane.

Asigurarea apei tehnologice se realizează din acelaşi puţ forat.

Consum animale: Qan= 6480 mc/an.

Consumurile pentru igienizarea unei hale este de  cca 3 mc/zi, respectiv 841 mc/an.

Apele uzate de tip menajer vor fi preluate de o retea de canalizare din PVC KG Dn 110 mm, cu lungimea de 18 m și descarcare intr-un bazin etans vidanjabil cu capacitatea utila de 20 mc. Din bazin apele vor fi vidanjate si transportate intr-o statie de epurare pentru a fi tratate de catre societati specializate, pe baza de contract incheiat.

Evacuarea apelor uzate tehnologice:

Colectarea si evacuarea dejectiilor si apelor uzate tehnologice se realizeaza prin:

  • canale colectoare pentru dejectii amplasate sub boxe, acoperite cu gratare din placi perforate din beton armat;
  • sibare actionate prin carlig pentru evacuarea dejectiilor in canalizarea exterioara;
  • canale exterioare colectoare, racordate la bazinul de pompare intermediar de 100 m³;
    dejectiile sunt transportate prin intermediul unor retele sub presiune (PE Ø75-100 mm) in laguna.

Canalele care colecteaza apa de igienizare si dejectiile si periodic, se deverseaza in canalizarea exterioara. În canalele colectoare de sub pardoseala halei de creştere se colectează atât fecalele cât şi urina animalelor, în aceste canale fiind colectate şi pierderile de apă de la sistemele de adăpare, precum şi eventualele pierderi de furaj. Evacuarea dejecţiilor se face gravitaţional si prin pompare, prin reţeaua de canalizare la laguna de dejectii. Colectarea dejectiilor la nivelul adaposturilor se face la toate categoriile de animale in spatii care nu permit in nici un caz infiltrare apei in sol. Spatiile de colectare au structura se beton armat sclivisit. Transportul dejectiilor spre statia de pompare si mai departe spre laguna se face prin sistem inchis de canale etanse, prevazute cu camine de vizitare acoperite cu capace si conducte ingropate.

Apele uzate provenite de la camera de necropsie se vor fi conectate intr-un separator de grasimi care va descarca apoi in bazinul vidanjabil.

Apele pluviale de pe acoperisul construcțiilor se vor colecta prin jgheaburi si burlane si vor fi evacuate liber la nivelul solului.  Q pluvial = 28,0 l/s.

Apele pluviale de pe caile de acces si parcaje vor fi colectate prin rigole perimetrale si evacuate pe spatiile verzi.  Q pluvial = 35,0 l/s.

Asigurarea agentului termic

Apa caldă menajera necesară grupurilor sanitare se va asigura de la patru boilere electrice de apa caldă menajeră cu capacitatea de 80 l fiecare.

Sistemul de incalzire in hale este asigurat de aeroterme pe motorina

Incalzirea cladirii admintrative se va face cu radiatoare electrice.

Alimentarea  cu  energie  electrică a  clădirii se va realiza din reţeaua centralizata.

 

Lucrarile de organizare de santier:

Organizarea de șantier se va amenaja strict pe terenul proprietate a beneficiarului, și nu va afecta domeniul public sau proprietățile învecinate astfel:

-se va realiza împrejmuirea organizării de șantier;

-amenajarea căilor de acces de organizare de șantier cu balast și piatră spartă;

-amenajarea de platforme pentru depozitare materiale necesare construcției cu balast și piatră spartă;

-montare de containere pentru organizare de șantier – WC ecologic, baracă muncitori, baracă maiștri, baracă organizare de șantier;

-se va asigura semnalizarea şantierului cu panouri de avertizare corespunzătoare;

Lucrările de refacere a amplasamentului în zona afectată de execuţia investiţiei;

După terminarea lucrărilor vor fi amenajate spațiile verzi și zona afectată de proiect. Vor fi îndepărtate deșeurile depozitate în urma executării lucrărilor de construcții, după care se va reface stratul de sol vegetal.

b) cumularea cu alte proiecte existente si/sau aprobate: –exista ferma cu AIM

 

c) utilizarea resurselor naturale in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii – in perioada funcționării, a investiţiei se va realiza de la un put de apa forat de mare adancime, din subteran parau Homorod,  solutie aprobata prin Aviz de gospodarire a apelor nr. xxx din xxx emis de S.G.A. Brașov;

d) productia de deseuri – deseurile rezultate in urma desfasurarii lucrarilor de construire prevazute prin proiect vor fi stocate in spatii special amenajate, pana in momentul valorificarii/eliminarii cu societati autorizate;

- in perioada de functionare: Dejecţiile vor fi evacuate în bazinul intermediar – dejectii cu capacitate utila 100 mc si stocate in laguna de dejecții cu volum total de 4300 mc.

Dupa maturare (24 saptamani) dejectiile solide vor fi folosite ca fertilizant pe terenurile agricole proprii si in arenda.

-restul deseurilor generate pe amplasament (deseuri menajere, cadavre, deseuri rezultate de la aplicarea tratamentelor medicale, deseuri de ambalaje contaminate, deseurile de medicamente de uz sanitar veterinar, ambalaje de plastic deteriorare) vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate, dupa caz;

  1. poluarea si alte efecte negative: –

pe perioada derularii lucrarilor de construire:  emisiile sunt generate de utilajele de executie/transport; substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011, iar nivelul maxim al zgomotului produs se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017.

Conform memoriului de prezentare, la executarea proiectului se vor respecta urmatoarele masuri:

  • vehiculele de transport, vor corespunde condiţiilor tehnice prevăzute la inspecţiile tehnice care se efectuează periodic pe toată durata utilizării lor;
  • lucrările de organizare a şantierelor vor fi executate, cu dotări moderne, care să reducă emisiile în aer, apă şi pe sol;
  • concentrarea lucrarior de organizare de santier într-o zona determinata, in interiorul amplasamentului, care va favoriza o exploatare controlată şi corectă;
  • utilajele şi mijloacele de transport vor fi verificate periodic în ceea ce priveşte nivelul de monoxid de carbon şi concentraţiile de emisii în gazele de eşapament şi vor fi puse în funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni, cu societati autorizate;
  • alimentarea cu carburanţi a mijloacelor de transport se va face numai în staţii de alimentare autorizate;
  • apele uzate menajere care vor rezulta in perioada de construire vor fi vidanjate periodic, cu societati autorizate;

-in perioada de exploatare a investitiei: -

- indicatorii de calitate ai apelor uzate menajere care vor fi descarcate in colectorul ovoid 500/700 mm se vor incadra in limitele valorilor stabilite in NTPA 002/2002, aprobat cu HG 188/2002 modificat cu HG nr. 352/2005;

- indicatorii de calitate ai apelor pluviale potential impurificate care vor fi trecute prin separatoare de hidrocarburi si produse petroliere, echipate cu filtru de coalescenta si apoi evacuate in paraul Ghimbasel, se vor incadra in limitele valorilor stabilite in NTPA 001/2002, aprobat cu HG 188/2002 cu completarile si modificarile ulterioare.

- la arderea combustibilului gazos (gaze naturale) - substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita pentru imisii stabilite de Lg. nr. 104/2011 si STAS 12574/1987 si in valorile limita pentru emisii stabilite de Ord. nr. 462/1993 al MAPM;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017. Se vor respecta  de asemenea, prevederile Ord. MS nr. 119/2014, actualizat 2018, privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei si notificare - asistenta de specialitate nr. xxx emisa de DSPJ Brasov, in special cu privire la reducerea la minim a noxelor.

f) riscule de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice:

- lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

g) riscurile pentru sanatatea umana – nu este cazul;

 

2. Amplasarea proiectelor:.

a) utilizarea actuala si aprobata a terenurilor: - terenul aflat in proprietatea societatii a fost studiat din punct de vedere urbanistic, are folosinta actuala „teren arabil” si destinatia stabilita prin PUG de teren agricol, conform  certificatului de urbanism nr. 167/31.05.2017 emis de Consiliul Judetean Brasov, cu termen de valabilitate 18 luni de la data emiterii.  La faza de plan urbanistic zonal, societatea a obtinut Aviz  de  Mediu nr. 4  BV  din  18.09.2018  emis de  APM Brasov, iar planul a fost aprobat cu Avizul Consilului Judetean nr.47/16.10.2018 si HCL nr.39/19.10.2018 emisa de Primaria Comunei Crizbav.

b) bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si subteranulul acetuia – calitatea și capacitatea de regenerare relativă a terenului și a biodiversității sunt normale, nefiind afectate în mod constant de lucrările proiectate, ele fiind afectate parțial pe perioada de 90 de zile, termenul de execuție a lucrărilor proiectate;

c)  capacitatea de absorbtie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

i) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor: - proiectul va fi realizat pe terenul situat în partea se afla la 1500 m, fata de malul stang al paraului Crizbav si la 1200 m, fata de malul  drept al paraului Hopsiu, afluent de stanga al paraului Homorod (Ciucas). Pârâul Homorod (Ciucaş) este îndiguit pe ambele maluri între localitatea Hãlchiu şi confluenta cu râul Olt.

ii) zonele costiere si mediul marin - nu este cazul;

iii) zonele montane si forestiere – proiectul va fi realizat la distanța de cca. 195,0m față de liziera pădurii existente în partea sudică și la distanța de cca. 145,0m față de liziera pădurii din partea nordică;

iv) rezervatii si  parcuri naturale – nu este cazul;

v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei in vigoare: zone Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice; zonele prevazute de legislatia privind aprobarea planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III – a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul si marirea zonelor de protectie sanitara si hidrogiologica – nu este cazul;

vi) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevazute de  legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri- nu este cazul

vii) zone cu densitate mare a populatiei –

Terenul este situat: pe partea stanga a DC 39 Satu Nou – Crizbav, cu acces prin intermediul DE 628/7 si DE 628/9; in partea de sud sud -est a localitatii Crizbav;

- Zona amplasamentului are folosinta principala de zona agrozootehnica si se afla in partea de sud-estica a comunei Crizbav.

Vecinatati :   

  • nord: teren agricol si ferma de porci SC Produse Refractare SRL:
  • la sud: ferma de porci SC Doripesco Prod SRL;
  • la vest: drumul de exploatare DE 628/9 si teren agricol privat;
  • la est: drumul de exploatare DE 628/7 si teren agricol privat;

Cele mai apropiate asezari umane, fata de amplasament, sunt:

  • la nord: com. Crizbav, la cca 1,6 km;
  • la sud-vest: loc. Dumbravita, la cca 4,1 km;
  • la sud-est: localitatea Satu Nou, la cca 3,4 km;
  • nord-est : localitatea Feldioara, la cca 8,5 km;

;

viii) peisajele si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic – nu este cazul;

 

3. Tipurile si caracteristicile impactului potential:

a) importanta si extinderea spatiala a impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate: - nu este cazul;

b) natura impactului -  nu este cazul;

c) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

d) intensitatea si complexitatea impactului – impact redus;

e) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor  propuse prin proiect ;

f) debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate -  nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectiva a impactului – nu este cazul;

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

  1. proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Se vor respecta masurile impuse in Avizul de Gospodarire a Apelor nr. xx/xxx.2018 emis de SGA Brasov, in special cu privire la interzicerea evacuării apelor uzate neepurate sau insuficient epurate în cursuri de apă, rigole stradale, sau în pânza freatică;
  4. Se va verifica  etanseitatea  bazinelor de stocare temporară a dejectiilor înainte de începerea exploatării;
  5. Se va realiza perdea vegetală de protectie perimetrală din arbori si arbusti din specii specifice zonei;
  6. Se va realiza imprejmuirea zonei de protectie sanitara cu regim sever, si se va asigura perimetrul de protectie hidrogeologica a sursei de apa subterana;
  7. Se va asigura semnalizarea şantierului cu panouri de avertizare corespunzătoare;
  8. Se va asigura delimitarea zonei de lucru pentru a preveni/minimiza distrugerea suprafeţelor invecinate, distrugerea suprafetelor vegetale, iar terenul afectat temporar de lucrări va fi adus la starea iniţială de utilizare;
  9. Se vor restrânge la minim suprafeţele ocupate de organizarea de şantier;
  10. Santierul, drumurile de acces provizoriu, drumurile tehnologice şi toate suprafeţele a căror înveliş vegetal a fost afectat, vor fi re-naturate adecvat şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;
  11. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, a drumurilor de acces, etc. revine în totalitate titularului de proiect;
  12. Deseurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilitati de eliminare/valorificare cu societati autorizate si vor fi evacuate ritmic;
  13. Deseurile menajere se vor colecta in europubele si vor fi predate catre societati autorizate in vederea eliminarii;
  14. Se vor lua masuri pentru evitarea poluării solului prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate la faza de executie a proiectului;
  15. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  16. Se vor intretine permanent drumurile de acces; se vor tranzita numai drumurile pentru care s-a obtinut acordul scris al autoritatilor locale;
  17. În cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;
  18. Autovehiculele şi utilajele folosite pentru executarea lucrărilor, vor respecta condiţiile impuse prin verificările tehnice periodice în vederea reglementării din punct de vedere al emisiilor gazoase în atmosferă;
  19. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor), reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate;
  20. Se va avea o deosebita atentie la manipularea carburantilor la alimentarea utilajelor, se va evita alimentarea cu combustibil in zona de lucru;
  21. Se va corela capacitatea de transport a autovehiculelor cu categoria de drum tranzitată;
  22. Mijloacele de transport vor circula cu viteză redusă, pentru a nu ridica în atmosferă particule fine de praf;
  23. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  24. Echipamentele, utilajele si instalatiile folosite vor asigura incadrarea emisiilor in limitele prevazute de legislatia in vigoare;
  25. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;
  26. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
    • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
    • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
    • minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
    • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  27. Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10009/2017. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr.119/2014 actualizat 2018, privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei;
  28. Beneficiarul are obligaţia de a dispune de teren suficient pentru împrăştierea fertilizantului sau să încheie  contracte ferme de furnizare către fermieri agricoli și/sau are obligaţia să încheie contracte ferme de furnizare  a dejectiilor fermentate cu fermieri agricoli pentru intreaga cantitate de dejectii stocate si fermentate;
  29. Aplicarea dejectiilor fermentate pe terenurile agricole se va realiza în dozele şi cantităţile permise de Oficiul de Studii Pedologice şi Agrochimice;
  30. Beneficiarul are obligaţia de a se dota cu utilaje şi echipamente pentru manipularea, transportul şi administrarea în câmp a fertilizantului;
  31. Se vor lua toate masurile necesare in vederea limitarii degajarii vaporilor de amoniac si de hidrogen sulfurat, rezultat in urma depozitarii gunoiului de grajd;
  32. Conform Ord. MMGA nr. 242/2005 titularul are obligația să realizeze monitorizarea calitãţii freaticului, dupa realizarea celor 2 foraje de observatie, amplasate amonte si aval pe directia de curgere a acviferului freatic;
  33. Beneficiarul va realiza si va respecta Planul de management al dejectiilor şi deşeurilor, în concordanţã cu prevederile legale în vigoare:
  • O.M. nr. 296/2005 privind aprobarea Programului cadru de acţiune tehnic pentru elaborarea programelor de acţiune în zone vulnerabile la poluarea cu nitraţi din surse agricole;
  • O.M. nr. 242/2005 pentru aprobarea organizării Sistemului naţional de monitoring integrat al solului, de supraveghere, control şi decizii pentru reducerea aportului de poluanţi proveniţi din surse agricole şi de management al reziduurilor organice provenite din zootehnie în zone vulnerabile şi potenţial vulnerabile la poluare cu nitraţi;
  • H.G. nr. 964/2000 privind aprobarea Planului de acţiune pentru protecţia apelor împotriva poluării cu nitraţi proveniţi din surse agricole, cu modificările şi completările ulterioare;
  • OUG nr. 47/2005 privind reglementari de neutralizare a deseurilor de origine animala;
  • O.M. nr. 942/2016 privind aprobarea Codului de bune practici in ferma;
  • O.M. nr. 990/1809/2015 privind aprobarea Codului de bune practici agricole.

 

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procesului de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

            Dupa intocmirea procesului-verbal de constatare a respectarii tuturor conditiilor de realizare a proiectului, aveţi obligaţia de a solicita şi obţine autorizaţie de mediu, dupa caz.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov  se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, in conditiile in care nu intervin modificari ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

Conform prevederilor ordinului mmp 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

  

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ciprian BĂNCILĂ

 

 

 

 

 

 

                                                                                                      SEF SERVICIU A.A.A.,

                                                                                                               Daniela BIRĂU

 

 

 

INTOCMIT:

Consilier Simona PASCU