Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE „Construire hala cu destinatie distilerie traditionala si imprejmuire imobil” OPREAFENEA IOAN

 

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr. ... din .12.2018

....

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de OPREAFENEA IOAN, cu sediul in str.13 Decembrie, nr.57, bl.23, sc.b, ap.16, jud.Brasov, ...., înregistrată la APM Brasov cu nr. 16340/18.10.2018,  în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

şi ca urmare a completarilor depuse la dosar sub nr.17618/12.11.2018, nr.18350/29.11.2018 si nr.18864/ 06.12.2018,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 03.12.2018, că proiectul „Construire hala cu destinatie distilerie traditionala si imprejmuire imobil” propus a fi realizat in jud. Brașov, com.Sinca, loc.Persani, amplasament identificat prin extras CF nr.102831 – Sinca, nr.cad.102831, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.  

    Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

  • proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului in Anexa 2, pct.7, lit.d) fabricarea maltului si a bauturilor alcoolice;
  • titularul a mediatizat in presa locala si APM Brasov pe pagina web atat solicitarea de obtinere a acordului de mediu, cat si decizia de continuare a procedurii privind emiterea aprobarii de dezvoltare a proiectului;
  • lipsa observatiilor din partea publicului interesat;
  • in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:    

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea si conceptia intregului proiect:

Scopul investitiei il reprezinta construire unei hale cu destinatia de distilarie in  terenul in suprafata totala1072 mp si este amplasat in intravilanul  comunei Sinca, localitatea Persani, judetul Brasov si este situat in apropierea drumului DN 1 Brasov – Fagaras

Pe terenul in suprafata de 1072 mo sunt proiectate urmatoarele constructii:

  • hala de productie;
  • copertina;
  • bazin stocare borhot prelucrat din beton impermeabilizat vidanjabil cu V= 50 mc;
  • bazin de retentie cu dimensiunile cu V= 12 mc;
  • bazin vidanjabil ape uzate menajere din beton impermeabilizat cu V= 4,0 mc;

 Hala va avea dimensiunile 6,02 x 2 4,9 m si prezinta o structura de rezistenta din profile metalice cu inchideri din panouri termoizolante tip sandwich. Acoperisul va fi in doua pante cu structura metalica si invelitoare din panouri termoizolante tip sandwish.

In fata halei este amplasata o copertina metalica avand dimensiunile 12,9 x 2,54 m.

Hala va fi compusa din trei compartimente (functiuni) si anume:

  • camera (birou), in care este amplasat un grup sanitar (WC, chiuveta si cabina dus);
  • depozit produs finit;
  • compartiment de productie, care contine urmatoarele spatii:
  • un cazan din cupru cu capacitatea de 300 l pentru distilarie primara;
  • un cazan din cupru cu capacitatea de 350 l pentru distilarie primara;
  • un cazan din cupru cu capacitatea de 350 l pentru distilarea secundara (palinca);
  • incalzirea si fierberea borhotului se face cu combustibil solid (lemn, brichete, etc.);
  • un schimbator de caldura de 2500 l (bazin metalic din tabla) pentru cazanele de distilare primara;
  • un schimbator de caldura de 650 l pentru cazanul de distilarie secundara (palinca).

Alimentarea cazanelor cu borhot se face din exteriorul halei, din zona copertinei cu ajutorul unei pompe.

Distilarea borhotului fermentat (plamada) se face din diferite fructe respectiv prune, caise, pere, mere, etc.

Capacitatea totala a instalatiei de distilare este de aproximativ 1000 litri ( 650 litri cazane distilare primara si 350 litri cazan distilare secundara).

Regimul de functiune:

Avand in vedere ca functionarea distilariei este sezoniera se pot estima niste cantitati maxime si minime de produse si subproduse cum ar fi:

  • pentru o perioada de functionare maxima/ sezon aproximativ 90 litri – 110 litri/ zi de rachiu (palinca) de fructe cu o tarie aprox. 40-50 grade alcoolice , rezultand o cantitate de 2700 litri – 3300 litri/ sezon x 2 sezoane/ an = 5400 litri – 6600 litri/an.
  • pentru o perioada de functionare minima/ sezon aproximativ 45 litri – 55 litri/ zi de rachiu (palinca) de fructe cu o tarie de aprox. 40 – 50 grade alcoolice, rezultand o cantitate  de 1200 litri – 1500 litri/ sezon x 2 sezoane/ an = 2400 litri – 3000 litri/ an.
  • Cantitatea maxima de borhot prelucrat intr-o zi si intr-un an:

5 cicluri/ zi x 0,65 mc/ciclu = 3,25 mc/zi;

3,25 mc/ zi x 60 zile = 195 mc/ an;

  • Cantitatea minima de borhot prelucrat intr-o zi si intr-un an:

2 cicluri/ zi x 0.65 mc/ ciclu = 1,3 mc/ zi;

1,3 mc/ zi x 60 zile = 78 mc/an;

 

 

 

Alimentarea cu apă:

Sursa:

Alimentarea cu apa se va face dintr-un put sapat cu adancimea de 5,5 m, care va fi echipat cu o pompa Grundfos tip JP, Q = 5 mc/h, H = 48 mCA.

 

Necesarul de apa:

Perioada de functionare a distileriei este sezoniera dupa cum urmeaza:

  •  Februarie – Aprilie cu un maxim de 30 zile de functionare intre 8 - 16 ore/zi:

Durata de procesare a unui cazan de distilare primara este de aprox. 3 ore de unde rezulta ca intr-o zi (16 ore/zi) se pot efectua 5 cicluri de distilare primara, fiind necesar un consum de apa tehnologica de 1 mc/ciclu pentru schimbatorul de caldurade 2.500 litri, rezulta ca:

  • Pentru un consum maxim:

5 cicluri x 1 mc apa = 5 mc apa/zi

5 mc apa/zi x 30 zile = 150 mc apa/ sezon – consum maxim

  • Pentru un consum minim:

2 cicluri x 1 mc apa = 2 mc apa/zi

2 mc apa/zi x 30 zile = 60 mc apa/ sezon – consum minim

 

Durata de distilare a unui cazan de distilare secundara este de aprox. 4 ore de unde rezulta ca intr-o zi (16 ore/zi) se pot efectua 3 cicluri de distilare secundara, fiind necesar un consum de apa tehnologica de 0,5 mc/ciclu pentru schimbatorul de caldurade 650 litri rezulta ca:

  • Pentru un consum maxim:

3 cicluri x 0,5 mc apa = 1,5 mc apa/zi

1,5 mc apa/zi x 30 zile = 45 mc apa/ sezon – consum maxim

  • Pentru un consum minim:

1 cicluri x 0.5 mc apa = 0,5 mc apa/zi

0,5 mc apa/zi x 30 zile = 15 mc apa/ sezon – consum minim

 

  • August – Noiembrie cu un maxim de 30 zile de functionare intre 8 - 16 ore/zi:

Durata de procesare a unui cazan de distilare primara este de aprox. 3 ore de unde rezulta ca intr-o zi (16 ore/zi) se pot efectua 5 cicluri de distilare primara, fiind necesar un consum de apa tehnologica de 1 mc/ciclu pentru schimbatorul de caldurade 2.500 litri rezulta ca:

  • Pentru un consum maxim:

5 cicluri x 1 mc apa = 5 mc apa/zi

5 mc apa/zi x 30 zile = 150 mc apa/ sezon – consum maxim

  • Pentru un consum minim:

2 cicluri x 1 mc apa = 2 mc apa/zi

2 mc apa/zi x 30 zile = 60 mc apa / sezon – consum minim

 

Durata de distilare a unui cazan de distilare secundara este de aprox. 4 ore de unde rezulta ca intr-o zi (16 ore/zi) se pot efectua 3 cicluri de distilare secundara, fiind necesar un consum de apa tehnologica de 0,5 mc/ciclu pentru schimbatorul de caldurade 650 litri rezulta ca:

  • Pentru un consum maxim:

3 cicluri x 0,5 mc apa = 1,5 mc apa/zi

1,5 mc apa/zi x 30 zile = 45 mc apa/ sezon – consum maxim

  • Pentru un consum minim:

1 cicluri x 0,5 mc apa = 0,5 mc apa/zi

0,5 mc apa/zi x 30 zile = 15 mc apa / sezon – consum minim

 

Cosumul total anual de apa tehnologica pentru intreaga instalatie de distilare este:

  • Pentru un consum maxim: 150 mc x 2 sezoane + 45 mc x 2 sezoane = 390 mc apa/an
  • Pentru un consum minim:   60 mc x 2 sezoane + 15 mc x 2 sezoane = 150 mc apa/an

 

Apa pentru consum menajer:

Numar de angajati / zi= 2 angajati in perioada de functionare.

Q zi med = 2x 150 litri/om/zi= 0,3 mc/zi in perioada de functionare

                

Apa pentru consum tehnologic

Pentru un consum de apa maxin/zi : 5 mc +1,5 mc = 6,5 mc/zi

Pentru un consum de apa minim/zi : 2 mc +0,5 mc = 2,5 mc/zi

Q zi med = 4 mc/zi in perioada de functionare.

 

Total consum apa/zi in perioada de functionare:

- zilnic maxim = 6,8 mc/zi;

- zilnic mediu = 4,8mc/zi;

- zilnic minim = 2,8 mc/zi.

 

Instalatii de aductiune/ distributie:

Legatura intre statia de hidrofor si hala se va realiza printr-o conducta din PEID 40 mm,
L = 25 m. Din aceasta prin ramificatii, se alimenteaza cu apa rece consumatorii din interiorul halei de productie si birouri.

Instalatii pentru inmagazinarea apei:

  • 2  rezervoare  din tabla: 1 rezervor cu  V = 3,15  mc si1 rezervor cu  V = 2,5 mc.

 Apa pentru incendiu

Pentru stingerea unui incediu se vor utiliza stingatoare portabile cu pulbere si spuma chimica.

 

Evacuarea apelor uzate:

 Apele uzate menajere:

Apele uzate menajere vor fi colectate din interiorul cladirii si evacuate la exterior printr-o retea nou proiectata, realizata din conducte din PVC-KG Dn 160 mm, L = 2 m, intr-un bazin din beton impermeabilizat, cu V = 4 mc.

 

 Apele tehnologice:

            Apele tehnologice rezultate din bazinul de racire vor fi evacuate la sfarsitul unui ciclu de distilare intr-un bazin de retentie ape tehnologice, avand volumul de 12 mc. Dupa racire apa tehnologica este evacuata din bazinul de retentie printr-o conducta din polietilena Dn 100 mm, cu
L = 10 m in paraul Parau. Conducta va fi prevazuta cu robinet.

In perioada de functionare sunt prelucrate intre  2 si 5 cicluri cu cazanele de distilare primara si intre 1 si 3 cicluri cu cazanelul de distilare secundara rezultand astfel un volum de apa tehnologica:

  • pentru 5 cicluri de distilare primara si 3 cicluri de distilare secundara :

            5 x 1 mc + 3 x 0,5 mc = 6,5 mc/zi

  • pentru 2 cicluri de distilare primara si 1 cicluri de distilare secundara :

            2 x 1 mc + 1 x 0,5 mc = 2,5 mc/zi

Indicatori de calitate ai apelor de racire evacuate in paraul Parau:

Nr. crt.

Categoria apei

Indicatori de calitate

U.M.

Valori maxim admise  

1.

 

Ape de racire evacuate in paraul Parau

pH

unit. pH

6,5-8,5

Cu

(mg/l)

0,1

temperatura

0 C

40

           

 

Apele pluviale:

Apele pluviale provenite de pe acoperisul constructiei si copertina vor fi colectate prin jgheaburi si burlane, dupa care se vor evacua la nivelul solului.

 

3. Apararea impotriva inundatiilor: conform studiu tehnic privind inundabilitatea zonei de amplasare a investitiei, amplasamentul nu se afla in zona inundabila.

 

Organizarea de santier se va realiza în incinta proprietăii, cu împrejmuire provizorie și va cuprinde:

  • se amplaseaza baraci tip container pentru personalul tehnic si muncitori (birouri, sala de sedinta, vestiare etc.)
  • de asemenea se mai amplaseaza baraci tip container pentru depozitarea materialelor, sculelor, uneltelor;
  • toate locurile cu risc de accidente vor fi imprejmuite si semnalizate corespunzator existand persoana specializata pentru aceasta activitate.
  • pentru asigurarea cerintelor igienice se amplaseaza WC ecologic;
  • containere pentru colectarea selectiva a deseurilor rezultate de pe santier;

  La iesirile din santier vor fi  prevazute instalatii de curatat camioanele prevazute cu bazin si apa pentru curatarea rotilor acestora. Nu vor fi afectate proprietatile private invecinate sau domeniul public.

b) cumularea cu alte proiecte existe si/sau aprobate nu este cazul;

c)utilizarea resurselor naturale in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii – nu este cazul;

d) productia de deseuri – nu este cazul;

e) poluarea si alte efecte negative  –

În perioada de construcţie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii care va avea in vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita pentru imisii stabilite de Lg. nr. 104/2011 si STAS 12574/1987 si in valorile limita pentru emisii stabilite de Ord. nr. 462/1993 al MAPM;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei, actualizat 2018.

f) riscul de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice-

lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

prin proiect au fost luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident;

g) riscurile pentru sanatatea umananu este cazul; 

 

2. Amplasarea proiectelor:

a) utilizarea actuala si aprobata a terenurilor - terenul afectat de lucrari este situat in intravilanul comunei Mandra, cu folosinta actuala „imobil in suprafata de 48163 mp – ferma zootehnica”, destinatie conform P.U.G. la data prezentei: zona unitati agricole, in conformitate cu C.U. nr. 27 din 30.08.2017 cu termen de valabilitate pana la data de 30.08.2019 emis de Primaria Mandra.  

b) bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si subteranulul acetuia – nu este cazul;

c) capacitatea de absorbtie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

i) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor - nu este cazul;

ii) zonele costiere si mediul marin - nu este cazul;

iii) zonele montane si forestiere – nu este cazul;

iv) rezervatii si  parcuri naturale – nu este cazul;

v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei in vigoare: zone Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice; zonele prevazute de legislatia privind aprobarea planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III – a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul si marirea zonelor de protectie sanitara si hidrogiologica – nu este cazul;

vi) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevazute de  legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri- nu este cazul;

vii) zonele cu densitate mare a populatiei –

  • la Nord: proprietate privata;
  • la Est: proprietate privata;
  • la Sud: proprietate privata;
  • la Vest: Valea Persani;

viii) peisajele si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic – nu este cazul;

3. Tipurile si caracteristicile impactului potential:

a) importanta si extinderea spatiala a impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  nu este cazul ;

b) natura impactului -  nu este cazul;

c) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

d) intensitatea si complexitatea impactului – impact redus;

e) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor propuse prin proiect;

f) debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate -  nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectiva a impactului – nu este cazul;

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

  • proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;     

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005, aprobată prin Legea nr. 265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Se vor respecta conditiile  impuse de ceilalti avizatori prin avizele obtinute si proiectul inaintat spre avizare; 
  3. Deşeurile rezultate pe parcursul derulării lucrărilor de execuție vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale şi stradale;
  4. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate pe parcursul execuției lucrărilor;
  5. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  6. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  7. Drumurile de acces şi tehnologice, toate zonele a căror suprafaţă (învelişul vegetal) a fost afectată, vor fi refăcute şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;
  8. Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;
  9. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc. revine în totalitate titularului de proiect.
  10. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  11. În situația modificării actelor normative menționate în prezentul acord/aviz titularul are obligația să se supună prevederilor noilor acte normative intrate în vigoare, ce modifică, completează sau abrogă actele normative vechi.
  12. Vor fi luate  măsuri pentru limitarea vibratiilor  produse de sapatura   prin  utilizarea  de  tehnologii performante  de executie și  de fundare, în vederea  incadrarii valorilor parametrilor vibratiilor in limitele admisibile stabilite de SR 12025-2/94;
  13. Se vor respecta conditiile impuse in Avizul de Gospodarire a Apelor  nr. 2289 din 17.10.2018 emis de Sistemul de Gospodarire a Apelor Brasov;
  14. Organizarea de şantier, pentru lucrările prevăzute prin proiect, va respecta obligatoriu măsurile specifice pentru reducerea şi/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sănătăţii umane si mediului înconjurător.

 Se vor avea în vedere:

 • împrejmuirea corespunzătoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc;

 • organizarea de şantier se va realiza în interiorul amplasamentului astfel încât impactului generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derulării lucrărilor prevăzute prin proiect să fie cât mai redus;

 • organizarea de şantier va fi amenajată astfel încât să asigure facilităţile de bază conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările şi completările ulterioare (alimentarea cu energie electrică, alimentarea cu apă pentru asigurarea necesităţilor igienico–sanitare), facilităţi pentru depozitarea temporară a materialelor, facilităţi pentru personal (baracă birou, vestiare muncitori, punct prim ajutor, toaleta ecologică), împrejmuire cu gard din panouri metalice pentru protecţia organizării de şantier si a vecinătăţilor), după caz;

• întreţinerea corespunzătoare a utilajelor/mijloacelor de transport utilizate in lucrările de construcţii în vederea evitării scurgerilor de combustibili şi uleiuri uzate pe sol/apă şi de alte substanţe toxice si periculoase;

• se interzice stocarea temporară si depozitarea carburanţilor si substanţelor periculoase în zona aferenta amplasamentului;

• în perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si a utilajelor utilizate;

• este interzisă părăsirea incintei organizării de şantier cu roţile autovehiculelor şi/sau caroseria murdară;

• alimentarea cu carburanţi, repararea şi întreţinerea mijloacelor de transport şi a utilajelor folosite pe şantier se va face numai la societaţi specializate şi autorizate;

In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

Conform art. 21, alin.(4) din Oug. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”

Pentru legalitatea si autenticitatea documentelor depuse la dosar se face raspunzator titularul proiectului.

In cazul unor poluari accidentale proiectantul si constructorul raspund in solidar;

La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

           

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Dupa intocmirea procesului verbal de constatare a respectarii tutoror conditiilor de realizarii a proiectului, aveti obligatia de a solicita si obtine autorizatia de mediu.

Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de

evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov  se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

Conform prevederilor Ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

    - art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;

    - art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

Prezenta decizie poate fi contestata, in conformitate cu prevederile HG nr. 445/2009 si ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

       

                     

    DIRECTOR EXECUTIV,

       Ciprian BANCILA                                                                       

                                                                                                       SERVICIUL A.A.A,  

                                                                                                Daniela BIRAU

         

 

 

   INTOCMIT:

     cons. Costel BUCATARU